2008
|
|
Zuzenketarekin batera, irakasleak atalez ataleko balorazio txantiloia bidaltzen die.
|
Esan
beharra dago, ikasleek aldez aurretik ezagutzen dituztela zuzenketa irizpideak eta irakasleak zuzentzeko erabiliko duen txantiloia.
|
|
Euren audioblogetan grabatutako mezuak zein jendaurreko azken ahozko jarduna aldez aurretik ezagutzen duten txantiloi baten bitartez neurtzen dira.
|
Esan
beharra dago lanketa honek ez duela bukaeran eduki kontzeptualen barneratzea neurtuko duen azterketa orokor bat. Horretaz luze mintza nintzateke.
|
|
Denok baloratzen ditugu ikasle guztien 4 minutuko mintzaldiak, nahiz eta jakin badakiten nire balorazioak pisu handiagoa duela.
|
Esan
beharra dago, oro har, nik ondo baloratutako ikasleak haiek ere ondo baloratzen dituztela eta nik okerrago baloratutakoak, haiek ere bai. Nire ustez, ikasleak aintzat hartzen direnean, ederki asko jakiten dute euren erantzukizunei aurre egiten.
|
2009
|
|
|
Esan
beharra dago, jarraian ateratako ondorio asko aspaldiko egiak direla, baina haien gaineko literaturarik nekez aurkituko dugu. Horra faktore bakoitzetik eratorritako ondorioak:
|
|
|
Esan
beharra dago, jarraian ateratako ondorio asko aspaldiko egiak direla, baina haien gaineko literaturarik nekez aurkituko dugu.
|
2011
|
|
|
Esan
beharra dago
|
2012
|
|
|
Esan
beharra dago metodologia honen bidez aztertzen den hizkuntzaerabilera ahozkoa dela.
|
2013
|
|
10
|
Esan
beharra dago, nahiz eta kode aldaketen ikerkuntzak erakutsi duen mekanismo horrek hasierako dikotomia hori erraz gainditzen duela, aurkakotasunak bere balio heuristikoaren zati handi bat mantentzen du erabilera eremuak argi eta garbi bereizita dituzten gizarteentzat (ikus Boix i Vila 1998, 6 kap., edo Winford 2003).
|
2014
|
|
Hurbilpen bat Tolosaldeko gazteek hitanoari buruz duten pertzepzio, diskurtso eta praktikara – Josu Ozaita dute praktikan hika erabiltzean.
|
Esan
beharra dago herri hauetan guraso batzuk beren semeak berari hike egitea ere animatzen dituztela.
|
|
Bestalde, nolabaiteko kointzidentzia dago gaitasunari dagokionez, bai eta autokonfiantzari dagokionez ere, asoziazio maila garrantzitsua antzematen baita herri guztietan, batik bat La Franjan (r41= 0,27 eta r51= 0,42 Katalunian; eta r14= 0,42 eta r15= 0,48 La Franjan).
|
Esan
beharra dago sexuak (zehazki, gizona izateak) asoziazio negatibo txikia duela mendeko aldagaiarekin (r91= eta r19=).
|
|
Hala, jarrera positiboagoak erakusten dituzten nerabeak, segur aski, katalana ikasi dutenak, katalana erabiltzeko segurtasun handiagoa dutenak, eta hizkuntzaren erabilera baloratu dezaketenak dira.
|
Esan
beharra dago, testuinguru honetan, jarrerekin erlazio maila altuagoa duela hautemandako konfiantzak egileek aztertutako hizkuntza gaitasunak baino.
|
|
|
Esan
beharra dago, bertso eskolen sorreratik bizirik dagoen intuizio bat dela taldearen indarrarena, alde batetik, eta bertsoaren inguruko gaitasunez gain, balioak, jarrerak zein giza harremanetarako gaitasunak garatzeko gunea ere badela BE:
|
|
|
Esan
beharra dago, bertsoeskolen sorreratik bizirik dagoen intuizio bat dela taldearen indarrarena, alde batetik, eta bertsoaren inguruko gaitasunez gain, balioak, jarrerak zein gizaharremanetarako gaitasunak garatzeko gunea ere badela BE.
|
2017
|
|
|
Esan
beharra dago, irlandar errepublikan irlandera irakasgai nahitaezkoa dela eskoletan, eta ondorioz, 700.000—800.000 ikaslek ikasten dutela, hiztun berrien kopurua eskola eremuan asko hazaraziz.
|
2021
|
|
Gazte askorentzat traba handia da hori euskara erabiltzeko.
|
Esan
beharra dago, euskarak ez ezik, gaztelaniak ere marka sor dezakeela hainbat egoeratan.
|
|
Hizkuntza horietako batzuk dagoeneko aipatu ditugu, inguruko eskualdeetan hitz egiten direlako; gelditzen diren gehienak (agulera, avarrera, darginera, lakera, lezginera, tabasaranera, tsakhurrera) nakh dagestaniar edo ipar ekialdeko kaukasiar familiaren adar desberdinetakoak dira eta kumikera, berriz, turkiar familiakoa eta kiptxak adarrekoa da.
|
Esan
beharra dago ere azken urteotan darginera hizkuntza multzotzat hartzen dela, alegia, aldaerak aparteko hizkuntzak dira; darginera estandarra ipar dargineran oinarritzen da eta ez da oso ulergarria gainerako aldaeren hiztunentzat.
|
|
Eskoletan txuvaxerazko irakaskuntza lehen hezkuntza mailan besterik ez da posible, herrietan; gehienetan, Txuvaxiako umeek ikasgai moduan ikasten dute tokiko hizkuntza (txuvaxeraz gain, tatarera edo mordoviera aukera ditzakete ikastetxe batzuetan).
|
Esan
beharra dago azken urteotan txuvaxera biziberritzeko hainbat ekimen sortu direla, hala nola, hizkuntza ikasteko udako barnetegiak, eskola ikasmaterial modernoak zein hainbat baliabide digital.
|
|
Hurrengo ataletan Europako Errusiako eremu bakoitzeko hizkuntzei buruz xehetasun gehiago emango ditugu.
|
Esan
beharra dago Errusiako hizkuntza bakoitza hizkuntza izan edo ez erabakitzea ez dela erraza: hasteko, hizkuntzaren eta dialektoaren artean desberdintzeko arazoagatik eta, bestalde, batzuetan ez dagoelako garbi hizkuntza bat tokiko edota migranteen hizkuntzatzat hartu behar ote den.
|
|
Ukrainerak gero eta leku gutxiago zeukan eremu publikoan eta irakaskuntzan; adibidez, 1980ko hamarkadaren bukaeran herrialdearen ikasleen erdiak baino gehiagok errusieraz ikasten zuten (Bilaniuk eta Melnyk, 2008).
|
Esan
beharra dago, lehen aipatu ditugun arrazoi historikoengatik, ukrainera edo errusiera lehen hizkuntzatzat duten pertsonak geografikoki eremu desberdinetan kokatzen direla Ukrainan: mendebaldeko eta erdialdeko eskualdeetan bizi direnen artean, gehiengoa dira ukraineraren hiztun natiboak; aldiz, ekialdeko eta hegoaldeko eskualdeetako biztanleek eta, batez ere, Krimeako errepublika autonomokoek errusiera dute ama hizkuntza gisa.
|
2023
|
|
Zehazki, tokiko hizkuntzen ofizialtasuna nola izendatzen duten eta oro har tokiko hizkuntzari zein toki ematen zaion aztertu du lanak.
|
Esan
beharra dago, VIII. legegintzaldian egindako estatutuen erreformetan nabari dela hitzaurrean garrantzi berezia egiten zaiela tokiko identitatearen inguruko zehaztapenei (Castellà, 2010: 53). Horregatik, ulertu daiteke Balear Uharteetako, Valentziako eta Kataluniako Estatutuek zehaztapen gehiagoz lantzea tokiko hizkuntzaren xehetasunak.
|
|
|
Esan
beharra dago lurralde bakoitzean tokiko hizkuntzaren garapena estatutuan, normalizazio legean eta komunikabideen legeetan erreproduzitu egiten dela. Hau da, autonomia estatutuetan hizkuntzaren gaia gutxi landu denetan normalizazio legeek ere ez dute sakontasun gehiegirik izan eta komunikabideen esparruan hizkuntzari ez zaio horrenbeste leku egin.
|
|
Euskararen, galizieraren, valentzieraren eta katalanaren egoera juridikoa Espainiako hizkuntza politikaren baitan nolakoa den ezagutzeko, maila metodologikoan jarri da enfasia ikerketa honetan.
|
Esan
beharra dago, oinarrizko ikerketa bat egitea izan dela xedea; hau da, helburua izan da euskara, galegoa, valentziera eta katalanaren egoera hobeto ulertzea eta horien marko juridikoaren gaineko ezagutza teorikoa handitzea. Horrez gain, etorkizunera begira euskarak EAEko eta Nafarroako hedabideen alorrean izan dezakeen garapenerako aukerak zeintzuk diren erakustea izan da lan honen zeharkako helmuga, juridikoki egoera berdinean duden hizkuntzak erreferentziatzat hartuta.
|
|
Hipotesietan aurreikusi zen Espainiako botere legegilea izango zela baldintzatzailea aztertutako tokiko hizkuntzen garapenerako.
|
Esan
beharra dago, ordea, tokiko botere legegileen arteko desberdintasunak ikusita, autonomia erkidegoetako botere legegilea ere izan dela sortutako baldintzen baitan araudian nahikoa garapen egin ez duena. Adibidez, Nafarroako, EAEko edo Galiziako legediak gehiago garatu daitezke Espainiako markoaren baitan.
|
|
Berdin zaiela eta ez dela garrantzitsua erantzun dutenak Industriaren eta Zerbitzuen sektorean daude banatuta.
|
Esan
beharra dago, oso garrantzitsua dela adierazi duenik badagoela sektore guztietan.
|
|
Orain arteko zabalena izan da bai programazioaren, bai parte hartzaileen jatorriaren aldetik, jarraian ikusiko dugun bezala.
|
Esan
beharra dago hainbat izan zirela, ekitaldiz ekitaldi pilatutako eskarmentuarekin, moldatzeko beharra zutela antzemandako elementuak, esaterako, egunak luzatzea, elkar ezagutzeko tarte gehiago ematea, hizlarien eta tratatzen ziren gaien aniztasuna handitzea eta egunak tematikoki antolatzea, europearzentrismo ikuspegia murrizten hastea, HIGA topaketa soil bat baino gehiago izatea, elkarlanean proie...
|