2001
|
|
Esate baterako, Nafarroan gaia aztertzen eta eztabaidatzen hasiak dira eta 414.000 milioi pezeta (16.560 milioi libera) ingurukoa izango da. Aurrekontu horien guztien arteko kopuru horretan murrizturik daude Foru Aldundien eta Eusko Jaurlaritzaren arteko konpromisoak eta Eusko Jaurlaritzak nahiz Nafarroako Gobernuak
|
Espainiako
administrazio zentralarekin dituzten betebeharrak (Kupoa eta Ekarpena, hurrenez hurren).
|
2002
|
|
Espainiako estatuaren EEekiko atxikimenduak Euskal Autonomia Erkidegoaren eta Nafarroako Foru Komunitatearen eskuduntzen galera ekarri zuen. Autonomia estatutuak indarrean jarri zirenetik lehen sektorearekiko eskumenak autonomia erkidegoen esku geratu ziren; baina atxiki ondoren, berriz
|
Espainiako
Administrazio zentralak hartu zituen bere gain gai horien negoziazioak, esklusibitatezgainera. Beraz, bai atxikimendu itunean bai ondorengo negoziazio guztietan, negoziatzaile eta bitartekari bakarra Estatua izan da, aurreko eskuduntzen banaketakontuan hartu gabe.
|
2016
|
|
Nafarroako AP zatian ere salneurriak mantendu egingo dituzte zati gehienetan.
|
Espainiako
administrazio zentralaren menpeko autobideen sareko prezioa, ordea, hamabost urtean lehenbizikoz jaitsiko da; %0, 6 batez beste. Bidesarien salneurria izoztu zuen iaz Madrilek, baina, iaz ibilgailuen zirkulazioa %6, 38 handitu dela baliatuta, prezioak apalduko ditu:
|
2017
|
|
Langabezia tasa %22ra igo zen; beraz, Eusko Jaurlaritza eratu berriaren helburu nagusia izan zen industria sektorea berregituratzea, enpresa txiki eta ertainetan (ETE) berrikuntzak sartuz, ekoizpen prozesuak hobetzeko eta inbertsio maila altuagoak ziurtatzeko.
|
Espainiako
administrazio zentralaren eskumena zen birmoldatu beharreko sektoreak hautatzea, baina EEEek, hautaketa estrategikoko baldintzak eta ereduak inposatuz, mugatu egin zuten zer motatako antolakuntza egiturek eskuratu ahal izango zituzten baliabide jakin batzuk, eta, beraz, zer motatako antolakuntza egiturek izango zuten berregituratzeko aukera.
|
|
Gaitasun horrek ahalmen kontzeptua ere barneratzen du (ikus II. eta III. kapitulua), eta Espainian, ahalmen politiko konstituzionalaren banaketa desorekatua da, honako hauen artean: nazioz gaindiko EBko erakundeak, gero eta lege trinkotasun handiagoa dutenak;
|
Espainiako
administrazio zentrala; eta 17 autonomia erkidegoak, eskumen desberdinak dituztenak. Ahalmen politikoen antolaketa desberdin eta sarritan gatazkatsu horrek eragin zuzena du autonomia erkidegoen gaitasun politikoan, eta, beraz, desberdintzean, antolaketa horiek aurretik zehazten baitute nola ekoitziko den kapital ekonomikoa, soziala eta kulturala, eta, askotan, nola (bir) banatuko den autonomia erkidegoen barruan eta haien artean; horren ondorioz, autonomia erkidego batzuek nagusitasun posizioa dute beti, ahalmen eta gaitasun politiko handiagoa dutelako, eta, aldi berean, komunitate guztiak mendekotasun posizioan daude estatu zentralaren gaitasun politikoarekiko, geopolitikoki Madrilgo Autonomia Erkidegoan kokatzen dena.
|