2000
|
|
Izadiak beti bereiztu ditu gizakiak sentimenduaz eta adimenaz.
|
Berak
nahi du, bide beretik ere, bi sexuen arteko batuketak erakar ditzakeen betebeharrak adimenak eta sentimenduak zuzenaraztea.
|
|
adibidez, poema bateko leku jakin batean hitz hau beste haren ordez jartzeko, edo musika lan bateko leku jakin batean esaldi musikal hau beste haren ordez jartzeko. Brahmsen Laugarren Sinfonia bi akorde erabiliz irekitzeko Joachimen proposamena arbuiatzeko haren arrazoia ez zen horrek ez lukeela emango
|
berak
nahi zuen hunkipena, baizik eta halako zerbait: " Hau ez da esan nahi dudana".
|
2003
|
|
Agindu
|
beraz
nahi duzuna.
|
|
Baina batek esango balu: " Ni osasuntsu nago eta osasuntsu egon nahi dut, eta aberats naiz eta aberats izan nahi dut, eta dauzkadan gauza horiexek
|
berak
nahi ditut", esango genioke: " Zuk, gizona, aberastasuna eta osasuna eta indarra edukita, gerorako ere horiexek nahi dituzu eduki, oraingoan behintzat badauzkazu-eta, nahi eta nahi ez.
|
|
Izan ere, Jainkoak gizartean jarri ditu gizakiak, horien elkarrenganako maitasunaren bitartez batu daitezen. Alabaina, gizaki bakoitzak bere maitasun sentimenduak erakuts diezazkioke
|
berak
nahi duenari, kasuan kasuko inguruabarrek horretara behartzen badute behintzat. Horregatik, beste eginbehar mota batzuk ezarri behar izan dira edozein motatako pertsonak harremanetan jartzeko eta, are gehiago, guztiz arrotz direnak harremanetan jartzeko.
|
2006
|
|
|
Berak
nahi duenari babesa eman eta neurri handian laguntzen dio; epaiketetan, errege ohoragarrien alboan jezartzen da eta agoran nabarmentzen du gogoko duena (Hesiodo, Teogonia, 430).
|
2009
|
|
Zertarako behar, edo hobe, nahi du bere metodoa Descartesek? Gizakia biluztu eta
|
berak
nahi duen arropa bakarrik uzten dio: arrazoimena.
|
|
Zer egin daiteke botere nahiaren izenean? 111 Gainera, betiereko itzulerak Kanten inperatiboak baino gogorrago behartzen gaitu ekintzaren erantzule izatera. Baina, Kanten inperatiboa bezala, guztiz formala den heinean, bizitza goratzen duten balioak guztiz erlatiboak direnez, gizaki bakoitzak eman diezaioke edukia bai inperatibo kategorikoari baita betiereko itzulerari ere
|
berak
nahi duen eran. Baina, formalismo hertsiak dizu etika praktiko bezala funtzionatu, edukia sartu bezain laster kontraesanean jausiko baita.
|
2016
|
|
Helburu horrekin ondoren aztertu nahi dugu egoismoa bere iturrian borroka ororen abiagune gisa[...]. Horregatik bakoitzak dena
|
beretzat
nahi du, denaren jabe izan nahi du, gutxienez menderatu egin nahi du eta kontrajartzen zaiona deuseztu egin nahi du. [...] Mundu mugagabean desagertu eta hutseraino txikitzen den norbanakoak munduaren erdigune bihurtzen duela bere burua, bere existentzia eta ongizate propioaz bakarrik arduratzen dela eta ikuspuntu naturaletik gainerako guztia horri sakrifikatzeko prest dagoela, mundua deusezteko prest dagoela, bere buru propioa, itsasoko urtanta hori zertxobait luzaraztearren.
|
2017
|
|
Baina horrek adieraziko luke nire Ongiaren kontrakoa agertzen zaidana nahi izaten azaldu behar naizela, eta hori Gaizkia edo nire Ongiaren kontrakoa den heinean, hain zuzen ere. Beraz, espresuki nahi izan behar dut une berean eta maila
|
berean
nahi dudanaren kontrakoa, alegia, nire burua gorrotatu, hain zuzen, ni neu naizen heinean. Eta bere baitarakoaren esparruan gaiztotasunaren esentzia hori bete betean gauzatzeko, nire burua gaiztotzat jo nuke, hots, nire burua onartu, ni neu gaitzetsarazten nauen ekintza berberaz.
|