2023
|
|
Azken hori da zergaduna. Horrexegatik, tributua nori jasanarazi eta subjektu horrek ez du jasan behar interesik, zehapenik edo kuota
|
bera
ez den beste prestazio osagarririk ere, legez eska daitezkeen errekarguak kenduta; kopuru horiek harreman juridiko tributarioen inguruabarretatik sortuko lirateke eta zerga jasan duenak ez du harreman horiekin zerikusirik.
|
|
Mugigarritasun geografikoak
|
berarekin
ez badakar langileak bizilekua aldatzea, orduan enpresaburuaren agindua bere ius variandi delakora bilduko da. Bestelakoan, ius variandi delakoa gainditzen da, eta LELTBren 40 artikuluko erregelak bete behar dira (kasu horietan ere lan baldintzak funtsean aldarazten direla esan bide da, nahiz eta 41 artikulua izan beren beregi halako aldarazpenez arduratu dena).
|
|
G
|
Bere mende
ez izatea inorentzako langileak eta hirugarrenekin ez kontratatzea edo azpikontratatzea jardueraren zati bat edo jarduera osoa, dela bezeroarekin kontratatutako jarduerari begira, bezero horrekin duenean ekonomia mendekotasuna, dela beste bezero batzuekin kontratatu litzakeen jarduerei begira. Nolanahi ere, inorentzako langileak izateko debeku hori ez da aplikatuko jarraian azalduko diren egoeretan; izan ere, halakoetan inorentzako langile bat kontratatzea ahalbidetzen da:
|
|
toki erakundeen antolamendu juridikoaren garapena lege erreserbaren printzipioaren mende dago. VALENZUELA VILLARUBIAk adierazten duenez, lege erreserbaren printzipioa Zuzenbideko Estatuaren printzipio nagusia da, jardueraren esparru guztietan diharduen printzipioa159 Toki autonomia
|
bera
ez da EKn zehazten eta toki erakundeen arauketa guztia, toki erakundeak Administrazio publikoa diren aldetik, lege garapen baten mende geratzen dira. Hori horrela, toki autonomia legearen mende geratzen da eta, toki erakundeek Legea egiteko eskumenik ez dutenez, beste lurralde erakundeen mende geratzen dira.
|
|
Orduña Rebollok eta Cosculluela Montanerek adierazten dutenez, Errestaurazio garaiko toki araubidearen ezaugarri nagusiena zentralismoa izan zen eta honekin batera toki araubide
|
bera
ez betetzea203 1900 urtea heldu aurretik 2 lege proiektu egin ziren toki arauketa aldatzeko, baina ez ziren Gorteetara heldu. XX. mendea 2 erreformekin hasi ziren:
|
|
"... Oinarrizko Arauak hemen nahi izan du toki korporazioek beraien tributuak ezartzea edo exijitzea, Konstituzioarekin
|
berarekin
ez ezik, legeetan xedatutakoarekin bat egitea ere, eta horrek esan nahi du, orain axola duenari dagokionez, zerga ahal eratorri hori ezin izango dela baliatu ordenamenduaren sektore honetan dagoen lege erreserbaren kaltetan (eta legegilea, horregatik, ezin izango da mugatu, 133.2 azken tartekian, bitartekaritza formal hutsa, zeinaren bidez toki korporazioei ematen baitzaie, inolako aurre zehaztap... Konstituzioak azken manu horretan erreklamatzen dituen legeak ez dira, toki korporazioei dagokienez, jatorriz Estatuari bakarrik dagokion tributu ahala egikaritzeko gaitzen dutenak soilik.
|
|
Bestetik, informazioa emateak lege kontrola ahalbideratu du,
|
beraz
ez da nahikoa TAOLren 56 artikuluak aipatzen duen erabakien laburpena. Eskualdatzeko erabakiaz gain, erabaki hori hartzera eraman gaituen prozedura guztia ere fiskalizatu da.
|
|
Ondorio horietarako, beharrezkoak eta lotesleak izango dira gaiaren arabera eskumena duen Administrazioaren aurretiazko txostenak, bikoiztasunik ez dagoela adierazten dutenak, eta eskumen berrien finantza jasangarritasunari buruzko finantza zaintza esleituta duen Administrazioarenak. Artikuluak argi adierazten duenez, toki erakunde batek
|
berari
ez dagokion eskumen bat egikaritu ahal izateko, bikoiztasun txostenaz gain, finantza zaintzako organo eskudunaren txostena du. Txosten hori derrigorrezkoa eta loteslea da.
|