2006
|
|
• Lehen aldia da curriculumaren planteamendua gure kabuz egiten duguna. Orain arteko gure curriculuma Espainiakoa eta Frantziakoa izan da, edo, gehienez,
|
Espainiako
curriculumean oinarrituz, gehigarri moduan egindako egokitzapena.
|
2008
|
|
Jarraian, bost ezaugarri horiek
|
Espainiako
curriculumean nola zehazten diren ikusiko dugu. Horretarako, Hego Euskal Herriko bi curriculumen lege oinarria den 1178/ 1992 Errege Dekretua aztertuko dut.
|
|
5.6
|
Espainiako
curriculuma: ikuspegi berritzaileagoa
|
|
|
Espainiako
curriculumean Lengua castellana y Literatura irakasgaian edukiak generoka daude antolatuta, EAEkoan bezala. Dena dela, Espainiako curriculumak mantendu egiten du antolaketa horren koherentzia, eta generoen atal barruan dauden edukiek lotura estua dute haien artean, lehentasuna emanez genero bakoitzak izan duen bilakabide historikoari.
|
|
Espainiako curriculumean Lengua castellana y Literatura irakasgaian edukiak generoka daude antolatuta, EAEkoan bezala. Dena dela,
|
Espainiako
curriculumak mantendu egiten du antolaketa horren koherentzia, eta generoen atal barruan dauden edukiek lotura estua dute haien artean, lehentasuna emanez genero bakoitzak izan duen bilakabide historikoari. EAEko curriculumean, ordea, edukiak gertaera isolatu gisa aurkezten dira.
|
|
" garrantzitsua da ikasleek literatur forma eta genero nagusiak ezagutzea, betiere testuak sortu diren testuinguru historiko eta kul60 turalera hurbilduz eta generoek historian zehar izan dituzten aldaketak kontuan hartuz11". Horrez gain,
|
Espainiako
curriculumean pausu bat gehiago ematen da ikasleek literatur generoak ezagut ditzaten, zera zehazten da-eta edukietan: " Lectura y estudio de una obra significativa de cada una de las formas literarias referidas12".
|
|
Bestalde,
|
Espainiako
curriculumean ez da zehazten irakatsi beharreko autoreak zeintzuk diren13, beraz, EAEko curriculumak eredu horri jarraitu dio, Nafarroakoak ez bezala. Horrez gain, Espainiako curriculumak jasotzen du obren ekoizpenari eta harrerari dagozkion baldintza sozialak ezagutu behar dituela ikasleak.
|
|
Bestalde, Espainiako curriculumean ez da zehazten irakatsi beharreko autoreak zeintzuk diren13, beraz, EAEko curriculumak eredu horri jarraitu dio, Nafarroakoak ez bezala. Horrez gain,
|
Espainiako
curriculumak jasotzen du obren ekoizpenari eta harrerari dagozkion baldintza sozialak ezagutu behar dituela ikasleak. Testuak aukeratzeko ikasleen testuingurua kontuan hartu behar duela zehazten duen bakarra, berriz, EAEko curriculuma dugu.
|
|
Ikasleen literatur sorkuntzari dagokionez, egiten zaio aipamenik
|
Espainiako
curriculumean. Horren arabera, obren lanketek eta interpretazioek testuarekin gozaraztea ez ezik, ikaslearen sorkuntza ere motibatu behar dute.
|
2009
|
|
Haren arabera, probak badu ikasleak ebaluatzeaz besteko helburu bat: ?
|
Espainiako
curriculuma betetzen dela ziurtatzeko azterketa da?.
|
2014
|
|
Datu pertsonalik eta argazkirik ez:
|
Espainiako
curriculumek lanerako garrantzitsuak ez diren datu pertsonalak jasotzen dituzte (egoera zibila, nazionalitatea, NAN…) praktikoagoak dira, eta nahikoa da hautagaiarekin harremanetan jartzeko funtsezko informazioa ezagutzea: izen osoa, helbidea, telefonoa eta posta elektronikoa.
|
|
izen osoa, helbidea, telefonoa eta posta elektronikoa. Gainera, atzerritarrei oso deigarria zaie
|
Espainiako
curriculumek argazkiak sartzea. Enpresa britainiarretan eta amerikarretan ez da inoiz argazkirik aurkezten.
|
2018
|
|
Horren kontra, Euskal Curriculumaren helburua da Laudiotik Sohutara oinarrizko elementu bateratu batzuk eskaintzea irakaskuntzan. Horren bultzatzaileek ez diote Frantziako eta
|
Espainiako
curriculumen derrigorrezko edukiak baztertu behar direnik, baizik eta euskal erreferentziak gehitzea. Indar harremana dago bi ikuspegien artean.
|
2021
|
|
Norabide berean, ikerketa berriagoek urrats bat aurrera ematen dute eta AAen eta
|
Espainiako
curriculumak zehazten dituen konpetentzia kurrikularren arteko korrelazioa" Relación entre las competencias curriculuares y las Inteligencias Múltiples", gaztelaniaz eskaintzen eta aztertzen du Pallarés Dominguezek (2021: 110) bere lanean. Horrela, lotura gaur egun marko europarrean eta AAko inteligentzia edo adimen moten artean lotura zuzena eta osagarria ezar daitekeela ondorioztatzen du autoreak, eta, ondorioz, konpetentzietan oinarritutako hezkuntza ereduak argudio eta euskarri sendoa duela esan genezake.
|
|
" Euskal Curriculumaren helburua da Laudiotik Sohütara oinarrizko elementu bateratu batzuk eskaintzea irakaskuntzan. Horren bultzatzaileek ez diote Frantziako eta
|
Espainiako
curriculumen derrigorrezko edukiak baztertu behar direnik, baizik eta euskal erreferentziak gehitzea. Indar harremana dago bi ikuspegien artean.
|