Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 107

2000
‎Nahiago dut horretaz ez pentsatu. Nahiago Dublin eta bere jendea gogoratu, Kilkennyko garagardoa eta Cashelen Rocío ezagutu nuenekoa, Killarneyn Rocíorekin edozer egiteko aske sentitu nintzenekoa, Dingleko leherketa, Connemara zer esanik ez, eta Ralphekin bizitako une zoragarriak.
‎Eta Dublin ere, inork ezer esan ez didan arren, aurpegi erraldoi bat da, hiri bat baino gehiago. Kalean eman ditudan ordu urriek erakutsi didatenez, hiri hau bere jendea da; milioika aurpegi txiki bizidunez osatutako aurpegi erraldoi oraindik bizidunagoa. Eta berriro kursia izateko arriskuan nagoen arren, esan egingo dut:
‎—Trufa egiten zieat nik, Joanes, halako ipuinei, zeren eta, deus izaitekotan, spiritu hutsa duk deabrua... eta spirituak ez dituk ikusten —zeren, bere inguruko jende gehienak ez bezala, osabak ez baitzituen aintzakotzat hartzen ipuinak, haietaz irri egiteko ez bazen edo haien bidez honi edo hari irri egiteko, nola egiten baitzuen, konparazione, Rabelaisek Pantagruel edo Gargantuari buruzko historietan.
2001
‎Alde batetik, animaliak errespetatzeko agintzen duen legea zabaldu zen India osoan 1972an. Bestetik, bertako jendeak ez du liluratzaileak ikusteko lehengo gogoa. Gizarteko aurrerapenek beste denbora pasa batzuk eskaintzen dizkiete.
‎Punjabeko askatasunzaleen eta polizien arteko herra dela eta, bertako jendea gaizki ibiltzen da.
‎Ez zen iraultzaile edo euskaldun etiketa paparrean ibilia eta ez zuen gero desbandadan alde egin. Bluefields aldean ezaguna zen, bertako jendearen estimazioa zuen gainera, eta han ez zen inor erizainaren paperei buruz galdezka hasi.
‎Eta forasteroak zaldi gainetik jaitsi gabe esaten zuen saloon alaiaren atarian, Neska ederrak bai, baina jakin nahi dudan bakarra da ea hemendik pasatu diren sheriffa eta bere jendea.
2003
‎Baina ehun urteren buruan, milioi bat eta ehun edo berrehun mila bizilagunetara iganez, bere jende kopurua biderkatua zuen Hegoaldeak, beti hein bertsuan zegoelarik Iparraldea, 200.000 bizilagunetara ezin helduz eta 5/ 6etarik 1era jaitsiz gure heina.
2004
‎Bitoriano, euskal literaturan honezkero bilakatua dagoen poeta ohoratuari begiz begi so paratuta, bera jende xume haren haurra besterik ez dela azken finean, tinkatzen da. Zein da hori, Gandiaga poeta?
2005
‎Baina Tomas ez zen kexatzen: aitzitik, atseginez hartzen zituen dei haiek, bere inguruko jendearen susmoak uxatzeko kode sekretu bat asmatu behar izan bazuen ere, Klarak bakarrik ezagutzen zuena: –Klara+ arriskua= Aitor?,. Tomas+ arriskua= Jone?, eta abar.
2006
‎Erabakigarria herri gogoaren zerketan geografia izan bide da: batetik, honen gogorrak bertoko jatorrizko biztanleen izpirituak gogortu dituelako; bestetik, lekuaren bazterrekotasunak eta klimaren eta lurraren lakarrak bertara jende tipo bat erakarri duelako: menturazale, sakats, gerraria, natiboekin urtu dena.
‎Herrimina gehiago jasan ezinik, faltsutu egin zuen pasaportea –Joseph Catharo izeneko Maltako hizkuntza irakaslea zela zioena–, eta Ukrainara joan zen, orain Nikolas I.a Errusia Guztien tsarraren agintepean zegoen Ukrainako bere Podolia maitera. Bere jendeak ezagutuko zuen, agian, baina ez zuen ezer esan, eta hamar hilabetez aritu zen hizkuntzak irakasten. Frantsesa eta italiera arras ongi menderatzen zituen, aise moldatzen zen ingelesez eta alemanez, eta eslaviarren hizkuntzak bereak zituen sehaskatik...
‎Oliver Cromwelen gobernuak 5 urte iraun zuen() eta diktadura militar baten ezaugarri guztiak izan zituen. Cromwelek bere inguruko jendea aukeratu zuen parlamentua osatzeko. Hautatutako gizon horien fanatismoa nolakoa zen sumatzeko, nahikoa da jakitea euren abizenak aldatu eta nolako izenak jarri zizkieten beren buruei:
‎Kondairak dioenez, Laffitteren ausardia handiagotzen joan zen denborarekin, eta berrogei urtera hurbiltzen hasi zenean, zuhurtziak indar hartu beharrean, bizitzeko gogo eroak bultzatuta edo, lehen egin ez zituen erokeriak egiten hasi zen. Lousianako kostaldeko hiriei eraso eta lapurreta eta sakeoan hasi zen, eta 1821 urtean amerikarren itsasontzi bat hondoratu zuen –zeuzkan ondasunak kendu ondoren– New Orleanseko gobernariaren pazientzia erabat agortu zen orduan, eta armadako ontziak bidali zituen Galvestonera," piratez betetako lapur habia hura suntsitu eta bertako jendea kateekin lotuta ekartzeko" aginduz. Laffittetarrak eta haien kideak gogor borrokatu ziren, baina, dena alferrik zela ikusi zutenean, hiriari su eman eta ihes egiteko agindu zuen Manexek.
2007
‎1) izan daiteke biztanleria edo populazio bat elkar hartua, biltzarrean adibidez, edo auzoan, nolabait bere forma sozial propioaren markarekin (gr. < démos>, lat. < populus>); 2) etorki bereko jendea oro har, positiboki markatu eta diferentziatua orobat, bere hizkuntzagatik, etab. (gr. < éthnos>, lat. < natio>).
‎Honela hartuta, herria eta nazioa kontzeptuak (1 eta 2) izan litezke sinonimoak, edo izan litezke ere diferenteak, hedadura diferentekoak?, baina inoiz ere ez lirateke kontrarioak: Atikan herri/ éthnos bereko jendea herri/ démos askotan sakabanatua tokikotzen da; 3) baina < Volk> izan daiteke baita ere edozein éthnos etako jende xumea,, hirugarren estatua?, goi mailen edo kleroaren kontrara soil negatiboki diferentziatua, ezdeusa (gr. < laós>, lat. < vulgus>, < plebs>), edo herri xumeko talde bat237, eta orduan herria eta nazioa kontrarioak bilaka daitezke (nazioa berdin noblezia; herria berdin jendilajea, bulgoa) 238.
‎< Volk>, < Nation> berbek ez dute inola ere izaten autore guztietan, ezta autore beraren pasarte guztietan ere, balio bera: herriaren batasun eta osotasuna esan nahi izateko erabiltzen dira batzuetan (berdin Nation) 241, beren beregi jende xumearen partea azpimarratzeko (positibo nahiz peioratiboki) beste batzuetan. Herder-engan < Volk> hitza, salbu Estatuarenean, beste esanahi guztietan aurkitzen da.
2008
‎Mister Arrow, lehenik eta behin, kapitainak susmatu baino okerragoa suertatu zen. Ez zuen aginterik gizonen artean, eta gogoak emandakoa egiten zuen berarekin jendeak. Baina ez zen hori okerrena, ezta gutxiagorik ere, zeren, itsasoan egun bat edo bi generamatzala, begi lausotuez hasi baitzen kubiertan azaltzen, masailak gorrituta, mihia motelka eta mozkorraren beste ezaugarri batzuekin.
2009
‎Bitoriano beti beha beha dago. HGBn bere bere jendea ikusten du, Mendatako eta Arratzukoa, Nabarnizkoa, Plaentzi eta Eibar eta Bergarakoa; euskararen herria, mende eta mendeek ezikustez kastigatua (ezizanean zuloratzeko modu bat). Jende hori dena Gandiaga bera da eta bere kanta lirikoan bil dezake.
‎Ideietatik, edo ideologietatik? libreago, Gandiagak, denborarekin bere jende txiro langilea sakonki maita maitatzera etorria denak, Jainkoaren gorazarre bat eta Naturarena ikusten du baserritar eta artzainen dantza eta poztasun horretan erromerian, jentilen arotik datorren bizi etenik gabe jarraikian. –Eta bedeinkatu/, ta, hala bitza Jaunak?,/ Sanberbardoz Artason/ dantzatzen diranak?.
‎ABG, 130). Artzaina eta laboraria dira bere jendea. Mendia bere espazioa.
‎Zaharrean tematu ez, eta tipus tapas ateismo agian errazegi, seguru asko antzuegi batera jauzi egin ez duenak ere, aurrietan eta biluzik ikusiko du bere burua, irtenbideren bat nahitaez bilatu du. Gandiaga, beti bere jendearekin, herriarekin, etxe zaharra eraberritzen ahaleginduko da; haren lagunen batzuek beste kultura batzuetara emigratu beste aukerarik ez dute aurkitu. Baina bigarren nabigazio bati Jainkoaren bila denok ekin behar izan diogu, Gandiagak ez gutxiago, gure nondik norakoak berriro meditatuz.
‎agindu dio Jaunak Abrahami. Bere Naturagaz (lurraldeagaz) eta bere jendearekin (tribuarekin) zuen jatorrizko batasuna etenez, haurtzaroko esperientzia gozoei uko eginez beraz, Abrahamek agur esan dio sorterriari eta bere barne gazteari, eta, Jainkoaren esanari obedituz, bidean jarri da urrutira, Jainkoak, aginduriko, lurralde ezezagunera, arrotzera, etsaira.
‎Abila zen Carmen txisteak kontatzen. Berari esker jende asko ezagutu genuen Mirarik eta biok. Ziur naiz Carmenik gabe ez genituela Rampin anaiak ezagutuko.
‎Zerutik puskaz hurbilago behar zuen bere maiteak. Bere jendeek inguraturik, manta batean bildua lekutu zen plazatik. Quélus ederraren bizkar odolduaren gainean zuen eskua ezarria.
‎–Are gutiago bere jendearen hiltzaileekin bat egiten ahalketu ez den batekin, segitu zuen bertze batek. La Place noski, eman zizkidaten xehetasunen arabera, hala baitzuen izena sutsuenetariko batek.
‎Begi kliskarik ere ez zuen egin. Nola ez zen egonen, bere jendeez ibiltzen ziren omenen jakitun!
2010
‎nola ez, bada! Gero, erre zituzten sutan sorginak, juduak eta heretikoak; geroago, berriz, bultzatu zen esklaboen salerostea, Afrikako herriak deuseztatuz eta bertako jendearen bizipoza errotik moztuz.
‎Orduan, baldintza hau jartzen dugu ikus dadin beraiek hautsi dutela, ez dutelako lurralde batasuna onartu?. ETAk aitzakia hau asmatu zuen, bere jendeari esateko: –Ikusten?
‎nola ez, bada! Gero, erre zituzten sutan sorginak, juduak eta heretikoak; geroago, berriz, bultzatu zen esklaboen salerostea, Afrikako herriak deuseztatuz eta bertako jendearen bizipoza errotik moztuz.
2011
‎Nola txunditu gintuen aita zuri hark Afrikako kontuekin, batean hango animaliak zituela aipagai, lehoiak eta tigreak, zebrak eta elefanteak, hipopotamoak eta errinozeroak??, eta bertzean bertako jendearen ohiturak!
‎Nelson Mandela. Presidente bihurtu zenean, bileretan maiz entzuten zuen bere jendearen amorrua eta samina. Biktimak ziren.
‎Espainiako gobernua ez dago prest ezta euskaldunei uzteko publikoki adieraz dezaten beren ikuspegia beren etorkizunaz. Espainiako gobernuak auzitegiak erabili zituen euskal lehendakariari debekatzeko bere jendea kontsulta zezan autodeterminatzeko eskubideaz, loteslea ez zen erreferendum bidez.
‎Mende berriaren jaiotzarekin batera itzuli zen oraingoan, eta lehen baserriz osatutako herriak fabrikek indartuta aurkitu zituen. Bertako jendeak, andaluzen begietara oraindik basatiak izan arren, bazituzten nahikoa perratxiki patriketan. Hizkuntza arrotz egiten zitzaien, baina Diegok, oraindik ere euskaraz zerbait ulertzen zuenez, eta hitz gutxi batzuk esateko gai ere bazenez, azkar irabazi zuen fama hango jendearen artean.
2012
‎Ez da politikoa: politikak berari higuin ematen dio; baina nahi du jendea politikan konprometitzea eta berak jende horri bere ideiekin lagundu. Gorroto ditu armak, baina armek mundu honetan duten garrantziaz ez du bere burua engainatzen.
‎Ohorezko damek sarri gonbidatzen zuten Glumdalclitch beren geletara, eta ni ere eramateko eskatzen zioten, ikusteko eta ukitzeko atsegina izan zezaten. ...zeren eta, egia esateko, oso hats nazkagarria botatzen baitzuen haien azalak; eta ez dut hau aipatzen andere paregabe haiek gutxiesteko asmoz, beraiekiko begirune osoa baitut; baina nire sentiberatasuna, txikitasunarekin proportzioan, zorrotzagoa zelakoan nago, eta ez dut uste pertsona argitsu haiek beren maitaleentzako, edo elkarren artean, desatseginagoak zirenik, gure artean Ingalaterran maila bereko jendea den baino. Eta, azken batean, haien berezko usaina askoz jasangarriagoa zela ohartu nintzen lurrinak erabiltzen zituztenean baino, hauekin berehalaxe zorabiatzen bainintzen.
‎Bereziki katarroetan eta bularreko gaitzetan zuen arrakasta. Bere jendea hiltzeko beldur handiz, Charlesek, hain zuzen, edabe aringarriak ia besterik ez zuen errezetatzen, lantzean behin oka eragileren bat, oinen bainuak edo izainak. Ez zen kirurgiari beldur ziolako; barra barra egiten zizkizun odol ateratzeak, jendea zaldiak bailiran, eta haginak ateratzeko deabru guztien eskua zeukan.
2013
‎Bertako egoera politikoa eta batez ere boterean zeuden zuriek bertakoekin erakusten zuten arrazakeria arbuiatzen zituen. Gorroto zuen Afrika kolonialeko bizitza hura, zuri bihozgabeek eskrupulurik gabe dominatzen zuten bertako jendea. Bere ingurukoen jarrera horiek egunero ikusi behar izateak deseroso jartzen zuten Lessing, eta zoriontsuago izango zen beste leku batean bizi lukeela pentsatzen zuen.
‎Anitzetan, baina, noraino gertatu ez ote zitzaion argudio hura bertze gehiegikeria ugari estaltzeko aitzakia: beraiena eta bere inguruko jendearena, konparazio batera!
‎–Moro guztiak ez, kalifak eta bere inguruko jendea bakarrik. Mundu honetan eta bazter guztietan jazotzen baita hori, Errusian, Txinan eta Kuban izan ezik.
‎Koronelaren semeak, Erminio zeritzanak, hiriko akademia batean ikasten zuen batxilerra, eta akademiako bizpahiru mutilez gain, lagun zuen, halaber, bere inguruko jendea: beste hiruzpalau mutil, errejimentuko hainbat ofizialen seme zirenak.
‎Haratakotan, orga bat hirian barneratzen ikusia nuen, ardo upelez beterik. Lignerac ek eta bere jendeek izanen zuten zer edana, Bridoréko jauregian ostatatzen ginenok ez bezala.
‎Han, urdinez jantzitako emakume batek seriotasunez begiratzen zion inguruari, oinetan plano batzuk zituela. Bere inguruan jende asko zuen, gizonak gehienak, baina argi zegoen bera zela gunea, buruzagia, gidaria, mundu guztiak berari entzun eta berak agindutakoa egiten zuela. Koadroaren titulua irakurtzerakoan, areto egokian zeudela konfirmatuta gelditu zitzaien:
‎Anitzetan, baina, noraino gertatu ez ote zitzaion argudio hura bertze gehiegikeria ugari estaltzeko aitzakia: beraiena eta bere inguruko jendearena, konparazio batera!
‎Koronelaren semeak, Erminio zeritzanak, hiriko akademia batean ikasten zuen batxilerra, eta akademiako bizpahiru mutilez gain, lagun zuen, halaber, bere inguruko jendea: beste hiruzpalau mutil, errejimentuko hainbat ofizialen seme zirenak.
‎–Moro guztiak ez, kalifak eta bere inguruko jendea bakarrik. Mundu honetan eta bazter guztietan jazotzen baita hori, Errusian, Txinan eta Kuban izan ezik.
2014
‎Historiagabekoak deritzegun nazioak, kulturaren ekarleak izan behar zituzten klase nagusiez gabetuak izan diren herriak dira, elite gidariak kendu zaizkienak, kulturalki burumoztuak: edo konkistatzaileak zanpatu egin dituelako klase horiek eta bere jendea ezarri haien lekuan, edo asimilatu egin dituelako eta herri zapaldua zapaltzeko tresna gisa baliatu, etab.1753 Azken finean historia gabeko naziook eduki ez dutena, kultura garatuko zieten klaseak da, kultura propioa landuko zietenak euren patuaren bizipena kulturalki artikulatzeko, hausnartzeko, eta hori modu natural edo herri xumetar batean soilik espresatu ahal izan dutenak1754 Herri xu... Engelsek esan zuena, historiarik ez dutela izan eta ez dutela inoiz izango?
‎Jarraian Renanek egiten duen demokraziarik beteginenaren deskribapena, demokraziaren kalamitate guztien kontaduria da: jauntxoen autoritarismoa, miseria sozial eta ekonomikoa, ekandu zaharren tirania, etab1452; batez ere, gerra zibil etengabea, hondamendia besterik ez dakarrena, ezein aurrerapenen ahalbiderik gabe1453 Arraza berberea, erradikalki demokratikoa, ez da gauza izan bere jendetik, dinastia nazionalak, ernarazteko1454; beraz, nazio indartsurik eta handitasun eta loria nazionalik jasotzeko1455; hots, nazioa batere sortzeko azken batean.
‎Baina ez ziren garai onak lirikarako, gerra ez da eten, eta Hugoren umorea irauli egin da: alemanak barbaroak dira, etab. Victor Hugo bere burua eta bere jendea adoretzen ahalegindu da: orain galtzen ari bada ere, luzarora Frantziak garaitu egingo du Alemania.
2015
‎Puka asko aztoratzen zuen egoera horrek. Nola ikusten zuen bere jendea sakabanatuta zebilela, taldetxo bathemendik eta bestea handik, denak batzen saiatzen zen eta bide zuzena erakusten, artalde batekin egingo lukeen bezala. Korrika batean joaten zen Marieta Txokolaterengana bere buruari esanaz:
‎Aztertzen ari zen txostenetatik une batez lepoa altxatu eta pipertuta alde egin zuen lankidearengan ezarri zuen begirada Karmelek. Baina zer arraio gertatzen zitzaion azken aldian bere inguruko jendeari horren umore petralarekin egoteko. Sorbaldak jaso eta txostenera itzuli zen ostera.
‎Gerora askotan aipatu izan da Madril eta Londreseko biztanleen erreakzioen arteko alde itzela, antzeko atentatu baten ostean. Piccadilly lineako erasotik onik atera zen emakume batek, bere jendea lasaitzeko deiak egin ostean, ilea eskuarekin apaindu eta autobus bat hartu zuen, ez baitzuen laneko egun hura galdu nahi. Suizida bat sartu zen haren autobusean, 30 zenbakia zeraman zorigaiztoko autobusean, eta bigarren eztanda horretan ez zen libratu emakume langilea.
‎Oinak nekatzen ari zitzaizkion diskoteka erdian zutik egoteaz. Bere inguruan jendea dantzan eta jauzika ari zen, buruz zekizkiten abestiak ozenki kantatuz. Bera nazka nazka eginda zegoen ordea.
‎Otso handi bat erakutsi du otso multzoaren artean. Baina bertako jendeak uste du hura ez dela, beraien, piztia.
Bertako jendeak, hasieran, mesfidantza pixka batekin begiratzen zigun. Euskaraz egiten genien guk agurra, baina (berehala konturatu ginen) frantsesez erantzuten ziguten beti.
Bertako jendearen iritzia jaso nahi zuen, eta ez zuen denbora askorik galdu oskorri tropikalei begira, ez mulaten ibilera ipurdiformearen atzetik. Habanara heldu eta politikaz galdezka hasi zen jendeari, jende askori.
‎Hasierako Yurreta tik oraingo Iurreta-ra iristeko, azkenik, Ihorreta tik igaro beharra izan dugu, eta badira tankera horretako adibide gehiago. Batetik besterako aldakuntza horiek jendea aspertu eta gogaitu besterik ez dute egiten, eta Euskaltzaindiak eta, okerrago dena, euskarak berak jendearen begirunea eta arreta galtzen dute. Ondo legoke, beraz, erabakiak hartu aurretik arrazoiak zorrotz eta sakon bilatu eta zuzen eta zehatz azalduko balira.
‎Aramaio Baserri Barria proiektuaren xede nagusia da bertako nekazariei lana ematea, bertako jendea
‎– Bertako jendearentzat lan hobeak eta hobeto ordainduak
2016
‎Parez pare zeukan aurkariak berehala hark esandakoari buztana atera zion; bertako jendeari hori guzia berdin baldin bazitzaion, zer egin ote zen?
‎Emakume hura behar bezala artatzeaz bakarrik arduratu behar nuen nik, jaten ondo emateaz eta, goizero, gelako bazterren batean gera zitezkeen odol orbanak garbitzeaz. Izan ere, beti jo izan da bertute goresgarritzat senideei eta zure odol bereko jendeari laguntzea!
‎Zoritxarrez, aurreiritzi arrazistak hain ziren sendoak, ezen, Lucy Princek argudio logikoak azaldu arren, elokuentzia handiz, Vermonteko instituzioko kontseiluko kideek ez baitzuten iritziz aldatu. Hala ere, oldarrean defendatu zuen Princek bere jendearen hezkuntzarako grina, eta eskubidea?. Bi urte beranduago, Lucy Terry Princek lur erreklamazio bat defendatu zuen, eta irabazi, lurraldeko auzitegi gorenaren aurrean, eta gure garairano iritsi diren testigantzen arabera, bera izan zen AEBetako Auzitegi Gorenari mintzatu zitzaion lehenengo emakumea.
‎Douglassentzat, boto eskubidea ez zen baliabide bat alderdi errepublikanoak hegoaldea gobernatuko zuela ziurtatzeko. Aitzitik, bizirik irauteko neurri bat zen, bere jendearen iraupena bermatzeko tresna bat.
‎–Arrazaren kontuari buruz ari, bazter utzi zuen sexuari buruzko kontu txikiagoa?. Eskubide Berdintasunaren Elkartearen azken biltzarrean hitz egin zuen, eta bere ahizpa zuriei eskatu zien babes zezatela bere jendearen askapen borroka.
‎Ibilbide akademikoa edo politikoa egin nahi izan balu, eta, horien bidez, aberastasun eta asetasun pertsonala erdietsi, dudarik gabe lortuko zuen. Hala ere, bere jendearen askapen kolektiboa zuen kezka; beraz, helduaro osoa eskaini zion beltzen askapen borrokari. Mary Church Terrellek inork ez bezala gidatu eta taxutu zuen emakume beltzen kluben mugimendua, talde politiko boteretsu bat bilaka zedin.
‎Hala ere, emakume gutxi ziren Mary Church Terrell bezain eraginkorrak, bai behintzat beltzen askapenaren alde hitz egin eta idazteko orduan. Bere jendearen askatasuna lortu nahi zuen, eta, horretarako, logikaren bidez konbentzitu nahi zuen jendea. Idazle ele ederra, hizlari indartsua eta eztabaidatzeko artean maistra izanik, Terrellek etengabe eta betiere oinarri sakonekin defendatu zituen beltzen berdintasuna, emakumeen sufragioa, bai eta langileen eskubideak ere.
‎Louisianako Natchez hirian,, gauerdiko eskola? bat kudeatzen zuen emakume esklabo batek, bere jendeari gauzak irakasteko, hamaikak eta ordu biak bitartean, eta ehunka esklabo, graduatu, zituen.
‎–UPNk gutxieneko izendatzaile komun batekin funtzionatu du. Bere baitan jende anitz bildu du, eta barruan geunden guztiok ulertzen genuen berezko balio batzuei eutsi behar zitzaiela, foruari batik bat. Hori kenduta, gainontzekoa diferentea izan zitekeen, bat liberal sentitu zitekeen, bestea kontserbadore, hark ikuspegi sozialagoa izan...?.
‎Hark nahiago baitu hango jendea. Bere jendea.
2017
‎Managuako auzoak ere hala berreraikiko al zituzten? Alde Zaharreko etxeei begiratu eta soldaduak imajinatu zituen borrokan, bertako jendearen etxeak erretzen eta suntsitzen, urre lapurrak balira bezala.
‎Historialaria izan arren, ordea, garbitzaile eta zaintzaile lanak baino ez zituen lortzen. Inaxik esaten zion lasai egoteko, berak jendea ezagutzen zuela eta lagunduko ziola historialari lana topatzen. Hura zela bere pasioa eta hura izan behar zela bere lana.
‎Gu lehorreratu berriak ginen, irudizko naufragioaren ostean burutik oinetaraino ur hantuak. Erribera miresgarria ikertzen ari ginen eta bertako jendea zeremonia handitan agurtzen. Eta emakume hori, andere Hortense, irlako erregina iruditzen zitzaidan, zuela milaka urte hondartza hauetara erdi ustelik, usaingozoz hanpatua, alegerarik, hondoa jotzera heldutako foka dirdiratsu eta mustatxaduna.
‎Linda eta Beyonce oihuka hasi ziren, pozaz txoratzen, dantzan, inoiz ez bezalako ilusioz inauteri haietarako. Eta Babak ere onartzen zuen gustatzen zitzaiola bere inguruko jendea zoriontsu egitea.
‎Dena den, artean ez zen agertu gerora Eliza katolikoak sexu kontuei ekiteko izango zuen obsesio morbidorik. Hala ere, XII. mendeko Eliza bere jendeari logela barruan zelatan ez ezik, sexualitatea estatu auzi bihurtzen ere ikus dezakegu. Beraz, heretikoen ezohiko sexu aukerak autoritatearen aurkako jokabidetzat ere hartu behar dira, heretikoek beren gorputzak kleroaren atzaparretatik ateratzeko egindako ahalegin gisa.
‎–Muammar Gaddafiren jarraitzaileak batetik, eta matxinoak bestetik. Aldi berean, Tatauinen dauden errefuxiatu libiarrak etortzen dira gurera, bai eta bertako jendea ere, jakina?, zioen enpresariak. Aipatu ez bazuen ere, bosgarren bat ere bazeukan Sahaabek.
‎–Ea zer diostan horretaz erredaktoreburuak?. Hori, gehitu baino lehen zein gizon gozakaitza den delako erredaktoreburua, zein kontentagaitza eta egoskorra bere mendeko jendearen proposamenekin. Horrekin, bide erdia egina daukat.
‎Beharbada esana dago: gizon gozakaitza da, bere mendeko jendearen proposamenekin kontentagaitza eta egoskorra. Putakume bat, finean.
‎Izan ere, ez baduzu aurrea hartzen, gero ezin duzu ezarri duten irudia aldatu. Gure obsesioa zen lehen unetik bertatik jendeak osagai denak izatea, egiten ari ginena oso ondo ulertzeko?, esan du Etxeberrik. –Bruno Le Roux [Frantziako] Barne ministroak operazioaren ondoren, hurrengo goizean, ohar gogor bat atera zuen, baina, ordurako, sarean baziren gure edukiak, eta AFPk [Agence France Presse], Le Monde egunkariak eta besteek bazituzten.
‎Tentazioa jarriz beren barnea azaltzera behartu eta ondoren kaka ostikoka kentzea. Eta lan madarikatu hori gogorra dun benetan, Rose, maitea, beraz jendeari tranpak jartzen atera dezakedan gustoa ondo merezita zeukanat.
‎Baina orduan ikusten nuen lehendabizikoz zer ziren. Ez etxeak, ez bertan jendea bizitzeko lekuak, ez ezer. Hutsunea inguratzen zuten pinu oholak, besterik ez.
‎...udukatu eta azpiratu eta mesprezatutako herrikorekin bilatzeko arrapaladan eta segi bidea, hala hala ehundaka urtetan iparraldetik peninsula helenikoa uhinka uhinka inbadituz joan ziren horda indogermanikoak(, grekoak?), ohartarazten du E. Bornemanek, artzain ehiztari nomada gizonezko hutsen hordak ziren gehienbat, ekonomikoki aberasteko armaz konkistatzen zuten lurraldea (kultura nekazarikoa) eta bertako jendea jopu gisa ustiatuz, eta sexualki histeko kasta gudariaren barruan garaituekin nahasteke homofiliara makurtuz edo populu azpiratuan harrapatzen zituzten emakume manupekoak gozatuz. (Gogoratzen bada, Erromako historia berdintsu hasia dela, alaba sabinoen arraptoaz?, mendebaleko gizarte politikoaren abiagunean ikusita dago sexuen arteko harremanaren oinarri eta funtsa zein izan den).
‎Arrazoia. Apaiz hau EH gaixoa da, baina EH obseso nazkagarria da, bere jende guztiarekin.
‎abuztu hasieran esango nuke, Saninazioak pasata. Loiolara joateko agindu ziguten, San Inazioren Santutegira, hantxe juntatu baitzuen alderdiak bere jendea, komandantzia batean. Irun aldean zegoen orduan gerrako frontea, baina gu instrukzioa egiten aritu ginen:
‎Ez du horretan nortasun berezirik erakusten. Jakinarazten digu, guri denoi, berak jende guztiaren aurrean egin dezakeela txortan. Historian zehar eskandalurako eskubidea izan duen gizarte mailakoa da; herriari ezartzen zaizkion arauak ez betetzeko eskubidea izan dute beti.
‎Desordu horretan herrietako jende gehiena etxean egonen zen, lotan. Beraz, bi egun horietan errepikatzen diren zenbakiak bertako jendearenak izanen dira, ia segurtasun osoz.
‎–Ez dut uste Drexler eta bere jendea harat honat ibiliko direnik. Tokiren batean ezkutatuko dira gauzak lasaitu arte.
‎–Ekarri ur pixka bat –eskatu zion Asiainek Txuekari– Eta erraiozu Olanori bere jendea erretiratzeko. Lasaitasuna behar dugu hemen.
2018
‎Horrenbestez, berariaz, Lernerrek galdera hau planteatu du: Yaveh k gorputzeko marka bat beharrezkoa bazuen bere jende hautatua bereizteko, zergatik eskatu zuen marka jakin hori. Emakumeek, argi eta garbi, ez dute modurik Abrahamen akordioan parte izateko, baina, kontratu sozialaren teoria klasikoaren testuetan, emakumeek jatorrizko kontratuan parte hartu ezin hori askoz ere modu patriarkal ezkutuagoan segurtatzen da.
‎Rivierek gizon homosexualaren eta emakume maskaradunaren artean egiten duen analogia ez da, bere iritziz, homosexualitate maskulinoaren eta femeninoaren artekoa. «Maskulinotasuna nahi duen» emakumeak femeninotasuna hartzen du bere gain jende aurrean maskulino agertzeak ekarriko lizkiokeen errepresalien beldurrez. Gizon homosexualak maskulinotasuna hartzen du bere gain bere ustezko femeninotasuna ezkutatu nahi omen duelako (ez besteei, baizik eta bere buruari).
‎Han milizia eta kazetariak baino ez direla gelditu esaten dute. Mundu guztia Makhmurrez eta bertako jendeaz kezkatuta dagoen bitartean, ni zer egin pentsatzen ari naiz. Azkar hartu dut erabakia:
‎Arratsaldean, Dohukera itzuli gara. Parke batetik goazela, bertako jendea ikusten dugu, hainbat te etxetan tea hartzen, iturri batzuen freskotasunean. Handik metro batzuetara dagoen plastikozko poltsa meta handi batek gure arreta erakartzen du.
‎Gaizki interpretatzea bultzatzen dute: eliteak informazioa hartzen du, buelta ematen dio, eta bere jendeari pozoituta bidaltzen dio?.
‎Gauza berria. Bere jendearen falta somatizatzen ari zen. Bai, barrenak itzultzea eskatzen zion.
‎Beirek ere, herria bere aurka egon zen unean alde egitea erabaki zuen, besteek esaten edo pentsatzen zutena egia balitz bezala. Berari buruz jendeak zeukan ustea errotuz, alegia, Beire pertsona gaiztoa zela, min egiteko gai. Eta orain ospitale bateko gela hotz batean zegoen, bakarrik.
‎Iritsiko zen lagunekin egoteko garaia. Institutuak eta bertako jendeak ez zion inolako emoziorik sentiarazten. Asko jota, haserre modukoa, ezer jakin gabe salatu eta epaitu zutelako, garai batean sorginekin egiten zuten bezala sutara bota zutelako.
‎Aitortu beharra daukat, bere alde? ez zuela bakarrik utzi bere jendea?.
‎Jendearekiko adeitasun handia dauka, xarma dario, eta esparru guztietan mugitzen asmatzen du. Eta, gainera, euskaltzalea da, herria maite du, eta bere inguruan jendea biltzen eta antolatzen daki. Lider bat da?.
2019
‎Ba, barruko ametsei ahotsa emanez, nik ere holako bidaia bat egin nahi nukeela esaten nion, Hego Amerika osoa gurutzatuz Patagoniatik Kariberaino. Antonek, berriz, Amerika hispanoa baino gusturago edo lehenago ezagutu nahi lukeela Atlantiko aldekoa, Brasilgo herri musika bertako jendearen ahotik entzunez eta edanez.
‎Urrutirago joanda, ausarkeriazko arriskuaz, esaten dute egile horiek gaur egun ikusten eta ezagutzen diren kausa guztiek beren efektuak sortu dituztela, efektu horien agerpena itxarotea baizik falta ez dugularik, eta, esaten dute, baita ere, efektu guztiek, agerpena egin dutenak bezala agerpenik gabeak ere, badutela beren kausalitate saihetsezina, pairatzen ditugun gabezia anitzek efektuak beren kausekin harremanean jartzeko moduan identifikatzea galarazi diguten arren, harreman hori ez delako beti lineala, ezta beti agerikoa ere, hasieratik esan den bezala. ...usnarketa nekezak gu arazo sakonagoetara eraman aitzin, esaterako Leibnizen munduko kontingentziaren frogara edo eta Kanten froga kosmologikora, zeren orduan bete betean ibiliko baikinateke Jainkoari galdezka, ea benetan baden edo goi mailako izaki bati duin ez zaizkion zehaztugabetasunekin gu nahasten ibili ote zen, hori bezalako izaki batek dena argi eta garbi egin eta esan behar zuen bitartean, beraz jende guztia bezala mintzatuz, egile horiek aldarrikatzen dutena da ez duela merezi biharko egunarekin kezka gaitezen, zeren, aldez edo moldez, gertatuko den guztia dagoeneko gertatu baita, eta kontraesana itxurazkoa baizik ez da, demostratua geratu denez, zeren, harria berau bota zuen eskura itzularazi ezin dela egia izanik ere, egia baita, halaber, guk ezin izango diegula zartakoari eta zauriar... Hau da, bizitzea ez da, bakarrik, zaila, ia ezinezkoa da, batez ere kausa ikusmiran ez dagoelarik, efektuak galde egiten digun kasuetan, efektu izena oraindik egoki baldin bazaio, efektuak eskatzen duenean bere oinarri eta jatorriak azal ditzagun, bere aldetik jada izaten hasi den kausa bezala azal dezagun, zeren, jende guztiak dakien bezala, geuri dagokigu, kontradantza honen erdian, esanahiak eta definizioak aurkitzea, benetan gustura egingo genukeena begiak lasai lasai itxi eta guk menderatzen duguna baino aise gehiago menderatzen gaituen mundu bat iragaten uztea den arren.
‎Horregatik almuedanoak mutu jarraitu zuen, horregatik eta beste arrazoi batengatik, bigarrena zen itsua zenez ez zekiela erabat pozik egoteko arrazoirik ote zegoen, Denak joan al dira, galdetu zuen, eta bere babesleak erantzun zuen, ziur jakiteko hartu zuen isilaldi baten ondoren, Itsasontziak bai, Esan garbi, zer gehiago dago itsasontziez aparte, Kontua da batzuk hor daudela, ibaiertzean, orain badoaz galiziarraren zelairantz, itsasontzitik jaitsi diren ehunen bat izango dira, armak eta ekipajeak daramatzate, hemendik ez da erraza zenbatzea, baina ez dira ehun baino gehiago izango. Almuedanoak esan zuen, Horiek gelditu badira, gurutzadetara joateari uko eginez, besterik gabe, eta beren lurren trukean hauek hartu baldin badituzte, Ibn Arrinque gure aurka datorrenean, setioa eta gatazka baldin badira, berarekin elkartuko dira, Zuk uste duzu, almuedano, bere jendea gutxi izanik eta elkartzen ahal zaion beste hau are eta gutxiago, Ibn Arrinquek, madarikatua bedi bera eta bere odoletik sortutakoak oro, Lisboa setiatuko duela, Behin saiatu zen gurutzatuekin, eta huts egin zuen, orain frogatu nahiko du ez zituela behar, gurutzatuak berak lekuko direla, Espioiek diote galiziarrak hamabi mila soldadu baizik ez dituela, ez da nahikoa hiria inguratu eta seti... Une honetan, han beraiekin zegoen beste gizon batek besoa luzatu zuen, seinalatuz, Kristauen zelaian mugimendua dago, galiziarrak badoaz, Okertu egin zara, nonbait, esan zuen almuedanoaren babesleak, Zu zeu niregana etorri eta inguratzen zaituen lurraren biribiltasun guztian ez dela soldadu kristaurik ikusten esaten didazunean jakingo dut okertu naizela, Hementxe geldituko naiz zain, eta gero meskitara joango naiz berria ematera, Musulman ona zara, Alak eman diezazula, bai bizitza honetan, baita behin betikoan ere, merezi duzun saria.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 106 (0,70)
Bera 1 (0,01)
Lehen forma
bere 36 (0,24)
bertako 22 (0,14)
bere inguruko 13 (0,09)
Bere 6 (0,04)
Bertako 5 (0,03)
berak 4 (0,03)
bereko 4 (0,03)
Bere inguruan 2 (0,01)
beraz 2 (0,01)
bere mendeko 2 (0,01)
Berari buruz 1 (0,01)
Berari esker 1 (0,01)
Bere baitan 1 (0,01)
bera 1 (0,01)
berarekin 1 (0,01)
bere gain 1 (0,01)
bere inguruan 1 (0,01)
beregi 1 (0,01)
bertan 1 (0,01)
bertara 1 (0,01)
bertatik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera jende guzti 3 (0,02)
bera jende hori 3 (0,02)
bera jende askapen 2 (0,01)
bera jende bakarrik 2 (0,01)
bera jende bizipoz 2 (0,01)
bera jende ez 2 (0,01)
bera jende ezagutu 2 (0,01)
bera jende ikusi 2 (0,01)
bera jende proposamen 2 (0,01)
bera jende xume 2 (0,01)
bera jende adintsu 1 (0,01)
bera jende adoretu 1 (0,01)
bera jende aho 1 (0,01)
bera jende amorru 1 (0,01)
bera jende anitz 1 (0,01)
bera jende apartatu 1 (0,01)
bera jende aritu 1 (0,01)
bera jende askatasun 1 (0,01)
bera jende asko 1 (0,01)
Bera jende asko 1 (0,01)
bera jende aukeratu 1 (0,01)
bera jende aurre 1 (0,01)
bera jende begirune 1 (0,01)
bera jende bildu 1 (0,01)
bera jende bizi 1 (0,01)
bera jende dantza 1 (0,01)
bera jende eduki 1 (0,01)
bera jende ere 1 (0,01)
bera jende erretiratu 1 (0,01)
bera jende esan 1 (0,01)
bera jende estimazio 1 (0,01)
bera jende etxe 1 (0,01)
bera jende ezarri 1 (0,01)
bera jende falta 1 (0,01)
bera jende gaizki 1 (0,01)
bera jende gauza 1 (0,01)
bera jende gehien 1 (0,01)
bera jende gogoratu 1 (0,01)
bera jende gutxi 1 (0,01)
bera jende harat 1 (0,01)
bera jende harreman 1 (0,01)
bera jende hautatu 1 (0,01)
bera jende herri 1 (0,01)
bera jende hezkuntza 1 (0,01)
bera jende hiltzaile 1 (0,01)
bera jende hiltzeko 1 (0,01)
bera jende ibili 1 (0,01)
bera jende inguratu 1 (0,01)
bera jende iraupen 1 (0,01)
bera jende iritzi 1 (0,01)
bera jende jopu 1 (0,01)
bera jende kate 1 (0,01)
bera jende kezkatu 1 (0,01)
bera jende konkretu 1 (0,01)
bera jende kontsulta 1 (0,01)
bera jende kopuru 1 (0,01)
bera jende lagundu 1 (0,01)
bera jende lan 1 (0,01)
bera jende lasaitu 1 (0,01)
bera jende logela 1 (0,01)
bera jende ohitura 1 (0,01)
bera jende oro 1 (0,01)
bera jende osagai 1 (0,01)
bera jende pozoitu 1 (0,01)
bera jende sakabanatu 1 (0,01)
bera jende susmo 1 (0,01)
bera jende tipo 1 (0,01)
bera jende tranpa 1 (0,01)
bera jende txiro 1 (0,01)
bera jende uste 1 (0,01)
bera jende zeremonia 1 (0,01)
bera jende zikindu 1 (0,01)
bera jende zoriontsu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia