Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎• Lehen aldia da curriculumaren planteamendua gure kabuz egiten duguna. Orain arteko gure curriculuma Espainiakoa eta Frantziakoa izan da, edo, gehienez, Espainiako curriculumean oinarrituz, gehigarri moduan egindako egokitzapena.
2008
‎Jarraian, bost ezaugarri horiek Espainiako curriculumean nola zehazten diren ikusiko dugu. Horretarako, Hego Euskal Herriko bi curriculumen lege oinarria den 1178/ 1992 Errege Dekretua aztertuko dut.
‎5.6 Espainiako curriculuma: ikuspegi berritzaileagoa
Espainiako curriculumean Lengua castellana y Literatura irakasgaian edukiak generoka daude antolatuta, EAEkoan bezala. Dena dela, Espainiako curriculumak mantendu egiten du antolaketa horren koherentzia, eta generoen atal barruan dauden edukiek lotura estua dute haien artean, lehentasuna emanez genero bakoitzak izan duen bilakabide historikoari.
‎Espainiako curriculumean Lengua castellana y Literatura irakasgaian edukiak generoka daude antolatuta, EAEkoan bezala. Dena dela, Espainiako curriculumak mantendu egiten du antolaketa horren koherentzia, eta generoen atal barruan dauden edukiek lotura estua dute haien artean, lehentasuna emanez genero bakoitzak izan duen bilakabide historikoari. EAEko curriculumean, ordea, edukiak gertaera isolatu gisa aurkezten dira.
‎" garrantzitsua da ikasleek literatur forma eta genero nagusiak ezagutzea, betiere testuak sortu diren testuinguru historiko eta kul60 turalera hurbilduz eta generoek historian zehar izan dituzten aldaketak kontuan hartuz11". Horrez gain, Espainiako curriculumean pausu bat gehiago ematen da ikasleek literatur generoak ezagut ditzaten, zera zehazten da-eta edukietan: " Lectura y estudio de una obra significativa de cada una de las formas literarias referidas12".
‎Bestalde, Espainiako curriculumean ez da zehazten irakatsi beharreko autoreak zeintzuk diren13, beraz, EAEko curriculumak eredu horri jarraitu dio, Nafarroakoak ez bezala. Horrez gain, Espainiako curriculumak jasotzen du obren ekoizpenari eta harrerari dagozkion baldintza sozialak ezagutu behar dituela ikasleak.
‎Bestalde, Espainiako curriculumean ez da zehazten irakatsi beharreko autoreak zeintzuk diren13, beraz, EAEko curriculumak eredu horri jarraitu dio, Nafarroakoak ez bezala. Horrez gain, Espainiako curriculumak jasotzen du obren ekoizpenari eta harrerari dagozkion baldintza sozialak ezagutu behar dituela ikasleak. Testuak aukeratzeko ikasleen testuingurua kontuan hartu behar duela zehazten duen bakarra, berriz, EAEko curriculuma dugu.
‎Ikasleen literatur sorkuntzari dagokionez, egiten zaio aipamenik Espainiako curriculumean. Horren arabera, obren lanketek eta interpretazioek testuarekin gozaraztea ez ezik, ikaslearen sorkuntza ere motibatu behar dute.
2009
‎Haren arabera, probak badu ikasleak ebaluatzeaz besteko helburu bat: ? Espainiako curriculuma betetzen dela ziurtatzeko azterketa da?.
2014
‎Datu pertsonalik eta argazkirik ez: Espainiako curriculumek lanerako garrantzitsuak ez diren datu pertsonalak jasotzen dituzte (egoera zibila, nazionalitatea, NAN…) praktikoagoak dira, eta nahikoa da hautagaiarekin harremanetan jartzeko funtsezko informazioa ezagutzea: izen osoa, helbidea, telefonoa eta posta elektronikoa.
‎izen osoa, helbidea, telefonoa eta posta elektronikoa. Gainera, atzerritarrei oso deigarria zaie Espainiako curriculumek argazkiak sartzea. Enpresa britainiarretan eta amerikarretan ez da inoiz argazkirik aurkezten.
2018
‎Horren kontra, Euskal Curriculumaren helburua da Laudiotik Sohutara oinarrizko elementu bateratu batzuk eskaintzea irakaskuntzan. Horren bultzatzaileek ez diote Frantziako eta Espainiako curriculumen derrigorrezko edukiak baztertu behar direnik, baizik eta euskal erreferentziak gehitzea. Indar harremana dago bi ikuspegien artean.
2021
‎Norabide berean, ikerketa berriagoek urrats bat aurrera ematen dute eta AAen eta Espainiako curriculumak zehazten dituen konpetentzia kurrikularren arteko korrelazioa" Relación entre las competencias curriculuares y las Inteligencias Múltiples", gaztelaniaz eskaintzen eta aztertzen du Pallarés Dominguezek (2021: 110) bere lanean. Horrela, lotura gaur egun marko europarrean eta AAko inteligentzia edo adimen moten artean lotura zuzena eta osagarria ezar daitekeela ondorioztatzen du autoreak, eta, ondorioz, konpetentzietan oinarritutako hezkuntza ereduak argudio eta euskarri sendoa duela esan genezake.
‎" Euskal Curriculumaren helburua da Laudiotik Sohütara oinarrizko elementu bateratu batzuk eskaintzea irakaskuntzan. Horren bultzatzaileek ez diote Frantziako eta Espainiako curriculumen derrigorrezko edukiak baztertu behar direnik, baizik eta euskal erreferentziak gehitzea. Indar harremana dago bi ikuspegien artean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia