Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2002
‎Gero, arnasak har dezala bere erritmo normala.
‎«Garun musika pertsonalizatua» duen terapiaren bidez, Torontoko Unibertsitateko talde batek Kanadan egindako ikerketa baten arabera, insomnio eta antsietate arazoak konpon daitezke. Torontoko Unibertsitateko Leonard Kayuoven arabera, musika pieza batek jotzen duenean, bere erritmoa garun uhinei egokitzen zaienean, jendearen antsietate mailak gutxitu egiten dira, eta erlaxatu eta lo egin dezakete. Musika hau osatzeko, ikertzaileek norbanako baten meditazio baldintza bat sortzen duten erritmo espezifikoak eta tonuak aztertzen dituzte.
2003
‎Gaitz hori nozitzen badugu, bere erritmoan bilakatuko da.
2006
‎Ingurugiro eta geneei leporatzeko moduko kausak direla bide, pertsona bakoitzak bere erritmoan dihardu eta une jakin batean bizitzako etapa batetik bestera igarotzeko prest egongo da; une hori ez da zertan bat etorri inguruko pertsonen aldaketa unearekin.
2008
‎Haurrak denbora behar du ohartzeko zein gozagarria den uretan jolastea, eta eman egin behar zaio denbora hori, bere erritmoan joan dadin.
‎Berreskuratzea Susperraldiaren zantzuak 2009ko bigarren seihilekotik aurrera nabarituko dira, zure iritziz. Eta 2010ean —edo 2011 urtearen hasieran— berreskuratuko du hedapenak bere erritmo potentziala, eta adituek %3 inguru hartzen dute. Espainiako ekonomiak ia hamarkada bat darama tasa hori baino gehiago hazten, nahiz eta 2002 urtean" bache" txiki bat izan zuen, hedapen erritmoa %2, 7ra murriztu zuena.
‎Ikasleek zalantzak foroen edo posta elektronikoaren bidez azal diezazkiekete irakasleei. Ikasketa metodoari dagokionez, gazte bakoitzak bere erritmoari jarraitzen dio. Ikastaroko harpidetza egin ondoren, automatikoki, ikaslea plataforma birtual batera bideratzen da, eta han erabiltzaile izena eta pasahitza aukeratzen ditu.
‎Lehenik eta behin, Haur Hezkuntzan, beste edozein ziklotan baino gehiago, beharrezkoa da familien arteko lankidetza estua hezkuntza prozesuan; izan ere, adin horietan gertatzen den haurraren heltze garapena ez da soilik eskola ingurunean gertatzen, gizarte eta familia ingurunean ere gertatzen da, eta, beraz, familien eta irakasleen arteko harremana eta koordinazioa giltzarri dira hezkuntza etapa hori behar bezala garatzeko. Bestalde, Haur Hezkuntzako etapa da, agian, irakaslana ikasle bakoitzaren ezaugarriek gehien baldintzatzen duten hezkuntza aldia; izan ere, adin horietan, beste adin aurreratuagoetan baino askoz gehiago, haur bakoitzak bere erritmoa eta heltze, garapen eta ikaskuntza estiloa ditu, eta, beraz, bere behar kognitiboak ez dira beti berak. Aurreko ezaugarriak kontuan hartuta, Haur Hezkuntzak funtsezko helburu batzuk ditu, haurren gaitasun hauek garatzeko:
2009
‎Haurrari ez diogu eperik jarri behar helburu jakinak lortzeko; haur bakoitzak bere erritmoa du gauzak ikasteko.
2010
‎Horien artean, zenbait sendagai aipatzen dira, errezetarekin eta errezetarik gabe, landarez egindako erremedioak eta nutrizio osagarriak, legez kanpoko drogez gain. Pertsona bakoitzak bere erritmoa badu ere produktu horiek prozesatzeko eta metabolito toxikoak kentzeko, beste faktore batzuek, hala nola erretzeak, alkohola edateak eta elikagai jakin batzuk jateak, sendagai eta landare batzuen toxikotasuna areagotzen dute. “C Support Project” hepatitisetik, medikamentuak ahotik irentsi ondoren, horiek hestetik gibelera garraiatzen direla jakinarazten da; han, substantzia kimiko aktibo eta produktu eratorri (metabolito) bidez metabolizatzen dira.
2012
‎Hiru hilabeteko bizitzan, jaioberria ia mugikortasunik gabeko bularreko haur txikia izatetik estimulu jakin batzuen aurrean erreakzionatzeko gaitasuna eta mugimendu motor sinpleak egiteko trebetasuna izatera igarotzen da, pertsonekin eta objektuekin lehen aldiz elkarreraginean aritzeko. Haur bakoitzak bere erritmoa du, bere gaitasunekin zerikusirik ez duena. Batzuek beste batzuek baino lehenago lortzen dute mugimen mugimendu jakin batzuk garatzea, edo erraztasun handiagoa dute beren hizkuntza trebetasunak garatzeko.
‎bainatzera edo zigorraraztera behartu, eta egin nahi ez izateagatik errefendatu, haurraren etsaitasuna ur ingurunerantz handitzeko bakarrik balioko du. Pazientzia izan behar da, urperatzea ez azkartu eta bere erritmoa ezartzen utzi. Laguntza instrumentala ematea:
‎Oro har, “txakurrak pertsonak baino hobeto egokitzen dira ordutegi aldaketara, nahiz eta egun batzuk ere behar dituzten egokitzeko”, dio Ana Cameno albaitariak. Normalean, egun batzuk igaro ondoren, zakurrak bere erritmo normalari ekiten dio arazorik gabe. Baina egokitzapena astebete baino gehiago luzatzen bada, albaitariari galdetzea komeni da, urduritasuna beste patologia psikologiko batzuen ondorio izan baitaiteke.
2013
‎Alde batera utzi lankideak. Hobe da norberarengan eta bere erritmoan kontzentratzea. Tentsioa handitzen bada, azterketan erabilitako erlaxazio teknikak onuragarriak izan daitezke.
‎ingelesa eta arte irakaskuntza. Gehienez ere lau profil sor daitezke, anai arrebek aldi berean erabil dezaten aplikazioa, bakoitzak bere erritmoan. Aplikazio hau doakoa da iPhone eta iPad erako. Cuadernos Rubio para Infantil y Primaria.
‎Hasiberrientzat eta hizkuntza hori ikasteko interesa dutenentzat da. Sei modulutan banatzen da, azken ebaluazioa barne, pertsona bakoitza bere erritmoan antolatzeko, bere aukeren arabera. Amaitutakoan, ziurtagiri bat lor daiteke.
‎Montessori metodoa hezkuntza pedagogia bat da, ikasleen behar psikologikoei erantzuten diena eta bere erritmora egokitutako ibilbidea proposatzen duena
‎Hala, «beren erritmora, ikasteko estilora eta uneko interesetara egokitutako ibilbidea» proposatzen zaie. Ikasle bakoitzak bere ikasteko estrategiak garatzen ditu eta bere erritmoan aurrera egiten du, modu eraginkorrenean. Etapaka, Ana Juliak adierazi du Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan «pertsona garatzeko etapa erabakigarriak» direla, metodo hori bere osotasunean aplikatzen denean, Bigarren Hezkuntzako Montesssori curriculuma ez baitago hain garatuta.
2014
‎Horrek esan nahi du, animaliaren bidaiaren ondoren edo albaitariarengana iritsitakoan, inoiz ez dela behartu behar garraioa uztera. Etxera edo helmugara iritsitakoan, kabina irekita uztea da aukerarik onena, eta felidoak bere denbora hartzeko aukera izatea bere erritmora ateratzeko. Bidaia ona, lagunak katuak!
‎Jarraian aipatzen dira. 1 Kumeen jaiotza etetea, kataren erditzean Felina eme bakoitzak tarte desberdinak ditu kumeak bere erritmoan. Javier Zorrirqueta albaitariak hitz egin du lehen umkumea gelditu eta, ondoren, bi ordu dituela hurrengo kumea botatzeko.
2015
‎Kasu honetan, beste abantaila bat da gurasoak ohituta egongo direla pixa erabiltzen. Eta bikien kasuan, Bolibarrek dio «bakoitzari bere erritmoan irakatsi behar zaio». 3 Pixa egokia erabiltzea Pixak handia, solidoa eta oinarri zurruna izan behar du.
‎mike Baina, zein adinetan esan daiteke katua handiagoa dela eta hirugarren adinean sartu dela? «Pertsonak bezala, felino bakoitzak bere erritmoa zahartzen du; aldiz, askok zahartzearen lehen zantzuei aurre egin behar izaten diete zazpi eta hamar urte bitartean, gehienak hamabi» adinekoak dira. Hirugarren adinean sartzea ez da gaixotasun bat:
2016
‎Irudia: Gerard Girbes Berges Kalitatezko ibilaldiak, zakur lasaiak etxean Paseoetan, oso garrantzitsua da itsastea, harburuak eta pertsonak agurtzea, bere erritmora joatea eta bere beharren araberako kalitatezko pasealekua ematea. Egunero ibilitako paseoetako batek nahi duen tokian mugitzeko izan behar du, baina baldintza batekin:
‎Lehena, haurrak urari beldurrik ez ematea. Horretarako, ur ingurunera pixkanaka egokitzeko ahalegina egin behar da, hau da, pixkanaka hasi, ertzean edo zintarrian jolasten hasi, eta haurrak bere erritmoei jarraitu, behartu eta behartu gabe. Jolasak egiteak asko laguntzen du, «instrumentu laguntza» eskaintzeaz gain:
‎Onurak handiagoak dira, taldean lan egiten ikasiko baitute, eskuzabalak izan, porrotak gainditu eta motibatu eta elkarri lagundu. Pazientziaz jantzi; haur bakoitzak bere erritmoa ikasten du. Saiatu baino ez da egin behar, eta aldaketa edo ahalegin txiki bakoitza indartu (krema egiten denean, berak bakarrik edo txanoa erabiltzeko ekimena duenean, elikagai berri bat probatzen duen bakoitzean, etab.).).
‎Tranmautramo MOOC ikastaroak online ikastaroak dira, doan edo ez, partikular batek edo irakaskuntza erakunde batek eskainiak. Ikasle bakoitzak bere erritmoan jarrai dezake kurtsoan, eta, oro har, ziurtagiria lortzen du amaieran. Ikastaro horiek, gainera, Sarearen izaera interaktiboari etekina ateratzen diote, eta, horren bidez, beste ikasle eta irakasle batzuekin harremanetan jartzeko online foroak eta komunitateak jartzen dira.
2018
‎Las sare sozialetan partekatzen diren landarez betetako balkoien irudiek inbidia handia ematen dute Baina hori minututik lortu nahi izatea porrotera kondenatuta dago kasuen %90ean. Gogoratu landare bakoitzak bere erritmoa eta beharrak dituela, eta zuk urratsez urrats ikasi behar dituzula. «Bat erritmoa eta konfiantza hartzen duzunez, errazagoa da laborantza eta landare barietate berriak gehitzea.
‎“Hasieratik baratze ikaragarri eta askotarikoa egiten saiatzea porrotera kondenatuta dago kasuen %90ean”, ohartarazi du ingurumen teknikariak. “Ez ahaztu landare bakoitzak bere erritmoa eta beharrak dituela, eta zuk urratsez urrats ikasi behar dituzula. Errazagoa da amets egiten duen baratze ekologikoa lortzea”, dio Rosiquek.
2019
‎2 Atsedenaldi gehiago hartzea: kontzentrazioa hobetzea Garunak ere baditu bere erritmoak eta denbora. Neurobiologoen esanetan, gure adimenak modu ziklikoan funtzionatzen du, eta garun jarduera handiko aldiak (90 minutu inguru) eta jarduera txikiko tarteak (20 minutu inguru) txandakatzen ditu.
‎Unsplasha Orduan, hobeto hamakan edo ohean? Ikertzaileek diotenez, gau osoan eta beti abiadura berean erritmo jakin batean kulunkatzen den* hamaca baten balizko efektua da. Hau da, ohe berezi bat izango bagenu, mugimendu iraunkor, leun eta periodikoa emango ligukeena (beti berdin), ohantze horrek hobeto atseden hartzen lagunduko luke.
2020
‎Ikasleek izena eman dezakete, azterketa teorikoa prestatu eta probarako data bat lor dezakete, bai eta klase praktikoak erreserbatu ere, dena mugikorretik urrun. Bakoitza bere erritmoan. Etorkizuneko gidariek nahi dutenean eta nahi dutenean presta dezakete teorikoa, neurrira egindako irakaskuntza digitaleko produktu batekin, beren erritmoari egokitzen zaiona.
‎— Bai, haurraren ondoan geratu behar dugu, denbora eman eta besarkada bat eman behar diogu berraskea amaitzen denean, eta lasai dagoela eta hor gaudela esan behar diogu. Iriarterentzat ez dago formularik, baina garrantzitsua da pazienteak izatea eta haur bakoitzak bere erritmoa eta denborak dituela ulertzea: “Aita bakoitzak une bakoitzean ikusi du, semeari laguntzen dionetik, zein den lasaitzen laguntzen dion estrategiarik onena”.
2022
‎Haur bakoitzak bere erritmoa du garapen psikomotorrean eta errespetatu egin behar dugu, baina beti sustatu dezakegu. Haurra ahoz behera jartzea da modu bat, amak erditu ondoren egiten duen bezala.
2023
‎Gehiago edo gutxiago Minino bakoitzera egokitu behar da ikaskuntza, eta pixkanaka aurrera egin. Animalia bakoitzak bere erritmoa eta lehentasunak ditu; beraz, guztiek ezin dituzte (edo nahi dituzte) ekintza berak egin. Bere gaitasuna eta jarrera ebaluatzeko trikimailu sinpleekin hasten da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia