2002
|
|
Hala ere bilatzen den emaitza lortzen ez bada,
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzura jo daiteke.
|
|
Horri buruz,
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuak adierazi du finantza entitateek beren kabuz txartelak indargabetu ditzaketela, baina hainbat betebehar bete behar dute, aurrez epaitegiei erabakia jakinaraztea adibidez.
|
2005
|
|
Txartela galdu edo lapurtu izana salatu baino lehen iruzurra egiten bada, titularrak bere gain hartu du txartelaren erabilera desegokiaren erantzukizuna, baina 150 euro arteko diru mugarekin. Hala ere, bankuek eta kutxek “batzuetan” beren erantzukizuna “saihestu” nahi dute, “zabarkeriaren titularren jarduera kalifikatuz”, dio
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuak. Kasu horietan, erakundeak bezeroa erantzule egiten saiatzen dira, argudio honekin:
|
2006
|
|
Erreklamazioaren kopia bat, erakundeko zigilu eta guzti, gordetzea komeni izaten da eta hortik bi hilabetera bidezko erantzunik hartu ez badu,
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzura jo ahal izango du (egoitza nagusia: Alcalá k., 48 zk.
|
2007
|
|
|
Espainiako
Bankuko Erreklamazio Zerbitzuak, bere aldetik, zorrak kitatzeko bi baldintza bete behar direla jakinarazi du: lehendabizi, alderdi zordun eta alderdi hartzekodunen erabateko identifikazioa.
|
2008
|
|
Erakundeetako bezeroarentzako arreta sailetan erreklama daiteke. Hala ere gustura geratzen ez bada,
|
Espainiako
Bankuaren erreklamazio zerbitzura jo daiteke. Azkenik, bi aldeek onartutako justizia epaitegietara eta arbitraje organoetara jo daiteke, baina horrek, ahalegin handia egiteaz gain, kostu handia dakar.
|
|
Banku zerbitzuen erabiltzaileen elkarte eta erakundeak ere gaituta daude bezero baten izenean erreklamazioak egiteko edo interes kolektiboak defendatzeko.
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuari bidalitako idazkian, gustura ez dagoen bezeroak, bere datuez gain, erakundearen izena eta erreklamazioaren xede diren gertaerak eta gertakariari buruz dituen agiri guztiak aurkeztuko ditu. Erreklamazioak amaitzeko, Espainiako Bankuak txosten arrazoitu bat eman du.
|
|
Espainiako Bankuaren txostena ez da loteslea, eta bankuak erreklamatzailearen asmoak onar ditzake edo ez.
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuan, herritarrek posta elektronikoz ere egin ditzakete kontsultak: consultasdeErreklamazioak@bde.es, telefonoz() edo idatziz (Alcalá 48, 28014 Madril).
|
|
Ondoren, kexa bat aurkeztu zuten Bancajako Bezeroarentzako Arreta Zerbitzuan, eta hark ez zion erantzun kendutako zenbatekoa itzultzeko erreklamazioari, uste baitzuen erabiltzaileen arduragabekeria zegoela gakoen zainketan. Orduan,
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzura jo zuten bezeroek, esanez “inoiz ez zutela transferentziarik egin ordenagailuaren bidez, eta ez ziotela inori gakoak eman inongo bitartekoren bidez”. Nahiz eta Espainiako Bankuak arrazoia eman kontsumitzaileei, Bancajak “ez zuen bere gomendioari jarraitu” dio epaiak, Adidae ren hitzetan, “kontsumitzaileei banku elektronikoan egindako iruzurrari buruzko Espainiako lehenetariko bat da”.
|
2009
|
|
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuak erabiltzaileei ez zaizkien itxaropenak sortzen ditu, eta denbora galtzea dakar, Arartekoak azken txostenean dioenez, zerbitzu horren “eraginkortasunik eza” salatzen baita. “Berriro ere azpimarratu behar da Espainiako Bankuaren jarduera, zehazki Erreklamazio Zerbitzuarena, ez dela nahikoa partikularren eta finantza erakundeen arteko gatazkak konpontzeko arauek esleitutako eginkizunak betetzeko”, dio txostenak.
|
2010
|
|
Entitateek bezeroei jakinarazi behar diete hasierako kontratuan sinatutako baldintzetako edozein aldaketa, aldaketa horiek gauzatu baino 15 egun lehenago gutxienez. Banku batek konpromiso hori betetzen ez badu, erabiltzaileak eskubidea du lehenik bere erakundeari eta, bigarrenik,
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuari erreklamazioa egiteko. Bankua aldatzea aukera ona izan daiteke komisioen igoera bereizi eta ezkutuan gertatzen bada.
|
|
maileguen likidazioak, maileguak emateko, formalizatzeko eta berritzeko arazoak, hipoteketan “lurzoru” klausulak sartzea, interes tasaren arrisku estaldura, etxebizitzak erostean kontura emandako zenbatekoen bidez abalak gauzatzea eta, oro har, ez ordaintzearekin eta berankortasunarekin zerikusia duten arazoak.
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuak 12.767 kasu ebatzi zituen iaz, aurreko urtean baino %71 gehiago. Erakundeak nabarmendu zuen “lehen aldiz” pertsona juridikoek batez ere enpresa txiki eta ertainek bidalitako erreklamazio eta kexek izan zutela garrantzia, guztizkoaren %13 izan baitziren.
|
|
“Inmigrazioa eta bidalketa informalak Espainian” txostenak dioenez, horiek ez dira “irregulartasunaren edo legez kanpoko jardueren sinonimoak, baizik eta bidalketa sistema bat islatzen dute, ekonomia agintariek kontrolatutako metodoetatik kanpo egiten dena”. Ikerketaren zuzendariak, Íñigo Morék, zehaztu du bidalketa informal bat ez datorrela bat indarrean dagoen araudiarekin, eta “urrun” dagoela kontsumitzailea babesten duten arauetatik, “ez jaso ez eta helburu oneko bermerik ez”, eta, beraz, “etorkinak ezin du
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzura jo ez betetzeen aurrean protesta egiteko”. Dioenez, horrelako transmisioak ohikoak dira milaka etorkinen artean, “agian dozenaka mila”, nahiz eta fluxu horiek ez diren kuantifikatzen, eta gutxi dakigu haiei buruz.
|
2011
|
|
Zerbitzu horretara jo behar da aldez aurretik, Zerbitzu Publikoan erreklamazioa aurkezteko.
|
Espainiako
Bankuaren erreklamazioak. Erreklamazioa egiteko, erakundeko Bezeroarentzako Arreta Zerbitzura edo Bezeroaren Defendatzailearengana jo behar da.
|
|
Erreklamazioa egiteko, erakundeko Bezeroarentzako Arreta Zerbitzura edo Bezeroaren Defendatzailearengana jo behar da. Azken buruan, kexa
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuan kudeatu behar da. Erreklamazio hau aurkeztu aurretik, Bezeroarentzako Arreta Zerbitzuaren edo Bezeroaren Defendatzailearen bidez konpontzeko aukera izan behar du erakundeak.
|
2012
|
|
Gainera, bezeroek argudiatzen dute askotan informazioa nahasia dela eta bankuek komunikazio eskasa dutela, batez ere kontratatzen diren zerbitzuei eta eskatu gabeko produktuen salmentari dagokienez, hala nola kreditu txartelei dagokienez. Gordailu, mailegu eta hipotekei buruzko kexak
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuan aurkezten dira. Espainiako Bankuak gainbegiratutako erakunde baten bezero den pertsona fisiko edo juridiko orok aurkez dezake erreklamazioa.
|
|
Kexa bat hemen aurkeztu aurretik, kexatzen den erakundeko Bezeroarentzako Arreta Zerbitzuan edo Bezeroaren Defendatzailean idatzi bat aurkeztu behar da. Erabiltzaileak frogatzen badu organo horiek eskaera ukatu dutela, ezetsi egin dutela edo bi hilabete igaro direla aurkeztu zenetik ebazpenik eman gabe, erreklamazioa jar daiteke
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuan. Kexan datu hauek agertu behar dira:
|
|
Aurkeztutako dokumentazioa nahikoa ez bada, interesdunari eskatzen zaio gehienez ere 10 egun balioduneko epean osa dezala, eta ohartarazten zaio, hala egiten ez badu, eskaera ezetsi egiten zaiola.
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuari egindako kexen berri posta elektronikoz (ConsultasdeErreklamazioak@bde.es), telefonoz() edo idatziz eman daiteke helbide honetara: Alcalá 48, 28014 Madril.
|
|
eskaera epe barruan egiten ez bada hartuko diren neurriak identifikatu behar dira. Justizia auzitegietara jo daiteke, beste instantzia batzuetara (Kontsumo Zerbitzuak,
|
Espainiako
Bankuko Erreklamazio Zerbitzua, Aseguruen Zuzendaritza Nagusia, etab.). edo eskubideak edo interesak defendatzeko egokien iritzitako bide edo bideak. Agur formala, data eta sinadura.
|
|
Bezeroa ez badago ados aplikatutako komisioekin edo interesen kalkuluarekin, lehenik Bezeroaren Arretarako Sailera edo bankuek duten Bezeroaren Defendatzailera jo behar du.
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuak ematen dituen txostenak ez dira lotesleak Erreklamaziogileak egiaztatu du bere eskaera ezetsi dela, ukatu zaiola edo aurkeztu zuenetik bi hilabete igaro direla, eta ez dela ebatzi Espainiako Bankuaren aurrean erreklamatzeko. Nola erreklamatu eta non Espainiako Bankuan erreklamazioa aurkezteko bi modu daude:
|
|
Espainiako Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuak ematen dituen txostenak ez dira lotesleak Erreklamaziogileak egiaztatu du bere eskaera ezetsi dela, ukatu zaiola edo aurkeztu zuenetik bi hilabete igaro direla, eta ez dela ebatzi Espainiako Bankuaren aurrean erreklamatzeko. Nola erreklamatu eta non
|
Espainiako
Bankuan erreklamazioa aurkezteko bi modu daude: telematika bidez NAN elektronikoarekin edo sinadura elektronikoarekin, eta idatziz Espainiako Bankuaren Erregistro Orokorrean, haren sukurtsaletan edo posta bidez. Espainiako Bankuaren webgunean, eskaera hori egiteko eredu ofizialak daude.
|
2017
|
|
Bezeroaren alde huts egiten badu, bankuak atzera egin du. Erreklamazioa onartzen ez badu edo bi hilabeteko epean erantzunik ematen ez badu,
|
Espainiako
Bankuko Erreklamazio Zerbitzura jo da. 4 Espainiako Bankura joan.
|
2021
|
|
txartel bat erreklamatzea bira. Erantzunik lortzen ez baduzu edo egokia ez bada, “ egin behar duzu. erreklamatu
|
Espainiako
Bankuaren Erreklamazio Zerbitzua, ekitaterik ezagatik bankuan gaizki jokatu duela deklaratzeko eskatuz”. Era berean, auzitegietara jo “kontratuaren baliogabetasuna eskatzeko”.
|