2009
|
|
Akatz au kentzeko
|
bi
bide dira: zenbakiak ogeieraz idatzi, ala zenbakiak amareraz esan.
|
|
[20 EZB] testuan, aldiz, hitz elkartuak erabili ziren sistematikoki. [32 ZJA] eta [33 ZJ2] testuen egileak ere hitz elkartuak erabili zituen, baina azalpena ez da aurrekoa bezain argia; azkenik, [33 ZLI] testuak maileguak eta hitz elkartuak erabili zituen; horrez gain, batzuetan
|
bi
bideak nahasi zituen, esaterako, «Dekametrua (Dm). edo ameurkiña (am.): 10 metro ditu».
|
|
Norbaitek gauzen gaineko eskubidea baduela besteek jakiteko, horien publikotasuna
|
bi
bide nagusitik lortzen da: edukitza bidez, gauzaren titular itxura adierazten duen kanpo zeinua baita; eta erregistro publikoen bidez. Horiekin batera, dokumentu publikoek ere funtzio bera betetzen dute.
|
2010
|
|
Horrela, bada, lan honetan aipatzen ditugun zenbait autorek komunikazio gaitasuna osatzen duen ezagutzaren berri eman dute. Halaber, lan honetan irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna zehaztu dugu eta horretarako
|
bi
bide hartu ditugu; batetik, irakasleak bere eguneroko jarduera akademikoan dituen hiru lan eremuak zehaztu ditugu; bestetik, Europako Erreferentzi Marko Bateratuak aipatzen duen C1 hizkuntza maila oinarri hartuta, irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna aipatutako hiru eremuotan azpimarratu dugu.
|
|
Lan honen egileoi egokia iruditu zaigu
|
bi
bidetatik jotzea sarrera honetan; batetik komunikazio gaitasunaren garrantzia azpimarratzeari ezinbesteko deritzogu, egungo ikuspegi linguistikoetan horixe bilatzen baita; bestetik, irakasleak duen jardueran oinarrituta, lan hau egiteak izan duen helburua zehaztu dugu.
|
|
Egun, epistemologia sozialean,
|
bi
bide nagusi nabarmentzen dira4: ikuspuntu klasikoak egiaren, justifikazioaren eta arrazionaltasunaren kontzeptuei loturik aurkezten digu epistemologia sozialaren ekarpena (Goldman, 1978, 1986, 1987; Kitcher, 1990, 1993; Anderson, 1995; Schmidt, 1994; Fricker, 1998; Craig, 1990) 5 Ekarpen ez klasikoak, aldiz, egiaren nozioa baztertu eta testuinguru gabeko ezagutzan edo arau arrazional kulturalki unibertsalen ezintasunean oin hartzen du, eta, epistemologia soziala kultura konkretuen arrazionaltasun arauak aztertzeko eta identifikatzeko saialdian kokatzen du (Barnes Bloor, 1982; Latour, 1987; Latour/ Woolgar, 1979/ 1986; Fuller, 1987, 1988, 1999; Longino, 1990, 2002) 6.
|
2011
|
|
Azken hori
|
bi
bidetatik hasi ohi da: norbaitek bortizkeriaren egoera jakinarazten dio poliziari edo andreak berak polizia etxera jotzen du.
|
2012
|
|
Pertsuasio prozesuak jarrera eta portaera aldaketa eragin nahi du; mezu emaileak, ematen den mezuak berak, komunikazio kanalak eta testuinguruak eragin dezakete pertsuasioan (Petty, Cacioppo, Strathman eta Priester, 1994), eragina prozesu afektibo, kognitibo eta portaera prozesuetan gauzatuz eta jarrera aldaketa sortuz. Petty k eta Cacioppo k (1981, 1986a eta 1986b) «Elaborazio Eredua» deituriko eredu teorikoa formulatu zuten eta eredu horren arabera pertsuasio mezu baten aurrean
|
bi
bide bereiz zitezkeela zioten. Lehenengo bidearekin, erdiko bidea edo elaborazio altukoa deiturikoaren bidez, mezu hartzailea saiatzen da mezuaren ebaluazio kritikoa egiten eta aurkezten zaizkion azalpenak aztertzen, balizko ondorioak ebaluatzen ditu eta informazio berriak bere aurrezagutzekin lotzen ditu.
|
2013
|
|
Lehia politikoko jokaleku horretan, autonomia estatutua eskuratzeko lasterketari eman zitzaion hasiera, baina
|
bi
bide hartuta horretarako: udalena edo gestorena.
|
2014
|
|
Korronte politiko ezberdinen arteko eztabaidagaien artean nagusitzen hasi zen hizkuntzaren auzia, komunikatzeko tresna izatetik helburu politiko zehatz batzuk lortzeko aitzakia edo trabatzat erabiltzen hasi baitziren alderdi guztiak. Herri bat egituratzeko orduan hizkuntzaren auzia ezinbestean jorratu beharra zegoela agerian geratu zen, eta horren aldekoak ez zirenek,
|
bi
bide hartu zituzten: hizkuntzaren eta nortasun nazionalaren arteko erlazioak ukatu, batak bestea baldintzatu ezin zezakeela defendatuz, edota ordura arte hain agerian ez zegoen beste nortasun nazionala indartu, kasu horretan, espainiarra13 Euskararen izaera bera, iragana eta etorkizuna zalantzan jarri zen aurrenekoz14.
|
2020
|
|
erakundeen propaganda mezuetan ere erabili izan dira gizonezkoei zuzentzeko aditz formak, nahiz hartzaileak gizonezkoak bakarrik ez izan. Hori saihesteko
|
bi
bide proposatu zituen Juanenak (1991): zuka erabili, edo bai toka bai noka idatzi mezuak.
|
2021
|
|
Budapesteko Adierazpenak, aldiz, sarbide irekia lortzeko
|
bi
bide zehazten zituen (Budapest Open Access Initiative, 2002): sarbide irekiko aldizkariak (urrezko bidea izenez ere ezagutzen dena), eta autogordailutzea (bide berdea, gordailu instituzional edota tematikoak erabiliz).
|
|
|
Bi
bide, behintzat, badira adizkien azterketa egiteko: adizkiak bere horretan erabiltzea edota adizkietan agertzen diren marka gramatikalak (erroa, pertsonamarkak...) erabiltzea.
|