2000
|
|
Beharrezkoa da horretarako jurisprudentzia bat izatea. Objektu askoren zabal horietan, batik bat gai zibilek osatzen dituztenetan, epaitzea da, kasurik gehienetan, testu zehatz baten aplikazioa baino gehiago, testu batzuen konbinaketa, testu horiek, ebatzia bera eduki beharrean, ebatzira
|
bertara
eramaten gaituztela. Halakoetan ezin zokondora jaurti jurisprudentzia, legeekin batera behinik behin.
|
2001
|
|
Honen adibide adierazgarriena dugu Delosen gorde ohi zen Delosko ligaren altxorra Atenas
|
bertara
eramatea, eta ligako partaide guztiek denen onerako jarria zuten diru hori atenastar gudarostea eta eraikin publikoak finantzatzeko erabiltzea (Atenasko Partenoia, esaterako, Atenasen indarraren sinboloa, eta Akropoliaren bizitza erlijioso eta ideologikoaren erdigunea). Izaera inperialista hau Peloponesoko Gudan zehar indartuko da.
|
|
" maitatzen duena, horri deritzo gizaki ona" 51 Eta baita ere: " Nire norabidea nire maitasuna;
|
berak
narama, edonorantz naramala" 52 Horregatik, maitatzea da maitagogoaren burutzea. Eta maitatzen duen une orotan, maitagogotzen (maitaleagotzen) ari da, maitagogo beteago egiten.
|
|
Egin behar dena legea betetzea izango dela dio. Baina non zuztartuta dagoen gizakiagan eginbeharra, askatasuna
|
beragan
daraman eginbeharra, ezin du zuzen erakutsi. Gizakiak daukan fakultate batek (arrazoimenak) beste fakultate batean (nahimenean) ezarri duen determinazioan datzala lege morala dio.
|
2003
|
|
Elkarrizketa sokratikoa ez da agian Platonen asmakizuna, baina
|
berak
eraman zuen artelan izaterainoko perfekziora, benetako lan poetikoa bihurtuz (Aristotelesek lan poetikoen artean sartzen zituen Platonen elkarrizketak, nahiz eta prosan egon).
|
|
Premiazkoa da, beraz, giza legeen lehendabiziko oinarriak kausitzeko, euren xedea jakitea; eta, xede horretarako, asmoak moldatuko du
|
bertara
eraman behar duten bide eta baliabideen lehen erregela; horren ondorioz, hori izango da beste guztien lege eta euskarri.
|
2004
|
|
Irudiak, beraz, egitura bat ez ezik irudikatze forma bat ere daduka bere baitan, zinezko irudi izango bada. Irudiaren eginkizuna irudikatzea denez gero, bere irudikatze ahaltasuna
|
bere baitan
darama eta, horrenbestez, dagokion irudikatze forma ere. Baina zer da zehazki irudikatze forma?
|
2007
|
|
erregeen autoritatea auzitan jarri eta hitza autonomizatu egiten da620 Gauza bera gertatzen da diziplina filosofikoarekin: ordena kosmiko berria ez da lotzen, jadanik, jainko subirano baten aginduarekin, unibertsoak
|
bere baitan
daraman lege aldaezin batekin baizik. Ondorioz, tradizio guztiak jarriko dira zalantzan621.
|
|
Ematen du —eztabaidatua izan den arren— Alkmanen lehen materiak
|
bere baitan
daramala gauzatzeko hazia204:
|
|
Beraz, Zas edo Zeusen gainetik, oinarrizko zeregina betetzen du Kronosek Ferezidesen kosmogonian: berak sorrarazten du unibertsoa
|
bere baitan
daraman haziari esker227.
|
2009
|
|
Foucaultek, aztertzen ari den problema aldera dakar Dumezilen metodoa. Horrela, bada, erotasuna adibide harturik, zalantza cartesiarraren prozesuan erotasuna alboraturik,
|
bere baitan
daraman keinuarekiko isomorfo ikusten du eta" zentzugabekeria" bereizten du barnerapen erakundean Foucaultek. Praktika diskurtsibo eta ez diskurtsiboen arteko erlaziora begira, egokia dugu zientziaren eta ideologiaren arteko lotura kontsideratzea.
|
|
Hori da 1873an egiten den idatzi labur eta eder baten hasiera(" Egiaz eta gezurraz moraletik kanpoko zentzuan"), hizkuntzaren teoria oso bat
|
bere baitan
daramana, baita zientziaren epistemologiaren kritika zehatz bat. Hegelek gizakiaren eta unibertsoaren erdian jakintza jarri dizu, logozentrismoa, eurozentrismoa eta antropozentrismoa nahastuz, horiek guztiak ideiaren filosofia berberean ipiniz.
|
2010
|
|
Jaungoikoa ez da, beraz, jomuga, ezta ere, nolabait esateko, arrazoidunok dugun helmuga, ezpada helmuga hori eskuratzera haiek bultzatzen dituena. Berak arautzen ditu izakiak; berak ere,
|
Berarengana
eramaten ditu aldez aurretik erakutsi dien bidetik; orobat, hark geldiarazten ditu bide zuzenetik aldendu ez daitezen, eta, halakoa gertatzen denean, berriro ere deitu eta erakartzen ditu bere probidentzia amaigabearekin irakasbideak azalduz, aholkuak emanez, eta, batik bat, haren graziaren sorospidearekin lagunduz, Isaiasek esaten duen bezalaxe: Jauna dugu epaile eta legegile.
|
2011
|
|
Greziarren tradizio filosofikoak hitz guztiak biltzen dituen gizakia topatu nahi du, mitotik logosera igarota. Alabaina, mitoak
|
bere baitan
darama logosaren gaitza, eta orobat logosak mitoarena mitoaren barneko eragiketa baita logosa Atenea jainkosa Zeusen burutik jaiotzen den unetik, Ulisesek indarra eta heroikotasuna adimenaren mende jartzen dituen unetik.
|
2013
|
|
Hori ere gerta daiteke. Nola ulertu nazismoak
|
bere baitan
daraman hondoratze etikoa. Nazismoak ikaragarrizko tresneria jarri zuen abian, indar eta koordinazio betean, bide okerrean.
|
2014
|
|
Salomek birritan insistitzen du bere eskakizuna: lehenik, soldaduek Jokanaan
|
beregana
eraman dezaten insistitzen du; gero, Zazpi beloen dantzaren ostean, Herodes erregeak Jokanaanen burua zilarrezko erretilu batean ekar dezan insistituko du. Erregeak uste du Jokanaan, berez, santu bat dela eta hobe dela ez ukitzea, bere dantzaren truke Salomeri nahi duena eskaintzen dio, bere erreinuaren erdia eta dauzkan objektu sakratu gogokoenak, Jokanaanen burua (eta beraz heriotza) salbu, berak ez du inolako jaramonik egiten eta bere eskakizun ekidinezina errepikatzen du:
|
|
Baina betirako idatzita dauden oinatzek keinu eta hautu aurreikusgarriak eginarazten dizkigute atzerapenez edo aurrerapenez. Horretan ere harreman multzoek funtzionatzen dute, daramazun bizitzaren (daramazula uste duzunaren eta bizitzak
|
berak
eramaten zaituen) kontrako zentzuan eta zentzu osagarrian. Hitzaren funtzionamenduan berean ikus daiteke, eta hori ere arbaso agurgarri bati hartu diot:
|
2017
|
|
Kontzientziaren aktoa edo pertzepziozkoa edo irudizkoa da, inoiz ez biak batera: " kontzientziaren bi jarrera nagusi erreduziezinak dira; eta, hortaz, elkarren baztertzaileak dira". 33 Irudiak, pertzepzioaren objektuak ez bezala,
|
berarekin
darama ezeztapena: irudiaren objektua edo absente dago edo ez da existitzen:
|
|
Kanpokoak diruditen errealitate horretako objektuek bere tresna sarea osatzen dute. Bere baitarakoak
|
berarekin
darama tresnatasuna, eta horrek bermatzen ditu, hain zuzen, transzendentziaren posibleak, hots, errealitate konkretuak: adibidez, nik aurrean dudan atea ez da existitzen nire mundutik at eta ni lekukotzat naukan objektu gisa, baizik eta nire transzendentziaren errealitate posible gisa:
|
|
Presentziazko alteritate hori bere baitarakoarengan bakarrik gertatzen da. Baina iragana ere giza errealitatearen denboran bakarrik existi daiteke; izan ere, iragana bere baitarakoak orainean
|
berarekin
daraman esentziazko (bere baitako) izate finko bat da. Iragana existitzen da, hain zuzen, bere baitarakoak bere oraina bere iragana ez izaten bezala bizi duelako, eta hori bere baitarakoaren lege ontologiko bat da.
|