Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 42

2008
‎Ondoren egingo duen interpretazio lana sostengatzen duen premisa aldez aurretik nolabaiteko bateraezintasuna badagoelako ideian oinarritzen da. Bere ustetan bi tratatuek gai bera arautzeak eta bietan esanahi bera ez duten terminoak erabiltzeak ez du dudarik uzten. Horrela adierazita, beharrezkoa dugu, berriz ere, hona ekartzea Vienako Hitzarmenaren erredakzio Komitearen Presidentea zen M. Yasseen en hitzak:
‎Gainera, garapenaz ari garenean, ez dago estrategia bakarra parte hartzeari dagokionez, baizik eta askotariko espazioak denbora berean irekita, beraien arteko erlazio dinamiko bat dutelarik (Gaventa, 2004). Hala, espazioak etengabe irekitzen eta ixten ari dira, legitimotasun, erresistentzia, disidentzia, integrazio eta eraldaketa borroken bitartez; izan ere, espazio batzuetan boteretsuak direnek beste espazio batzuetan posizio bera ez izatea gerta daitekeelako.
‎Rojo jeneral errepublikazalearen agiritegian gordetako oharrek adierazten dutenez, Legutioko erasoaldiak iraun zuen bitartean Madrilen aurkako erasoek indarra galdu zuten, abenduaren 3tik aurrera bereziki, baina berak ez ditu bi gertakizunak lotzen59 Eten horren arrazoiak, beharbada, zerikusi gutxi zuen Arabako gertaerekin60 Izan ere, azaroaren 22rako Madrileko Unibertsitate Hiria hartzeko ahaleginak porrot egin ondoren, Brigada Internazionalen etorrerak eta indar nahikoren faltak Franco jenerala erasoa gelditzera bultzatu zuten Cervera historialariaren ustetan (2005). Hala ere, iritzi horrek ez du bat egiten azaroaren 29an alboak hobeto babesteko egindako erasoarekin (Lojendio 1940:
2009
‎Gobernuak kendu egin zuen Reglamento Hipotecario delakoaren 5 artikulua, zeinak kultu lekuak espresuki immatrikulatzea debekatzen zuen. Hau da, frankismoak berak ez zion ezagutzen Eliza Katolikoari erlijio tokiak immatrikulatzeko eskubidea. Urte horretako dekretuarekin, bide hori zabalik geratu zen eta 1.087 ondare immatrikulatu egin zituzten, urte gutxitan.
‎Ez dago argi zergatik zegoen salbuespena edo debekua: Estatu konfesionalean ulertzen da elizek eta gurtza lekuek berez dutela publikotasuna, gizarteak badakiela leku horiek norenak diren eta beraz ez dutela erregistroaren publikotasunik behar, jabari publikoko ondasunak bezala. Inskribatzea borondatezkoa izanik eta inori kalterik ez badio egiten, zaila da ulertzea zergatik debekatu behar den higiezin baten gaineko egoeraren berri erregistroan jasotzea, azken batean norberak erabaki behar baitu bere interesa zein den.
2010
‎Ezer begiratu baino lehen pentsa dezakegu gauza gehienetan bat etorriko direla, zeren bestela elkar ulertzeko arazoak izan bailitzakete. Horrez gain, desberdintasunak berak ez dira nabarmenegiak izango, eta ez dute izango batak bestearena ulertzeko arazorik. Tolosako datuen kasuan, adibidez, gaztelaniazko, suicidarse?
‎Gertakizunen oroimenean behatutako ezberdintasun hauen zergatia oroimen semantikoan dagoela pentsa liteke. Hau da, gerta liteke gazte eta zaharrek gertakizunen eskemak edo gidoiak modu berean ez irudikatzea. Aldiz, Light eta Anderson (1983) autoreek ez zuten ohiko jarduerak (jatetxe batera joatea) islatzen dituzten ekintza eta ezaugarrietan ezberdintasunik behatu gazteen eta zaharren artean.
‎Alde batetik, gizartean izan den demografia aldaketa, lehen etxebizitza bakoitzean jende gehiago bizi baitzen. Beste alde batetik, etxe askotan bizilagun guztiak ez direla euskaldunak, beraz ez dute aldizkaria irakurtzeko gaitasunik. Horrela interpretatu ditu datuak Topaguneak bost aldizkarietako arduradunekin izandako bileretan.
2011
‎Horrez gain, pertsonaia bikoitzak ditugu. Lisa adibidez, Lisa eta Sofia dena, edota Jota, berea ez den identitate bat bereganatzen duena, dualak izango dira. Angel (Tierra) eta Manuel (Vacas) ere bikoitzak dira.
‎Filmaren hasieran bere herio horrek agintzen badio ere, pelikulan zehar Angelek lurrarekin lotu nahiko du, bizitzarekin lotu. Horregatik filmaren bukaeran Mari aukeratuko du, sexuaren eta terrenalaren errepresentazio dena, hau da, bizitza, eta ez Angela; izan ere, berak ez du Angela desiratzen, bere aingeruak baizik. Bi pertsonaia hauek hain zuzen lurraren eta zeruaren erdian kokatzen dira eta erdia da, preseski, Medemen filmetan presentzia handia hartzen duen beste elementuetako bat.
‎Filmean behin baino gehiagotan geoskopio hau binokular moduan erabiliko du Angelek besteak zertan ari diren ikusteko, modu horretan begirada subjektibo hori berriro ere agertzen zaigularik. Gainera Angelek adierazten digu bera ez dela bere begien altueran bizi, berak kosmosa eta lurra bakarrik ikusten dituela dio, mikroskopikoa dena.
2012
‎Horregatik, adin tarte desberdinetan depresioaren ezaugarriak zeintzuk izan daitezkeen ezagutzea ezinbestekoa da nahaste hau lehenbailehen detektatu nahi bada. Kontuan izan, Lehen Hezkuntzako haurren kasuan depresioaren zeinuak izan daitezkeela ondorengoak (pertsona berak ez ditu sintoma guztiak aurkeztu behar): suminkortasun edo tristura iraunkorrak, gizarte isolamendua, hiperaktibitatea edo letargia, aurrez gustukoak ziren ekintzetan interes eta plazeraren galera, errendimendu akademikoaren beherakada (honek ez du esan nahi derrigor nota txarrak lortu behar dituenik, baina bai berez atera ditzakeen noten azpiko emaitzak lortzen dituela), pisu aldaketa handiak edota bere adinerako espero den pisua ez lortzea, loaren nahasteak, etab.
‎Alor honetan, Parkeko erakundeetan egundo gainditu ez den desoreka baten presentzia egiaztatu da: herri mugimenduari oso loturik agertzen diren erakundeak diren neurri berean, bai sortze prozesuengatik baita egungo txertatze mailagatik ere, saretze maila hori bera ez da hautematen erakundeon eta herri erakundeen artean. Baliabide publikoen eta pribatuen arteko orekaren afera honetan ziur asko oreka berriak eta elkar hartze modu berriak topatu dira etorkizunean, kultur industrien izaera autonomoaren kaltetan izan gabe beharrezko duten bultzada publiko sendoagoa erdieste aldera.
2013
‎3 Ekintza kooperatiboa, guk ez daukagu figura hau beraz ez dago artikulurik.
2014
‎A.J.U. k, bestalde, ez ditu ahaztu bera bezalako gaztetxoak heltzean elkarri ixiládi esanez mututzen ziren herriko zenbait amona. Ixiládi hori bera ez ezik, naiko ere gehitu dit herritik duela 55 urte atera zen Teresa Hualdek. Los despachaban para que no oyeran, Mariano Mendigatxaren birbiloba Porfirio Mainzen hitzetan esanda.
2015
‎ez zegoen nagusirik, boterearen txandaketan oinarrituta, aldizka, bakarra Europan. Artzainek funtzio desberdina betetzen zuten asteko egun bakoitzean eta, mendiko egonaldia bukatutakoan, gaztak banatzen zituzten era paritarioan, nahiz eta artaldearen garrantzia bera ez izan.
‎Plataforma digitala sortzeko edo garatzerakoan, hasi baino lehenagoko kezkak jaso dira atal honetan. Guaixe ri dagokionez, webgunea garatzeak berak ez zion kezka teknikorik eragin, Codesyntax enpresak garatuta zeukalako motor nagusia, Tokikom etik etorritako proposamenetik abiatuta. Zeukaten kezka «lan karga handiagoa» izatearena zen:
‎Hori ekarri du denak elkarrekin proiektu sendoagoa eta tirada edota zabalkunde handiagoa daukan euskarri bat edukitzeak. Era berean ez da herriko komertzio txikiaren iragarkia galdu, baina hoberako izan da».
‎Larrea bezala, Larralde iheslaria da bahitua izan zenez geroztik, baina ez berariaz, istripuz baizik. Larreak ez daki zer gertatu den, ekibokazioz bahitu zuten, bera ez baitzen politika arloan ari Larrea bezala, bera ez zen ekintzaren aldera lerratu, eraman egin zuten. Argia Larraldek, ikasketaz kazetaria izan arren eta bidaiatua izan arren, ez du erreparorik jartzen Arnaut Oihenartek etxerako neskame hartzen duenean, ezta ondoren eskola batean garbitzaile diharduenean ere.
‎Larrea bezala, Larralde iheslaria da bahitua izan zenez geroztik, baina ez berariaz, istripuz baizik. Larreak ez daki zer gertatu den, ekibokazioz bahitu zuten, bera ez baitzen politika arloan ari Larrea bezala, bera ez zen ekintzaren aldera lerratu, eraman egin zuten. Argia Larraldek, ikasketaz kazetaria izan arren eta bidaiatua izan arren, ez du erreparorik jartzen Arnaut Oihenartek etxerako neskame hartzen duenean, ezta ondoren eskola batean garbitzaile diharduenean ere.
‎Era berean, haurra berea al den galdetzen dio, eta horrek berarekin bakarrik ez ote den ibili iradokitzen du. Horri, biktimismoarekin edo negarrarekin erantzun beharrean, haserrearekin erantzuten dio Iturriagak, «lerdo ahalena» deituz, haren koldarkeriarekin sartuz edo nahiago lukeela umea berea ez balitz esanaz.
‎Zuzenean bizi izan dute euskararen normalizazio prozesua urte aunitzetan (erran liteke, batez bertze, prozesu hori guzia lehen pertsonan bizi izan dutela «bizi guzian»). Erratekoa da, bertzalde, aditu talde horretako kideak hautatzeko ez dela erabili ezein irizpide estatistikorik, eta beraz ez dugu erranen kolektibo honen edo haren ordezkari zehatzak direnik; baina bai dira talde aski uniformea (adinez, hizkuntza esperientziaz eta prestakuntzaz), gutienean pentsatzeko eta defenditzeko haiengan aurki daitezkeen joerak jendartean existitu bederen existitzen direla hain zuzen ere goi mailako prestakuntzako hizkuntza espezialisten artean: haien emaitza zehatzak (ehunekoetan eta) ez ditugu estrapolatzen belaunaldi edo kolektibo profesional jakin bat edo bertze zehazki ordezkatzeraino, baina bai dira behar bezain baliozkoak zertako eta gutienean errateko haien jardunaren bidez ageri diren joerek badutela nolabaiteko presentzia euskararen profesionalen artean.
‎Agerikoa da bideoaren erabilera idatzizko hedabideen kasuan oraindik ere guztiz testimoniala dela; izan ere, albisteen, zenbatutako titular informatiboen,% 15,91k darama ikus entzunezkoa. Beraz ez da ohiko jarduna, ezta urrutitik ere, idatzizko informazioak ikus entzunezko produkzioekin laguntzea. Oraindik ere, eta Micók eta Masipek (2008:
2016
‎Beraz bi eratako balioa sortzen dio BERRIAk. Batetik, Argazki Press ek berak ez du informazioa bilatzeko lanik egin behar argazki horiek ateratzeko, BERRIAko kazetariek ematen baitiote informazio hori. Hori haiek egin behar balute, langile bat eta erdi behar lituzke enpresa horrek.
2019
‎Horregatik, haurra jaio eta berehala samar saiatzen ziren bataiatzen. Gauzak horrela, askotan ama bera ez zen joaten jaioberriaren bataiora eta familiako edo gertuko emakumeren batek eramaten zuen haurra besoetan. Gizarte oso erlijiosoa izanik, pentsatzen zuten bataiatu gabeko haurra hilez gero, ez zuela lekurik lur santua hartzeko, kanposantuan edo hilerrian, alegia, eta dirudienez etxe kanpoko teilatupean lurperatu behar izaten zen bataiatu gabeko haurraren gorpua.
‎Emakumea etxeko kide garrantzitsua zen eta inondik inora gizonezkoen eskubide berak ez bazituen ere, badirudi, bereziki nekazari munduan emakumeak errekonozimendu handia zuela. Hala diote, euskal gizartea ikertu duten ikertzaileek ere:
2020
‎Beste kasu batzuetan, aldiz, prozesua ez da hain xamurra izan. Irakasle batek esan zuen berak proposatutako mentoreak ez zizkiotela onartu, eta berak ez zuela pertsona ezezagunik nahi mentoretzat. Edonola ere, negoziazioaren ondotik, berak ezagutzen zuen mentore bat izatea lortu zuen eta azkenerako gustura geratu zen.
‎" Nik uste nuen saioek balioko zidatela gelan egin beharrekoa lantzeko baina ez zen hori eta beraz ez zitzaidan hain baliagarria egin" (I).
‎Azkenik, aipagarria da, programan parte hartu duten irakasleetako batzuek" wathsapp" talde bat sortu zutela, egun oraindik ere erabiltzen dutena, eta bertan araudiari, deialdiei edo UPV/EHUk hartutako erabakiei buruz hitz egiten dute. Denek iritzi bera ez badute ere, irakasle batzuek oso tresna erabilgarritzat jotzen dute eta bertatik hainbat zalantza edo hausnarketa elkarrekin banatu dituztela esan dute.
‎Euskadiko Alderdi Sozialistako buruzagi bat egunotantxe behin eta berrirotzen ari da, identitatearen arazoa eta holako txorakeriak berak ez daukala. Horiek iraganean baraturik bizi diren nazionalisten delirioak dira, bera gaurkotasunean eta errealismoan tinkaturiko gizona da.
‎Ikasleek errealitatea den bezala ikas dezaten, eskolak iragazkorra eta irekia izan behar du (Carretero, 1993). Baina bi ezaugarri horiek ez dira nahikoa ez badira eskolako ikasketa osatzeko oinarrizko aktibitate batzuekin uztartzen, hots, ez bada behaketa zuzenarekin lotzen, esperientzia zuzenaren bidez espiritu kritikoa ez bada sustatzen, adierazpenera eramateko ideien eta kontzeptuen arteko asoziaziorik ez bada egiten, eta adierazpena bera ez bada behaketa eta asoziazio bidez gauzatzen. Izan ere, irakaskuntza prozesu guztiak du azken xedetzat gizabanakoak ezagutza berria bereganatzea eta duena eraldatzea, eta, horretarako, arestian azpimarratutako aktibitateak aproposak izan daitezke.
2021
‎Bestetik, bi sistemek mekanismo internazionalak ahalbidetzen dituzte, estatu bat bere ez egiteengatik (giza eskubideak urratzeagatik edo inbertsio tratatuetako obligazioak ez betetzeagatik) erantzule bihurtzeko. Giza eskubideen hitzarmenen kasuan, pertsona batek estatu bat demandatu dezake, normalean barne instantziak agortu ondoren.
‎Are gehiago, Argentinaren botere erregulatzailea BITeko obligazioen arabera egikaritu behar zela adierazi zuen. Beraz, kasu honetan, estatu hartzaileak aldarrikatutako uraren giza eskubidea BITeko obligazioen arabera interpretatu zen, nahiz eta demandatuak kontrako interpretazioa lortu nahi izan, hots, inbertsio tratatua giza eskubideen arabera interpretatzea, bere ez betetzea justifikatzeko. Hortaz, interpretazio hori egiteko bi era daude:
‎Jada nazkatu gara suziri eta efektu bereziez. Nahiz eta Trumanek bizi duen munduak faltsutasunetik ezer eduki dezakeen, Truman bera ez da faltsua; ez dago gidoirik, ez ezkutuko jokaldirik ere. Ez da beti Shakespeare, baina egiazkoa eta purua da.
‎Honela zioen: " Hasieratik zen biziaren hitza, entzun eta geure begiz ikusi duguna, begiratu eta geure eskuz ukitu duguna, iragartzen dizuegu[...] Jainkoa argia da, eta berarengan ez da inolako ilunik". Halaber, San Mateoren Ebanjelioan (VI, 22, 23) honela irakur daiteke:
‎Lehen eszenan eta azken eszenetan Truman ispilu aurrean ikusten dugu: bera ez da konturatzen, baina kamera baten aurrean dago hortzak garbitzen. Trumanek jolastu egiten du kameraren aurrean; antza, publikoari izugarri gustatzen zaio ikusiak izan gabe ikustea!
‎Arestian aipatu denez, batzen dituena ez da aldaeren kopurua. Aditz desberdinen aldaerek eremu geografiko bera konpartitzea da interesgarriena, eta ez aldagai hauek aldaera kopuru bera ez izatea.
‎Bueno, niretzat, adibidez eee bai gaztelania bai euskera eee garrantzia bera dute ze nire ustez hemen egonda eeee euskeraz hitz egite. bueno euskeraz hitz egi eee ikastera etortzen naiz, eta ez gaztelaniaz, orduan niretzat bai dauka garrantzi bera, bai euskera ta bai gaztelania gero ee bata bestea baino eee gehiago erabiltzea ez du esan nahi garrantzi bera ez da. daukala edo ez. (Ikasle 2, Erd Ele, Gasteiz, G)
‎" Bi sektore intelektualen aliantza sendo bat[...], batetik, gazte ezkertiar gerrillazaleak, bestetik kristau aurrerakoi kontziliozaleak. Bi indar horien bateratzea da euskara batuaren sorrera esplikatzen duena; nork bere aldetik ez zuen lortuko" (Gartzia, 2018: 58).
2022
‎Kontzientzia txarra zer egoeratan nengoen ikusten nuelako, eta niri ez zitzaidalako ateratzen ez maitatzea, ez laguntzea, berak nahi bezala, bere desioak asetzea. Eta arbuioa ez nuelako izan nahi ez bere erizaina, ez bere zaintzailea, eta berak ez zidalako zertan ezer eskatu (Maren).
‎Era berean, atzizkiak berak ez du moldaketa fonologikorik egiten n, l aurrean, salbuespen bakarrarekin: ongi.
2023
‎Horrela, emakumeen gorputz desautorizatuek hainbat modutan adierazi dute beren erruduntasuna: lotsak, segurtasunik ezak, antsietatea, urduritasuna, isiluneak eta" benetako" aktibisten maila berean ez egotearen sentsazioa izan dira horietako batzuk. Nerabezaroan gazteok ez ziren gai izan bizi izandako ondoezari eta neurrigabeko autoexijentziari izena emateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia