Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 63

2003
‎Espainiako Auzitegi Gorenak ez du argitu Sozialista Abertzaleen taldeekin zer egin behar den, askoren ustez euskal gizartean bizi den egoera gehiago nahaspilatzeko; korapiloak, beraz, askatu gabe jarraitzen du. Era askotako interpretazioak egon daitezke instituzio desberdinetan, baina, aurretikoak kontuan hartuz, hiruko gobernua eta Espainiako Gobernuaren arteko enfrentamendu gune nagusiena Eusko Legebiltzarrean aurreikusten da. Dirudienez, eta Gorenaren beste agindu zehatzik ez dagoen artean, hirukoak orain arteko egoerari eutsi ahal izango lioke eta Sozialista Abertzaleen taldeak bere horretan jarraitu.
2006
‎Bi mahaiak. Anoetako eskemari jarraituz, edo komenientzien arabera, Ajuria Eneko Itunarenari, nahi bada ETA eta Espainiako Gobernuaren arteko mahaia abian da jada, nahiz eta ofizialki, Espainiako gobernu buru Jose Luis Rodriguez Zapaterok hilabete batzuk barru elkarrizketei ekiteko Kongresuaren baimena lortzen duenean eratuko den.
‎Bakoitzak duen informazio eta interesen araberako interpretazioak dira, baina bake prozesuarekiko ikuspegi globalago batetik sentipen ezkorra dario Espainiako Gobernuaren jarduera ugariri. Ezker abertzalea eta Espainiako Gobernuaren arteko halako ibilbide orria zehaztua badago, bakoitzak badaki zer gerta daitekeen tartean eta zer marra ez lukeen gainditu. Hala ere, eta ibilbide orri hori ezagutu gabe, ezker abertzalearen aurkako neurri asko prozesu honetan PSOEk duen nagusitasun handiaren seinale moduan ulertzen ditu iritzi publikoaren zati handi batek.
‎ETAk su eten iraunkorra iragarri zuen. Pauso hura ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko elkarrizketa gabe eman zenik pentsatzea zentzugabea da. Anoetako Proposamenaren bi erraileko trena abiatu zela eta bi aldeek «konpromisoak» hartu zituztela ulertu nahi izan dugu.
2008
‎Egun, zaila da Zapateroren talanteaz hitz egitea, Espainiako presidentearen promes asko airean geratu dira, bake prozesua amaitua dago eta EAE ANV eta EHAKren ilegalizazioek edo 18/ 98 auzia bezalako prozesuek garai ilunak ekarri dituzte. Gainera, ETAren azken atentatuaren ostean are urrunagoa dirudi talde armatuaren eta Espainiako Gobernuaren arteko elkarrizketa berririk. Hala ere, euskal gizartearen zati handi batek bere babesa eman dio PSOEri boto, PP bigarren indarrak baino 202.000 inguru gehiago eta EAJk baino ia 238.000 gehiago eta pentsatzekoa da elkarrizketaren aldeko Zapaterori bideratu zaiola babes hori, eta ez ilegalizazioen bideari.
‎Patxi Lopez gobernu ordezkari izatearen akusazioa gutxiesten saiatu da. AHT, neutroi zentro edo Kontzertu Ekonomikoaren inguruan, Jaurlaritza eta Espainiako Gobernuaren arteko akordioak aipatzeagatik gobernu ordezkariaren lana egitea Ibarretxeri berari egotzi dio Lopezek. Horrez gain, azken txandaren amaieran Lopezek berriz ekin dio «gehiengo berriaren» ideiari.
2009
‎Hiru urrats zituen ekimen horrek: lehena, Jaurlaritza eta Espainiako Gobernuaren arteko itun bat lortzea euskal gizartearen erabakitzeko eskubidearen inguruan; ondoren, itun hori Legebiltzarrak bozkatu zuen eta, onartuz gero, erreferendum lotesle bat deituko litzateke herritarrek bozkatu ahal izateko; aurreko urratsak gauzatuko ez balira, Legebiltzarrak herri galdeketa ez lotesle bat deitzeko aukera bozkatu luke.
‎Bestalde, Pilar Unzazu ingurumen, lurralde antolaketa, nekazaritza eta arrantza sailburuak Eusko Jaurlaritzaren eta Espainiako gobernuaren arteko akordioaren berri eman du. Akordio horretan oinarrituta, Indiako Ozeanoan arrantzan aritzen diren atunontzietan babes neurriak sustatzeko diru-laguntzak emango dira.
‎Eusko Jaurlaritzaren eta Espainiako Gobernuaren artean akordioa egiten saiatu zela, eta kontsultaren bidez euskal gizarteari bake prozesuaren gidaritza eman nahi ziola azaldu du. ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko negoziazio eredua gainditzea, eta elkarrizketa mahaia oinarri duen eredu berrira jauzia ematea zaila den arren, bide horretan berriro saiatu behar dela uste du lehendakariak. Alderdi politikoek lidergoa sendotu behar dugu, ondorio guztiekin, nahiz eta prozesuaren amaiera zaila izan eta zalantza ugari sortu.
‎ETA desagertzen denean bi mahai abiatu behar direla aldarrikatu du: batetik bakea ekarriko duen ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko mahaia; eta bestetik normalizazio politikoa ekarriko duen alderdi eta eragileen mahaia. Bigarren mahai horretan eragile politiko guztiek hartu behar dute parte, Aranaren irudiko, eta beraz, Espainiako Alderdien Legea desagertzea ere ezinbestekoa iruditzen zaio.
‎Bi akordio eremu bereizi zituen ezker abertzaleak proposamen hartan: alderdien arteko mahaia batetik eta ETAren zein Espainiako Gobernuaren artekoa bestetik. Aurreneko mahaian eduki politikoa lantzea proposatu zuen, eta bigarrengo mahaian hiru gai zehatz konpontzea proposatu zuen:
2010
‎Bietan politika beren inguruan garatzen da neurri handi batean, baina bien kudeaketa guztiz ezberdinena da. CiU eta Espainiako Gobernuaren arteko harremana ez da EAJrekin izaten den berbera. Hori esanda, epe laburrean ez, baina ertainean CiU garaile izatea PSOEren gobernuarentzat lagungarria izango da.
‎Bestalde, Victor Garcia Hidalgo Poliziaren zuzendari ohia ETA eta Espainiako Gobernuaren arteko negoziazioekin lotutako beste kasu batean azaldu da inplikatuta.
‎Artean bake prozesua, ETAren eta Espainiako Gobernuaren artekoa, ofizialki ez zegoen hasita. Su etena indarrean zen, bai, baina Espainiako gobernuburuaren adierazpen publikoa falta zen, Genevan eta Oslon Egigurenek eta Urrutikoetxeak hitzartutakoa.
‎Prozesua behar bezala ez zihoala adierazten zuten kontu gehiago gertatu ziren uda hartan. Ekainean, ezker abertzaleko kide esanguratsu batek Noticias taldeko kazetari ezagun bati ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko akordioaren berri ematen zuten paperak eman zizkion, bi aldeek sekretuan hitzartutako konpromisoen berri eman zezan Noticias taldeak.
‎erantsi zizkion;, konkrezio berri horiek? onartu egin zituen Gobernuak; eta, ondorioz,? 2006ko otsailerako itxitzat eman zen Euskadi Ta Askatasuna eta Espainiako Gobernuaren arteko akordioa?.
‎Konferentziaren egunetako batean, afaltzen ari zirela, haietako bi Josu Jon Imazengana joan, eta berekin hitz egin nahi zutela adierazi zioten: ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko elkarrizketei buruzko informazio zuzena eman eta akordioa egitear zutela jakinarazi zioten, baina arazo batzuk sortu berri zirela ere bai. Konferentzia hartan txostengile izan ziren, besteak beste, David Petrasek HD Zentroko Politika zuzendaria, Thomas Greminger Suitzako Gobernuko Atzerri Ministerioko Bake Politikarako eta Giza Segurtasunerako burua eta Tore Hattrem Norvegiako Atzerri Ministerioko Bake eta Adiskidetze Saileko zuzendariorde nagusia.
‎Prozesuaren beste errailean, ETAren eta Espainiako Gobernuaren artekoan, badirudi abiapuntuko negoziazioak baino ez zuela behar bezala funtzionatu, 2005ean Genevan eta Oslon prozesua abiatzeko oinarriak hitzartu zituztenean. Garbi dago han hitzartutako konpromisoak ez zituela bete Espainiako Gobernuak eta, horri erantzunez, bere konpromisoak ere urratu egin zituela gero ETAk.
‎ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko hurrengo bilera urri bukaeran egin zuten, artean alderdi politikoak Loiolan negoziatzen ari zirenean. Tentsio handiko bilkura izan zen, besteak beste egun gutxi lehenago gertatutakoak zirela eta.
‎Ordurako, solaskideek bazekiten Loiolako elkarrizketa politikoek porrot egin zutela, nahiz eta alderdiek harremanetan jarraitzen zuten, mahai politikoa berriro martxan jartzeko esperantzan. ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko laugarren elkarrizketa saio honetan, Espainiako Gobernuaren ordezkariak Jesus Egiguren eta Jose Manuel Gomez Benitez izan ziren, eta ETAren ordezkariak Xabier Lopez Peña eta Jon Iurrebaso. Iturri batzuen arabera, Norvegiako Atzerri ministro Jonas Gahr Støre k berak harrera egin zien ETAko solaskideei ere, elkarrizketak hasi aurretik.
‎Urte hasierarako eginda egon behar zuen lan politika aktiboen transferentziak, baina Eusko Jaurlaritzaren eta Espainiako Gobernuaren arteko akordioa urte amaiera arte luza daiteke. Patxi Lopezek eta Manuel Chavezek 2009ko irailean hitzartu zuten transferentzia urte hasierarako egitea.
‎Josu Erkoreka EAJk Espainiako Kongresuan duen eledunak esan duenez, Eusko Jaurlaritza ez da oztopo izango EAJ eta Espainiako Gobernuaren arteko balizko akordio bat lortzeko. Gobernuak ontzat jotzen duena Lopezen gobernuaren gainetik alfonbra baten antzera pasatuko da, inongo oztoporik gabe.
2011
‎Diru hori kobratzen hasteak, besteak beste, aurrekontuetan izan dezake eragina.Liskarrak, 2007tikDena den, kupoari lotutako eztabaidak ez dira kontu berria. Esan daiteke 2007an sortu zela Jaurlaritzaren eta Espainiako Gobernuaren arteko gatazka. Eskola 2.0 programak eta Menpekotasun Legeak eragindako gastuak kupoan nola islatu behar ziren ez ziren ados jarri.
‎Sentimendua, nahitaez. Zertan sartu, bestela, ETA eta Espainiako Gobernuaren arteko saltsatan. Joan zitekeen arrantzara, edo andrearen ondoan egon, gaixorik zegoenean.
2012
‎EAJk emandako datuok «partzialak eta gezurrezkoak» direla salatu zuen, halaber, Mendiak. Boterea eskualdatzeko sistema aztertzeaz gain, Jaurlaritzaren eta Espainiako Gobernuaren arteko liskarren iturri diren hainbat gairi buruz ere mintzatzeko asmoa zuten atzo PSE EEko eta EAJko ordezkariek. Horien artean, EAEko administrazio publikoko funtzionarioen Gabonetako saria legoke:
‎Biktimak eta presoak Bakegintzari buruzko iritziak ere aztertu ditu aurtengo bigarren seihileko Euskobarometroak. Herritarren gehiengo handia dago ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko negoziazioaren alde? %86?. Aurreko seihilekoan ez bezala, horietatik erdiak baino gehiagok diote baldintzarik gabea izan behar duela negoziazio horrek.
‎Halaber, PSE PP itunak Jaurlaritzaren eta Espainiako Gobernuaren arteko harremanak hobetzea zuela helburu esan du, aurreko gobernu abertzaleekin gertatu ez bezala. Horrenbestez, erakundeen arteko enfrentamenduak galaraztea eskatu du Basagoitik.
‎Bravo Murilloren gobernuak egindako ahaleginaren ostean, euskal ordezkarien eta Espainiako Gobernuaren arteko Foru Konstituzioaren inguruko negoziaketa bilateralak, modu hitzartuan erabateko moldaketari ekiteko bilkurak eta asmoak amaitu egin ziren. Aldi baten amaiera dugu eta beste baten hastapena.
2013
‎Brouard HASIko presidentea zen, eta HBko mahai nazionaleko kidea. ETA eta Espainiako Gobernuaren arteko negoziazio hotsak entzuten ziren, eta Brouardek bitartekari lan garrantzitsua egin zuen. Lehenengo momentutik adierazi zuten hainbat buruzagi politikok hilketa hori ez zela kasualitatea izan.
‎1 Jarraitzen du pentsatzen Espainiako Gobernuarekin negoziazio prozesu bat abiatu behar dela, eta borroka armatua eraginkorra izan ahal dela egoera horretara heltzeko. ETA/ Espainiako Gobernuaren arteko negoziazioa barik, Euskal Herria/ Espainiaren arteko negoziazioa planteatu nahi da.
2014
‎Garai hartan jeltzaleekin harreman onak ehundu zituela nabarmendu dute askok. Izan ere, Ardanzaren gobernuaren eta Felipe Gonzalezen Espainiako Gobernuaren arteko bitartekaritzan aritu zen, «gatazkak bideratzeko» eratutako aldebiko batzordean. Julio Astudillo Gipuzkoako batzarkide sozialistak, esaterako, koalizio gobernuan «giltzarri» izan zela aipatu zuen.
‎Nafarroak 1841ko Lege Pakzionatuan oinarritutako autonomia administratiboari eutsi zion; beste hiru lurraldeek, aldiz, Kontzertu Ekonomikoaren Dekretuak eskainitako autonomia fiskalean aurkitu zuten aldundiak kudeatzeko heldulekua. XX. mende hasieran, estutu egin ziren aldundien arteko harremanak, bakoitzak bere burujabetza mantentzen bazuen ere; eta aldundien eta Espainiako gobernuaren arteko tirabiren sortzaile izan ziren kontzertu ekonomikoari egindako berriztatze guztiak.
‎Giro horretan, Garaikoetxea lehendakariak Bake Mahaia osatzeko egindako ahaleginak ez zuen arrakastarik izan. Gauza bera gertatu zen 1988an Aljerian ETAren eta Espainiako gobernuaren arteko elkarrizketekin. Urte horren hasieran osatu zen Ajuria Eneko mahaia, alderdi politiko demokratikoen indarkeriaren aurkako jarrera bateratua bultzatzeko.
2015
‎Izan ere, Lokarrik konferentzia antolatzeko enkargua jaso zuenerako, ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko zeharkako harremana bideratu zuten nazioarteko bitartekariek berme bikoitza zuten. Batetik, Espainiako Gobernuak ez zuen konferentzia trabatuko, ez zuen distira handiko gonbidatuen etorrera eragotziko.
‎ETAren bertsioa bat dator prozesuan esku hartu duten edo gertutik jarraitu duten hainbat iturrik, betiere isilpean, emandako informazioarekin. Iturri horietako batzuek ezker abertzalearekin dute zerikusia, eta beste batzuek, nazioarteko bitartekariekin; bestelako euskal eragile batzuek ere badute, zeharka, ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko harremanaren berri. Iturri hauen arabera, 2011ko udatik aurrera ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko mezu trukea bizkortu egin zen, Powellen eta Henri Dunant zentroko kideen bitartez, betiere.
‎Iturri horietako batzuek ezker abertzalearekin dute zerikusia, eta beste batzuek, nazioarteko bitartekariekin; bestelako euskal eragile batzuek ere badute, zeharka, ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko harremanaren berri. Iturri hauen arabera, 2011ko udatik aurrera ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko mezu trukea bizkortu egin zen, Powellen eta Henri Dunant zentroko kideen bitartez, betiere. Bitartekariek zein ETAk bazekiten Gobernuko ordezkariak ez zeudela prest harreman zuzenik izateko borroka armatuaren amaiera iragarri aurretik.
‎ETAk Zapateroren gobernuari bi aukera proposatu zizkiola bitartekari lanetarako, edo Henri Dunant zentroa, edo Uppsala unibertsitate suediarra; Henri Dunant zentroko buruen eta ETAko ordezkarien arteko lehen enkontrua. Frantziako herri bateko eliza bateko? ...Genevako elkarrizketak prestatzen ari zirenean, Josu Urrutikoetxea eta Jon Iurrebaso ETAren solaskideek bi hilabete egin zituztela Henri Dunant zentroko langile baten etxean; Genevan eta Oslon, Jesus Egigurenen eta ETAren ordezkarien arteko bilerak egunero hotel ezberdinetan egiten zituztela, ETAkoek ez baitzuten atxilotuko ez zituzten bermerik; eta, anekdota harrigarriena, geroagokoa, ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko akordio sekretuaren paperak Henri Dunant zentroaren egoitzako kutxa gotorrean gorde zituztela, egun batez egundoko ezustea hartu zutela kutxa gotorrean lapurreta egin zietelako baina, zorionez, egun hartan zentroko kide batek, kasualitatez, akordioaren paperak etxera eramanak zituela, lanerako.146
‎ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko elkarrizketak ez ziren erabakigarriak izan Lizarra Garaziko prozesuan, baina bilera bat egin zuten. ETAko ordezkariek galdetu zieten ea Espainiako Gobernua euskal herritarren hitza eta erabakia errespetatzeko prest zegoen.
‎Horrek badu bere ifrentzua, ordea, sekretuan hitzartutako konpromisoak betearazteko askoz ere indar gutxiago dutelako eragile hauek, gobernu batek izango lukeenaren aldean. Alegia, Powellek eta abarrek malgutasunez jokatu ahal izan zuten ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko mezu trukearen bitartez bide orri bat osatzeko, baina ondoren ez dute aski indarrik izan konpromiso horiek bete zitezen presio eraginkorra egiteko, ezta Aieteko Konferentzian lortutako babesarekin ere. Espainiako Gobernuak zakarrontzira bota zuen Aieteko bide orria, eta nazioarteko eragileek ezin izan dute horren aurrean ezer egin.
‎ETAren jardun armatuaren bukaera ahalbidetu duen prozesua eraikitzeko alde askotariko harremanak eta akordioak behar izan dira, eta erakunde armatuaren eta Espainiako Gobernuaren arteko bi aldeko elkarrizketa zeharkakoak eta adostasun nolabaitekoa ere erabakigarriak izan dira, azken txanpan. Dena den, erabaki nagusia, estrategia politiko militarra alde batera uzteko erabakia, ETAren borroka armatua bukatzeko erabakia, ezker abertzalean hartu dute, beren kabuz.
‎Baina zer esan nahi du izaera forudun eta itunduna izateak? Kontzeptu juridiko horren arabera, Nafarroako Gobernuaren eta Espainiako Gobernuaren arteko itun bati zor dio bere izaera juridikoa. Hartara, berdin dio bere jatorria publikoa izatea eta aurrezki kutxaren sortzaileak Iruñeko Udala eta Nafarroako Gobernua izatea.
2016
‎Kafea guztiontzat sistemak porrot egin du goitik behera. Erkidegoen eta Espainiako Gobernuaren arteko zerga eta finantza erregimena desastre hutsa da. 2015eko azken datuen arabera, Nafarroako eta EAEko zorra aintzat hartu gabe, erkidegoen zorra 248.700 milioi eurokoa da, eta, azken urteetan, 215.000 milioi euro jarri behar izan dira erkidegoak erreskatatzeko.
Espainiako gobernuaren arteko harremana hobetzeko,
2017
‎Halaxe ekartzen ditu urteak bizitzako arlo guztietan, baita ekonomian ere. Eta bai, 2017ak ekarri ditu besarkadak, baina ekarri ditu, halaber, labankadak.Besarkadarik entzutetsuena Madrilgoa izan da, Jaurlaritzaren eta Espainiako Gobernuaren artekoa, kontzertu ekonomikoaren eta kupoaren urteetako korapiloa askatu duena. Orakaden kategorian sar daitezke, era berean, Arabako ardogileen lorpena, taxi gidariek Uberren kontra erdietsitakoa, eta soilik euskal sagarrekin egindako sagardoaren jatorri deitura berriaren jaiotzarena.Labankaden artean, berriz, hainbat enpresatako kaleratzeak, mutinazional iruzurgileen kontrako isunak, eta IRPHaren kaltetuen kontrako epaia, esaterako.
‎Muñagorriren proposamenak Estatu liberalak foruak berrestea zuen oinarri. Euskal karlistek ez zuten" bakea" eta" foruak" batzeko ideia babestu, baina euskal politikarien eta Espainiako gobernuaren arteko harremana hobetzeko, euskal gizartea adiskidetzea lortzeko eta, ondorioz, tentsioa baretzeko balio izan zuen".
‎Eusko Jaurlaritza eta Espainiako Gobernuaren arteko bilkura
2018
‎Sailburuaren esanetan, ordea, egun ez da eremuarekin lotutako proiekturik edo proposamenik aurkeztu sail horretan, ezta arrain haztegiaren ingurukorik ere. «Beraz, ez da inongo erabakirik hartu behar izan», adierazi zuen Arriolak.Plan bereziaEAJren eta Espainiako Gobernuaren arteko akordioaren arabera, eremua Ingurumen Ministerioak hartuko du lehenik, eta ondoren Jaurlaritzaren eskuetara igaroko da. EH Bilduren ustez, ordea, ez litzateke Gasteizen eskuetan soilik utzi behar.
2020
‎Fase berriak bi oinarri izango dituela esan du: erkidegoen eta Espainiako Gobernuaren arteko elkarlana erabakiak hartzerakoan eta zuhurtzia. Zuhurtzia inoiz baino garrantzitsuagoa dela azpimarratu du behin eta berriz Illak.
‎Euskal elizari ez, baina euskal gizarteari ez al zion mesede egin, ordea, ETA eta Espainiako gobernuaren arteko bitartekari lanean ariturik. HBko Otegi eta PSEko Egiguren Elgoibarko baserri batean hizketan hasirik, PP nagusi zela Madrilen, laster Vatikanoarekin harremanetan jarri nahi izan zuten, Espainiako elizaren hierarkian eraginik Espainiako eskuinean ere eragin zezaketelakoan.
‎Besteak beste, Gernikako Estatutuaren 40 urteurrenekoa izan zen 2019a, eta estatus politikoaren inguruko eztabaida agenda politikoaren lehen lerroetan egon zen, hainbat esparrutan: Jaurlaritzaren eta Espainiako Gobernuaren arteko negoziazio mahaian, indarrean dagoen estatutua betetzeko elkarrizketetan; Eusko Legebiltzarrean, Euskal Autonomia Erkidegorako estatus politiko juridiko berri bat zirriborratzeko batzorde teknikoan; eta kalean, Gure Esku dinamikak erabakitzeko eskubidearen instituzionalizazioaren alde eginiko lanean.
‎Taula batean, «mahai politikoa» deitzen diote taula horri, Kataluniako independentziazaleen eta Espainiako Gobernuaren arteko partida ari dira jokatzen. Oraintsu arte ERCk zeukan hartuta Kataluniako independentziazaleen ordezkaritza, baina badirudi hemendik aurrera Generalitateak hartuko duela ardura hori, aldez aurretik negoziazio estrategia alderdi politikoekin eta gizarte erakundeekin adostuta.
‎Fase berriak bi oinarri izango dituela nabarmendu du: erkidegoen eta Espainiako Gobernuaren arteko elkarlana erabakiak hartzerakoan eta zuhurtzia. Zuhurtzia inoiz baino garrantzitsuagoa dela azpimarratu du behin eta berriz Illak.
2021
‎Gantxegik, berriz, espetxea ezagutu zuen frankismo garaian; 1968an kartzelatu zuten, eta 1972an egin zuen ihes. Gero, Aljerian izan zen 1986tik 1989ra, eta, ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko bake elkarrizketek porrot egin zutenean, deportatu egin zuten; Santo Domingora.
‎Argi utzi nahi dugu, halaber, ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko markoa dela egungo gatazka konpontzeko negoziazio politikoaren oinarri sendo bakarra, eta, azken batean, alderdi eta erakundeei parte hartzeko bidea irekiko dien esparrua".
‎" Euskadiren interesei dagokionez, berriro erraten diet ETAri atentatuak bertan behera uztea erabaki dezala eta Espainiako Gobernuari ETArekin eta gainerako euskal indar politikoekin egindako negoziazioak aldi berean berregin ditzala. ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko negoziazioak euskal herriak autodeterminaziorako duen eskubidearen arabera oinarritu lirateke, eta horrek ez du nahitaez Espainiatik independentzia edo bereizketa esan nahi.
‎Oinarri hauek bete ondoren, ETAren eta Espainiako Gobernuaren arteko negoziazioan sartzeko, presoak kartzelatik ateratzeko eta desmilitarizatzeko unea eta aukera egongo lirateke.
‎Honen guztiaren ondorioz, bake prozesu bat ireki behar da eta hori bi zatitan banatu: bat, euskal gizarteko eragile politiko guztien artean lortu beharreko akordio politikoa; bi, ETA eta Espainiako Gobernuaren arteko negoziazioa, desmilitarizazio, preso, errefuxiatu eta biktimez aritzeko". 67
2022
‎Donostiako La Cumbre jauregiaren kasua bestelakoa da: EH Bilduren eta Espainiako Gobernuaren arteko akordioan zurian beltz jasota dago jabetza Donostiako Udalaren esku geldituko dela urtebeteko epean. Hiriburuan «itzal iluna» duen eraikina dela azaldu du Egañak:
‎Horretarako, neurri bat proposatu du: Eusko Jaurlaritzaren eta Espainiako Gobernuaren arteko batzorde iraunkor bat sortzea.
‎ERCko beste agintariek ere ez ziren Diadara joan. ANCk manifestaziorako kaleratutako manifestuan salatu zuen ezin dela «ezer» espero «alderdiengatik», eta Generalitatearen eta Espainiako Gobernuaren arteko elkarrizketa mahaia kritikatu zuen.
‎Horiek hala, datozen asteetan ere alderdien eta Espainiako Gobernuaren arteko negoziazioek aurrera jarraituko dute. EAJk eta EH Bilduk ez ezik, ERCk ere izango du zeresana.
‎Horiek hala, datozen asteetan ere alderdien eta Espainiako Gobernuaren arteko negoziazioek aurrera jarraituko dute. EAJk eta EH Bilduk ez ezik, ERCk ere izango du zeresana.
2023
‎Kataluniako independentismoari ere lagunduko lioke amnistia eta erreferendum bateranzko pausoak jasotzen dituen itunak, iritzita urteak daramatzatela aurrerapausorik eman gabe, «Esquerraren eta Espainiako Gobernuaren arteko mahaitik» mugitu gabe. «Akordio baten bidez errebultsibo bat badago, horrek sor dezake, aldi berean, errebultsibo bat bozei begira».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia