2008
|
|
Esate baterako, herri, eskualde eta nazio esparruen hedabideek hurrenez hurren herriko hizkera, eskualdeko euskalkia eta Euskara Batua erabili luketela aldarrikatu du Zuazok (2000). ...ren xedeekin ere lot daiteke eta ikuspegi honetatik, kode bat baino gehiago menderatzen duen hiztunak aukera gehiago ditu komunikazio egoeretara moldatzeko3 Adibide bat ematearren, bi kode edo gehiago dituen hiztunak eremu nazionaleko hedabidea den telebistan edo irratian batean dagoelarik, aukeran izango du bere euskalkiaz hitz eginez, bere izaera eta jatorriaren berri emateko, edota bere hizkera
|
bereko
jendearekiko hurbiltasuna adierazteko, edota beste hizkera batzuk dituzten hiztunekiko distantzia agerian uzteko eta beraz, berbaldian nabariki inplikatzeko, edo euskara batua erabiliz, berbaldi autonomoagoa egiteko.
|
|
Bere arrakasta madrildarraren atalaiatik ikusita, gonbidatzen duten errezepzio glamourosoetatik begiratuta, konkistatzen dituen emakume desiragarrien hankatartetik hausnartuta, Gasteiz bezalako hirixka nazionala ezdeusa eta mespretxagarria iruditzen zaio, Scardenalliri bere sorlekua eta
|
bertako
jendea erdeinagarri iruditzen zitzaizkion bezalaxe:
|
|
urte askotan Madrilen bizi ondoren, harrigarria zaio hiri tipietako bizimodua,
|
bertako
jendearen arteko harreman mota, denek elkar ezagutze hura. Harrigarria bezain itogarria, bestalde.
|
2010
|
|
AEKko ikasleetan ere laborariak dira gutiengoan, %5 eta %1 artean. Ehuneko ttipia ulergarria da, sektore sozio profesional hau euskaldunena baita,
|
beraz
jende helduek ez dute euskara ikasi beharrik.
|
|
Elkartearen ia zeregin guztietan parte hartu du. Haren hitzetan,. Iparraldearentzat behar beharrezkoa zen
|
bertako
jendea egotea ikastoletan. Bestela, ikastolen kontrakoek aitzakia ederra zuten esateko, ikastolak espainolen zerbait da, Enbata zikinaren zerbait??.
|
2016
|
|
Larzabalen presentzia hor dago, erreferentzia izaten jarraitzen du,
|
bertako
jendearen umorearekin sintonia dago oraindik. Molde bereko antzerki idazlerik badagoela ere irakur dezakegu lekukotasun horretan, Pantzo Irigaraiengana herrien animazioaz arduratzen direnak harengana jotzen badute, harengan sumatzen dutela tradizioarekin lotura dagoelako izango da.
|
|
...euskaraz gertatzen, orduan publikoa harrotua da horretan, jadanik erakustea errealitatean dauden konfliktoak taula gainean eta gainerat euskaraz berak ez duelarik hala pentsatzen, beti bada konflikto, lehen konflikto bat edo bigarren konflikto bat, eta bertsolaritzak eginen du bide, lan ona eramana baita alde batetik bertsolariak sortzeko ta lehiaketa historio hori eta belaunaldi berriak bere adin
|
bereko
jendea erakarriko du beti, baina euskaraz du jakin, izanen da geto batean, ikastolako umeen adin klaseko ehuneko bosten ehuneko hogeia.560
|
|
Besta solemne gisa antolatua zen, nazio aldarrikapen solemneak egin nahi zituen, zituen sentimendu abertzaleak erakutsi nahian, Enbata sortua zen eta lerro horretan kokatzen zen. Baina bazekien ikusleen sentimenduak desberdinak zirela, komunikazio legeak jarraitzen zituen, ulertuak izanen ziren irudiak erakusten zituen,
|
bertako
jendearekin eraikitzen zuen proiektua, lerro nagusiak agerraldia baino lehen hedatzeko aukera emanez, uzkurtasuna uxatuz, publikoaren arreta lortua zuen eta mezua zabaltzea errazago zen. Publikoak bazekien irri eginen zuela eta aktoreak ezagutuz plazer berezi eta kuriositatearekin heldu zen.
|
|
Segur gaurko kargudunak salatuko lituzketela euskaldunak gaur egun herriko lurrak eta etxaldeak berdin berdin saltzen direlarik.
|
Bertako
jendea zanpatzera ez dituzte tropak ekartzen, baina diruak hartu du tropen tokia eta kanpokoek dituzte ontasunak erosten eta bertakoak kanporatzen. Gaur egun oraindik garaikide gelditzen da antzerki hau.
|
2021
|
|
Horrela, tradizioan garbi ikusten da ardatz anitzeko izen sintagmak pluraleko markekin aurkitzen direla bereziki, eta numeroa singularra denean, joera nabaria dela postposizio sintagmak juntatzearen alde: Igande eta festa egunetan, jaun erretorak
|
bere
jendea bil dezala, mezarat eta predikurat bezala, bezperetarat ere (J. P. Arbelbide); Lehen errierta eta elkar ezin ikusi eta gorrotoa besterik ez zen etxe eta baserrietan bakezko eta kontezko, estimaziozko eta amorezko biziera sartu zen (G.
|