Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2007
‎Bestalde, ekintza bera zuzenduta dago euskararen normalizazioan eragiteko, paisaia linguistikoan kasu honetan. Ekintza horren arrakasta beraz bi bidetatik ebaluatu behar da, ikaslearen hizkuntzan daukan eraginean batetik, eta inguruan daukan eraginean bestetik.
2009
‎• Aurrekoarekin jarraituz, eta asko laburtuz, badirudi bi bide nagusi ikusten direla euskararen (eta Euskal Herriaren) normalizaziorantz argi joateko, baita normalizaziora iritsi eta bertan mantentzeko ere:
‎Aurrera begira, tailerreko partaideen ezagutza adimen emozionalean parekoa izatea eta partaideen formazioa aurrez jakitea baliagarria izan liteke tailerra hobeto egokitzeko. Bestetik, bi diziplinen uztarketa bi bidetik ikusten dugu: maila orokorrean, euskararen familia bidezko transmisioak sortzen dituen emozioen inguruko ikerketa bideratuz, batetik, eta maila zehatzagoan, ikastetxearen hizkuntza proiektua eta heziketa emozionalaren garapen proiektua batera ekarriz, bestetik.
2010
‎Horrela, irakaskuntza eleanitzerako gutxienez bi bide daude. Lehen bidetik, ahaleginak egiten dira etorkinek dakarten hizkuntzak agerian jartzeko, eta horien errekonozimendua ikasleen artean pizteko.
2011
‎Soziolinguistika klusterrak antolatutako IV jardunaldian egin zen ondoren dakargun mahai ingurua. Ling Yutang idazle txinatarraren ideia batekin eman zitzaion hasiera mahai inguruari, alegia, argia zabaltzeko bi bideetatik (argia igortzen duen lanpara izatea edo argia islatzen duen ispilua) zein izan lukeen euskal soziolinguistikaren ezagutza behar den lekuetara hel dadin. helburu horrekin bildu ziren lau aditu. horietako bi unibertsitateko irakasleak ziren eta beste biak euskal soziolinguistika arloan lan berezia egiten ari diren bi blog etako sortzaile eta kudeatzaileak. Mahai inguruan oso agerian geratu zen soziolinguistikaren ezagutza zientzia modura zabaltzearen beharra, baina baita dibulgazio sozialak beste ezaugarri komunikatibo batzuk lehenetsi behar dituela. kanal eta tresna guztiak beharrezkoak izan arren, bakoitzak berariazko tresnak erabiltzearen beharra azpimarratu zen • Hitzgakoak:
‎Ling Yutang idazle txinatarraren ideia batekin emango diogu hasiera mahai inguru honi. Berak esaten zuenez, argia zabaltzeko bi bide daude: argia igortzen duen lanpara izatea edo argia islatzen duen ispilua. hori da orain aztertu nahi duguna, ispilua non jarri litzatekeen, zer ispilu mota genukeen euskal soziolinguistikaren ezagutza behar den lekuetara hel dadin. helburu horrekin bildu ditugu mahai honetara honako adituak. hasteko, Benito fiz santutxuarra dugu, euskal filologian lizentziatua, Aekko irakasle, eta gaur egun didaktika saileko koordinatzailea. gainera, ezaguna da Karrajua eta Atoan blogak gidatzen dituelako.
2012
‎transmisio informala, familia bidezkoa, eta transmisio formala, irakaskuntza bidezkoa (zinkunegi 1995: 76). oro har, ikerketek —eta bereziki kuantitatiboek— hizkuntza transmisioaren bi bideei bereiz heldu ohi diete, biak uztarturik edo elkarreraginean aztertzeko joerarik izan ez dela.
‎Aipatu dugu 1 sektorean ez dela mintzaldatzerik eman oro har. halaber 3 sektorean ere bada udal elkarteak bultzaturik" merkataritzan euskaraz" kanpaina hainbat indargune adierazten dizkigularik. 2 sektorea da, industria, arnasgune gutxien antzematen diren eremua enpresa txiki bakanen bat salbu. hortaz landa eremua dugu, nagusiki arnasgune. hortaz, baserritarrak kalera jaisten direnekoa aprobetxa litzateke arnasgunea baita berau. horretarako bi bide jorra litezke: alde batetik landa mundua eta baserritarrak prestigiatu litzateke eta bestetik topaguneak baliatu euskara indartzeko.
‎Irizpide honekin lotuta, zalantzarako bi bide nagusi daude.
‎Eta horren ondorioz, aldagairen batek mezua zein bidetik (barnekotik edo kanpokotik) landuko den eta aktitude aldaketa nolakoa izango den baldintza dezake. Bestela esanda, edozein pertsuasio aldagaik aktitude aldaketa jakin bat eragin dezake, bi bideetakoren baten bitartez (barnekotik edo kanpokotik) edo prozesu psikologiko ezberdinen bitartez, hartzaileak mezuaz egiten duen lanketa kognitibo kopuruaren arabera. Azken batean, ELMak proposatzen duena da hartzaileak mezu pertsuasiboaz egingo duen lanketa probaPertsuasio prozesu guztietan iturri batek mezu bat bidaltzen dio hartzaile edo audientzia jakin bati, testuinguru zehatz batean, kanal jakin bat erabiliz eta aktitude aldaketa jakin bat eragiteko asmoarekin.
‎Aldizkari horien irakurle kopuruak ezin dira zehatz mehatz jakin, bi bide erabiltzen baitira beroriek eskuratzeko. Batetik, harpidetza11 sistema dago eta etxean jaso daitezke.
2013
‎1) aldeko diskurtso berriak eraikiz eta sozializatuz, 2) gure gizarte osoak, edo gehiengoak, aldeko ibilbidea hartu edo jarraitu dezan. Hau lortzeko, behin baino gehiagotan, bi bide hauek proposatzen dira: (1) Framing Aldarrikatzailea eta Uzkurra bi ereduak gainditu behar dira, hauen artekotasuna ere lortu beharrekoa da, adostasun batera iristeko:
2014
‎Hizkuntza, edo zehatzago esateko, euskararen normalizazioa hemen kokatzen da, edo behintzat, hemen koka daiteke, komunitate kontzientzia horretan funtsezko elementu modura, eta bi bidetatik egin dezake gainera:
‎Izan ere, euskararen erabileran pausoak emateko bi bide ditugula uste dut (elkarren alboan egin daitezkeenak). Bata, gazte ororen kontzientziak euskararen alde aktibatzea eta bestea, poliki poliki erreferente eta bizipenen bitartez euskara hegemoniko bilakatzea gunez gune.
2015
‎Horretarako, SDetako proiektu komunikatiboa eta ahozko testu generoaren askotariko alderdiak lantzeko jarduerak ahalik eta modu eraginkorrenean ustiatu litezke. Bi bide proposatzen ditugu:
2016
‎Goikoarekin bat eginez, egituraketa bikoitza eraldatzeari ekiteko, bi bide aurkituko ditugu. Batetik, komunikazio ekintzak:
2018
‎Transmisioaren kontua eta euskararen galera baten erruduntasunare na, emakumeak eta euskara lotzeko bi bide bakarrak izan dira urte luzeetan.
‎Transmisioaren kontua eta euskararen galera baten erruduntasunarena, emakumeak eta euskara lotzeko bi bide bakarrak izan dira urte luzeetan. Hau da, urte luzez eta hizkuntza eta emakumeak lotuz, bi kontzeptu hauen inguruan aritu izan dira ikerketa eta ikertzaile gehientsuenak.
2021
‎Hortaz, jarduna gehiago lotzen zaio ELEN sareak duen alde politikoari. Lan horrek bi bide nagusi hartu izan du. Batetik, ELEN sarearen barruan euskal hizkuntza komunitatearen aldarria eraman izan du Kontseiluak, eta ondorioz, ELENen izenean gure komunitateari eragindako hizkuntza eskubide urraketa larriak nazioartean salatu izan ditu.
2022
‎Egoera estruktural saihetsezin honek erantzun berriak behar ditu. Kontuan izan behar da immigrazioak bide bat daramala, eta euskararen berreskurapenak beste bat; bi bide horiek konbergenteak izan daitezen egin behar da lan, ezinbestean.
‎Kontuan izan behar da immigrazioak bide bat daramala, eta euskararen berreskurapenak beste bat; bi bide horiek konbergenteak izan daitezen egin behar da lan, ezinbestean. Ezin liteke irtenbiderik bilatu atzerriko immigrazioa ukatuta.
2023
‎Datu bilketarako bi galde sorta erabili dira, ikasleek eta euren gurasoek bete dituztenak10 Zumaiako hiru eskoletako LH4ko eta LH6ko ikasle guztiei pasa zitzaizkien11 Horrez gain, datu horiek kontrastatzeko helburuarekin, beste galde sorta bat prestatu zen ikastetxeetako HH5ko, LH4ko, LH6ko ikasleen guraso guztientzat. Bi bide ezberdin erbilitako datu bilketa bikoitz hori egiterakoan errealitatearen argazki fidagarriagoa ateratzea izan dugu helburu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia