Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2007
‎Egindako neurketen arabera, kale erabilera etengabe behera jaisten da Ipar Euskal Herrian. 1993ko% 6, 5tik 2006ko% 4,6ra jaitsiz, bi puntu galdu ditu: % 1,9 (1 taula).
‎Egindako neurketen arabera, kale erabilera etengabe behera jaisten da Ipar Euskal Herrian. 1993ko% 6, 5tik 2006ko% 4,6ra jaitsiz, bi puntu galdu ditu: % 1,9 (1 taula).
‎Euskararen Kale Erabileraren V. Neurketaren emaitzez Ipar EuskalHerrian – Jean Baptiste Coyos buruan bi puntu galduz(% 1,9),% 6, 5tik% 4,6ra jaitsiz. Lau neurketetan beherakada bat badugu.
‎Kale erabilera Ipar Euskal Herrian etengabe behera jaisten dela erran dezakegu, hamahiru urteren buruan bi puntu galduz(% 1,9),% 6, 5tik% 4,6ra jaitsiz. Lau neurketetan beherakada bat badugu.
2010
‎— Aurreko bi puntuak ukatu gabe, jende askok gaiaz entzun eta aipagai izan arren, askok aitortzen du" askorik ez" dutela ulertzen ekonomiaz. Politikaz edo futbolaz baino, arruntagoa da" ez dut piperrik ulertzen" ekonomiaz ari garelarik entzutea.
2011
‎Ahozko jarduna zeharo lehentasunezkoa izanik ere, idatzizkoa ez dago XXI. mendean bazter batera uzterik. Munduko eskualde modernizatuetan hiztun herriek (euskaldunok, adibidez) behar beharrezkoa dugu gure hizkuntza, hitzez ezezik, idatziz ere erabiltzen jakitea. hitzez eta lumaz jarduten jakite horrek aukera erosoa ematen digu gure arteko harreman sare" berriak", supralokalak eta birtualak, eratzeko eta probetxuz erabiltzeko. euskal eskola eta euskaltegiak beharrezkoak dira, hortaz, azken bi puntuon ildotik. hiztun herri txikion etorkizuna, ia beti, eleanitza eta kulturanitza izango da. elebakartasun territorial erabatekorik nekez, arnasgune jakinetatik kanpora bereziki oso nekez, gu bezalako hiztun herri txikiahul batek inon (europa moderno, interaktibo, supraetniko honetan inon baino gutxiago agian) eskura dezake. geure asmoak eta atseginbideak beste enfoke global gizatiarrago bate...
‎· Egitura atal ezberdinek burutzen edota sustatzen dituzten iharduerak. Azken bi puntu hauekin Datu Base bat osatuko da.
2013
‎Dena dela, 2011ko neurketak etorkizunari begi itxaropentsuz begiratzeko tenorean jarri gaitu berriro, gazteen erabilerak jauzi kuantitatibo nabarmena egin baitzuen, epealdiko batez bestekoaren aldean. Behaketa horren arabera, herriko erabilera orokorra bi puntu hazi zen, %34an jarriz. Gazteen artean, ordea, hamaika puntu oso, %36tik %47ra.
‎Haur eta helduen multzoetan bakarra izan zen euskarak irabazitako puntua, %48ra eta %33ra igoz, hurrenez hurren. Adinekoen artean, aldiz, bi puntu galdu zituen, %25etik %23ra. Datuak datu, epealdiko neurketen batez besteko emaitzek esango digute 2011ko hazkunde hori joera positibo baten isla izan zen ala ez.
2014
‎Behar bagenu orain arteko gure kultura definitu bi puntu nagusi atxik nitzake: alde batetik ez da boteretik jiten, boterea zirikatzetik baizik, eta ez da akademia batetik heldu, baina petik goiti doana.
2016
‎Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide tzeptual eta zenbait iker metodo garantia onez bideratzeko lagungarri operatiboak diseinatzen laguntzea. Batez ere bi puntu hauek ditugu gogoan: a) bizi giro hurbileko476 erabilera nola hobeto neurtu, bai inkesta bidez, bai aurrez aurreko belarri entzunketaz, edota beste nolabaiteko bidez; b) lan esparruko erabilera nola ongi neurtu, bertako harremansare, bezero zerbitzari eta lankide lankide harreman sareak berariaz analizatuz.
‎a) bizi giro hurbileko476 erabilera nola hobeto neurtu, bai inkesta bidez, bai aurrez aurreko belarri entzunketaz, edota beste nolabaiteko bidez; b) lan esparruko erabilera nola ongi neurtu, bertako harremansare, bezero zerbitzari eta lankide lankide harreman sareak berariaz analizatuz. Funtsezkoak dira bi puntu horiek, egungo informazio mailatik gora egingo badugu nabarmen.
2018
‎Amaitzeko, labur bada ere, arlo diskurtsiboan larrialdiko egiteko gisa ikusten ditudanak aipatu nahi nituzke, batik bat, kezkatuta nagoelako azken aldian euskararen aurkako joera erasokorrak suspertzen sumatu ditudalakoan, eta haien aurreko erreakzioak inoiz baino neutralizatuago. Bi puntu hauetan laburbilduko nituzke larrialdiko egiteko diskurtsibo horiek.
‎Kasu honetan ere, erantzun nagusia da ekimena bateragarria dela laneko dinamikarekin. Egingarritasunarekin loturiko bi puntu hauen froga argiena taldeen asteroko berrespena da, aldiro erabaki baitute esperientziekin jarraitzea. Eta berrespenez gain, ildo beretik doaz ere lankideen eta teknikarien esperientzien amaieran jaso izan ditugun lekukotzak.
‎Bermeok ia 4 puntuko jaitsiera izan du ezagutzari dagokionez, eta Ondarroan zertxobait(+ 0,7) gora egin du, EUSTATen datuen arabera. Lehen hizkuntzari eta etxeko hizkuntzari erreparatuz, Ondarroan zertxobait behera egin dute datuek, puntu bat eta bi punturen inguruan, hurrenez hurren. Bermeon, aldiz, beherakada 11 eta 12 punturen bueltakoa izan da.
‎Antzuolako herritarren diskurtso eta praktikak – Onintza Legorburu Larrea diskurtso berriez hitz egingo da. Hauek sakon aztertu eta analizatzeko asmoz, atala bi puntu ezberdinetan banatua izan da. Batetik, hitanoa" label" edota" pedigri" adierazle izan litekeela Antzuolako gazte batzuentzat, suma genezake lehen puntuaren bidez. Eta bestetik, hitanoa emakumeentzat, ahalduntzeko tresna baliagarri bat izan litekeen edo ez aztertuko da bigarren puntuan.
2019
‎Biztanlez txiki dira arnasguneak: ...bizi. arnasguneak aski elementu sekundario dira, beraz, mintzagaitasunean oinarrituriko hiztun elkarte osoaren kopuru perspektiba hutsetik. hizkuntza indarberritzeko saioa ezin da hortaz, inola ere, arnasguneetara mugatu42 kopuruz sekundario edo periferiko izanik ere, zentral zentralak dira arnasguneak. zentraltasun hori ez dago gaitasun linguistikoaren plano demolinguistiko kuantitatiboan, beste bi puntuotan baizik: a) eguneroko mintzajardun arruntaren euskal nagusitasunean, eta b) hiztun multzo trinkoen belaunez belauneko transmisio betean. kontzentrazio demografiko handiaren eta" betidaniko gizarte ohitura" ren eraginez eguneroko mintzajardun arruntean euskara hain bizi egoteak eta mintzajardun horren belaunez belauneko jarraipen bermeak, ez euskaraz" dakiten" hiztunen kopuru portzentaje hutsak, ematen die arnasguneei aparteko garrantzia. euskaraz dakien jende gehiena ez da, urrundik ere, arnasguneetan bizi.
2021
‎Atzerrian jaiotakoen taldeari erreparatuta, nabarmentzekoak honako hauek dira: alde batetik, Beran dagoela proportziorik altuena(% 11,8), eta bertzetik gehiago direla emakumezkoak gizonezkoak baino (ia bi puntuko aldea). Alde hori nabarmenagoa da Arantzan eta Etxalarren.
2022
‎Helduekin gertatu bezala, adinekoen artean ere badago jaitsiera adinkideen arteko solasaldietan, baina galera apalagoa da, bi puntukoa(% 51tik% 49ra). Hortik zera ondoriozta daiteke, haurren inpaktua txikiagoa dela adinekoen hizkuntza erabileran, eta, adinkideen solasaldiak harturik, adinekoek gehiago egiten dutela euskaraz heldu nagusiek baino.
‎Euskal Herriko joera orokorra nabari da UEMAko udalerrietan ere. Emakumeak eta gizonak oro har alderatuta, bi puntu eskasekoa da diferentzia: emakumeen% 62 eta gizonen% 60 sumatu dira euskaraz.
‎Euskara lehen hizkuntza duten herritarren ehunekoa jaisten ari da urtez urte. Erkidegoko datu orokorretan jaitsiera leuna izan da 30 urtean, bi puntukoa, baina udalerri euskaldunetan oso nabarmena da, ia hamahiru puntukoa; arnasguneak soilik hartuta, handiagoa, hamabost puntukoa. Lehen hizkuntzaren aldagaiak sarritan izaten du lotura gaitasun erlatiboarekin, eta jaitsiera horrek mahai gainean jartzen du beste aldaketa bat:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia