Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2008
‎Zuzenketarekin batera, irakasleak atalez ataleko balorazio txantiloia bidaltzen die. Esan beharra dago, ikasleek aldez aurretik ezagutzen dituztela zuzenketa irizpideak eta irakasleak zuzentzeko erabiliko duen txantiloia.
‎Euren audioblogetan grabatutako mezuak zein jendaurreko azken ahozko jarduna aldez aurretik ezagutzen duten txantiloi baten bitartez neurtzen dira. Esan beharra dago lanketa honek ez duela bukaeran eduki kontzeptualen barneratzea neurtuko duen azterketa orokor bat. Horretaz luze mintza nintzateke.
‎Denok baloratzen ditugu ikasle guztien 4 minutuko mintzaldiak, nahiz eta jakin badakiten nire balorazioak pisu handiagoa duela. Esan beharra dago, oro har, nik ondo baloratutako ikasleak haiek ere ondo baloratzen dituztela eta nik okerrago baloratutakoak, haiek ere bai. Nire ustez, ikasleak aintzat hartzen direnean, ederki asko jakiten dute euren erantzukizunei aurre egiten.
2009
Esan beharra dago, jarraian ateratako ondorio asko aspaldiko egiak direla, baina haien gaineko literaturarik nekez aurkituko dugu. Horra faktore bakoitzetik eratorritako ondorioak:
Esan beharra dago, jarraian ateratako ondorio asko aspaldiko egiak direla, baina haien gaineko literaturarik nekez aurkituko dugu.
2011
Esan beharra dago
2012
Esan beharra dago metodologia honen bidez aztertzen den hizkuntzaerabilera ahozkoa dela.
2013
‎10 Esan beharra dago, nahiz eta kode aldaketen ikerkuntzak erakutsi duen mekanismo horrek hasierako dikotomia hori erraz gainditzen duela, aurkakotasunak bere balio heuristikoaren zati handi bat mantentzen du erabilera eremuak argi eta garbi bereizita dituzten gizarteentzat (ikus Boix i Vila 1998, 6 kap., edo Winford 2003).
2014
‎Hurbilpen bat Tolosaldeko gazteek hitanoari buruz duten pertzepzio, diskurtso eta praktikara – Josu Ozaita dute praktikan hika erabiltzean. Esan beharra dago herri hauetan guraso batzuk beren semeak berari hike egitea ere animatzen dituztela.
‎Bestalde, nolabaiteko kointzidentzia dago gaitasunari dagokionez, bai eta autokonfiantzari dagokionez ere, asoziazio maila garrantzitsua antzematen baita herri guztietan, batik bat La Franjan (r41= 0,27 eta r51= 0,42 Katalunian; eta r14= 0,42 eta r15= 0,48 La Franjan). Esan beharra dago sexuak (zehazki, gizona izateak) asoziazio negatibo txikia duela mendeko aldagaiarekin (r91= eta r19=).
‎Hala, jarrera positiboagoak erakusten dituzten nerabeak, segur aski, katalana ikasi dutenak, katalana erabiltzeko segurtasun handiagoa dutenak, eta hizkuntzaren erabilera baloratu dezaketenak dira. Esan beharra dago, testuinguru honetan, jarrerekin erlazio maila altuagoa duela hautemandako konfiantzak egileek aztertutako hizkuntza gaitasunak baino.
Esan beharra dago, bertso eskolen sorreratik bizirik dagoen intuizio bat dela taldearen indarrarena, alde batetik, eta bertsoaren inguruko gaitasunez gain, balioak, jarrerak zein giza harremanetarako gaitasunak garatzeko gunea ere badela BE:
Esan beharra dago, bertsoeskolen sorreratik bizirik dagoen intuizio bat dela taldearen indarrarena, alde batetik, eta bertsoaren inguruko gaitasunez gain, balioak, jarrerak zein gizaharremanetarako gaitasunak garatzeko gunea ere badela BE.
2017
Esan beharra dago, irlandar errepublikan irlandera irakasgai nahitaezkoa dela eskoletan, eta ondorioz, 700.000—800.000 ikaslek ikasten dutela, hiztun berrien kopurua eskola eremuan asko hazaraziz.
2021
‎Gazte askorentzat traba handia da hori euskara erabiltzeko. Esan beharra dago, euskarak ez ezik, gaztelaniak ere marka sor dezakeela hainbat egoeratan.
‎Hizkuntza horietako batzuk dagoeneko aipatu ditugu, inguruko eskualdeetan hitz egiten direlako; gelditzen diren gehienak (agulera, avarrera, darginera, lakera, lezginera, tabasaranera, tsakhurrera) nakh dagestaniar edo ipar ekialdeko kaukasiar familiaren adar desberdinetakoak dira eta kumikera, berriz, turkiar familiakoa eta kiptxak adarrekoa da. Esan beharra dago ere azken urteotan darginera hizkuntza multzotzat hartzen dela, alegia, aldaerak aparteko hizkuntzak dira; darginera estandarra ipar dargineran oinarritzen da eta ez da oso ulergarria gainerako aldaeren hiztunentzat.
‎Eskoletan txuvaxerazko irakaskuntza lehen hezkuntza mailan besterik ez da posible, herrietan; gehienetan, Txuvaxiako umeek ikasgai moduan ikasten dute tokiko hizkuntza (txuvaxeraz gain, tatarera edo mordoviera aukera ditzakete ikastetxe batzuetan). Esan beharra dago azken urteotan txuvaxera biziberritzeko hainbat ekimen sortu direla, hala nola, hizkuntza ikasteko udako barnetegiak, eskola ikasmaterial modernoak zein hainbat baliabide digital.
‎Hurrengo ataletan Europako Errusiako eremu bakoitzeko hizkuntzei buruz xehetasun gehiago emango ditugu. Esan beharra dago Errusiako hizkuntza bakoitza hizkuntza izan edo ez erabakitzea ez dela erraza: hasteko, hizkuntzaren eta dialektoaren artean desberdintzeko arazoagatik eta, bestalde, batzuetan ez dagoelako garbi hizkuntza bat tokiko edota migranteen hizkuntzatzat hartu behar ote den.
‎Ukrainerak gero eta leku gutxiago zeukan eremu publikoan eta irakaskuntzan; adibidez, 1980ko hamarkadaren bukaeran herrialdearen ikasleen erdiak baino gehiagok errusieraz ikasten zuten (Bilaniuk eta Melnyk, 2008). Esan beharra dago, lehen aipatu ditugun arrazoi historikoengatik, ukrainera edo errusiera lehen hizkuntzatzat duten pertsonak geografikoki eremu desberdinetan kokatzen direla Ukrainan: mendebaldeko eta erdialdeko eskualdeetan bizi direnen artean, gehiengoa dira ukraineraren hiztun natiboak; aldiz, ekialdeko eta hegoaldeko eskualdeetako biztanleek eta, batez ere, Krimeako errepublika autonomokoek errusiera dute ama hizkuntza gisa.
2023
‎Zehazki, tokiko hizkuntzen ofizialtasuna nola izendatzen duten eta oro har tokiko hizkuntzari zein toki ematen zaion aztertu du lanak. Esan beharra dago, VIII. legegintzaldian egindako estatutuen erreformetan nabari dela hitzaurrean garrantzi berezia egiten zaiela tokiko identitatearen inguruko zehaztapenei (Castellà, 2010: 53). Horregatik, ulertu daiteke Balear Uharteetako, Valentziako eta Kataluniako Estatutuek zehaztapen gehiagoz lantzea tokiko hizkuntzaren xehetasunak.
Esan beharra dago lurralde bakoitzean tokiko hizkuntzaren garapena estatutuan, normalizazio legean eta komunikabideen legeetan erreproduzitu egiten dela. Hau da, autonomia estatutuetan hizkuntzaren gaia gutxi landu denetan normalizazio legeek ere ez dute sakontasun gehiegirik izan eta komunikabideen esparruan hizkuntzari ez zaio horrenbeste leku egin.
‎Euskararen, galizieraren, valentzieraren eta katalanaren egoera juridikoa Espainiako hizkuntza politikaren baitan nolakoa den ezagutzeko, maila metodologikoan jarri da enfasia ikerketa honetan. Esan beharra dago, oinarrizko ikerketa bat egitea izan dela xedea; hau da, helburua izan da euskara, galegoa, valentziera eta katalanaren egoera hobeto ulertzea eta horien marko juridikoaren gaineko ezagutza teorikoa handitzea. Horrez gain, etorkizunera begira euskarak EAEko eta Nafarroako hedabideen alorrean izan dezakeen garapenerako aukerak zeintzuk diren erakustea izan da lan honen zeharkako helmuga, juridikoki egoera berdinean duden hizkuntzak erreferentziatzat hartuta.
‎Hipotesietan aurreikusi zen Espainiako botere legegilea izango zela baldintzatzailea aztertutako tokiko hizkuntzen garapenerako. Esan beharra dago, ordea, tokiko botere legegileen arteko desberdintasunak ikusita, autonomia erkidegoetako botere legegilea ere izan dela sortutako baldintzen baitan araudian nahikoa garapen egin ez duena. Adibidez, Nafarroako, EAEko edo Galiziako legediak gehiago garatu daitezke Espainiako markoaren baitan.
‎Berdin zaiela eta ez dela garrantzitsua erantzun dutenak Industriaren eta Zerbitzuen sektorean daude banatuta. Esan beharra dago, oso garrantzitsua dela adierazi duenik badagoela sektore guztietan.
‎Orain arteko zabalena izan da bai programazioaren, bai parte hartzaileen jatorriaren aldetik, jarraian ikusiko dugun bezala. Esan beharra dago hainbat izan zirela, ekitaldiz ekitaldi pilatutako eskarmentuarekin, moldatzeko beharra zutela antzemandako elementuak, esaterako, egunak luzatzea, elkar ezagutzeko tarte gehiago ematea, hizlarien eta tratatzen ziren gaien aniztasuna handitzea eta egunak tematikoki antolatzea, europearzentrismo ikuspegia murrizten hastea, HIGA topaketa soil bat baino gehiago izatea, elkarlanean proie...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia