2008
|
|
Oso garrantzitsua da, halaber, eginda dauden baliabide urriak partekatzea, zeren, maiz, zein bere aldetik ibiltzen baita, bai ikerketa lanetan, bai baliabideak sortzen. Interes
|
bereko
taldeen arteko lankidetzak sustatu behar dira, indarrak batuz emaitza hobeak eta lehiakortasun handiagoa lortuko baitira euskarazko teknologien garapenean.
|
|
Irakasleak eta ikasleek, helburu horrekin diseinaturiko txantiloiak erabiliz, jendaurreko aurkezpenak nahiz sortutako apunteak baloratuko dituzte. Horretaz gain, taldekide bakoitzak
|
bere
taldekoen balorazioa egingo du eta ikasle bakoitzak
|
|
Kanadako gainerako lurraldeko gutxiengo frankofonoekin duela gutxi egindako ikerketa batek erakutsi zuen taldearen barruko bizindar subjektiboaren pertzepzioa lotuta zegoela esparru publikoetan nork
|
bere
taldeko hiztunekin izandako harreman kopuruarekin. Bestalde, esparru pribatuetako hizkuntza harremanak, etxe barrukoak, esaterako, bakoitzak bere hizkuntza taldearekin zuen identifikazio mailarekin zeuden lotuta gehiago (Landry, Deveu eta Allard, 2006a).
|
|
Hortaz, arrazoi ideologikoen ondorioz, batzuetan nork bere hizkuntza komunitatearen bizindarra puzten du, baina, beste batzuetan, taldearen hizkuntza eta bizindarra arriskuan dagoela eta ahultzen ari dela puztea ere ekartzen du. Beraz, nork
|
bere
taldearen bizindarraz eta kanpoko taldeen bizindarraz dituen pertzepzio subjektiboak ez dira aldaezinak; egitura sozial molderrazak dira eta aldatu egin daitezke norberaren talde sozialaren arabera, nabaritutako arriskuen arabera eta egoera soziopolitiko aldakorren arabera (Giles, 2001).
|
2009
|
|
Informazioaren jendarteak identifikaziorako ematen dizkigun eredu eta aukeren ugaritasunak areagotu egiten dute joera hau. Honek ez du esan nahi banakoak besterik gabe berariaz eraikitzen duela
|
bere
talde nortasuna; baina azpimarratu beharra dago norberaren hautua gero eta erabakigarriagoa dela.
|
2011
|
|
zer elementu sor ditzakegu tokian bertan multinazionalen jarduna orekatzeko? eta, noski, ezin ahaztu politikaren arloa. hizkuntza ekologia izateko, politika ezinbestekoa da. politikaren bidez, biziera kolektiboa antolatzen dugu. horren ondorioz, hizkuntza taldeak ez badu behar adina kontrolatzen
|
bere
taldearen bilakaera, arazo bat jazoko da: mendekotasuna; batez ere, menderatutako taldea kontrolatzen duena ez bada talde horren aldekoa. horren ondorioz, kontrolean dagoenaren mende biziko da taldea. politikaren arloan jardutea funtsezkoa da; izan ere, piramidearen erpinean dago ekologia politikoa (botere politikoa); adimena, elkarrekintza, taldeak eta ekonomia baino gorago, hain zuzen.
|
2012
|
|
"... los medios a los que pertenecen o(...) los medios en los que se inspiran para llevar a cabo su obra de transmisión de modelos, valores y s� mbolos" (rocher 1990: 158). hau da, sozializazio eragile batek
|
bere
taldea (bere familia, bere komunitatea, bere jatorrizko hizkuntza...) izan dezake eredu ala, bertze kasuetan, bera kide ez den taldearen eredu eta balioak (bai eta hizkuntza ere) har ditzake eta horietan iradoki bere ekintza sozializatzailea. hernández Garc� a antropologoa euskararen transmisioaren gainean egindako ikerketa etnografikoan, aritzean edo jardutean —ez esentzian— oina... identidad adquirida, hots, bereganatutako identitatea.
|
|
Batzuek begi bistakoak ziren baina inon jaso gabeak. ...ahalegindu gara eta ahalegindu gara herria biziarazteko ez ezik, nahi izanez gero, euskal komunitatea artikulatzeko eta kohesionatzeko ere, daukaten potentzialaz eta indarraz kontziente egiten herriko eragile guztiak. horregatik, kultur jarduera batek aurrera egiteko beharrezkoak dituen antolaketa eta baliabide desberdinak aztertzeaz gain, arreta berezia eskaini diogu euskal kulturak eta euskarak
|
berak
taldeetan duten tokiari. helburu orokorra, beraz, herriko kultur taldeen gaineko argazki bat egitea izan da baina baita taldeen artean harremanak bideratzeko enpatiazko jarrera bat bultzatzea ere, besteek egiten duten horri zabaltasunez eta aurreiritzirik gabe begiratu ahal izateko. horrekin batera euskalgintza ardatz izango duen kultur politika bat diseinatzen hasteko pista batzuk ematea ere iza...
|
2016
|
|
Jasotzen den erantzuna ez da errealitatearen ispilu huts, behintzat. Errealak Real Madrilen kontra jokatzen duenean galdetzen bazaio Errealaren zaleari zeinek irabaziko duen, aldez aurretik nekez joko du
|
bere
taldea galtzaile, nahiz eta azken urteotako partida gehienak galdu egin dituen. Jarrerek, beraz, eragina izan dezakete jasotako emaitzetan:
|
2017
|
|
98), eta ikuspegi horri egoki deritzogu. azkenik, sozializazioa ez da familia eta etxera mugatzen. " rocherrek (1995) sendia eta eskola sozializazio eragile nagusitzat jo ditu, biek baitute haurren sozializazioa helburu bereki; baina horietaz gain, adin
|
berekoen
taldeak, enpresak, sindikatuak, gizarte mugimenduak eta hedabideak ere sozializazio eragingarritako hartu ditu" (ibid., 99). alderdi horien argitara interpretatuko dugu xedetzat ditugun gurasoen hautu linguistikoa.
|
2018
|
|
" Norbaitekin" hori hemen esperientzian parte hartu duten –eta beraz datuak bete dituzten– lankide taldeko kideetara mugatzen da, ez baitugu jaso lankide horiek talde horretatik kanpo dituzten hizkuntza erabilerei buruzko daturik. Baliteke, beraz, aztertutako lankide batek
|
bere
taldean" inorekin" euskaraz egiteko ohiturarik ez izatea, baina bai aldiz bere familiako edo auzoko norbaitekin.
|
2019
|
|
XX. eta XXI. mendeen arteko lotura eginez, aro berri bat zabaldu zen. Euskararen aldeko dinamika Euskal herri osora zabaldu zen2, aldi
|
berean
talde euskaltzaleen amaraunean gero eta egituratze maila handiagoa ehunduz (Mendiguren eta Iñigo, 2006). hartara, euskararen gizarte mugimenduko erakundeek antolamendu eta egituratze profesionalizatuagoei ekinez, ekimen berriak bultzatu ziren: Euskaldunon Egunkaria (1990) eta BAT Soziolinguistika aldizkaria (1990); baita eragile mota bakoitzaren baitan zubi lana egiteko bilgune berriak ere, hala nola Udalerri Euskaldunen Mankomunitatea (uEMA) (1991), euskara elkarteen bilgunea den Topagunea (1997), Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua (1997), Soziolinguistika Klusterra (2000), eta, hamarkada bat beranduago, Hekimen euskal hedabideen elkartea, besteak beste (Zarraga, 2010:
|
2021
|
|
Errealitate konplexu hori nolakoa den ezagutzeko oraindik asko dago lantzeko; zehatz mehatz zein eta zenbat hizkuntza diren, hizkuntza horiek guztietako hiztunek norekin eta zein egoeratan hitz egiten dituzten, edota hemen horientzat leku egiten zaien sentitzen duten. Interesgarria litzateke ezagutzea, halaber, jatorri
|
bereko
taldeen baitan zer ezaugarri partekatu eta bereizleak dauden, hiztun kopuru handiko talde zehatzetan, eta, besteak beste, sexuaren eta adinaren araberako erabileretan ezagutza zorroztea.
|
2023
|
|
Baina, 2021eko irailean Tximintx komunitateko kide batek eta Koxak Derioko talde feministako kide batek topo egin zuten, kalean, non bestela. Eta hasi ziren bakoitzaren
|
bere
taldearen berri ematen, ba gu geldi gaude, ba gu ere bai, ez dugu non batu, ez dugu non ezer antolatu eta abar. Hortaz, elkarri burua jan eta erabaki bat hartu zuten:
|