2001
|
|
Baina badaukat aukera aipamen eder bat egiteko, San Basiliorena hain zuzen: gure hasierako bertako eraikuntzatik, arrazoizko indar bat izan zen gugan ezarria hazi eran,
|
beragan
maitatzeko ahalmena eta beharra zeukana.47
|
|
" Horrela oinarrituta dago giza gogoa: beraz gogoratzea...,
|
bera
maitatzea inoiz utzi ezina" 49.
|
|
Baina, bestalde, Tomas Akinotar Santuaren arabera, ematean jartzen du maitatzea: "... maitatzea, lehenbizi, ematea da, ez hartzea." 14 Horrela,
|
bere
maitatze kontzeptutik kanpo lagatzen ditu honek ere ematea ez diren —askotan, behintzat— ona, egia eta ederra. Adibidez, zientzialari den Frommen maitasunaren kontzeptuan ez dira inoiz azaltzen zientzialariek egiten dituzten lanak egia bila.
|
2003
|
|
Horretaz jabetuta gorputz eder guztien maitale bihurtu behar da eta batekiko maitasun sutsu hori baretu, arbuiatuz eta gutxitzat joz. Horren guztiaren ondoren arimetako edertasuna gorputzekoa baino baliotsuagotzat jo behar da, eta horrela norbait arimaz moduzkoa izanik sasoi betekoa ez bada ere, nahikoa izatea
|
bera
maitatzeko, berataz arduratzeko eta gazteak hobeak egiteko moc duko hitzaldiak sortu eta bilatzeko, eta horren ondorioz berriz bizimodu eta legeetako ederra ikustera behartuta egoteko eta hori guztia elkarrekin senidetuta dagoela ikusteko, gorputzeko ederra gutxitzat jo dezan. Bizimoduen ondoren jakintzetara gidatu behar du gidariak, jakintzen edertasuna ere ikus dezan eta, jada hainbesteko edertasuna ikusirik, jadanik ez dadila baten edertasuna bakarrik zerbitzatzen d eskasa eta zikoitza izan, mutiko, gizaki ala bizimodu baten edertasuna maite izanik morroiak bezala, aitzitik ederraren itsaso zabalera itzulita eta begira, hitzaldi asko eder eta jasoak eta filosofia jorizko pentsamenduak sor ditzan, horretan indartuta eta hazita, orain azalduko dudan horrelako edertasunaren horrelako jakintza bat hauteman arte.
|
|
hasieran esan zen bezala berez ez da besterik gabe ez eder ez lotsagarri, ederki eginez gero eder eta lotsagarri eginez gero lotsagarri baizik; lotsagarri da beraz gaiztoari gaiztakeriaz atsegin ematea, eder ordea onari ederki atsegin ematea. Eta gaiztoa maitale arrunt hura da, gorputza arima baino gehiago maitatzen e duena, eta gainera ez da iraunkorra, ezer iraunkorrik maitatzen ez duenez, behin gorputzaren loraldia,
|
berak
maitatzen zuena hain zuzen, pasatuz gero" hegan baitoa" 14, hitz eta agindu asko lotsagarri utziz. Baina ona den izaeraren maitalea bizitza osoan zehar gelditzen da, zerbait iraunkorrarekin bat eginda izanik.
|
|
Zalantzaezina da Jainkoak berarentzat hazi duela gizakia; ulermena ere eman diola, bera ezagutzeko; borondatea ere bai,
|
bera
maitatzeko; ulermeneta maitasun lotura horien bidez nahi izan du gizakiak bat egitea berarekin, modu horretan ezagutzeko egiazko bizitza eta poz bakarra.
|
2006
|
|
Gizakietara ere luzatzen da, gainera, genealogia jainkozkoaren itzala. Hektor hil eta Akiles haren gorpua lurretik arrastaka erabiltzen ari denean, gupidarik gabe, giza legerik gabe, Hera jainkosak zuritu nahi izango du
|
bere
maitatuaren ankerkeria nabarmena eta Akilesek daukan genealogia garbitasuna argudiatzen du:
|
2011
|
|
Aldiz gaiztoak eta bidegabeak biziartean ospe txarrekoak izango dira, eta Hadesen lokatz artean lurperatuak, bahez ura eramatera eta antzeko zigorretara zigortuak. Erlijioa bera arazoa da hortaz bertutea
|
bere baitan
maitatzeko, ondorioetan gabe —bigarren esparrua.
|
2017
|
|
Zera, nik Bestea maite dut nik
|
bera
maita dezadan nahi duelarik.
|