Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 81

2002
Espainiako errepideetatik doazen sei ibilgailuetako baten lau gurpiletatik bat aldatu beharra dago, zoruari behar bezain ongi itsasten ez zaiolako; hirutik batek atzeko gurpilak aurrekoak baino okerrago dauzkanez, egoera arriskutsuak ondoriozta ditzake; aholkatutako presioa baino apalagoa dute pneumatikoen %73k, eta automobilen erdien pneumatikoren batek presio txikiegia duenez, noiznahi gerta dakioke istri...
‎Baina, gainera, estatistika tragiko bat dago: Espainiako errepideetan ekainetik irailera bitartean egiten diren 22 milioi desplazamenduak 500 hildako baino gehiago eragiten dituzte, eta ehunka zauritu larri. Hori gutxi balitz, garai honetan ibilgailuaren proba gogorra da, tenperatura altuak, desplazamendu luzeak eta pisu gainkargak jasan behar dituena.
‎Atzo bost milioi joan etorri egin ziren Espainiako errepideetan. Batzuk abuztuko oporretatik itzultzen ziren eta beste batzuk irailekoak aprobetxatzen zituzten.
2003
Espainiako errepideetan zirkulazio istripuetan hildako gidarien %30, 7k alkohola edan zuen 2002an, eta ia %7k drogekin eta/ edo psikofarmakoekin konbinatu zuen, Toxikologiako Institutu Nazionalaren (INT) azterketa xehatuaren arabera. Trafiko ezbeharretan hildako 1.703 laguni egindako azterketa toxikologikoaren datuak biltzen ditu txostenak, bai ibilgailu motordunen gidariei (1.441), bai autoz harrapatutako oinezkoei (262) dagozkienak, horiek baitira Espainian egindako mota horretako laginik handiena.
2004
‎Joan den ekainean CONSUMER eko teknikariek, beren burua erabiltzaile soiltzat agertuta, uda partean trafiko gehien hartuko duten Espainiako errepideetako zenbaitetan 145 zerbitzugune bisitatu zituzten, zortzi ibilbide hauetan: A eta AP, Madril, Burgos, Gasteiz eta Donostia lotzen dituen tartean; A eta AP, Madrildik Coruñaraino; A, Madrildik Valentziara; Madril, Jaen, Granada eta Malaga (A, A, A, A); Donostia, Bilbo, Santander eta Oviedo (A eta AP) igarotzen den tartea; Bilbo, Logroño, Zaragoza eta Bartzelona (AP eta AP) lotzen dituena; Bartzelona, Tarragona, Castello eta Valentzia lotzen dituen AP eta, azkenean, eta Valentzia, Alacant, Murtzia eta Almerian barrena igarotzen diren AP eta A
Espainiako errepideen izena eta kokapen geografikoa
Espainiako errepideen egungo nomenklatura sistema 1940an sortu zen Peña Planetik, garai hartan Herri Lanetako ministroa zenaren abizenetik. Gerraosteko errepide eskasek sistema erradiala zuten, eta Madril periferiako hiri nagusiekin komunikatzen zuten.
‎Atzoko arratsaldeko azken orduan, 15 ibilgailu bakarrik zeuden geldirik Espainiako errepideetan, Trafikoaren arabera
‎Rafael Merino Errepideko Laguntza Enpresen Elkarte Nazionaleko (ANEAC) lehendakariak esan zuen garabiak lanean hasi zirela “hitzarmena sinatu eta berehala, goizaldeko hiruretan hasita”. Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren arabera (DGT), atzoko arratsaldeko azken orduan 15 ibilgailu bakarrik zeuden geldirik Espainiako errepideetan. Aseguruen patronalak, Unespak, hitzarmen bat sinatu zuen garabiekin, sei ordutik gora bilduta egon ondoren.
‎Kanpaina horretan 23 milioi joan etorri aurreikusten dira 2005eko abenduaren 23tik urtarrilaren 9ra bitartean. “Zu zara zure zain daudenentzako oparirik onena” lemapean, Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren helburua da aurreko Gabonetan Espainiako errepideetan erregistratutako 195 heriotzak berriro gerta ez daitezen saihestea. Kanpaina prentsan, zineman, telebistan eta Interneten banatuko da, eta azpimarratu du garrantzitsuena iristea dela eta aurtengo leloan sartzen dela:
2005
‎Urte hartan, Espainiako errepideetan bakarrik, trafiko istripuagatik hildakoak 4.084 gizaki izan ziren.
‎Zirkulazioak 959" puntu beltz" identifikatu ditu Espainiako errepideetan
‎Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (TZN) 959 “puntu beltz” edo Espainiako errepideetan istripu kontzentrazio handia duten puntuak identifikatu ditu. Txostenean, 2003an gertatutako ezbeharrei buruzkoan, Madril da “puntu beltz” gehien dituen erkidegoa (261 izapide).
Espainiako errepideetako heriotza tasa Erresuma Batukoa, Herbeheretakoa edo Suediakoa baino %54 handiagoa da. Herrialde horiek bide segurtasuneko plan aurreratuak dituzte, milioi bat biztanleko heriotza kopurua murriztuz hertsapen eta disuasio neurriak aplikatu dituztenak.
2006
‎Gobernuaren proposamenaren arabera, bidearen muga asko gainditzea eta odol litro bakoitzeko gramo bateko alkohol tasa lortzea delitutzat hartuko dira, eta, beraz, espetxe zigorra ezarriko zaie. AEAren datuek adierazten dute 2004an DGTk 2.568.428 salaketa egin zituela Espainiako errepideetan, Euskal Autonomia Erkidegoa eta Katalunia izan ezik; horietatik %25 abiadura handiagatik izan ziren; %3, alkoholemiagatik, eta %8, gidabaimenari dagozkion arau hausteengatik. Abiadura mugak gainditu zituzten gidarien artean,% 2k bakarrik gainditzen zuen orain DGTk espetxe zigor bat merezi duela dioen muga, hau da, arau hauste horrengatik 12.840 pertsona sartuko liratekeela kartzelan jakinarazi zuen erakundeak jakinarazpen batean.
Espainiako errepideetan gertatzen diren hamar istriputatik lauk eragiten dituzten zuzeneko arrazoiak dira distrazioak. Azken hamarkadan, mugikorraren erabilerak izan duen gorakadarekin batera, bolantean egindako despistak %75 hazi dira ezbeharren eragile gisa.
‎Uztailean 300 pertsona baino gutxiago hil ziren Espainiako errepideetan, historian lehen aldiz. Puntukako gidabaimena aplikatzen den lehen 30 egunetan, estatistikek azken hamarkadako ezbehar kopuruaren jaitsiera handiena jaso dute.
‎Galtzadatik ateratzen diren istripuek hildakoen %45 eragiten dute, kopuruan %22 eta hilkortasunean %28 jaitsi ziren arren. Urtarriletik uztailera 1.804 pertsona hil dira Espainiako errepideetan Uztailean hildakoen %18 abiadura handiegia izan zen ezbeharretan erregistratu zen; %49k arreta galdu zuen, eta %43k zirkulazio arauak hautsi zituen. Autoek errepideetan hildako guztien erdiak baino gehiago bildu zituzten joan den hilabetean (%57, 7), eta, ondoren, motozikletaren biktimak (%11, 4), nahiz eta iazkoaren aldean jaitsi diren.
‎Autoek errepideetan hildako guztien erdiak baino gehiago bildu zituzten joan den hilabetean (%57, 7), eta, ondoren, motozikletaren biktimak (%11, 4), nahiz eta iazkoaren aldean jaitsi diren. Uztaileko zifrek lagundu egin dute urteko lehen zazpi hilabeteetako ezbehar balantzeak behera egiten; izan ere, Espainiako errepideetan 1.804 pertsona hil ziren, 2005eko aldi berean baino %6, 1 gutxiago, 1.582 istripu guztira. Balantzea Urtarriletik uztailera, 1.804 pertsona hil dira Espainiako errepideetan, 2005ean baino %6, 1 gutxiago.
‎Uztaileko zifrek lagundu egin dute urteko lehen zazpi hilabeteetako ezbehar balantzeak behera egiten; izan ere, Espainiako errepideetan 1.804 pertsona hil ziren, 2005eko aldi berean baino %6, 1 gutxiago, 1.582 istripu guztira. Balantzea Urtarriletik uztailera, 1.804 pertsona hil dira Espainiako errepideetan, 2005ean baino %6, 1 gutxiago. Urtarrilean eta apirilean hildako gehiago izan ziren errepideetan.
‎Hilabeteka, urtarrilean 282 pertsona hil ziren errepideetan (2005eko urtarrilean baino %11, 5 gehiago); otsailean, 195 (%22 gutxiago); martxoan, 254 (%7 gutxiago); apirilean, 255 hildako (%2, 4 gehiago); maiatzean, 274 pertsona hil ziren, aurreko urtean bezala; eta ekainean, 265 pertsona hil ziren (%5, 4 gutxiago). Azken 10 urteetan, uztailean, Espainiako errepideetan 300 pertsona baino gehiago hil ziren, 2000ko uztailetik 2005eko uztailaren 342 arte. Berrogei pertsonak galdu zuten bizitza oporretako irteera eta itzulera operazioan, aurreko urtean Trafiko Zuzendaritzak martxan jarri zuen dispositibo berean errepideetan izan zen hildakoen kopuru bera.
‎Konparaziozko txosten baten arabera, biztanleko alkoholemia kontrol gutxien duen herrialdeetako bat da Espainia. Mapfre Fundazioak, Espainiako Errepide Elkarteak eta EBko Errepide Federazioak babestutako azterlanak Batasuneko herrialde guztietako araudia, zaintza estrategiak eta indarrean dagoen zehapen araubidea aztertzen ditu. Herrialde bakoitzak bere abiadura mugak ezartzen ditu bide motaren arabera.
‎Zentro berrian ehun pertsona arituko dira lanean, eta datorren urtearen amaieran funtzionatuko du. Zuntz optikoko eta RDSIko lineak izango ditu, Espainiako errepideetan instalatutako radarrak atzematen dituzten gidari arau hausleen argazkiak eta datuak automatikoki jasotzeko behar den azken teknologiarekin. Abertis Fundazioak Bartzelonan antolatu duen Bide Antropologiako Nazioarteko VI. Sinposioan parte hartu du Navarrok.
‎Horregatik, eta radarrak ezartzeko politikarekin jarraitu ahal izateko, Trafiko Zuzendaritza Nagusiak zigorrak tratatzeko zentro nazional hau sortu du, Herbehereetan eta Frantzian dagoeneko funtzionatzen duten zentroetan inspiratuta dagoena. Gaur egun, Espainiako errepideetan 125 radar finko daude, Kataluniakoak kontuan hartu gabe, eta Guardia Zibilaren beste 200 mugikor. Urtea amaitu aurretik, ordea, beste 175 kaxa jarriko dira, eta horietan beste 80 radar egongo dira.
‎Barne ministroak, Alfredo Pérez Rubalcabak, jakinarazi du Trafiko Zuzendaritza Nagusiak alkoholemia kontrolak areagotu egingo dituela Espainiako errepideetan hilabete honetako 11 bitartean, eta aldi horretan 200.000 prebentzio kontrol inguru egitea aurreikusten du. Konstituzio Zubiko Itzulera Operazioaren hasiera dela eta, DGTren Kudeaketa Zentrora egindako bisitan, Rubalcabak nabarmendu zuen ezen, nahiz eta ez jakin espainiarrentzat albiste ona den ala ez, neurri hori hartuko dela, eguraldi txarrarekin eta joan etorriak nabarmen gehituta.
Espainiako errepideen %13k arrisku handia du, 2006ko EuroRAPen arabera.
Espainiako errepideetan arrisku handiko tarteak murrizten dira. Hala ere, horien %13k oraindik ere oso maila arriskutsuko eremuak dituzte, Espainiako Real Automóvil Club de Españaren (RACE) 2006ko EuroRAP txostenaren arabera, Estatuko Errepide Sareko (RCE) ezbehar kopuruari eta arrisku indizeari buruzkoa.
2007
‎Bestalde, “Errepideak eta gaua. Espainiako Errepide Elkarteak (AEC) egin eta 2005 urtearen amaieran aurkeztu zuen “Ikusi eta Ikusi” txostenak dioenez, “gauez edo ilunabarrean gidatzea eta errepideak gaizki argiztatzea” dira zirkulazio istripuen probabilitatea eta larritasuna handitzen duten faktoreak. “Gauez edo ilunabarrean gidatzea eta errepideak gaizki argiztatzea dira zirkulazio istripuen arriskua eta larritasuna handitzen duten faktoreak”.
‎“bide bat behar bezala argiztatzeak %30 inguru murriztu dezake trafiko istripuak eragindako biktima kopurua”. Gainera, neurriaren garrantzia baieztatzeko, EuroRAP 2006 (errepideak baloratzeko Europako programa) txostenak erakutsi du Espainiako errepideen %13k arrisku handia duela. 2005 urtearekin alderatuta, zifra hiru puntu jaitsi da, eta arrisku handiko zatiak 17tik 10era murriztu dira, baina auto gidarien elkarteek adierazi dute “ez dela nahikoa”.
‎ANFAC sindikatuak uste du aurreikustea beharrezkoa dela oraindik ere, eta iazko baldintza berak izan behar dituela. Elkarteko bozeramaile baten arabera, gaur egun 20.000 ibilgailu dabiltza Espainiako errepideetan. Baldintza horiei eutsi izan balitzaie, auto seguruagoak eta kontsumo eta emisio eraginkorragokoak jarriko lirateke.
‎Ibilgailu parkearen birziklatze maila handitzea. Hala ere, ANFAC eta DGTren estatistiken arabera, Espainiako errepideetan dabiltzan hamar urtetik gorako ibilgailuen ehunekoa% 32tik% 33,4ra igo da 2005ean. Ibilgailu industrialen kasuan, igoera handiagoa izan da (%27, 5etik %36, 2ra) aldi berean.
‎Beraz, autotik bota, zuzenean txatarrera bidalita edo bertan behera utzita. Parkearen berritze eskasean ere eragina dute ibilgailu berriak erosten dituzten alokairu enpresa batzuek, eta urte gutxi batzuen ondoren, atzerrian saltzen dituzte, Espainiako errepideetatik hamar urte baino gutxiagoko ibilgailuak kenduz.
‎Baimena aldatu nahi da, zilindrada handiko motorrak gidatzen dituenak “aldez aurretik arrazoizko esperientzia” izan dezan. Asteburu tragikoa Asteburu honetan tragikoa izan da Espainiako errepideetan. Gutxienez 28 pertsona hil dira trafiko istripuan.
‎Erreforma honek errealitate dramatiko bati erantzuten dio. Espainiako errepideetan 2006an erregistratutako 4.000 hiletatik, 11 egunean, %40 gehiegizko abiadurak edo alkoholak eta drogek eragin zuten. Orain onartu diren aldaketen xedea inguruabar horiek konpontzea da.
‎Jordi Jané Kongresuko Bide Segurtasunari buruzko Batzordeko lehendakariaren ustez, onartutako aldaketek parekatu egiten dituzte Espainiako bide prebentzioko politikak eta Europako beste herrialde batzuetakoak, non gehiegizko abiadura eta alkohola zigortu egiten baitira kartzelarekin. Bestalde, Estatuko fiskal nagusiak, Cándido Conde Pumpidok, uste du erreforma horrek “hobeto bermatuko duela Espainiako errepideetako segurtasuna”; izan ere, besteen bizitza arriskuan jartzen duten jokabide arduragabeak hartzen dituena “zorrotz zigortuko da”. Alde horretatik, Bide Segurtasuneko fiskal delegatu baten izendapena eta Espainiako fiskaltza guztietan arlo horretan espezializatutako fiskal sare baten sorrera nabarmendu ziren.
‎Abenduan, 192 pertsona hil dira Espainiako errepideetan, iazko aldi berean baino bederatzi gutxiago. Horrek esan nahi du %5eko murrizketa izan dela, Barne Ministerioak atzo arte erabilitako datuen arabera.
2008
‎Izan ere, alferrik galtzen den erregai horrek urtean 12,3 milioi tona karbono dioxido (CO2) gehiago botatzen ditu atmosferara. Espainiako errepideetan dabilen auto bakoitzeko urtean 4,6 g CO2 gehiago kargatuko da. Pneumatikoek presio naturala galtzen dute denboran zehar, eta horrek istripu arriskua areagotzen du puzten ez badira.
‎Normaltasuna errepideetan Bien bitartean, normaltasuna errepideetara itzultzen zen, baina ez elikagaien eta merkantzien banaketara, oraindik ere langabezian zeuden milaka kamioilarien mobilizazioaren eta jarduerarik ezaren ondoriorik gogorrenak jasaten baitituzte. Elikagaien banaketak oraindik ere eragina du mobilizazioaren jardunaldi gogorrenetan Arratsaldeko azken orduan, Barne ministroak, Alfredo Pérez Rubalcabak, esan zuen normaltasuna zela Espainiako errepideetako nota nagusia “arazorik gabe atera daiteke, ez dago arriskurik”, eta, aldi berean, azpimarratu zuen: “grebarik egiten ez duten garraiolariei lana bermatuko zaie”.
‎Heriotza tasa murriztea Bestalde, Real Automóvil Club de Catalunyak (RACC) txosten bat aurkeztu zuen atzo. Horren arabera, duela bi urte puntukako gidabaimena indarrean sartu zenetik, 800 pertsona gutxiago hil dira Espainiako errepideetan, eta 1.524 milioi euro aurreztu dira. 2006 eta 2007 artean, errepidean eta hirian hildako 100.000 biztanleko kopurua %1, 2 jaitsi zen.
‎Estatistikek kezka horren arrazoia berresten dute: Espainiako errepideetan dabiltzan sei ibilgailutik batek pneumatiko bat dauka, eta pneumatiko hori aldatu egin behar da itsasgarritasun ahalmen urriagatik; autoen herenak gurpil zaharrak baino egoera okerragoan kaltza ditzake atzeko gurpilak, horrek dakarren arriskuarekin; pneumatikoen %73k gomendatutakoa baino presio txikiagoarekin zirkulatzen du, eta autoen erdiak, berriz, presio baxuan eraman ditzake pne... Pneumatikoen egoera txarragatik istripua izateko arriskua larriagotu egiten da garai horretan, euriteekin eta hotzarekin.
‎Ezbehar horretan 58, 51 eta 16 urteko hiru pertsona hil ziren. 2008an, 2.061 lagun hil ziren Espainiako errepideetan, aurreko urtean baino 516 gutxiago, hau da, %20 gutxiago.
‎Tren bidezko garraioa, oro har,% 0,6 hazi zen urte arteko tasan, Distantzia Ertaineko eta Aldirietako erabiltzaileen% 6,2 eta% 1,6 igo baitziren, hurrenez hurren. Bestalde, aire garraioko bidaiarien kopurua %5, 4 jaitsi zen urtarriletik urrira bitartean, eta AVE konpainiarena %24, 1 175 milioi pertsonak baino gehiagok erabili zuten, 2008ko urrian, Espainian errepideko hiriarteko garraioa, aurreko urteko hilabete berean baino %0, 7 gehiago; urteko lehen 10 hilabeteetan, berriz, %0, 01eko jaitsiera txiki bat izan zen. Autonomia erkidegoka, nabarmentzekoa da Andaluzian urtetik urtera% 5,6 igo dela autobuseko bidaiarien kopurua; Extremaduran, berriz,% 5,6 eta Madrilen,% 3,7 Hiri garraioa, bestalde, 296,3 milioi bidaiarik erabili zuten urrian, 2007an baino %0, 42 gehiagok, metropolian %1, 1 gehiago igo zelako, autobusean ia ez baitzen bidaiari kopurua aldatu.
‎Lorpen zerrenda: Espainiako Vueltako lau etapa, Munduko Txapelketako zilarrezko hiru domina eta brontzezko bat, Flecha Walona eta Lieja Bastogne Lieja klasikoak, Dauphineko bi etapa eta sailkapen nagusia, Espainiako Errepideko Txapelketa eta amaitu berri den Frantziako Tourreko bi etapa eta bederatzigarren postua.
2009
‎Estatuari dagokionez, Espainiako Trafiko Zuzendaritzak gaur eta bihar bidaiarik ez egitea gomendatu du, trafiko handieneko egunak baitira urte osoan. 8,6 milioi joan etorri espero dira Espainiako errepideetan. Itzulera, berriz, mailakatuta izango da, izan ere, astelehena EAEn, Nafarroan, Katalunian, Balear Uharteetan eta Valentzian baino ez da jaieguna.
‎Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (TZN) emandako datuen arabera, uztaileko lehen hamabostaldian 84 pertsona hil dira guztira zirkulazio istripuengatik Espainiako errepideetan. Kopuru horrek %16, 8ko beherakada adierazten du, 2008an hil ziren 101 pertsonekiko.
‎Lau egunean behin txirrindulari bat hiltzen da Espainiako errepideetan
2010
Espainiako errepideetan, adibidez, heriotza gehien eragiten dituzten faktoreen artean, laugarren lekuan dago akidura edo nekea (errepideen egoera kaskarrak eta baldintza meteorologiko txarrek baino heriotza gehiago eragiten ditu).
‎aldian, hildakoek% 45 egin zuten behera Espainiako errepideetan. Hiriguneetan, ostera,% 31 jaitsi ziren soilik eta istripuen% 53 jazo ziren bertan, urtero 49.000 bat.
‎Horrez gain, seinaleen arabera, batzuetan, maniobra zakarrak egin behar izaten dituzte seinaleek(% 31k uste du hala dela), edo gaizki jartzeak edo egoera txarrak istripuak eragiten dituela(% 19). Era berean, gidarien herenak baino gehiagok uste du Espainiako errepideetan seinale okerrak, gaizki jarritakoak edo kontraesankorrak daudela. Testean abiadura seinaleei buruzko atal bat eman zen, eta inkestatutakoen% 73,5ek erantzun zuen istripuak saihesteko helburua dutela.
‎Toledoko Paraplegiko Ospitale Nazionalean dozenaka gidari sartzen dira urtero, muineko lesioak dituztenak. Azken 10 urteetan, ospitaleratze kopuruak behera egin du pixkanaka, Espainiako errepideetan gertatzen diren zirkulazio istripuen kopurua murriztu egin baita. 2000 urtean zirkulazio istripuak diru sarreren %47 izan ziren, eta 2009an ehuneko hori %20ra murriztu zen, ospitale honen datuen arabera.
‎Azterlanean ikusten denez, istripu tasa %52, 17 jaitsi zen aldian, eta murrizketa hori oso nabarmena izan zen 2005etik 2009ra bitarteko tartean, %41, 3ra iritsi zenean. Joera positibo horri eutsi egin zaio 2010ean; izan ere, urtarriletik ekainera bitartean, Espainiako errepideetan eta hiriguneetan izandako hildakoen kopurua %20 murriztu da 2009ko epe berarekin alderatuta. RACC Fundazioko zuzendariak, Miquel Nadalek, nabarmendu zuen azken urteotako ezbehar zifren bilakaera “arrakasta historia” bat dela, erregistro “ikusgarriak” dituena.
‎Joan den ostiraleko 15:00etatik gaurko 00:00ak arte, 20 pertsonak galdu dute bizia, eta 24 pertsonak zauriak izan dituzte Espainiako errepideetan, 18 zirkulazio istripuetan. Kopuru horrek esan nahi du %20 igo direla biktimak, aurreko urteko aldi berarekin alderatuta.
‎Era berean, abiadura harrapaketekin lotuta dago. 2009an, 470 oinezko hil ziren Espainian errepidean eta hirigunean. Munduko Osasun Erakundearen txostenaren arabera, 80 km/ h ko abiaduratik aurrera ia ezinezkoa da oinezkoa harrapatuta geratzea.
‎Uda honetan zirkulazio istripuetan hildako haurren kopurua handitu denez, Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) kontzientziazio kanpaina berezi bat jarri du abian astelehen honen eta irailaren 19aren artean, segurtasun uhala eta haurrentzako aulkiak erabiltzearen garrantziaz jabetzeko. Uztailean eta abuztuan Espainiako errepideetan hildako 14 urtetik beheitikoen kopurua 23koa izan zen, iazko aldi berean hildakoen bikoitza; horietatik %43k ez zuen haurrari eusteko inolako elementurik. Gainera, urteko lehen zortzi hilabeteetan errepideko istripuak izan dituzten 656 pertsonetatik 148k (%23) ez zuten erabiltzen segurtasun gailu hori.
‎Atzotik (astelehena) abenduaren 19ra (igandea), Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (TZN) alkohol kontsumoaren gaineko kontzientziazio eta kontrol kanpaina egingo du gidarien artean. Egunean 20.000 alkoholemia kontrol egingo dira Espainiako errepideetan; izan ere, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak gogorarazi zuenez, heriotza eragiten duten istripuen herenean dago alkohola. Trafikoak adierazi zuenez, erreakzio denbora, ikusmen arazoak, logura areagotzea, kontrola galtzea, kitzikagarritasuna edo koordinazio arazoak dira gidatzean alkohola edateak eragiten dituen ondorioetako batzuk, eta horrek istripu arriskua bederatzi aldiz areagotzen du.
2011
‎Aurrenekoz, 40 hildako baino gutxiago izan dira Espainiako errepideetan Aste Santuko zirkulazio operazioan. Trafiko Zuzendaritzak ez du arreta jaitsiko aste honetan Araban San Prudentzio dela eta.
Espainiako errepideetan 39 lagun hil dira Aste Santuan, 2010ean baino bost gutxiago. Biktimak zenbatzen direnetik, aurrenekoz izan dira 40 hildako baino gutxiago, Alfredo Perez Rubalcaba Espainiako Gobernuko lehen presidenteorde eta Barne ministroak jakinarazi duenez.
‎Trafikoaren egoera izan zen aipu gehien sortu zituena (%86, 4), ondoren zirkulazio murrizketak (%4, 7) eta probintziako trafiko buruzagitzetan egin beharreko kudeaketak (%4, 6). Errepideetan trafikoari eta laguntzari buruz 011 zenbakiaren bidez, eguneko 24 orduetan eta urteko 365 egunetan ematen den informazio zerbitzuak informazio eguneratua eta osoa emango du Espainiako errepideei buruz, trafikoaren egoerari buruz eta zirkulazioan sor daitezkeen eta zirkulazioan eragina izan dezaketen gorabeherei buruz, bai eta salgai arriskutsuen, ibilgailu astunen edo bestelakoen zirkulazioari buruzko murrizketei buruz ere. Istripuak eta larrialdiak 112aren bidez jakinarazi behar dira.
‎Egun batzuk geroago, urtarrileko goiz eguzkitsu batean (urte hasiera zinez ederra izan genuen, gau hotz eta egun eguzkitsuduna), irratitik esan zuten iaz dezente gutxitu zirela zirkulazio istripuak erakundeen kanpainei esker eta hori pozteko gauza zela; gutxituko ziren bai, gutxitu, baina jarraian zifra bota zuten: 3.516 lagun hil ziren 2004an Espainiako errepideetan. Gutxitu ez zirenak, aldiz (azken urteetako joerari eutsita), autoen salmentak izan ziren, %10eko hazkundea izan baitzuten urte joan berrian [26].
2012
‎Ez aldaka ibili”, 1988an, ordura arte Espainian isildutako gizarte arazo larria azaleratu zuen: animaliak Espainiako errepideetan abandonatzea. Autoz egindako bidaia batean, gidariak ibilgailuko atea ireki, txakurrari irteten utzi eta galtzadaren erdian uzten du.
2013
‎1.304 pertsonek bizia galdu dute Espainiako errepidetan, 2012an, 2011 urtearekin alderatuta% 12 jaitsi da kopurua, hau da, 108 pertsona gutxiago hil dira. Hala ere, Euskadi eta Nafarroan hildakoen kopuruak gora egin du azken urtean, Asturias eta Balearrekin batera.
‎Egatur (Gastu Turistikoaren Inkesta). Espainian bizi ez diren eta Espainiara errepidez edo hegazkinez iristen diren bisitarien (turisten eta txangozaleen) gastu eta portaera turistikoaren iturri estatistiko oinarrizkoa da.
Espainiako errepideetan gertatzen diren heriotza istripuen erdiak distrazioen ondorioz gertatzen dira. Ondorio horretara iritsi da Espainiako distrakzioen lehen barometroa, RACE (Real Automóvil Club de España), BP eta Castrol ekin elkarlanean, eta emaitzak “Stop siniestro” kanpainaren bidez zabaltzen ditu. Helburua gidarien prestakuntza hobetzea eta haien jokabide arduragabeak saihestea.
‎Hala ere, bolanteko distrakzioak dira, oraindik ere, zirkulazio istripuetan eragiten duten faktore nagusietako bat. . 2012an Espainian errepideetan izandako 1.010 zirkulazio istripuetatik 517k (%51) arreta galtzea eragin zuten. Zehazki, zirkulazio istripua distrazioekin zerikusi handiagoa dutenak hauek dira:
‎Leonen jokatutako errepideko txapelketan bigarren izan zen, Kantabriako Mario Gonzalezen gibeletikBeñat Txoperenak zilarrezko domina eskuratu du asteburu honetan Leongo Bembibre hirian jokatu den 23 urtez beheitiko Espainiako errepideko txirrindularitza txapelketan. Igantziarra, txapeldun izan zen Kantabriako Mario Gonzalezekin eskapatua ailegatu zen helmugara, baina hau gailendu zitzaion azkenean.
‎Beñat Txoperenak zilarrezko domina eskuratu du asteburu honetan Leongo Bembibre hirian jokatu den 23 urtez beheitiko Espainiako errepideko txirrindularitza txapelketan. Igantziarra, txapeldun izan zen Kantabriako Mario Gonzalezekin eskapatua ailegatu zen helmugara, baina hau gailendu zitzaion azkenean.
Espainiako errepideko txapelketan azpitxapeldun izan aitzinetik, Euskadiko erlujuaren kontrako txapelketan hirugarren izan zen eta Nafarroako Itzuliko podiumera ere igo zen.
2014
‎Igantziarrak afizionatu mailan bere lehen garaipena lortu zuen Mungian, Euskadiko erlojuaren kontrako txapelketan 3 eta Espainiako errepideko txapelketan 2 Orain, profesionaletan debutatuko du Euskadiko talde kontinentalean.
2015
‎Herriko kartzela, baina, ez dut sekula zapaldu bisitarik egiteko. Hori bai, milaka kilometro egin behar izan ditut Espainiako errepideetan, maite ditudanak ikustera joateko. Valladolid, Lugo, Herrera.
Espainiako errepideak eta kartzela atari eta osteak)
2016
‎Bi furgoneta Espainiako errepideetan barrena, etxera lehenbailehen iritsi nahian. Ordulariari begiradak.
2018
‎408 motorzale, 351 oinezko eta 78 txirrindulariak, auto istripuen, kamioien eta autobusen biktimez gain, 1.830 pertsona hil dira Espainiako errepideetan, 2017an. Haurrak, adinekoak, gazteak, helduak… Ez dio axola adina eta egoera; errepideak milaka pertsona eramaten ditu urtero, jario dramatikoan, eta, dirudienez, geldiezina. Izan ere, ezbehar kopuruak gora egin du urte batzuetan, eta, 2017an, laugarren igoera izan dugu jarraian.
‎Seguruak al dira Espainiako errepideak. Munduko errepide seguruenetako bederatzigarren postuan dago Espainia, Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) txosten baten arabera.
‎Hala ere, ez dirudi hain nota ona lortzen duenik. ‘Bide kontserbazioko inbertsio beharrak 2017 2018’ txostena, Espainiako Errepide Elkartea (AEC) hau adierazten du: Espainiako errepide sareko 13 kilometrotik batek narriadura nabarmenak ditu zoladuraren azaleraren% 50ean baino gehiagoan.
‎‘Bide kontserbazioko inbertsio beharrak 2017 2018’ txostena, Espainiako Errepide Elkartea (AEC) hau adierazten du: Espainiako errepide sareko 13 kilometrotik batek narriadura nabarmenak ditu zoladuraren azaleraren% 50ean baino gehiagoan. . «Zuloak, karraskariak eta luzetarako eta zeharkako arrailak metatzen ditu»… eta bide batzuk birmoldatzeko premia!
2019
‎Modeloa nahasezina zen: Fiesta bat, azken urteetan Espainiako errepideez jabetu ziren horietako bat. Haien etorrerak guztiz alboratu zituen Seatak, garai batean hain ugariak.
‎Adituen 5 trikimailu Gogokoena: autoa Uda honetan, 90 milioi joan etorri inguru egingo dira Espainiako errepideetan. Horietako askotan haurrak joango dira.
‎Eta ez da hutsala, uda bakoitzean izaten diren istripu eta biktima kopuru handia kontuan hartuta. 2018ko uztailean eta abuztuan, 259 pertsona hil ziren Espainiako errepideetan, DGTren datuen arabera. Eta 2019an, urtarriletik uztailaren 4ra, 504 hil dira, batez beste hiru pertsona egunean… Trafiko istripuak:
2020
‎Gauza bera gertatzen da Europako Batasuneko hainbat herrialdetan zeuden Erasmuseko milaka ikasleekin. Ibilgailu partikularrak erabiltzeko eta Espainiako errepide sarean ibiltzeko baimena dute, ohiko bizilekura itzultzeko. Eraman dezaket autoa tailerrera edo IAT?
‎Pedro Sanchez 11 urteko Peugeot 407 batekin atera zen Espainiako errepideetara 2016an, alderdi barneko liskarrek eraginda PSOEko idazkari nagusi gisa dimititu ondoren. Espainiarrekiko harreman galdua berriz eraikitzea zen bidaiaren helburua.
2021
‎* Espainiako errepide sarean ekintzak," kalteak eta errepide kolapsoa eraginez".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia