Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Ezer baino lehen aitortu behar dugu ezen euskararen irakaste hutsa normalizazioaren atal bat dugula; ezinbesteko atala dela esango genuke, ezinbestekoa baitagure hizkuntzaren normalizaziorako, gutxienez, euskara bera ezagutu eta menperatzea.
‎Oraintsu hamar urte, Giovambattista Basile-ren Lo cunto de li cunti zabaldu nuen: nire amonakkontatzen zidan ipuin bera ezagutu nuen XVII. mendeko ipuin bilduma hartan, Lapulce (Zorria) izeneko kontakizuna irakurtzean.
‎Oroimenaren zutabe nagusia, nobelan adiera sinboliko izugarria duena, 13arekin lotutako data zerrendak osatzen du: 1936ko irailaren 13an sartu zirenerreketeak Donostian, Ategorrieta gainetik okupazioa burutuz; ia hirurogei urtegeroago, irailaren 13an, haserretu ziren protagonista eta bere emaztea azkenengoz, eta egun berean ezagutu zuen senarrak Bioleta. 1936ko otsailaren 13koa da, halaber, Mikele de Abando eta protagonistaren aita azaltzen diren argazkia (etagerora esango denez, Bioletaren ama egun horretako harremanen fruitua da); 1936ko uztailaren 13a da Calvo Sotelo hil zuten eguna...
2002
‎Hizkuntza bera da mugaz alde bietan, baina ez batean ez bestean ez da estatu hizkuntza. Beste askoren artean, egoera horixe bera ezagutzen dugu euskaldunek, katalanek eta Piamonteko probentzal hiztunek.
‎Bere garbitasuna zala ta, entzute andia zuen emazteki andiki bat bizi omen zan beiñola, Efeso, n. Atzerrietako emakume asko efesoratzen ziran bera ezagutu naiez, eta baita, garbitasunarekiko zuen ospea egiazkoa zanentz egiztatzeko ere. Halako baten, galdu egin zuen senarra, alargundu zan, eta uri haretako emazteki alargunek oitura zuten bezala, adatsa askatuz eta lagunen aitzinean bular billuziari ukabilka egiñaz, senar zenduaren ahoku lagun, minduri joan zan.
2006
‎Esteban. Berak ezagutu gabeko koinatu batenomenetan. Antza, gorriek hil zuten gerran.
‎Hartz Nagusia eta Kasiopea aldi berean ezagutzeko gai bazara, zorionak: Iparrizarra justu bi konstelazio horien erdian dagoen izarrik distiratsuena da.
2007
‎nazio estatuek gizarteanahikara moldatzeko indarra galdu dute (norainokoa izan den eztabaidatu gabeutziko dut) eta gizarte prozesuek konplexutasun handiagoa bereganatu. Gero etazailagoa da gizartea, zuzentzea?, gero eta nekezagoa gizartea bera ezagutzea etahainbat ezaugarritan (ezaugarri nazionaletan, esaterako) biltzea.
‎...kuntzan bat egiten baitituzte, «subjektibotasunetik objektibotasunera iragaitzazko puntu handia hizkuntza da»254 Hizkuntza bakoitza munduaren ikuskera (partzial) bat denez gero, «ezagutu ahalgarriaren suma, giza izpirituak landu ahal duenaren alorra bezala, hizkuntza guztien artean, eta haiengandik menpegabe, erdian dago; gizon emakumeak ezin du esparru objektibo huts honetara bestela hurrandu, bere ezagutzeko eta sentitzeko moldean baino, bide subjetibotik hortaz. Non eta doi doi hantxe, ikerketak puntu goren eta sakonenak ukitzen dituenean, bere gaitasunaren akabuan aurkitzen da adimenaren erabilera mekaniko eta logiko, berekitasun partikular orotatik errazkien bereztekoa, eta barneko hautemapen eta sorkuntzaren egikera bat agitzen da, horretatik ageri gelditzen den guztia baita, egia objektiboa indibidualitate subjektiboaren indar guztitik hozitua dela.
2008
‎Kontzientzia fonologiko eskasa: arazoak dituzte bi hitzetan silaba bera ezagutzeko (erlojua, loletan; era, le hen), hitzak edo silabak zatitzeko
2012
‎Uste zuen apaiz batek egin zuena, berak egin zuen bezala jardutea zela.Komunitatearen zerbitzura emandako bizitza bat erditu behar zuen, hustu egin zenherriaren alde. Beti bizitza guztia pobrea, baina pobre kontzientea, libre kontzienteaizateko( bera ezagutu zuten fundatzaileek deskribatzen duten moduan). Prospektibagaitasun izugarria agertu zuen eta argi zeukan pertsonaren inguruan garatu beharzela enpresa eta ez alderantziz.
2017
‎Felix Guattarik() bere Les trois ecologies liburuan, praktika sozial eta indibidualakberrezarri behar direla dio ekosofia baten baitan, etika estetikaren babesean dauden ekologiasozialaren, ekologia mentalaren eta ingurumen ekologiaren arabera (Guattari, 2000). AndreiTarkovskik() eta Bitoriano Gandiagak() bertatik bertara ezagutu eta bizitakoikuspegi barnerakoi batean oinarritzen dute izadiari egindako zinismoan eta begirada erromantikoanerori gabeko gorazarrea, izadiaren erritmoa erabat hausten duen gizadiak abian jarritako etateknologian oinarritutako aurrerabidearen aurrean. Ez diote aurrerabideari muzin egiten; aitzitik, izadiak araututako aurrerabidean sinesten dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia