Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2000
‎Eta amak, orduan, bere aitorra egin zidan:
‎Ordea, bazirudien ezen, bere aitor izugarri haren ondotik, bertze zerbait atxikitzeko moduan zegoela, eta, hala, ezpainetan irri bat marrazten zuela, erran zidan:
2001
‎Etxeberri, berriz, bigarren partean batez ere, ez da bertsotan ari (hori dio Oihenartek ere) atseginago zaiolako mintzamolde hori. Berak aitor  tzen duenez jakiara mintzatu da horrela, deliberatuki
2003
‎Pinturagintzaren alderdi bikainenetariko bat, koloreena da. Darabiltzan koloreak, artistak berak aitor zuenez, fauvismoaren girokoak dira. Koloreen aberastasun eta menderatze hori fisikaren ezaguera onari zor omen zion.30
2010
‎Hasi, Andoainen hasi dira, Sahararen aldeko bertso saioan. Bertan Aitor Mendiluzek, Anjel Mari Peñagarikanok, Aitor Sarriegik, Iker Alustizak, Beñat Gaztelumendik eta Sustrai Colinak emandakotik onena aukeratu dute programarako.
2011
‎Igandean jakingo da abenduaren 18an Donostiako Ilunbe zezen plazako finalean zein zortzi bertsolarik abestuko duten. Momentuz, Beñat Gaztelumendi eta Jesus Mari Irazu sailkatuta daude, igandean saioa irabazten duena ere finalean izango da eta beste bost puntuen arabera, beraz Aitor Sarriegi (492 puntu), Unai Agirre (490), Agin Rezola (486), Alaia Martin (482) eta Felix Zubia (479.5) igandeko puntuazioaren zain daude. Horiek baino gehiago lortu ditu finalean izan nahi duenak.
‎XX. Mendeko historia. Bertan Aitor eta Pedro Zuberogoitiak (2.008) honakoa ezartzen dute: Azkuek beste batzuekin hasitako euskararen aldeko ekimenen kateak XX. mende osoan iraun eta XXI. mendera ekarri du euskararen presentzia publikoa Bilbon.
2013
‎Lehen graduko otoitza azaldu ondoren, 13 kapituluaren amaieran, bere aitor entzuleari, A. Garcia Toledori, hau esaten dio: –Ez dakit zuzen esaten asmatzen dudan.
‎Eskerrak poltsikoan neraman egutegi zaharrean apuntatu dudan. Mugikorrean Iker ezabatu, eta bere lekuan Aitorren zenbakia gorde dut.
2014
‎Berez ez da autobiografia, hitz hau ulertzen dugun eran behintzat, Teresak bere aitor entzuleentzat idatziriko kontu emate zabal eta zehatza baizik. Barrukoa da batez ere; gainerako kontakizuna, barruko kontu ematearen harira datorrena eta haren osagarri dela esan dezakegu.
2015
‎ez izan nahigaberik, bakean eta nahigaberik gabe geratzen da, eta argi handiaz, nahigabe hura guztiz kendua du; eta iruditzen zitzaion mundu guztia eta jakintsu guztiak bilduko balira ere nahigaberik har ez zezan arrazoiak emateko, zuketela, hartatik ateratzen eginahalak egin arren. Nahigabez dago eta beldurrez beterik, bere aitor entzuleak eta beste batzuek esan diotelako berak duena deabruaren espiritua dela: eta hitz bat esanez besterik gabe:
‎3 Badakit ikuskari honetaz beldurrez zegoela (irudizkoak bezalakoa ez zelako; hauek laster batean pasatzen dira, beste honek, ordea, egun asko irauten du, eta inoiz edo behin urtebete ere bai), nahiko kezkaturik bere aitor entzulearengana joan zen. Hark esan zion, ezer ikusten ez bazuen, nola zekien gure Jauna zela; esateko nolako aurpegia zuen.
‎5 Kontakizuneko 13 zenbakian dio bere aitor entzuleek ere ez zutela zalantzarik grazia mistiko honetaz. Kapitulu honek bere pareko biografikoa du Bizitzako 29 kapituluan; ik. horrez gainera, 20 kapitulua ere.
‎12 Pertsona bati zortzi orduan hala egotea gertatzen zitzaion; hauek ez daude konorterik gabe, ezta ez dute sentitzen Jainkoaren gauzarik ere. Aipaturiko pertsona honi lo eginda eta janda eta penitentziarik egin gabe egonda kendu zitzaion, nork ulertua izan zuelako; izan ere, bere aitor entzulea eta beste pertsona batzuk eta bere burua ere engainatuak zituen, berak inor engainatzerik nahi ez bazuen ere. Benetan sinesten dut deabruak ahaleginik egingo zuela hortik irabaziren bat ateratzeko, eta hala, ez zen gutxi ateratzen hasi.
‎Teresak darabilen tratamendua bere aitor entzuleei eta obra honen hartzaileei zuzentzen zaienean, Vuestra merced, euskaraz, berori, eta Vuestras mercedes,, beroriek?.
‎Toledon zegoen bitartean A. Doménech jesulaguna zen beraren aitor entzulea. Ávilan oraindik ez zuen eratu bere egoera alde horretatik.
‎Jaunak nahi izan zuen ni andre alargun baten adiskide izaten hastea; handikietakoa zen eta otoitzari emana, beraiekin harreman handia zuena. Bere aitor entzulearekin konfesarazininduen, eta haren etxean egon nintzen egun askoan. Gugandik hur bizi zen.
‎Berez ez da autobiografia, hitz hau ulertzen dugun eran behintzat, Teresak bere aitor entzuleentzat idatziriko kontu emate zabal eta zehatza baizik. Barrukoa da batez ere; gainerako kontakizuna, barruko kontu ematearen harira datorrena eta haren osagarri dela esan dezakegu.
‎Hau goizean gertatu zen. Arratsaldera arte geratu beharra izan zuten, eta beraren aitor entzuleari eta aita frai Domingo maisuari, nire aitor entzulea zen domingotarrari, dei egitera bidali zituzten; hasieran aipatu dut hau, une hartan ni hemen egon ez arren. Aita hau berehala konturatu zen Jaunaren espiritua zela eta, ahaideekin gorriak ikusi bazituen ere, asko lagundu zion (horrela jokatu lukete Jauna zerbitzatu nahi duten guztiek ere, arima bat Jainkoak deitua dela konturatzean; ez liokete begiratu behar hainbeste giza zuhurtziari!), eta hitzeman zion beste egun batean itzul zedin lagunduko ziola.
‎Jainkoaren errukia tartean dela, guztia sinets daiteke. Jesusen Lagundiko beraren aitor entzule batekin, urte askoan konfesatu eta haren arima tratatu zuenarekin, gauza hauetaz hitz eginez, esan zuen ez zela harritzekoa eta ez zela bera harritzen, gure Jaunak harekin harreman handia zuela bazekielako.
‎Biziki hazi zitzaion horretarako gogoa eta bakarrean Jainkoaz gozatzeko lekura joan eta penitentzia egiteari emateko gogoa, inork horretan eragozpenik jarri gabe. Honetaz bere aitor entzuleekin hitz egiten zuen eta ez zioten uzten; izan ere, mundua zuhurtasunez jokatzera dago eta ia ahaztuak ditu basamortuetan bizi ziren gizon eta emakume santuei Jainkoak egin zizkien mesedeak; beraz, ez naiz harritzen horiek zentzugabekeriatzat jotzea. Baina Haren Maiestateak egitez bete daitezen, benetako desirei lagundu gabe uzten ez dienez gero, lagundu gabe uzten ez dituenez gero, aita frantziskotar batekin, frai Frantzisko Torres izenekoarekin, aitortu zedila nahi izan zuen; nik oso ongi ezagutzen dut hura, eta santutzat dut; urte askoan bizi da penitentzia eta otoitz gar biziz eta jazarpen handiekin.
‎Hemen dago Jainkoa pozik eduki nahi duten arimentzat hain estimagarria den bakea. Izan ere, egiaz obedientzia santu honetan etsia badago eta adimena hari emana badu, bere aitor entzulearena eta, erlijiosoa bada, bere nagusiarena baino beste iritzirik izan nahi ez duela, deabruak utzi egingo dio bere etengabeko kezkekin erasotzeari, ezer irabazi baino gehiago galdu egiten duela ohartzen baita; eta gure eragin zalapartatsuak ere, bere borondatea egitera eta gure pozerako gauzetan arrazoia ere mende hartzera jotzen dutenak, gelditu egiten dira, Jainkoaren ordezkotzat...
‎Letra etzanaz dagoen testua Teresak berak gehitu zuen bere aitor entzuleak eginiko kopian, eta gero kopia hau erabili zuen Riberak.
‎23 Erantzuna ekarri zutenerako, hain gaizki zegoen, non bere aitor entzuleak lasai zedila esan baitzion, jada monasterioan balego ere bota egingo luketela, eta askoz ere gutxiago onartu orain. Berak nahigabe handia hartu zuen, eta gure Jaunagana jo zuen irrika biziz eta esan zion:
‎Hain ongi josita geratu zitzaion hau, non ezin baitzioten buruan sartu konfesa zedila; ezer ere ez zen nahiko hori egin zezan, eta gizagaixoa guztiz samindurik eta bere bizitza txarraz damuturik zegoen; hala ere, zertarako aitortu, esaten zuen, kondenaturik zegoela ikusten baitzuen. Fraide domingotar bat, beraren aitor entzule eta jakintsua zena, arrazoiak eman eta arrazoiak eman ari zitzaion; baina ez zen nahikoa, deabruak hainbeste zorrozkeria irakasten baitzizkion. Horrela egon zen egun batzuetan, eta aitor entzuleak ez zekien zer egin; berak eta beste batzuek otoitz egingo zioten Jaunari haren alde, hartaz erruki izan baitzen.
‎11 Sekula ez zuen ezer egin otoitzean ulertzen zuenagatik, bestera baizik, hau da, bere aitor entzuleek kontrakoa esaten bazioten, berehala egiten zuen, eta beti ematen zuen guztiaren kontua. Egundo ez zuen sinetsi Jainkoa zela zin egiteko bezain irmo, baietz esaten ziotela eta besterik gabe, ondorioetatik eta gauza batzuetan egin dioten mesede handiengatik espiritu ona zela iruditu arren; bertuteak nahi izaten ditu, ordea, eta bere mojak ere horretan jarri ditu, apalena eta hilduratuena izango dela espiritualena esanez.
‎19 Ez da gogoratzen bere buruaz, ezta bere probetxuaz ere, honekin konparatuz?, izango ez balitz baino gehiago, berak ulertzen duen eta beraren aitor entzuleek ulertzen duten heinean. Paper honetan datorren guztia egia handia da, eta froga dezake berorrek, nahi badu, eta hogei urtetik honantz berarekin harremana izan dutenekin.
‎Halaxe egin zuen; eta hark idatzi zion, ziurtasun handia emanez. Kontu emate hau hain zen zehatza, non, ikusi zuten letradun guztiek, hau da, beraren aitor entzuleek?, esaten baitzuten oso egokia zela gauza espiritualetarako, eta agindu zioten alda zezala eta liburutxo bat egin bere alabei zenbait abisu emateko, priorea baitzen.
‎18 Gogoan dut ni egon nintzen toki batean, gure monasterio bat zegoenekoan, emakume bat ezagutu nuela, Jainkoaren mirabe handia oso, herri guztiak esaten zuenez, eta hala izan behar zuen. Egunero Jauna hartzen zuen eta ez zuen bere aitor entzule berezirik, eta egun batean joaten zen Jauna hartzera eliza batera eta bestean bestera. Ni honetaz konturatu nintzen, eta nahiago nukeen pertsona baten esana egiten ikusi, hainbeste jaunartze egiten baino.
‎Egia da urruti deritzadala eta orain Laurentzia dagoen baino askoz ere txarrago izango dela, bere osasunari begiratuz behintzat; baina premiarik handiena dagoen lekua da, eta beraz, ez zaio begiratu behar norbere kontentuari, lurrean horri begiratzea okerra bailitzateke. Azken batean, kontenturik handiena bere aitor entzule Paulorekin egotea da, eta han horretarako aukera hobeak daude, monasteriora egokitzea izan ezik; izan ere, orain dagoen lekuan, ikusten du: negozioetarako Ávilan baino ere txarrago da.
‎Espiritualitateko argitalpenak 1562ko ekainean jartzen du gutun honen data. Efrén Stegginken 1982ko argitalpenean, asko atzeratzen da, 1568ko otsaileko data emanez, eta gutunaren hartzailetzat ere A. Domingo Bañez jotzen da (Obras Completas, B.A.C., Madril, 1982, 673 or.). Bizitza Liburuaren idazketa bat ala bi onartzen diren hor egon daiteke gakoa, gutuna Teresak bere aitor entzuleari autografoaz batera entregatzen dion txartela bezala baita. Escorialeko kodexaren 201 folioaren alde batean eta bestean agertzen da.
‎Eta nolatan sartu zen hau bezalako gizon serioa, jai saltsa honetan? Urmenetak berak aitor du: amodioagatik sanferminengana, bere hiriarengana; atxikimendu saihestezinagatik haren populuarengana; eta Konpartsakoek, historialarieta idazle lanetan sarturik, gehi Benito Goñi maketatzaileak, eskatu egin ziotelako liburuaren edizioa koordina zezan.
‎Urtezaharrean kalera irten eta gazte erakargarri bat da Mirenek aurkitzen duen lehenbiziko gizona. Mirenek zer izen duen galdetu eta, ezustean," zu Miren zara" erantzuten dio," ezagutu nahi zintuzket"; ondoren, bera Aitor dela.
2016
‎Berez ez da autobiografia, hitz hau ulertzen dugun eran behintzat, Teresak bere aitor entzuleentzat idatziriko kontu emate zabal eta zehatza baizik. Barrukoa da batez ere; gainerako kontakizuna, barruko kontuak ematearen harira datorrela eta haren osagarri dela esan dezakegu.
2020
‎Pili Iturberen bertsoa Nerea Zumeagak jarritako puntuari; berak Aitor Landari eta Josune Gabirondori jarr die puntua #BertsoVid19 #aiurri #kilometroak #KorriPunpaTtak pic.twitter.com/I1ZQCZALLe
‎Dena den, gurea baino askoz harrigarriagoa eta arriskutsuagoa izan zen egun berean Aitor Agirrek eta Sergiok egin zutena. Biak ziren Racingeko jokalariak.
2022
‎Gaur egun, merkatuan dauden plataformen artean Filmin da Euskal Herriko ekoizpen gehien duena bere katalogoan. Gaur bertan Aitor Merinok zuzendutako Fantasía dokumentala jarri du —bere gurasoen egunerokoa kontatzen du lanean Merinok; nagusiki gaztelaniaz da filma, baina zuzendariaren off eko ahotsa euskaraz da— HBO Max plataformak, berriz, duela gutxi jarri du bere aurreneko filma euskaraz: Lara Izagirreren Nora.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia