2008
|
|
SAINZ
|
DE
BUJANDA, F., Hacienda y Derecho, Instituto de Estudios Políticos, Madril,
|
|
SAINZ
|
DE
BUJANDA, F., Lecciones de Derecho Financiero, Servicio de Publicaciones de la Universidad Complutense, Madril, 10 arg., 1993.
|
|
Homenaje al profesor Dr. D. Fernando Sainz
|
de
Bujanda, IEF, Madril, 1991, 2 liburuki.
|
|
SAINZ
|
DE
BUJANDAren ustetan, Finantza zuzenbidea Barne zuzenbide publikoaren adarra da, eta horren eginkizunak ondokoak dira: batetik, Estatuaren zein gainerako herri erakundeen Ogasunaren baliabideak antolatzea (erakundeok lurralde erakundeak zein erakunde instituzionalak izan); eta, bestetik, diru sarrerak jasotzeko eta gastuak nahiz ordainketak agintzeko prozedurak arautzea, subjektu horiek (Estatuak eta gainerako herri erakundeek) euren helburuak bete ditzaten.
|
|
GARCÍA CARACUEL, M., La retención, el ingreso a cuenta y el pago fraccionado, Aranzadi, Iruñea, 2006; GARCÍA NOVOA, C., Aplicación de la estimación indirecta de bases imponibles, Colección de Jurisprudencia práctica, Tecnos, Madril, 1995; GÉNOVA GALVÁN, A., La estimación indirecta, Tecnos, Madril, 1985; GOROSPE OVIEDO, J.I., La deuda tributaria básica. Cuota, prestaciones a cuenta y recargos contributivos, Marcial Pons, Madril, 2000; HINOJOSA TORRALVO, J. J., Los créditos de impuesto en el sistema tributario español, Cedecs, Bartzelona, 1995; RANCAÑO MARTÍN, M. A., La estimación indirecta, Marcial Pons, Madril, 1997; SAINZ
|
DE
BUJANDA, F. GARRIGUES DÍAZ CAÑABETE, J., Los métodos de determinación de las bases imponibles y su proyección sobre la estructura del sistema tributario, Real Academia de Jurisprudencia y Legislación, Madril, 1970; SÁNCHEZ PINO, A.J. eta MALVÁREZ PASCUAL, L.A., La estimación indirecta en el ámbito de la gestión tributaria, Aranzadi, Iruñea, 2000.
|
|
Teoria horren kontrako erreakzio orokorra azaldu zen doktrinan. SAINZ
|
DE
BUJANDAk baieztatu duen moduan, irizpide horrek bi kontzeptu nahasi ditu: zerga egitatearen oinarria edo funtsa eta zerga betebeharra zehazten duen egitatea.
|
|
Hala ere, bereizketa horrek ez du garrantzi juridikorik. Hori dela eta, SAINZ
|
DE
BUJANDAk zuzeneko zerga metodoaren eta zeharkako zerga metodoaren artean egiten du bereizketa. Lehenengoetan, legegileak kargapean jarri nahi duen pertsonak benetan ordaintzen du tributua, bestela esanda, pertsona horrek ezin du legez medeatu beste pertsona baten kontura herri erakundeari ordaindu diona.
|
|
Elementu objektiboari dagokionez, SAINZ
|
DE
BUJANDAk lau aspektu bereizten ditu: materiala, lekuzkoa, denborazkoa eta kuantitatiboa.
|
|
Edozein kasutan ere, bihurketak zorpeketa handitzea dakarrenean, lege eskuespena behar da. Are gehiago, SAINZ
|
DE
BUJANDAk dioenez, legearen eskuespena ez da nahikoa bihurketa legebidezkoa izan dadin; horrez landa, bihurketak errespetatu behar ditu Konstituzioaren ekonomi egituraren printzipioak, batez ere, jabetzari dagozkionak.
|
|
Gutxi gorabehera, Estatuaren aurrekontua zer den guztiok dakigun arren, ez da erraza doktrinan horren inguruko kontzeptu bateratu eta adosturik aurkitzea. SAINZ
|
DE
BUJANDAren esanetan, ostera, «Gobernuak epe zehatz batean gehienez egin ditzakeen gastuak baimentzeko legea da aurrekontua, xehetasunez azaltzen diren zereginetan egin beharreko gastuak baimentzekoa, alegia; halaber, gastuok estaltzeko adina sarrera aurreikusi behar dira aurrekontuetan». Izan ere, aurrekontu orokorrak dira ekitaldi bakoitzean sektore publikoak burutuko duen ekonomi jardueraren adierazpena; bertara, jardueraren egitarau zuzentzailea osatuz, erabakien multzoa adieraziko da formaz eta agiriz, finantzako nahiz kontabilitateko terminoak erabilita.
|
2022
|
|
Prebosteak urkarazi egin zuen frantses bat" por furto que fizo de dineros" 1319an eta beste bat zilarrezko kikara bat lapurtzeagatik. Ondoren, 1337an, Gobernadorearen aginduz, Oliteko Prebostea, oinezko lau gizonekin, Garcia
|
de
Bujanda-ren bila doa, Garizumako Pazko egunean gizon bati lapurtu eta bizia kendu baitzion, Uxueko bidean. Kartzelan 54 egun pasatu zituen eta urkatu egin zuen" ribaldo" batek, urkatzaile edo" borreu", bost sueldo jaso baitzituen bere lanagatik.
|
2023
|
|
Osagai objektiboari dagokionez, SAINZ
|
DE
BUJANDAk lau aspektu bereizten ditu: materiala, lekuzkoa, denborazkoa eta kuantitatiboa.
|
|
Tributuzko arau hausteen eta zigor delituen arteko desberdintasunei buruz doktrinako autoreek antzina izan zituzten eztabaidak gainditu eta gero, egun esan daiteke bi erakunde horiek funtsean berdinak direla. SAINZ
|
DE
BUJANDAren esanetan, baiezta dezakegu bi jokabideak Zigor Kodeak tipifikatutakoak eta beste arauetan jasotako arau hausteakbereizteko arrazoi bakarra formazko arrazoia dela, balorazio politiko sozialei soilik begiratuta: jokabide batzuk administrazio legeetan jaso dira, hain astunak ez direlako, eta beste batzuk zigor legeetan, kontrako arrazoiarengatik.
|
|
Gutxi gorabehera, aurrekontua zer den guztiok dakigun arren, ez da erraza doktrinan horren inguruko kontzeptu bateratu eta adosturik aurkitzea. SAINZ
|
DE
BUJANDAren esanetan, ostera, Estatuko aurrekontua" Gobernuak epe zehatz batean gehienez egin ditzakeen gastuak baimentzeko legea da aurrekontua, xehetasunez azaltzen diren zereginetan egin beharreko gastuak baimentzekoa, alegia; halaber, gastuok estaltzeko adina sarrera aurreikusi behar dira aurrekontuetan". Izan ere, aurrekontuak Legea edo Foru araua dira, bertan urte bakoitzean botere legegileak botere betearazleari gastu publikoak egiteko baimena ematen diona, Legeak berak ezarritako helburuekin eta mugekin.
|
|
SAINZ
|
DE
BUJANDAk adierazi zuenez, zerga pertsonaletan, pertsona jakin bat dago zergaren baldintza objektiboen barruan; beste hitz batzuez esateko, zerga hori ezin daiteke pertsonarik gabe eratu. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, esaterako, pertsona bakarraren errenta osoaren gainean ezartzen da beti, baldin eta pertsona hori ohiko egoiliarra bada.
|
|
Hala ere, bereizketa horrek ez du garrantzi juridikorik. Hori dela eta, SAINZ
|
DE
BUJANDAk sailkapen horren ondorio juridikoak argitzeko esan duenez, zuzeneko zerga metodoaren eta zeharkako zerga metodoaren artean bereizi behar da. Lehenengoetan, legegileak kargapean jarri nahi duen pertsonak benetan ordaintzen du tributua, bestela esanda, pertsona horrek ezin du legez berreskuratu beste pertsona baten kontura erakunde publikoari ordaindu diona, hirugarren hori ez dagoelako harreman juridiko tributarioen betebeharpekoen artean.
|
|
SAINZ
|
DE
BUJANDAren hitzetan, Finantza zuzenbidea barne zuzenbide publikoaren adarra da, eta horren eginkizunak ondokoak dira: batetik, Estatuaren zein gainerako erakunde publikoen Ogasunaren baliabideak antolatzea (erakundeok lurralde erakundeak zein erakunde instituzionalak izan); eta, bestetik, diru sarrerak jasotzeko eta gastuak nahiz ordainketak agintzeko prozedurak arautzea, subjektu horiek (Estatuak eta gainerako erakunde publikoek) euren helburuak bete ditzaten.
|