Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2002
‎Txerto horiek haurrei intoxikatzen zaizkie, nahiz eta txostenak egin dituzten metal astun horren intoxikazioa sintoma autistak dituzten haurren kasuak gehitzearekin lotzen dutela, eta, nazioarteko osasun erakundeen presioari esker (esaterako, Osasunaren Mundu Erakundea, OME), laborategiek formulatu dutela. Fernandorenak bezala, Espainiako guraso askok ez ulertzeko horma bat aurkitu dute, diagnostiko baten bila dabiltzanean, eta ez dakite semeak duen merkurio maila jaitsaraziko duen tratamendu bat eskatzen duten, “oso litekeena baita administrazio horiek berak inokulatutako txertoen ondorio izatea”. “Gainera, autismoa “liburukoa” ez bada —gehitu du Fernanden aitak— gorreriaz, disfasiaz edo are atzerapen helduez hitz egiten dizute, eta diagnostiko goiztiarra ukatzen dizute, hain beharrezkoa baita hobekuntzak lortzeko”.
‎Egunero, 400 haur joaten dira Espainian gurasoen banaketaren urratze emozionalera. Orain arte, hori izan da lehen pausoa, segur aski, indarkeria emozionaleko maila desberdinak sortzen dituen lubaki legalen gerrarako, batzuetan ondorio dramatikoekin.
‎Testuinguru horretan, protagonista nagusiek ere estrategia aldatu dute. Espainiako Guraso Bananduen Elkarteak hilabeteak daramatza “Iceberg Txostena” zabaltzen. Bertan argudiatzen dute konpromiso sozialeko ahalegina ez datorrela bat justiziatik jasotzen duten tratuarekin.
2003
‎Ebaluazio eta Kalitate Institutu Nazionalak (INCE) Gurasoen eta Eskolaren Europako II. Eguna dela eta (gaur ospatzen da) aurkeztutako datuek erakusten dutenez, alde batetik familia gehienek seme alaben hezkuntzari paper garrantzitsua ematen badiote, bestetik, nahiago dute geletan gertatzen denaren aurrean ez bizitzea. Zehazki, INCEren arabera, Espainiako gurasoen% 2,3k baino ez du parte hartzen seme alaben ikaskuntza prozesuan, eta eskolan egiten dituzten lanetan inplikatzen da. Horregatik, Gurasoen eta Eskolaren Europako II. Egunaren helburua da gurasoek hezkuntzan parte har dezaten sustatzea, eskolan parte hartuz eta irakasleekin lankidetzan arituz.
2006
‎Unamuno, Menendez Pidal eta Ortega Gasset. Horiek hirurak dira gaurko Espainiaren guraso intelektualak, nahiz eta ez bakarrak, Historia beti oso konplikatua delako, eta paradoxaz josia.
2007
‎Urteen graduazio handia dago, eta, beraz, gurasoen eta seme alaben arteko harremana eta gurasoen kontrola. Nik uste dut Espainian guraso gutxi batzuei 16 urteko mutiko bati iragazki bat jartzea bururatuko litzaiekeela, egoera oso larria ez bada, oso gutxi lagunduko bailioke semearekiko harremanak. Mutiko normal batean, limurtze neurriek lehentasuna izan behar dute hertsatze neurriek baino.
2008
‎Familia zigortuen tartean, immigranteen umeen eskola materiala erosten eta, areago, beharrezkoa balitz, matrikula ordaintzen ere laguntzen dute Espainiako guraso elkarte bat baino gehiagok.
‎zein it, sasoz ta leorrez irabaziriko garaitzaak? zein bere sinizmenak (bere kondairako atal zoritsuena) euskal erriko semeen odolan odolaz oretu ta gozatuta dagoz; eta España guraso izenaz gurasoordea ta areriorik esker bagakoena biurtu iaku. Ni iaio nintzanean?
‎1876 arte euskaldunak Espainia baitako «nazionalitate» berezi bat izan baziren, une hartan Espainiak bere izate historikoa aldatu eta eredu zentralista ezarri zuen, lege eta hizkuntza bakarra inposatuz. Hola Espainiak guraso izateari utzi zion Azkueren begietan, gurasoorde bihurtzeko.
‎Jatorrizko espainolak zeren Iberiako antzinako hizkuntza gordetzen zuten, sekula ez zituzten atzerritarrek konkistatu eta beti Espainiaren alde aritu ziren. Baina Izkin­dean salatzen zenez, Espainia guraso izatetik euskaldunen guraso orde izatera igaro zen Foruak kentzean. Foruzaleen ohiko diskurtsua zen:
‎Halaber, gurasoen %95ek uste du elikadura funtsezkoa dela seme alaben adimenerako, arraina, barazkiak eta barazkiak kontuan hartuta haien garunaren garapena gehien baldintzatzen duten produktuak. Halaber, txosten horrek adierazten du Espainiako gurasoen erdiak baino gehiagok uste duela obesitatea dela seme alaben elikadurarekin lotutako gairik kezkagarriena. Horri dagokionez, esan du haurren %21ek egunero jaten dituela gozokiak (galletak, marmelada edo opilak); %27k barazkiak kontsumitzen dituela, eta %2k bakarrik hartzen duela arraina egunero.
2010
‎Horietan eta, beste maila batean, munduko LWC handietan192 Beste hizkuntzen kontra ez daukate ezer, guraso horiek. Espainiako gurasoei dagokienez ez dira bereziki frankofoniaren zale, ez eta anglofilo edo germanofilo itsu. Baina hiru hizkuntza horietako bat eskatzen dute seme alabentzat hamarretik bederatzik edo gehiagok.
2011
‎Hala ere, oraindik gabeziak daude, hala nola haurren menura behar adina fruta eta barazki ez ekartzea. Egunean bost pieza kontsumitzea gomendatzen den arren, Espainiako gurasoen %40k adierazi du seme alabek egunean hiru fruta eta barazki baino gutxiago jaten dutela. 0tik 6 urtera bitarteko seme alabak dituzten 1.000 gurasoren artean egindako inkesta baten ondorioak dira.
‎5 Prestakuntza eta laneratzea. “Horietako batzuk espainiar nazionalitatea izan arren, nahiz eta Espainian gurasoekin bizi eta txikitatik gure herrira iritsi», seme alabek gurasoen etorkin izaera bera dute. Hori dela eta, derrigorrezko hezkuntzaren ondoren eta, gero, lan merkatuan sartzeko, kontuan hartu behar da aurrerakinen egoera eta adingabeak EBko kide den herrialde bateko nazionalitatea izatea, bizileku baimena eta iraupen luzeko edo aldi baterako lana izatea, lan baimenik gabe, egoera irregularrean edo administrazio publikoak babestuta.
2012
‎Espainian jaioak, Espainian jaiotako gurasoetako batekin gutxienez, diplomaziako langileen seme alabekin izan ezik. Espainian guraso atzerritar aberrigabeek (nazionalitaterik gabekoek) sortuak, edo horietako baten legeriak semeari nazionalitate bat ematen badio. Espainian jaiotakoak, nor diren ez dakiten gurasoekin.
2013
‎Homeopatia, belarrak, botikak, erreflexologia, etab. Espainiako gurasoen %20k beren seme alabentzako medikuntza naturalera jo dute noizbait. Hala ere, adituek eta Osasun Ministerioak ohartarazi dute praktika horrek arriskuak ekar ditzakeela.
‎Historialari ezagun batzuek ‘Cía Vivo’ aldizkaria sortzeko lan egiten zuten argitaletxea utzi zuten. Autore berak beste eleberri batzuk argitaratu ditu, hala nola, ‘El ángel de la recubida’, Espainiako guraso frantses batek bere familiaren jatorria ezagutu eta Gerra Zibilera iritsi eta Gerra Zibilera iritsi arte. Espainiar askok haien artean, haien artekoak herrialde galora emigratu zuten.
2015
‎Haurrak diru gutxirekin hezi Irudia: IoisoKolov Espainian guraso bakarreko familia baten buru diren emakumeen erdiak baino gehiago lan merkatutik kanpo daude, edo prekarietate baldintzetan lan egiten dute, eta familia aurrera atera behar dute hilean 600 euro baino gutxiagorekin. Zehazki, egoera horretan dauden amen% 56k aurrekontu txikiagoa behar du.
2016
Espainiako gurasoek dagoeneko deskargatu dituzte milioi bat (GPS bidezko bilagailuak, WhatsApp mezuak zelatatzeko aplikazioak, eta abar).
2018
‎Horregatik, 2018ko aurrekontuak onartzeko alderdi horiek berriro sinatu zuten itunean, lau aste eta bost aste bitarteko luzapena sartu zen. Neurri hori urtarrilaren 1ean gauzatu behar zen, baina aurtengo kontu orokorrak onartzeari lotuta dagoenez (ekainaren 28a), ezin izan da aplikatu uztailaren 5era arte, hurrengo egunean BOEn argitaratzea. Handitze horrekin, Espainiako gurasoek beste urrats bat egin dute jaiotzean seme alabekin egon daitekeen denboran, eta Europako beste herrialde batzuetara hurbildu dira. Herrialde horiek 480 egun dituzte gehienez, Suediaren kasuan, edo hiru urte gehienez, Austrian.
2022
‎Ikerketaren arabera ‘ Pantailen eragina familiaren bizitzan ‘, Empantallados.com gurasoentzako plataformak 2022an argitaratua, Espainiako gurasoen% 90 baino gehiago jabetzen dira teknologia berriak funtsezkoak direla seme alaben etorkizun profesionalean. Erabilgarria dela jakin arren, familia askok dilema batzuk dituzte txikienek teknologia nola erabiltzen duten jakiteko:
‎Feminista eta musulmana da Nadia Hindi Mediavilla (Bagdad, 1977). Nerabe zela joan zen Espainiara gurasoekin, Golkoko lehen gerra hasi berritan. Ikasketa Arabiar eta Islamikoetako irakaslea da gaur egun Granadako Unibertsitatean (Andaluzia, Espainia).
2023
‎Baina txikiek portaera ona izateko unean uneko errefortzu gisa ere ikus daiteke. Hain zuzen, berriki egindako azterlan baten arabera, Espainiako gurasoen %79k baino gehiagok diziplina positiboko metodoak erabiltzen dituzte, hala nola errefortzu positiboa edo elkarrizketa, portaera txar bat birbideratzeko. Eta, zehazki, gurasoen ia %73k sariak erabiltzen dituzte ondo definitutako egoeretan, seme alabak jarrera ona izatera motibatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia