2004
|
|
"
|
Espainian
interes orokorreko zerbitzu publikoen erabiltzailearen estatutua" lege mailan onartzeko eskatu du.
|
2007
|
|
Autonomia erkidegoak betetzen ez baditu Konstituzioak edo bestelako legeek berari ezarritako betebeharrak, edo autonomia erkidegoaren jardunak kalte larriak eragiten badizkio
|
Espainiaren
interes orokorrari, Gobernuak agindeia egingo dio autonomia erkidegoko lehendakariari, eta horrek agindeiari kasurik egin ezean, Gobernuak beharrezko diren neurriak hartu ahal izango ditu, Senatuaren erabateko gehiengoak hala onetsita, autonomia erkidegoa betebehar haiek derrigor betetzera behartzeko, edo interes orokor hura babesteko.
|
2010
|
|
Zaindu beharreko helburu garrantzitsuago bat dago hor: RodrÃguez Zapatero jaunaren hitzak baliatuz,"
|
Espainiaren
interes orokorra" eta, beraz, geure nazio nortasuna deuseztatzea. Espainiak Euskadi erabat xurgatzea, berez duen nazio nortasuna ezeztatuz.
|
2022
|
|
169 Espainiako Konstituzioaren 155 artikuluak honako hau xedatzen du 1 apartatuan: " Baldin eta autonomia erkidego batek betetzen ez baditu Konstituzioak edo beste lege batzuek ezarritako betebeharrak, edo
|
Espainiaren
interes orokorrari larri erasotzen dion moduan jokatzen badu, Gobernuak, aurrez autonomia erkidegoko presidenteari errekerimendua eginik eta, hark aintzat hartu ezean, Senatuaren gehiengo absolutua bildurik, dagozkion neurriak hartu ahal izango ditu erkidegoari betebehar horiek nahitaez betearazteko edo aipatutako interes orokorra babesteko".
|
2023
|
|
Horrez gain, autoreak ez du aipatzen 67 artikuluan adierazten den aurkaratzeko arrazoia:
|
Espainiako
interes orokorra modu larrian kaltetzea. Hori izango da guk jarraituko dugun eskema edo egitura.
|
|
TAOLaren 67 artikulua zera dio: toki erakunde baten ebazpenak
|
Espainiako
interes orokorra modu larrian kaltetzen duenean, Gobernuko Ordezkariak ebazpena jaso eta hamar laneguneko epean toki erakundearen buruari (Alkateari) ebazpena deuseztatzea eskatuko dio. Toki erakundeak ez badio errekerimenduari erantzuten edo ez badu kasurik egiten, Gobernuko Ordezkariak ebazpena deuseztatuko du (esku hartzea gauzatzeko ahalmena du) eta kaltetutako interesa babesteko behar dituen neurriak hartzeko aukera dauka.
|
|
Toki erakundeak ez badio errekerimenduari erantzuten edo ez badu kasurik egiten, Gobernuko Ordezkariak ebazpena deuseztatuko du (esku hartzea gauzatzeko ahalmena du) eta kaltetutako interesa babesteko behar dituen neurriak hartzeko aukera dauka. Arazoa betiko moduan
|
Espainiako
interes orokorraren definizioan datza. Zehaztu gabeko kontzeptu juridiko honen inguruan ez da asko idatzi eta auzitegien esku geldituko litzateke.
|
|
Lehenengoaren arabera, Estatua eta autonomia erkidegoak toki erakunde batek finantzaren esparruan bere eskumenak gainditzen dituela oharatarazten badira, toki erakundeak hartutako erabakia aurkaratzeko aukera izango dute. TAOLren 67 artikuluan ere, Estatuak administrazioarekiko auzibidean toki erakundeek finantzaren esparruan hartutako erabakiak eta akordioak bertan behera uzteko aukera izango du
|
Espainiako
interes orokorraren aurka egiten dutela ulertzen badu. Kasu honetan, kontrola ez da aurkaratzean zehazten (auzibideen aurrean egikaritutako legezkotasun kontrolaren teknika), baizik eta zuzenean akordioa edota erabakia bertan behera uzteko neurria da.
|