2007
|
|
• Haurren artean handitu da gehien erabilera (%20, 8), helduek ere puntu batean hobetu dute (%12, 3) eta zaharrek etengabeko jaitsieran darraite (%10, 6). Gazteen artean, berriz, ez da hobekuntza nabarmenik gertatu, aurreko neurketaldiko ia proportzio
|
bera
lortu dutelarik (%13, 8).
|
2009
|
|
Euskara normalkuntzaz ari garela, uste dugu arrakasta hori bi adierazletan ikusten dela: batetik, erakunde edo enpresa horrek lortu duen normalizazio mailan, alegia, erakundeko pertsonengan eta erakundearengan
|
berarengan
lortu den ezagutza eta erabilera mailan; eta, bestetik, metodologian, alegia, urteetako esperientziak erakusten dituen estrategia eta prozeduretan.
|
2010
|
|
Euskal hezkuntzan lortu dena posible izan da indar asko erabili delako euskara galtze joeratik garatze joerara pasatzeko (Reversing language shift), hezkuntzaz haratagoko eremuetan ere. izatea oso zaila dela. Horrenbestez, euskal ikasleek ez lukete espero behar ezagutzen eta erabiltzen dituzten hizkuntza guztietan gaitasun
|
bera
lortzea, baizik eta ezagutzen eta erabiltzen dituzten hizkuntza guzti horietan gaitasun maila handia lortzea.
|
|
Euskal ikasleek ez lukete espero behar ezagutzen eta erabiltzen dituzten hizkuntza guztietan gaitasun
|
bera
lortzea, baizik eta ezagutzen eta erabiltzen dituzten hizkuntza guzti horietan gaitasun maila handia lortzea.
|
|
Ezaguna denez, hizkuntza guztiek ez dute erabilera idatzia aldi
|
berean
lortu, eta hainbaten kasuan gure egunetan lortu da halakorik. Are gehiago:
|
|
Cascante, c. ...0 bartzelona, 1589) gaztelaniaren aldeko" manifestu" suhar bat idatzi zuen, garaiko eta ondoko historialarien artean sarritan famatu izan dena. autorearen eta idazkiaren inguruan eman nahiko nuke hemen albisteren bat edo beste, Mendebaldeko hizkuntzen kultur idazkuntzaren aldeko eztabaidan une adierazgarria baita testu hori. ezaguna denez, hizkuntza guztiek ez dute erabilera idatzia aldi
|
berean
lortu, eta hainbaten kasuan gure egunetan lortu da halakorik. are gehiago: hizkuntza guztiek ez dute eskuratu oraindik ere kultura eskolatu jasoetarako ohiko erabilpen arruntik. idazkuntza eta modernitate kulturalak lorpen preziatu eta zailak izan dira. idazkuntza edo uneren bateko modernitatea iritsi direnetan ere ez dira beti garaipen horiek bere ondorioetan iraunkorrak gertatu:
|
2011
|
|
biglosiak ez du, hudson ek 2001ean esandako moduan (hots, exodiglosia adierazteko), aparteko lekurik irabazi bibliografia teknikoan.
|
Berak
lortu ez duena nekezago eskuratuko dugu guk. komunitate zientifikoak bere arauak ditu eta komunitate hori ez dago, oro har, euskaldunoi zer okurrituko zain. ez dugu euskaldunok hain fama txarra mundu zabaleko soziolinguista adituen artean, behin baino gehiagotan ikustea suertatzen denez. guganako begiruneak eta ongi nahiak ez ditu ordea atzerriko adituak, hori eta horrenbestez, beren konstruktu t... Aurrerantzean ere nekez makurtuko dira horretara, non eta euskaldunok eduki kontzeptuzko ekarpen soziolinguistiko funtsezkorik egiten ez dugun19 hobe dugu beraz, ene ustez, terminologiazko adiera kontuan besteren arrastora hurbildu eta konstruktu teorikoen zein ebidentzia enpiriko egituratuen alorrean, apalik baina gogotsu, dezakegun ekarpenik baliagarrienak eskaini.
|
2021
|
|
Izan ere, nabaria da haur eta gazte guztiek ez dutela, ezta hurrik eman ere, euskara maila
|
bera
lortu. Halaz guztiz, askotan euskararen ezagutza datuak edo ereduko datuak ematean, irudi konpaktu eta homogeneo bat proiektatzen da.
|
2022
|
|
1 Hernándezek (2020) dioen moduan, ereduko ikasle guztiek ez dute euskara maila
|
bera
lortzen.
|
|
Argi dago haur eta gazte guztiak ez direla modu berean euskaldundu. Denek ez dute euskara maila
|
bera
lortu. Baina, askotan ereduko datuak edo euskararen ezagutza datuak ematean, badirudi irudi trinko edo konpaktu bat sortzen dela.
|