2002
|
|
CUTE izeneko proiektua (Europako Hiri Garraio Garbietarako sigla ingelesak) EBko Ikerketa eta Garapenerako bosgarren Esparru Programaren barruan dago.
|
Espainiako
bi hiriez gain, Amsterdam, Stockholm, Luxenburgo, Londres, Oporto eta Hanburgoko eta Stuttgarteko alemanak ere parte hartzen dute. Hiri horien helburua da 2003 urtean gutxienez hiru autobus hiritar pleitatzea, hidrogenozko erregai pilaz propultsatuta, gasolioaren eztanda motor tradizionalaren ordez.
|
2003
|
|
Bombayn ordu eta erdi baino gehiago behar da. Erosteko ahalmenaren ranking horretan, azterketan sartutako
|
Espainiako
bi hiriak, Madril eta Bartzelona, 29 eta 23 posizioetan daude, hurrenez hurren. Kataluniako hiri modernoak, beraz, gainditu egiten du Espainiako hiribururako erosketa ahalmena, nahiz eta Zurichekoa baino ia% 60 handiagoa izan.
|
2007
|
|
Ez dago legerik Udalak eremu publikoan komunak jartzera behartzen dituenik, eta, nahiz eta kalean beharrak egiteko 30 eurotik 500 eurora bitarteko isunak jarri, estaldura desberdina da hirietan.
|
Espainiako
bi hiri nagusietan (Madril eta Bartzelona) komun publikoen kopurua ez da nahikoa, eta nabaria da Donostiarekin konparatzen direla; izan ere, Donostiak 183.000 biztanle ditu eta 22 bainugela ditu kaleetan, Madrilek baino sei gutxiago. Ez dago legerik Udalak eremu publikoan komunak jartzera behartzen dituenik Egia esan, udalek antolatzen dituzten herri festak edo aire zabaleko kontzertuak kasu zehatzetatik haratago —hiri paisaia pasadizokoz josita dagoenean eta administrazioek kasurako komun kimiko mugikorrak dituztenean—, herritarren beharrizan fisiologikoak zoriaren edo taberna eta jatetxeetako jabeen borondate onaren esku geratzen dira.
|
|
Ekologistak Martxan taldeak egin du kalkulua, eta kontraesana iruditzen zaio “estetika berdeko” ekimenak abiaraztea; praktikan, berriz, “xahutze kultura guztiz jasanezin batean” sakontzen jarraitzen da.
|
Espainiako
bi hiri handien arteko desberdintasunak nabarmentzen ditu talde ekologistak. Madrilen bi milioi kilowatt/ ordu kontsumituko dira eta 670.000 kilo isuriko dira; Bartzelonan, berriz, 280.000 kilowatt/ ordu eta 94.000 kilo CO2 “Xahutze horiek eta etxeek batez beste kontsumitzen dutena alderatuz gero, kopuru eskandalagarriak aurkituko ditugu:
|
2011
|
|
Adinekoak eta bihotzeko eta arnas aparatuko gaixotasunak dituztenak dira hiri airearen poluzioaren aurrean ahulenak diren pertsona taldeetako batzuk. Adituen arabera,
|
Espainiako
bi hiri handienetan (Madril eta Bartzelona) poluzio maila handitzeak eragindako alarmak guztiz justifikatuta daude, izan ere, gero eta azterketa zientifiko gehiagok baieztatzen dute partikula poluitzaileak osasunarentzat beste arrisku faktore bat direla. Adituek ohartarazi dutenez, egun argietan, eguraldi onarekin eta haizerik putz egin gabe paseatzera, pedalei eragitera edo beste edozein ariketa fisiko egitera joateko ohitura kaltegarria izan daiteke osasunerako onuragarria baino.
|
|
Otsailaren zenbait egunetan, alarmak piztu dira,
|
Espainiako
bi hiri handienetan, Madrilen eta Bartzelonan, airearen kutsadura handia dela eta. Antizikloia izan da eragilea, eta, haizerik ezaz gain, partikula kutsatzaileak bi herrietako atmosferan kontzentratzen eta geldiarazten lagundu du, sakabanatu beharrean.
|
2012
|
|
Txostenaren arabera, Espainiako hiriburuan alokairuan dagoen etxebizitza baten errentagarritasun gordina %4, 1ekoa izan daiteke; konde hirian, berriz, %3, 9koa da, Parisen (%3, 3) edo Berlinen (%3, 7) lortutakoa baino ehuneko handiagoa. Hala ere, Erromak
|
Espainiako
bi hiriek baino errentagarritasun gordin handiagoa eskaintzen du (%4, 5), ondoren Londres (%4, 3), Mosku (%4, 2) eta Milan datoz, eta horien errentagarritasuna Espainiako hiriburuarena bera da. Europako kontinentetik kanpo, errentagarritasun gordinik handiena duen hiriburua New York da (%4, 7), eta atzetik Tokio (%4, 2), Sydney (%3, 6), Hong Kong (%3, 2) eta Monako (%1, 73) hirien aldean.
|
2015
|
|
Irudia: Claudio Olivares Medina Espainiako hiriak top 20an
|
Espainiako
bi hiri daude top 20an: Sevilla, hamargarren postuan, eta Bartzelona, hamaikagarren postuan.
|
2017
|
|
|
Espainiako
bi hiri lotuko dituen AHT proiektu bat Euskal Herriko ardogintzaren Mekaren mehatxu bihurtu da. Arabako Errioxan alarma gorria piztu du Espainiako Sustapen ministro Iñigo de La Sernak:
|