Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2001
‎Bere lana urrunean ziren eta hurbilera ekarri dituzten gauzen arteko esanahiaren osaketa izango da arte modernoan, horretarako jendeak pelikulak ikusten ikasi zuen moduan, poema berriak irakurtzen ikasi du. Poeta modernoak, ValĂ©ry k esan bezala, mikroskopioa jartzen dio errealitateari eta, era berean, handituak ematen ditu, lehen planora ekarriak, errealitatean errelieberik ez zuten objektuak.
2006
‎Eta ezpalek noizean behin ateratzen zituzten zirti zartek areagotu egiten zuten, estali bainoago, gurasoek bezperan jaiotza agiriko J hartaz esan zizkidaten hitzen oihartzuna. Gauza bera egiten zuten objektuek eta gorputzek, egunaren argi motelak, kaletik zetozen hotsek.
2007
‎Oinez zebilela, oooo? murmuratzen zuen agureak, soinu hura entzunda, o, rekin hasi eta gauzak eramateko balio zuten objektuen izenak bururatuko zitzaizkion esperantzan. –oooo... ontzia!?
2009
‎Olgetari guztiek ezagun zuten objektua ostendu eta topatzean oinarritzen zen jokoa leku itxietan egin ohi zen. Objektua ostentzen zuen olgetariak topatzen laguntzen zien garaitikoei.
‎Parte hartzaileek mugimendu biologikoa hautematen zutenean, arreta patroiak behatu zituzten. Behatu behar zuten objektu hori giza irudi bat izan zen (puntu batzuez adierazia), eta txalo ugari ematen zituen haurrentzako kanta baten erritmoan; ezkerraldean irudia eskuinekoa zen, mugimenduan eta soinuan, eta eskuinaldean ahoz behera zegoen, soinurik gabe. Autismoa duten haurrak gutxi erreparatzen diote hitzik gabeko hizkuntzari, gizarte informazioa txertatzeko oinarrizkoa baita.
2010
‎NEKANE. Marisa hiltzeko erabili zuten objektua da. Laborategitik ekarri dute ointxe.
‎Horrelako arte proposamenekin Eva Hessek, 60ko hamarkadako beste artista batzuekin batera, artearen objektu tradizionalarekin bukatu zuen: muga formalak zituen objektuak, ikuslearen esperientzia estetikora bideratutako objektuak, forma esanahi bihurtu zuten objektuak.
2012
‎Lehenago, gatazken protagonista bakarrak erreboltariak eta estatua ziren; biktimak ezabatzen ziren eduki orokorren gibelean: batzuentzat, garrantzirik gabeko saihets ondorioak ziren; izpiritu hoberenentzat, erruki berezia merezi zuten objektu pasiboak. Inoiz biolentziaren bukaera gertatzen bazen, protagonistek (estatuak eta erreboltatuek) amaia jakinarazten zuten eta kito.
2013
‎Une batez, inurri guztiak inguratu zuten objektu hura eta lan egin gabe egon ziren pixka batean. Baina berehala inurri nagusia agertu eta ero baten moduan hasi zitzaien builaka:
2015
‎Beti kale egiten zen, une hartako larritasunarengatik. Hitzak saiheska hegatu eta azpiegi jotzen zuten objektua. Orduan, amore ematen zenuen; orduan, hondora joaten zen ideia berriro; orduan, jende heldu gehiena bezalakoa bihurtzen zinen, zuhur, iheskor, begi artean zimurrak eta etengabeko kezkati itxura.
2016
‎Mugikor bat entzun zen. Nagore Artundok sofa betetzen zuten objektuen azpian bilatu zuen telefonoa. Latak eta aldizkariak erori ziren lurrera.
2017
‎Kasu horretan, alderen batean 50 cm-tik gorako neurria zuten objektuak bakarrik hartzen zituzten aintzat.
2018
‎Gaua gertu, arrats beheraren argi indargea jabetzen hasita zegoen gelako gauzez, mahai, aulki, arasa, ontzi nahiz pegartegi izandakoen islak pixkana pixkana desitxuratuz. Handik laster, beren izaera propioa galduko zuten objektu haiek guztiek, eta itzalen ore bakar bat osatuko denen artean. Suaren aurreko eta inguruko gauzek bakarrik eutsiko zioten, dardarka eta gorri badarik ere?
2019
‎Pluralgilea dugu ditu adizkian, bai, eta adizki hori lortzeko pluralgilea du adizkian jarri zuten. Hori da onartzen ahal duguna; baina, zer nolako marka erabiltzen zuten objektu zuzenaren gainean. Bistan da ezin dugula ez baieztatu, ez ezeztatu, ak atzizkia erabiltzen zutela izen sintagman; pentsatzekoa da izenak pluralean erabiltzen bazekitela, bertzerik ez.
‎Nolabait ere, erran dezakegu lehenbiziko erakuslea asmatu zutenetik, giza hizkuntzetan lehenengo pausoak eman ondoren, beren logikan harrapatuta zeudela ematen duela: aspaldiko garai haietan behar beharrezkoa zen holako errekurtso bat edukitzea elkar ulertzeko; lexiko urria eta oinarrizko adizkiak, hain zen eskasa haien hizkuntza gaitasuna ze, behatz erakusleaz lagundurik, aurrean zuten objektura hurbiltzeko ez zuten inolako aukerarik izan. Eta hau hitzaren abantailaz jabetu ondoren, denbora kontua izan zen gainerako erakusleez eta erabilerez konturatzea.
2021
‎Lerro batzuk irakurri nituen, asko ere ez, baina bai irudi bien zergaitiez ideia bat osatzeko adina. Eskuen artean falta zuten objektua ispilua zen, Afrodita argiaren kasuan, eta gerra ezkutua, bestearen kasuan. Irudi bien artean jesarri nintzen.
‎Egunean zehar zakar jo zuen haizeak ezgauza bilakatutako aterki burdin zorrotzez beteta zeuden zakarrontziak, besterik ez zuen ikusten. Bete beharreko funtzioa ganoraz betetzen ez zuten objektu haiek zertarako atzera etxeratu. Kontsumismoaren aroan hobea eskuratzeko aukera izanik, ezin erdipurdikoarekin konformatu.
2022
‎Mende asko behar izan ziren ikuspegi hau aldatzeko. Lehenengo, Lurra laua ez zela frogatu zen, gero, Lurrarekin antza gehiegizkoa zuten objektu astronomikoak ba zirela, baita begi bistan ikusten ez zirenak ere (Jupiterren ilargiak). Zertarako sortuko zituen jainkoak pertsonek ikusi zuten objektuak?
‎Lehenengo, Lurra laua ez zela frogatu zen, gero, Lurrarekin antza gehiegizkoa zuten objektu astronomikoak ba zirela, baita begi bistan ikusten ez zirenak ere (Jupiterren ilargiak). Zertarako sortuko zituen jainkoak pertsonek ikusi zuten objektuak. Gertaera hauek ez ziren ondo ahokatzen erlijio horien hain propioa den antropozentrismoarekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia