2023
|
|
Epez kanpoko autolikidazio horiek zorraren preskripzio epea geldiaraziko dute, eta epez kanpo aitortu den zorraren zatiaren gainean berandutze interesak eta errekarguak ezarriko dira autolikidazioak borondatez aurkezteko epea amaitu zenetik igarotako denbora aintzat hartuta. Kontrara, betebeharpekoaren ustez, autolikidazioa
|
bere
interesen kaltetan bada, Tributu administrazioari idazki baten bidez eskatu behar dio autolikidazioa zuzentzeko edo baieztatzeko (Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 116.4 artikulua eta Bizkaiko TFAOren 118.2 artikulua). Prozedura horren ondorioz zor ez den sarrera edota tributu arauketaren ziozko itzulketa lortzeko eskubidea aitortzen bada, Administrazioak berandutza interesa ere ordaindu dio, betebeharpekoak halakoa eskatu ez badu ere:
|
|
Okerrak zuzentzeko prozedura erabil daiteke Tributu administrazioak emandako egintzen oker material, aritmetiko edo egitezkoak soilik zuzentzeko. Autolikidazioak zuzentzeko, betebeharpekoak uste duenean
|
bere bidezko
interesei kalte egin zaizkiela, ordea, Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 116.4 artikuluak eta Bizkaiko TFAOren 118.2 artikuluak ezarritakora jo behar du (autolikidazioa zuzentzeko idazkia).
|
|
Bigarren erregela. Lehenengo erregelak huts eginez gero, pertsona fisikoa ohiko egoiliarra izango da
|
bere
interesen gune nagusia duen lekuan. Leku hori zein den jakiteko, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren zerga oinarriaren zatirik handiena zein lurraldetan eskuratzen duen ikusiko da.
|
|
49.1 artikuluko a) eta d) idatz zatiek langileari aitortutako eskubidea, kontratua borondatez azkentzeko edo
|
bere
interes ekonomikoak enpresaburuarekin adosteko, bai eta Kode Zibilaren 1256 artikuluak kontratazioari buruz ezarritako arau orokorra ere; izan ere, azken artikulu horrek deuseztasuna ezarri du, soil soilik kontratuen betetzea kontratugile baten nahierara uzten denean [2009ko uztailaren 21eko (1067/ 2008 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
|
|
" Auzitegi honek, 1981eko otsailaren 2ko epaian, autonomia erkidegoei, besteak beste, Konstituzioaren 137 artikuluan aitortutako autonomia botere mugatu gisa eratzen dela, eta hori ez da subiranotasuna. Artikulu horretan zerrendatutako lurraldeei autonomia aitortzen zaie interes propioak kudeatzeko, eta horrek eskatzen du erakunde bakoitzari
|
bere
interesa asetzeko beharrezkoak diren eskumen propio eta esklusibo guztiak ematea[...] Ildo beretik, nazionalitate eta lurraldeen KAren uztailaren 14ko 25/ 1981 Epaia, EAOn 1981ko abuztuaren 13an argitaratua. Epai honetan ere autonomia erkidegoei autonomia politikoa aitortzen die, ez ordea toki administrazioei.
|
|
Gaia toki erakundearen lekutik garatzea eta bi horietan oinarriturik jorratuko dut finantza zaintza. Gaia jorratzeko toki erakundearen lekuan jarriko gara eta toki erakundeak
|
bere
interesak babesteko duen autonomian, horiek baitira toki erakundeen gaineko kontrolaren mugarik handienak.
|
|
Zaintza araubide hori udal finantza jarduerarekin lotuta zegoen eta 1945eko Legearekin udala disolbatzeko aukera ere zehaztu zuen. Gobernazio Ministroa entzun eta gero, Ministro Kontseiluak udal kudeaketa
|
bere
interesen kontrakoa zela ulertzen zuenean udala disolbatzeko aukera zuen. Udalbatza berria eratu arte, udala Batzorde Kudeatzaile baten mende geratzen zen.
|
|
Nagusitasun egoera horrek aukera ematen du baieztatzeko —errekurtsogileek berariaz onartzen duten bezala, eta Zuzenbide konparatuan ere onartzen da— autonomia printzipioa bateragarria dela eskumenak baliatzeari buruzko legezkotasun kontrola egotearekin, nahiz eta, gure ustez, ez den printzipio horretara egokitzen toki erakundeak Estatuko Administrazioaren edo beste lurralde erakunde batzuen mendetasun edo mendetasun ia hierarkikoan kokatzen dituen kontrol generiko zehaztugabeen aurreikuspena. Nolanahi ere, kontrol zehatzek, normalean, toki erakundearen eskumenak baliatzeak erakundearen
|
beraren
interes orokorretan eragiten duten kasuetarako izan dute erreferentzia, interes horiek udalerriarenak, probintziarenak, autonomia erkidegoarenak edo estatuarenak izan da.
|