2002
|
|
XX. mendeko islamismoaren sustraiak aurreko mendean Afganistanen bilatu behar dira. Han bizi izan zen Djamal de Din al Afghani(),
|
bere
borroka antikolonialarentzako oinarriak erlijio musulmanean aurkitu zituen ekintzailea. Britainiarrekiko bere etsaigoa Indianernaldu zen, ingelesek gutxiengo musulmanari botereakentzen ari ziren lurraldean.
|
2004
|
|
Gure herri langileak emeki emeki sortu ere du
|
bere
burruka elea. Poesia burruka bat da, bere buruaren jabe izan nahi duen herri langile baten elea; bere manifestazioetan, bere teatroetan, bere bertsolari saioetan, bere kantaldietan, bere toberetan, bere ikastoletan, bere alorretan, bere uzinetan, bere portuetan, bere elizetan, bere artista lantegietan, bere karriketan... daraman bere burrukaren neurriko elea.
|
|
Gure herri langileak emeki emeki sortu ere du bere burruka elea. Poesia burruka bat da, bere buruaren jabe izan nahi duen herri langile baten elea; bere manifestazioetan, bere teatroetan, bere bertsolari saioetan, bere kantaldietan, bere toberetan, bere ikastoletan, bere alorretan, bere uzinetan, bere portuetan, bere elizetan, bere artista lantegietan, bere karriketan... daraman
|
bere
burrukaren neurriko elea. Dudarik gabe, hau ere da, neretzat, lehengo eta betiko poesia (HH, 16 or.).
|
|
Paradoxikoa badirudi ere, Manex iraultzaile zen. Transmititzenzuen espiritualtasuna, tolerantzia eta maitasun sentimenduekin batera, ekintza gizona zen, herrita rren eta langileenbo rroka ulertu ez ezik
|
bere
borroka ere bihurtu zuena.
|
2012
|
|
Arazoa, bere larruaren kolorea, ez aski zuria europar askorentzat. Eta hor hasten da
|
bere
borroka. Lehenetakoa, epaitegian turbantea erabiltzeko debekuak sortua.
|
|
Razionalismoari eusten dion sistema eta, oro har, horretatik jasotako arau eta ezarritako ideia oro arbuiatzen ditu; ulergarria da, beraz, postmodernitate literarioaren gaineko sailkapen bat proposatzeko orduan, egitura sendorik ez aurkitzea. Ikuspegi horrek sistematizazio logikotik ihes egin izanaren ondorioz, ezaugarrien zerrenda itxi eta zehatzak eratzea ezinezkoa gertatzen da; mugimenduak berak defendatzen duenaren,
|
bere
borrokaren helburuaren aurka jotzea litzatekeelako, errealitatearen kontzepzio berriak ordena kaosean oinarritzen baitu.
|
2020
|
|
Postfrankismo honetan euskal ezkerrari gertatzen ari zaiona: bazuen Euskadiren irudi bat, etsaiaren irudi bat, eta irudi honekin eraman du
|
bere
borroka urteotan. Ganbiotxo batzu, eta errealitateak ez dira gehiago irudi harekin guztiz egokitzen.
|
2021
|
|
Nik uste dut, oro har, badagoela nahiko apurketa edo bereizketa handi bat belaunaldi zaharren eta berrien artean[...] Uste dut sektore zaharrak bizi duela
|
bere
borroka.
|
|
Horregatik egiten da ihes erlatibizatu ez diren tokietara: Euskal Herria eta
|
bere
borroka sostengatu dituzten mitoak erlatibizatu badira (nazioa eta bere teoriak, bere eskubidearen teoriak autodeterminazioarena, euskal identitatea...), egon behar da erlatibizatu ezin den esparrurik, esaterako, klase borroka, langile identitatea...
|
2022
|
|
borroka euskaltzalea, agroekologista, feminista... justizia soziala bilatzen duen borroka bakar gisa ulertzea (aktibismo burujabe integratzailea); beste aukera bat: mugimendu edo elkarte bakoitzak
|
bere
borroka nagusia izanik ere, beste mugimendu, borroka eta antolakunde eta politika sektorialekin ekologismoa, feminismoa, zaintza orekatua, partaidetza politikoa... uztartuta aritzea. Aktibismo bidea bat izan edo bestea izan, hizkuntza ekologiaren begirada eraginkorra da kontsentsuak, indar metaketa eta gutxieneko diskurtso konpartituak eraikitzeko eta borroken arteko loturak egiteko.
|