2007
|
|
Ekimen horri esker, “ziberkriminalen” iruzur saiakera ugari detektatu eta salatu dira. Azken orduetan, kanpainak jakinarazi du Interneteko 20 zerbitzari baino gehiago daudela
|
Espainiako
banku erakunde garrantzitsuen bezeroei phishing egiteko prestatuta. Era berean, internauta asko ari dira erabiltzen web orrian eskura dituzten ware aurkako doako tresnak.
|
2008
|
|
Espainiako Bankuak transferentzia arruntak eta presakoak bereizten ditu. Beste modalitate bat
|
Espainiako
Bankuaren erakundeen kontuak erabiltzen dituzten transferentziak dira. Haren kostua handiagoa da, baina azkarrago eta seguruago exekutatzen dira funtsak eskuratzeari dagokionez.
|
|
Salmenta estrategia berriak
|
Espainiako
banku erakundeek diseinatutako estrategia komertzial berriek helburu argia dute: bezeroak erakartzea eta leialtzea.
|
2009
|
|
Gainera, horien zenbatekoak proportzionala izan behar du zerbitzuak entitateari dakarkion kostuarekiko.
|
Espainiako
Bankuak erakundeen eta bezeroen arteko arazoak konpondu lituzke “modurik erraz, merke eta eraginkorrenean, finantza zerbitzuen erabiltzaileak auzitegietara jo ez dezan”, dio Arartekoak bere txostenean.
|
|
Gardentasuna eta informazio ona Entitateek beren produktuen baldintzetan egindako aldaketen berri eman behar diete bezeroei, haiek aplikatzen hasi baino 15 egun lehenago.
|
Espainiako
Bankuak erakundeei eskatzen die bezeroei jakinaraz diezaietela beren produktuen baldintzak aldatzen hasi baino 15 egun lehenago. Egiten ez badute, bankuan gaizki jokatuko dute.
|
2010
|
|
Hala ere, zentzuzko argudioa izan badaiteke ere, egia da bankuek gehiago behar dituztela bezeroak, eta prest daudela ez galtzeko negoziatzeko. Garestiagoak
|
Espainiako
Bankuak erakunde guztiei eskatzen die beren web orrian erregistratzeko eta beren sukurtsaletako iragarki oholetan argitaratzeko ematen duten zerbitzu bakoitzeko aplika ditzaketen gehienezko tarifak. Ageriko kontuei dagokienez, igoera nabarmena izan da Espainiako finantza erakunde handietan:
|
2012
|
|
Hala ere, kopuru hori ez litzateke adierazgarria izango kontuan hartzen bada herrialde batzuetan erakundeek likidezia superabita dutela, gordailu erraztasunen bidez ateratzen dena; beraz, herrialde horien mailegu garbia negatiboan ixten da.
|
Espainiako
bankuak erakunde jaulkitzailearen likidezia enkanteetan, epe laburrera nahiz luzera (364.997 milioi euro), Europako multzoarekin alderatuta (1,2 bilioi euro), duen apelazioa bakarrik kontuan hartzen bada, Espainiako bankuari dagokion Eurosistemaren finantzaketa %30era jaisten da. Portzentaje hori Espainiakoa baino askoz handiagoa da oraindik, euroguneko Barne Produktu Gordinari (BPG) egindako ekarpenaren arabera, %13 inguru.
|
2013
|
|
Finantza sektorearen errentagarritasuna ahultzen ari dira erakundeen diru sarreren beherakada eta zalantzazko kredituak. Baina bankuak norgehiagoka irabaziak lortzea, eskaintza komertziala krisi egoerara egokituz, eta marjinak konpentsatzea komisioak gehituz, baieztatzen duenez
|
Espainiako
Bankua erakundeen eta bezeroen arteko eragiketa ohikoenetako batzuen tarifak aztertzean. Hain zuzen, 2012an, Espainiako bankuak 14.600 milioi euro baino gehixeago sartu zituen komisio gisa, hau da, aurreko urtean baino %3, 6 gehiago.
|
2021
|
|
Izan ere, “finantza bazterketa sor dezake biztanleriaren zenbait sektoretan, hala nola adineko pertsonetan” —gogoratu du elkarteak— edo teknologiekin gutxi ezagutzen dutenen artean. Era berean,
|
Espainiako
Bankuko Erakundeen Portaera Arduradunek adierazi dutenez, “banku jardunbide egokien arabera, finantza erakundeei, arlo horretako profesional gisa, beren interesak eta bezeroenak zaintzeko eskatu behar zaie”. Hori dela eta, eta batez ere teknologia erabiltzeko arazo gehien dituzten erabiltzaile taldeak kontuan hartuta, Espainiako Bankuak jardunbide egokien irizpide bat ezarri du, erakundeek doako bitarteko irisgarri eta seguru bat, gutxienez, eskura izan dezaten eskatzeko bezeroei, “kolektibo bakoitzaren inguruabar partikularrak kontuan hartuta, beren kontuan dirua izan dezaten”.
|