2000
|
|
Okerreko gobernua dator, larregi arautzen denean. Gizakiak beste gizaki batekin harremanetan diharduenean, zuhurra eta zentzuduna behar du izan; eta
|
bere
interesaren alde jokatu, komeni dituen jakinbideak eskuratu eta onuragarri zaiona ez zokoratu. Legearen egitekoa da bestearen iruzurretik babestea; ez, ordea, gure zentzumena erabiltzetik aldentzea.
|
|
hipoteka erregistro legeen benetako jatorria fiskala da, egintza zibiletan parte hartzea edo erregistroaren legearena den bezalaxe. Fiskoak elkartasun egokia gauza dezake legeriarekin eta
|
beraren
interesetara ekarri ordena eta gobernu zuzena; edozelan ere, arreta handiarekin jokatu beharra dugu; betiere, adi egon behar batuketa horietan, legeriaren edo ordena eta gobernu zuzenaren asmoa beheratua izan ez dadin ogasunaren pean. Erregistroa, kasurako, bada ogasun zein herritarren onura eskuratzeko moduko erakundea:
|
2001
|
|
Baina demokrazian edonork parte har dezake politikan, baita ezjakinenak ere, hiritar diren guztiek baitute hitz egiteko eta beraien iritzia plazaratzeko askatasuna. Era honetan, jendeak, eztabaida publikoetan, egiaren bilaketara baino,
|
bere
interes partikularra asetzera bideratuko ditu eginahal nagusiak.
|
2002
|
|
kontratuzko administrazioa, batetik, eta konfiantzazkoa, bestetik. Kontratuzko administrazioaren kasuan, gizabanako bakarrak harreman zuzena edukiko du gobernariekin, presoen zaintza bere ardurapean geratuko da eta horren truk sos batzuk ordainduko zaizkio; hitz bitan esateko,
|
bere
interesen mesedetan denbora eta lana dedikatuko die presoei, maisu batek bere ikasleekin egiten duen bezalaxe. Konfiantzazko administrazioaren kasuan, aldiz, gizabanako bat edo, bestela, gastu publikoaz baliaturik egoitza finantzatzeko ardura egozten zaion komite bat, presoen lanetatik ateratako irabazkinak ondasun publikoan ipintzera behartzen da.
|
|
Ekonomiak, izan ere, bi etsai handi ditu, ondasun publikoari lapurtzen diona, bata, eta axolagabea, bestea. Konfiantzazko administratzailea bi oker horietakoren batera erortzeko arriskuan egoten da beti; aldiz, kontratuzko administratzailea nekez izango da axolagabea,
|
bere
interesak jokoan baitaude etengabe eta ondasun publikotik ere ez du ezer kenduko, nahikoa diru jasoko baitu bere lanaren ordainetan.
|
2003
|
|
Itundutakoa betetzea agintzen duen legean ere salbuespena egin daiteke, adingabeak
|
bere
interesei kalte egiten dien betebeharren bat bereganatu duenean arduragabetasunez.
|
|
Maitasun horren izaera kontuan hartuta, horri nork bere burua maitatzea deitzen zaio. Norbaitek halako maitasunik sentitzen badu, ondasunak bilatuko ditu, bere egiteko bakarrik; besteengan ez du besterik ikusten
|
bere
interesei mesede egingo diena baino.
|
2004
|
|
Ohore kontuak ahaztuta, beraz, eta zientzia guztien oinarriak finkatzen ahalegintzeko tentsioan ito beharrean, armadan egon zen garai horretan kokatuko du Descartesek bere ideia nagusien sorrera, hor aurkituko zuen bere korapilo guztiak askatzen hasteko hari muturra. Sutondoan bakarrik zegoela —berak kontatuko digun legetxe—, ez zuelako aurkitzen han, kanpoan,
|
bere
interesa iratzarriko zuen solasik, irudipen bat etorri zitzaion burura, nola edo hala adierazten ziona munduaren osotasuna zientzia matematiko unibertsal baten bidez ezagutu ahal izango zela.
|
2005
|
|
Bidaia hauetan zehar bildutako oharrak eta egindako deskribapenak bere zenbait eskutitz, egutegi eta bestelako testutan aurkitzen ditugu, hauen artean garrantzitsuena urte batzuk beranduago amaitutako" Die Vasken" (1805) 5 izenburukoa delarik. Euskaldunekiko
|
bere
interesa, ordea, geroz eta gehiago zuzentzen da hauen hizkuntzarengana, euskararengana, eta honen lekuko esanguratsuena" Berichtigungen und Zusatze zum ersten Abschnitte des zweiten Bandes des Mithridates uber die Cantabrische oder baskische Sprache" (1811) 6 izango litzateke. Bidaia haietatik hogei urtera ere, gure autoreak euskal gaietan murgilduta jarraitzen du, zehazki ikerketa historiko linguistikoetan, eta honen emaitzarik ezagunena" Prufung der Untersuchungen uber die Urbewohner Hispaniens vermittelst der vaskischen Sprache"() da.
|
2006
|
|
Aitzitik, besteen iritzian miresgarria dirudiena zentzurik gabekotzat hartuko du bere garaian eta lurraldean bakarrik oinarrituz, nahiz eta diskurtsoa osatua izan den beste garaikoei begira. Obra hori publiko horrentzat egina baldin bada, pertsona hark ez du sekula behar beste zabalduko bere ulermena, edo ez du sekula ahantziko
|
bere
interesa, bai adiskide gisa bai etsai gisa, bai arerio gisa bai iruzkingile gisa. Horrela, beraren sentimenduak okertzen dira; halaber, edertasun eta narrio berek ez dute izango pertsona horrengan izango luketen eragina bere irudimena behar bezala behartu izan balu eta une batez bere buruaz ahaztu izan balitz.
|
|
Sentimendu batek judizio morala sorraraz dezan, ikusleak ikuspuntu tinko eta orokorrean kokatu behar du bere burua: izan ere, alde batera utzi behar ditu
|
bere
interesak. Gure adibidera itzuliz, A k ikuspuntu tinko eta orokorrerako jauzia emango balu, orduan ‘ B k egin duena ederra izan da’ ondorioztatuko luke.
|
|
Zergatik ematen dugu jauzi hori? Zergatik ez da norbera geratzen bere ikuspuntuan eta
|
bere
interesetan?
|
|
Izan ere, Hobbesen ikuspegian, naturan ez dago baliorik, eta morala naturan funtsatzerik ez dago. Gizaki bakoitzak
|
bere
interesen arabera jokatzen du, eta zerbait moralki ona edo txarra dela diogun aldiro norbanakoaren interesak baino ez ditugu aurkituko ekintza horren motibo gisa. Beraz, ekintza guztiek motibo bera dute:
|
2007
|
|
Jarraian, bada, gure idazlanaren izenburuko hirugarren atalean (euskal hezkuntzaz) azaldutakoa bilduko dugu, oraingoan modu zehatzago eta zabalago batean, hasieratik gogora ekarriz euskararen
|
beraren
interes pedagogikoa izan dela berorren erreferentzia nagusia. Horren baitan, lehenik," euskal hizkuntz komunitatea eta hezkuntza" kontsideratu dugu:
|
|
Zentzu honetan, hizkuntzaren pedagogia hizkuntzaren bidezko hezkuntza da eta, bide batez, hizkuntzen irakaskuntza gizakiaren humanizaziorako bitarteko edo tresna. Hezkuntzak, beraz, ezin du bere helburu orokorra ahaztu hizkuntzaz arduratzerakoan edota hizkuntzaz arduratzeagatik, alegia, hezkuntzak gizakiaren humanizazioaren perspektibatik bideratu luke beti hizkuntzarekiko
|
bere
interesa.
|
2008
|
|
Heideggerrek 1930 mintegi bat antolatu zuen Hegelen Gogoaren fenomenologia ri buruz, baina Fenomenologia ren Sarrera eta hasierako lau kapitulu besterik ez zituen jorratu, hau da, autokontzientziaraino bakarrik. Ondorioz, bere irakurketa oso lerraturikoa da, ez zuen ulertu Hegelen benetako asmoa, askoz gehiago bideratuta dago
|
bere
interes filosofikotik Hegelen benetako azken helburu filosofikotik baino. Bere errealitatearen egitura onto teologikoak (Identitatea eta diferentzia liburuan argitaratua) elkarrizketa bat izan nahi du Hegelekin.
|
2012
|
|
Familia da" demokrazia" politikan den hori, denei inposatu nahi zaien zerbait (armez bidez, beharrezkoa bada). Eta demokrazia politikarik gabeko politika(
|
bere
interes bakarra gaurko kapital parlamentarismoa mantentzea da) den modu berean da familia amodiorik gabeko amodioa (bere interes bakarra familia nuklear modernoa mantentzea da).
|
|
Familia da" demokrazia" politikan den hori, denei inposatu nahi zaien zerbait (armez bidez, beharrezkoa bada). Eta demokrazia politikarik gabeko politika (bere interes bakarra gaurko kapital parlamentarismoa mantentzea da) den modu berean da familia amodiorik gabeko amodioa(
|
bere
interes bakarra familia nuklear modernoa mantentzea da).
|