2017
|
|
François Dasconaguerre, aurrekoaren anaia, Baionan jaio zen 1772ko apirilaren 28an. Anaia nagusia Elizari lotuta izanik,
|
berak
hartu behar zion segida aitari eta negozioetan murgilduko da gazterik. Ezkondu zelarik Baionan V.urteko lilidunaren 17an (1797ko maiatzaren 6an) negozio gizon bezala agertzen zen.
|
2018
|
|
Hura zen Oieregiko serora ere. Hori horrela, herritarrek ez zutela izendapena onartuko ihardetsi zioten, eta nahi zuen tokira joan zitekeela Jainkoa lagun, serora ere
|
berarekin
hartuta. Gertatutakoagatik, Zozaiako senar emazte kapareek arestian aipatu herritarrak eta alkatea salatu zituzten.
|
2019
|
|
Jauna, zor dizudan gaciari664 erantzuteagatic, ta665 beguitan artu ditudan nere becatuen alderaco666 ematen dizut Apaizaren escuz, diran gauza guciac baño gueiago balio667 duen, ta gure zorrac
|
bere gain
artu cituen668 zure Semea. Seme onegatic barcatu behar669 dituzu nere zorrec, emen nerequin arquitcen diranen, edo zure gracian ceudela ill ciranen zor guciac, eta lembicicoric nigandic cerbait uste duten, edo ichedan dezaqueen gucien zorrac670.
|
2020
|
|
Bi espazio hauek, ordea, estatikoak izatetik urrun, munduarekin komunikatzeko lekuak dira, konexio eta topaketarako puntuak. Mundu modernoari buruzko diskurtso eta hausnarketek gizon berritsuaren hizketaldiak betetzen dituzten eran,
|
berak
hartzen dituen espazio urbanoak ere mundu globalarekin konektaturik daude trenbideen eta telefono lineen bidez. Ondorioz, desplazamendu fisikorik gabeko pertsonaia izan arren, dinamismo diskurtsibo handiak hartzen du garrantzia kasu honetan. Izan ere, arazo moderno globalak puntu kardinaltzat hartuta, posizio aldaketa etengabeak eragiten ditu gizonaren jarioak, eta irakurlea berarekin eramaten du joan etorri etengabe horretan.
|
|
Arabakoetan horietakoa da Zadorra ibaia, lurraldeko ezagunena. Estreinako aldiz ageri da Miranda de Ebroko foru gutunean (1117) 3 eta aurrerago ere, 1241ean, izen
|
bera
hartzen du Ebrorekin bat egiten duen tokian.4 Ibilguan gora, Argantzongo foru gutunean aipatzen da (1191), 5 eta, ondoren, Trebiñuko foru gutunean (1254) ere bai: " ffasta el agua que es dicha Zadorra". 6 Berriz azaltzen da, 1317 urtean, Añanako gatza sal zitekeen lurralde mugak zehazten diren erregalian:
|
2021
|
|
Mikel Belaskok (1996: 175), Nafarroako Eguesibarko Elkano kontzejuaren izenaz jardutean, Mitxelenaren bide
|
bera
hartuta, honela adierazten du: " Elcano.
|
|
Kale izenei buruzko argitalpenak ere bide
|
bera
hartzen du (Onomastika Batzordea 2019: 27):
|
|
Azken horren poesia gai bati erantzunez osatzen du, esaterako, Bitsa eskuetan liburuko pasarteetako bat" Gaza grisa"," Locus amoenus"," Ituna"," Piztuera" eta" Uraren estrata" (15) poemek osatua, Leteren hitzei erantzunez. Hark esana da" Lanbroaren beste aldean idatzirik dagoen halabehar itsua baizik ez da bizitza" (15) eta Meabek ere Leteren hizkera tonu liriko solemne
|
bera
hartzen du, bizitzaren esperientziaren ondorioa hustasuna dela aitortzeko oiartzuarrari, hark ohi zuen bezala, egunari eginiko aipamen ondo ekarriaz:
|
2023
|
|
Horregatik, Pulunpa eta Xin! harrera eta murgiltze plan honek egitasmo hori baliatuz jarri dio
|
bere esku
hartzearen metodologiari ere izena, izan ere, biak ala biak hertsiki loturik baitaude. Kasu honetan, ordea, murgiltze kulturalaren eta linguistikoaren emozioetan oinarritutako pulunpa metodologiari ikasgelatik harago doan harreraren eta kulturartekotasunaren ikuspegia gehitu zaio.
|