Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2009
‎Interneten munduan ia ez dago batere borrokarik. Geure aldetik errespetatu eta aitortu egiten dugu beste norbait zerbait interesgarria egiten ari denean, bera ari denean pentsatzen, eta agian ados ere jarriko gara.
2011
‎" orotarako nazio hizkuntza" izatera iritsitako mintzairak orotarako izateari uzten hasi dira han, estatu esparru propioan alegia. horrelako hainbat hiztunelkartek ez du aski bere hizkuntzarekin, hiztun elkarte horren adierazbehar guztiak asetzeko. hizkuntza osagarri batez (gero eta maizago ingelesaz) baliatzen dira halakoak, gogoz edo ezinbestean. herbeheretan eta eskandinavia osoan, baita erdi europan ere, additional language izaera eskuratua du ingelesak dagoeneko15 eta, leku jakinetan, belaunez belaun berresten (are indartzen) ari da. Aldi berean ari dira azken diglosia apurrak nonahi galtzen eta diglosia molde berrien printzak han hemen abiatzen. Aldi bereko fenomenoak dira eta, bistan denez, bata (bigarrena) bestea baino berriago dugu16 elebakartasun territorial osabetezkoaren eredu hartatik urruntzen hasi da beraz europako hainbat herrialde, azken hamarkadotan. horiek baino herrialde handi bateratuagoak ere, beste erritmoz eta beste garantia bermez, dibertsifikazio bidean barrena abiatu dira. konpartimentazio soziofuntzional berrien bidetik ere badoa hortaz europa, ez 1800eko ereduaren garapen hutsetik.
2016
‎Aldea argia da kode aldaketaren erabileran ere sexuaren arabera: emakumeen bikoitzak baino gehiagok egiten duelako —%18; eta gizonek, %8— Bestetik, kode aldaketa egiten den elkarrizketen %53an daude gizonezkoak eta, aldiz, %82an daude emakumezkoak, alegia, elkarrizketa horien %18 dira gizonezkoak beren artean soilik ari direnekoak eta %47 emakumeak beren artean ari direnekoak.
‎Gutxi dira kasu horretako elkarrizketak, baina joera hori erakusten dute. Alegia, nahiz eta haurrak egon, helduak beren artean ari direnean agian ez dituztela haurrak kontuan hartzen hizkuntz hauturako.
‎Etxean, adibidez, gero eta maizago era batera dihardute gurasoek beren artean, eta beste batera seme alabekin; D (eta, partez, B) ereduko eskoletan, orobat, era batera ari izaten dira maiz ikasle irakasleak gela barruan, eta beste batera dihardu ikasle askok jolaslekuan; lan esparruan era batera ari izaten dira beren artean enpresako eskuzein buru langile euskaldunak (ahoz eta beste batera bezero askorekin). Administrazioko funtzionarioek ere jokabide bereziak izan ohi dituzte hainbatetan, beren artean ari direnean edota kalera begira dihardutenean. • adierazpidea eta zabaleroa.
2017
‎hizkuntza kategoriak eta identitate politikoen kategoriak. baina emaitzak ikusita esan genezake serie bakarra dela jende gehienarentzat (euskaldunentzat gutxienez). ez dago guztiz jakiterik, falta zaigu diskurtso ikerketa. hala ere, emaitzak ikusita estatistikoki kolinealitate arazo bat dagoela pentsa liteke. estatistikoki, korrelazio horrek ez digu ezer esaten: fenomeno bera ari da neurtzen, aldagai bi direlako ustean.
‎gure ustez, kategorien esanahia eta zentzua ondo zehaztu behar dira diskurtsoei buruzko ikerketak eginez. bestela eginez gero, ezin da baztertu erantzun horiek nork bere burua" identitate legitimoen merkatuan" kokatzeko ahaleginak ez izatea (eta ez da jakingo galderek ez ote duten merkatu hura indartzen edo eraldatzen). izan, kategoria horiek ez dira termino adituak, praktikaren kategoriak dira, jendeak bere eguneroko bizitzan erabiltzen dituen kategoriak. ez da oso zuzena, horiek zehaztu barik, halako korrelazioak egitea. are gehiago, tranpa metodologikoak egin ahal dizkiogu geure buruari: inkestak ematen dizkigun datuetan badirudi bi aldagai (linguistiko, politiko, identitario...) neurtu beharrean aldagai bera ari zirela neurtzen, alegia, aldagaiak, praktikaren kategoriak diren aldetik, bat eta ez bi direla17 kategorien adiera ez da norberaren hautu subjektibo hutsa, jendartean eraikitzen eta erabiltzen ari diren diskurtsoen eragina baizik.
2018
‎Adin taldeen nahasketari erreparatuz gero, nabarmentzekoa da haurrak maiz agertzen direla beste adin taldeekin, izan heldu edo adineko; aldiz, esate baterako, gazteak gutxitan aritzen dira gazte ez direnekin. Behatu ditugun gazteen %80 adin berekoekin ari zen hizketan. Bada datu adierazgarria.
2022
‎Enpresa bera ari da Zestoan HAPO lantzen, eta eragin linguistikoa neurtzeko jarduketa proposamen jakin batzuen aurretiazko ebaluazioa egin zuen han, eraginaren sailkapen moduko baten bitartez. Zumaian zaindu da ikuspegi orokorra ere aintzat hartzea, eremutzat herri osoa hartuta.
‎Munduko hizkuntza gehienak ere egoera kezkagarrian edo larrian daude, UNESCOk eta beste hainbat erakundek eta adituk, behin eta berriro, ohartarazi dutenez. Bioaniztasuna galtzen ari den modu berean ari da galtzen munduko hizkuntza aniztasuna, horrek dakarren giza, kultura, eta ezagutza galerarekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia