2009
|
|
Korrespondentzien faktore analisia taulen ikerketarako tresna da. Tresna honek lerro eta zutabeetan aldagaien itemen arteko antzekotasunak aztertzea ahalbidetu egiten du, aurkezten diren puntuen hurbiltasunei edo gertutasunei esker, baita programak
|
berak
aurkezten dituen gainerako emaitzei esker ere (balio propioak). Test eko balioak balio absolutuan 2tik gorakoak direnean esanguratsutzat hartzen dira, gutxi gorabehera. 95eko esanguratasun maila bati dagokiola.
|
2014
|
|
Zorizko aurkezpenean multzo bakoitzeko lehen eta azken itemak betegarriak izan ziren. Aleak ordena
|
berean
aurkeztu ziren zorizko eta taldekatutako aurkezpenetan. Parte hartzaileei esan zitzaien kategoria ale bikoteak ikasteko, ondoren ebaluatuak izango zirelako.
|
2015
|
|
Bi multzo horiek honela osatuak ziren: alde batetik, bazen goi mailako adituen talde bat, 8 lagunez osatua, bigarren fase honetan ere eskuzabal lagundu diguna; eta bertzetik, UPV EHUko Irakasle Eskoletako Lehen Hezkuntzako Graduko lehen ikasturteko ikasleen lagin bat, ikasturtekoa, 212 lagun denetara7 Bi taldeei erranaldi sorta
|
bera
aurkeztu zitzaien. erranaldi horiek atzerakarga ttikiko antolamenduan emanak ziren, eta denei eskatu zitzaien erranaldi haiek zuzentzeko, baldin eta zerbait okerra bazen erranaldian, onargarria ez zena8 Ikertu nahi zen ea inkestatuek ontzat ematen zituzten aurkezturiko erranaldiak (atzerakarga txikiarekin emanak), edo beharra sumatzen ote zuten haien elementuen ordena aldatzeko eta atzerakarga ha... Erranaldien kopuru handiari buruzko datuak biltzeko asmoarekin (65 item analizatu ziren), inkestatuei jakinarazi zitzaien hitzen ordenari erreparatu behar ziotela bereziki, nahiz eta ohartzen ginen ohar horrek ultrazuzenketarako joera eragin zezakeela, zuzentzaileen (inkestatuen) arreta hartaratzen duen neurrian9 Aldez aurretik erran nahi dugu, halaber, emaitzek ez dutela adierazten inkestatuek zehazki zer jokabide erabiltzen duten euren idatziak eraikitzeko orduan:
|
2019
|
|
Oso desberdina da geroagoko poemak aztertzen dituztenen egoera. Adibidez, kanten eta errefrauen arteko lotura aztertu du Mª Begoña Barriok Canciones y refraneslanean (Barrio, 2001), eta ziurtzat ematen du
|
berak
aurkeztutako kasuetan errefraua lehenago izan zela kanta baino; baina, jakina, XVI. XVII. mendeetako errefrau bildumak darabiltza (Correasena, batik bat), eta XIX. XX. mendeetako kantekin alderatzen dituenez, badu alderaketarako nahikoa tarte41.
|
2020
|
|
Are gehiago, izan da partaiderik programak are luzeagoa izan lukeela aipatu duenik, nahiz eta aitortu duten luzeegia den programa batek jendea
|
bertara
aurkeztea zaildu lezakeela.
|
2021
|
|
Horrela, ikaskuntza asoziatibo hori garatzen den heinean, estimuluarekiko arreta gutxituz joango da, ondoriorik ezarekin asoziatuta dagoela ikasten delako, eta, beraz, garrantzirik gabeko estimulu bat bihurtzen delako. Hori dela eta, Hall eta Rodnguezen (2010) eredu teorikoak iragarpen konkretu bat egiten du bi estimulu aldi
|
berean
aurkezten diren aurreazalpen egoera baten aurrean. Izan ere, itzaltze efektuan gertatzen den moduan, estimulu konposatu hori ondoriorik ezarekin azkarrago asoziatuko litzateke, eta, horrek, konposatua osatzen duten estimulu bakoitzarekiko arretaren murrizketa azkarragoa ekarriko luke, ezkutuko inhibizioaren efektuaren areagotzea eraginez.
|
|
Rodnguez eta Hallek (2008) eztabaidatu zuten bezala, esperimentu horien arteko kontrako emaitzak (ezkutuko inhibizioaren areagotzea edo desagerpena aurkitzea) zapore konposatuaren hautemate sentsorialaren eraginari egotz geniezazkioke. Hau da, posible izango litzateke bi estimulu aldi
|
berean
aurkezten direnean batak bestearen hautematean eragina izatea eta estimulu indibidualen antzematea zailtzea, ezkutuko inhibizioaren orokortzea gutxituz. Gure esperimentuan, EI taldeak almendra bakarka kontsumitu zuen aurreazalpen fasean (A), eta gero zapore berdinarekin baldintzatua izan zen (A+); hortaz, aurreazalpenean ikasitakoa baldintzapen fasera orokortzeko egoera aproposena izango litzateke, bi faseetan estimulu berdina erabili baitzen.
|
|
Beste aldetik, Hall eta Rodnguezen (2010) ezkutuko inhibizioaren teoriaren iragarpen bat frogatzen saiatu gara. Eredu teoriko horren arabera, ezkutuko inhibizioaren areagotzea espero genezake, aurreazalpenfasean bi estimulu aldi
|
berean
aurkezten direnean. Iragarpen hori arratoi helduekin egindako esperimentuetan baieztatu da dagoeneko, baina oraindik ez da arratoi kumeekin inoiz frogatu.
|