Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2003
‎Ikasle kopurua hamabost urtez jaitsi ondoren, Espainiako ikastetxeek ia 24.000 ikasle berri izango dituzte aurten, gehienak etorkinak. Ikasleen igoera horri gehitu behar zaio 16.000 irakasle berri sartu direla hezkuntza sisteman, Kalitateari buruzko Legean aurreikusitako berrikuntzak sartu diren ikasturte batean.
‎Gainerakoak hurrengo egunetan itzuliko dira ikasgeletara. Guztira 8.352.709 ikaslek, aurreko urtean baino 23.787 gehiagok, hartuko dute parte aurten Espainiako ikastetxeetako ikasgeletan, eta horrek erakusten du joan den ikasturtean hasi zen eskola errolda egonkortzeko joera. Hazkunde horren atzean, ministroak azaldu zuenez, atzerriko ikasleen kopurua gehitu egin da, eta azken urteetan jaiotza tasa pixka bat igo da, immigrazioari ere egozten baitzaio.
‎Horietan, teknologiak ikasgelan integratuta daude, eta hezkuntza softwareak zeregin garrantzitsua du. Baliabide teknologikoek minusbaliotasunetara, urritasunetara edo ezintasunetara egokitzeko gaitasun handia dute, baina, bestalde, egia da ezintasunak dituzten pertsonentzako laguntza teknologia horiek mugatuak direla gaur egun Espainiako ikastetxe gehienetan. Hori dela eta, Konferentzian argi geratu zen hezkuntza digitala hezkuntza bereziaren eremura zabaldu beharra dagoela, “laborategietan irtenbide teknikoak izan arren, beharrezkoa baita horiek ikasgelen egunerokotasunean aplikatzea”.
2004
‎Nolanahi ere, Eliza Katolikoak Hezkuntzaren bitartez jasotzen du dirutzarik handiena Estatuarengandik. Espainiako ikastetxeen ia erdia pribatua da. Eta ikastetxe pribatu ia guztiak Eliza Katolikoarenak dira.
Espainiako ikastetxeetako ordenagailu kopurua Europako batezbestekoa baino handiagoa da, Telefónicaren txosten baten arabera
2005
‎“Gainera, epe ertainera Osasun Sistema Nazionalaren iraunkortasuna arriskuan jartzen dute”, gaineratu zuen. 1.200 makina Coca Colak zenbatetsi duenez, 1.200 edari makina ditu Espainiako ikastetxeetan Lehen Hezkuntzan eta 900 Bigarren Hezkuntzan. Makina horiek 42 produktu desberdin saltzen dituzte:
Espainiako ikastetxeetan osasuna sustatzea. Horixe da atzo Osasun eta Hezkuntza Ministerioek sinatutako hitzarmen baten helburua.
‎Espainiarrek uste dute hezkuntza ez doala ondo, Ikerketa Soziologikoen Zentroaren (CIS) azken barometroaren arabera. Espainiako ikastetxe eta institutuetako hezkuntzaren egoerari buruz duzun iritziari erantzunez, inkestatutako gehienek (%37, 8k) ez dute “erregularra” baino gehiago ematen; %34k “ona” dela esan du, eta %24k “txarra” edo “oso txarra”. Atzera begiratuta, gehiago dira atzerapena hautematen dutenak, hezkuntza bikaintasunaren bila aurrera egin beharrean.
2006
‎Azken hamarkadan, hamar aldiz gehiago dira Espainiako ikastetxeetara joaten diren haur etorkinak. Sortzeko eskolako giro ona izateko, beharrezkoa da pixkanakako egokitzapena egotea, kanpotik iristen diren eta dagoeneko integratuta dauden haurren zati bat ikastetxean.
Espainiako ikastetxeetan irakasle izatea arriskuko lanbide bihurtzeko bidean da. Irakasleei hitzez eta fisikoki egindako erasoak errealitate bat dira, eta konpondu beharreko arazo larri bat, Sindikatu Independenteak eta Funtzionarioek (CSI CSIF) atzo aurkeztutako txosten baten arabera.
2007
‎12 eta 18 urte bitarteko ikasleen artean patenteen eta marken ezagutza eta garrantzia handitzea garapen ekonomiko eta teknologikoan. Helburu horrekin, Patenteen eta Marken Espainiako Bulegoak (OEPM) eta EOI Negozio Eskolak Espainiako ikastetxe guztien eskura jarri den joko digitala sortu dute. “Patenteak eta markak”, www.oepm.es orritik deskarga daitekeena, 38 laukiko taula joko bat da, eta ikasleak, aurrera egin ahala, oinarrizko kontzeptuak ikasi eta kasu praktikoak ebazten ditu patenteei, erabilgarritasun ereduei, markei, izen komertzialei eta diseinu industrialei buruz.
‎Ikuspegi orokorra Aniztasunarekiko arreta, kultura aniztasuna, erlazio programa edo etorkinentzako arreta plana dira azken urteotan Espainiako ikastetxeetako hiztegian sartu diren hitz edo terminoetako batzuk, Espainiako ikasgeletan gero eta latenteagoa den errealitate baten erreferentzia gisa: gero eta atzerritarren presentzia handiagoa ikasleen artean.
2008
‎“Lerro hotzeko sukaldaritza” sistema horiek malguagoak dira; izan ere, ikastetxe bakoitzari egokitutako menuen plangintza ezin hobea egiteko aukera ematen dute, eta janariak kontsumitzetik urruntzeko aukera ematen dute; gainera, banaketa ordu puntak eta ezustekoak kentzen dituzte, erreserbako produkturik baldin badago. Azterlanaren txosten teknikoaren arabera, “lerro hotzeko” sukaldaritza metodoak etorkizun hurbilean ezar litezke Espainiako ikastetxe guztietan, Europako herrialde gehienetan egin duten bezala.
Espainiako ikastetxe publikoetako ikasle bakoitzeko inbertsioaren batez besteko nazionala 5.299 eurokoa da urtean, Hezkuntza Ministerioak argitaratu dituen 2005eko azken datuen arabera. Autonomia erkidegoka, Euskal Autonomia Erkidegoa da nagusi; ikastetxe publikoetan eskolatutako ikasle ez unibertsitario bakoitzeko 8.858 euroko gastua egiten da urtean, Andaluzian (4.211 euro) edo Murtzian (4.320 euro) halako bi baino gehiago.
‎Laguntza horiek ikasleen ostatu eta mantenu gastuak eta jardueren garapena ordaintzen dituzte; horrez gain, eta ikasleen ikastetxea eta ibilbidea egiten den lekua bereizten dituen distantziaren arabera, joan etorrietarako laguntza ematen da. Programaren garapena “Ibilbide Literarioak” programa Espainiako ikastetxe arruntetan DBHko 3 eta 4 kurtsoak egiten dituzten 20 eta 24 ikasle bitarteko taldeei zuzenduta dago, eskolak eman ohi dizkieten bi irakaslerekin batera, eta taldeak jardueran behar bezala parte har dezan arduratuko dira. Urtero, irailaren amaieran, Hezkuntza Ministerioak Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratzen du “Ibilbide Literarioak” programa, autonomia erkidego bakoitzari esleitzen dion laguntza deialdiarekin batera, zenbat taldek har dezaketen parte, eta zein ibilbidetara sar daitezkeen.
‎Imagen: Rafael Robles Abenduaren 23an, irteera kanpaia entzungo da Espainiako ikastetxe gehienetan, eta hurrengo urteko urtarrilaren 8ra arte itxiko dituzte ateak. Bi gurasoek lan egiten duten familientzat arazo larria da itxiera hori, etxeko txikienen kargu egiteko irtenbide alternatiboak bilatzera behartzen baititu.
2009
‎400 dibulgazio artikulu baino gehiago idatzi ditu ekonomiari buruz, eta Batxilergorako idatzi duen ekonomia eskuliburua erruz erabiltzen da Espainiako ikastetxeetan.
‎Ikasleek beren ikastetxean parte hartzeko eskatu behar dute, laguntzen deialdiarekin batera doan dokumentazio formalaren bidez, baldintza hauek betetzen badituzte: Funts publikoekin (publikoa edo itundua) eutsitako Espainiako ikastetxe batean matrikulatuta egotea.< 2011ko abenduaren 31n 11 urte izatea. Hezkuntza premia bereziak dituen ikaslearen kasuan, salbuespen gisa 16 urte bitarte izatea onartuko da, betiere ikastetxeko orientatzaileak justifikatzen badu adin horretako ikasleak parte hartzea komeni dela.
‎Prestaketa ez da nahikoa Absentismoak asko edo nabarmen zailtzen du irakaskuntza, irakasleen %39ren arabera. Inkestatik ateratzen denez, kontsultatutako Espainiako ikastetxeetako irakasle eta zuzendarien %38k uste du ikaskideek “prestakuntza pedagogiko eskasa” dutela, eta %24k, batez beste. Absentismoari dagokionez, inkestatututako irakasle espainiarren %39ren iritziz, “asko” edo “nabarmen” zailtzen du irakaskuntza bere ikastetxean, %26ren batez bestekoaren aurrean.
Espainian ikastetxe asko direnez, neurketa sinplea erabili dutela esan digu Arregik: " neurria hartu eta paralelo zehatz batera distantzia neurtu eta jasotako datu guztien artean kalkulatuta emaitza irtengo da".
2010
‎Irakaskuntza da gure herrialdeko unibertsitarioek ikasketak amaitu ondoren aukeratzen duten irtenbide profesionaletako bat. Gaur egun, 305.000 irakaslek baino gehiagok ematen dituzte Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) eta Batxilergoko ikasketak Espainiako ikastetxeetan. % 75 irakaskuntzako funtzionario publikoen kidegoan sartzen da, hezkuntza administrazio eskudunek deitzen dituzten hautaketa prozedurak gainditu ondoren.
2011
‎Baina oraindik ere badira eskolako menuak, hamarretik bat, astean behin bederen lekaleak baztertzen dituztenak. Duela hiru urte egindako azterketari dagokionez, Espainiako ikastetxeek bilakaera negatiboa izan dute: 2008an ikastetxeen %6k ez zuen lekalerik jartzen eskola menuetan astean behin gutxienez, eta gaur egun %9koa da.
2012
‎Internet da ikastetxeen komunikazio eta lankidetzarako bidea. Espainiako ikastetxeek parte har dezakete, gure herrialdea ekimen horren parte baita. Nahikoa da proiektuan izena ematea eta TwinSpace gunea zein bazkide edo bazkiderekin partekatuko den aukeratzea:
‎Zoriontsu zirela ikusten zitzaien», dio Torquemadak. 2 Animaliak tratu txarren aurka sentsibilizatzeko hezkuntza materiala Animaliak babesteko elkarteak errespetu mezua zabaltzeko konpromisoa hartzen duten erakundeak izaten dira, eta animaliak zaintzea. Talde horietako askok, irabazi asmorik gabekoek, abian jartzen dituzte hezkuntza programak Espainiako ikastetxeetan. Elkarteetako bat Animalien Eskubideen Defentsa Elkartea da (ADDA). Serieko koadernoak ‘Educaria’ irakasleentzat materialak eta iradokizunak eskaintzen dituzte haurrei erakutsi txakurrak eta katuak nolakoak diren eta nola zaindu behar dituzten.
‎Gure lagun ilunen zaintza gero eta irakasle, guraso eta erakunde publiko gehiago arduratzen dituen gaia da. Artikulu honek Espainiako ikastetxeek animalien abusuaren aurka borrokatzeko hiru ekimen interesgarri aurkezten ditu: ikasleei zakurrak eta katuak zaintzen erakustea, animalien aurkako sentsibilizaziorako hezkuntza materiala baita ikasleen bisitak adopzio aterpetxeetara. Beste ekimen batzuk animalien kontrako tratu txarren kontrako hitzaldiak eta filmak batzuk betetzeko prestakuntza helburuak ondoren zehazten dira.
2013
‎Gero, handik eskola publiko bateko gelara joan ginen. Elvira España ikastetxera. Carmen Añonekin batera, Kinku Zinkunegi zen, inondik ere, eta neska bat, Cristina, izan genituen irakasle.
‎Gobernuaren eta eskolatik kanpoko jardueren Beza igotzeko Gobernuak hartutako erabakia Ebko legeriaren kontrakoa da Izan ere, Espainiako etxe askok bizi duten egoera ekonomiko finaren ondorio ikusgarrienetako bat haurren elikadura dieta hondatzea da, bai eta jarduera eta eskolaz kanpoko jarduera ugari (kirolak, musika, informatika, hizkuntzak, goizeko harrera, etab.) ezabatzea ere. ikastetxeetan banatzen direnak. Horri dagokionez, 2012ko azaroaz geroztik, Ogasun eta Herri Administrazio Ministerioaren mendeko Zergen Zuzendaritza Nagusiak ezarri zuen Espainiako ikastetxeetako jangela zerbitzuak eta eskolaz kanpoko jarduerak %21eko BEZarekin fakturatuko zirela sei urte edo gehiagoko ikasleentzat, eta %10arekin, adin horretako adingabeentzat. Eskolaz kanpoko haurren zaintza zerbitzuen Beza salbuetsita Eurodiputatuek diote Espainiak hartutako erabakia Ebko legeriaren aurkakoa dela, Europako zuzentarauekin eta Balio Erantsiaren gaineko Zergari buruzko abenduaren 28ko 37/ 1992 Legearekin kontraesanean dagoelako.
‎Elikadura adostasuna ikastetxeetan Irudia: AEB Lehen aipatutako legearen «peroak» izan arren, Espainiako ikastetxe askok, dietista nutrizionisten aholkularitza izateaz gain, «ikastetxeetako elikadurari buruzko adostasun dokumentua» izeneko testu gomendagarriak jarraitzen dituzte, 2010ean Hezkuntza eta Osasun Ministerioek koordinatuta. Legezko baliorik ez duen arren, bertan argi eta garbi zehazten dira makina saltzaileetan, kantinetan eta kioskoetan eskaintzen diren elikadura irizpideak.
2017
‎Zenbait atari espezializatuk, hala nola Solokampentos ek, Buskokanpamentuek edo Totohanpamentos ek, familientzako aukera onena bilatzen laguntzen dute. 2 Hiri udalekuak Udan kontziliatzeko aukera gisa, hainbat udalek eta Espainiako ikastetxek «zentro irekien programak» deiturikoak lantzen dituzten familiei eskaintzen diete. Hiri kanpamendu horiek eskaera handia dute, eta Haur eta Lehen Hezkuntzako ikasleentzat dira, eta horien kostua udal administrazioek osorik edo zati batean diruz laguntzen dute; beraz, aukera ekonomikoagoa da familientzat.
2020
Espainiako ikastetxeek ateak itxi dituzte gutxienez 15 egunez, koronabirusaren hedapena geldiarazteko. Itxiera horren ondorioz, haurrak etxetik ikastetxera autobusez eramaten dituzten ibilbideak eten egin dira, baita eskolaz kanpoko eta kiroleko jarduerak ere.
‎ogitartekoa konpartitzea edo jolasaldian beste ikastaroetako kideekin jolastea hilabete batzuk gehiago itxaron da. Osasun arloko funtsezko 10 arauak ikasturte berrirako Ikastetxera seguru itzultzeko, Hezkuntza Ministerioak 29 neurri eta 5 gomendio hitzartu ditu Espainiako ikastetxe guztietan aplikatuko diren autonomia erkidegoekin. Hala ere, oinarrizko erregelamendu hau osatzeko beste arau batzuk hartzea komunitate bakoitzaren esku uzten da.
Espainiako ikastetxe guztietan eskola erizainak sartzeak lagunduko luke covid bidezko agerraldiak prebenitzen, baita patologia kronikoak dituzten adingabeen konplikazioak ere.
‎Izan ere, patologia kronikoak dituzten haurrak lanbide soziosanitariorik gabe joaten dira ikastetxeetara, osasun arazo jakin baten ondorioz edo, modu jarraituan, diabetea bezalako patologia kronikoak izateagatik. Eskolako erizainak ikasleengan izango lituzkeen onura guztiak agerian geratu ondoren, gure inguruko herrialde gehienetan oso errotuta dagoen lanbide irudi hori ezinbestekoa da Espainiako ikastetxe publiko guztietan, gaur egun oso gutxi baitaude. Hori dela eta, FEDek, bere ekintzen artean, Arartekoari eskatu dio onar dezala beharrezko araudia, autonomia erkidego guztiek gure herrialdeko ikastetxeetan eskola erizainaren presentzia nahitaez arautu dezaten, eta, hala, eskola komunitate osoaren behar soziosanitarioei erantzun ahal izateko.
2021
‎Horrek berretsi egin zuen eskolei eta familiei tresnak eman behar zitzaizkiela txikienak elikadura orekatuaren oinarrizko elementuetan, tokiko produktuen ezagutzan, iraunkortasunean edo ariketa fisikoari lotutako bizi ohitura osasungarrietan trebatzeko. Hala, 2013/ 14 ikasturtean, egungo programa jarri genuen martxan, eta Espainiako ikastetxe guztien eskura jarri genuen”, azaldu du Eduardo Zifrián EROSKI Fundazioko Elikadura Eskolako arduradunak. Beste ekimen batzuk dira ESenRED hezkuntza programa (SAREKO iraunkortasunerako eskolak), administrazio publikoak duela hamar urte baino gehiago sortua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia