Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2004
‎Antzinako egiptoarrek kontsumitutako ardo motari dagokionez, badirudi lehorrak zirela gogokoenak. Ardura zuten maisu maistrek eskuz etiketatutako sei ardoetatik batek bakarrik zuen izena" gozo" hitza. 5 urtetik gorako ardo onduek inbentarioen herena hartzen zuten.
2005
‎Haren aurpegia masailetik gertu sumatzen nuen, haren ezpainen berotasuna belarrian, haren ile kizkur solte bat nire kopetan kilima eginez, eta eztarrian gora igotzen zitzaidan zoriontasunaren dasta eztia, eta zeruan banengo bezala sentitzen nintzen, eta hantxe geratu nahi nuen betiko, Tabor mendian Jesusen dizipuluak bezala. Ebanjelioaren pasarte hura igandeko mezatan entzuten nuelarik, ederki asko nekien zertaz ari zen, ederki asko nekien zer sentitu zuten Maisuak aukeratutako hiru apostoluek, ederki asko ezagutzen nuen estasiak ahosabaian eragindako dasta eztikara, ederki asko jakin ere zergatik geratu nahi zuten haiek Taborren betiko, nik ere halaxe nahi izaten nuen-eta poz bete hura sentitzen nuenean: betiko irautea.
2006
‎Baina, esan dizudan moduan, Gorteko galtzadak utzi eta bidezidorretan zehar ihes egin behar izan zuten. Denbora egin zuten gure etxean, eta, halako batean, erabakia hartu zuten maisuak eta ikasleak. Etxera itzultzeko ordua zela erabaki zuen Xoakimek.
2008
‎Eibarko armagintzaren bilakaera ezagutzeko, ezinbesteko datuak eskaintzen dizkigun txosten bat aurkitu dugu GAOn, zeren 1835 urtean gremio bakoitza osatzen zuten maisu eta ofizialen nortasunak eskaintzen baitizkigu759 Zerrenda hori karlistek egin zuten, eta nahiko zehatza dela esango nuke, gerra sasoian gozatzen zuten eskubideari jarraiki, soldaten laurdena emanda arma zerbitzutik salbuetsita gelditzeko aukera zuten maisu eta ofizialek osatu baitzuten. Ikasleek ez zeukaten horretarako eskubiderik, eta ondorioz ez dira agertzen.
‎...intzaren bilakaera ezagutzeko, ezinbesteko datuak eskaintzen dizkigun txosten bat aurkitu dugu GAOn, zeren 1835 urtean gremio bakoitza osatzen zuten maisu eta ofizialen nortasunak eskaintzen baitizkigu759 Zerrenda hori karlistek egin zuten, eta nahiko zehatza dela esango nuke, gerra sasoian gozatzen zuten eskubideari jarraiki, soldaten laurdena emanda arma zerbitzutik salbuetsita gelditzeko aukera zuten maisu eta ofizialek osatu baitzuten. Ikasleek ez zeukaten horretarako eskubiderik, eta ondorioz ez dira agertzen.
2009
‎Errepresioa gogor ezagutu zuten maisu maistrek. Liburu honetan, euskal irakasleenkasua aztertzen da.
‎Aitak motortxo bat zeukan eta beti itsasora eramaten zuen, hamaika urte zituenetik. . Berriz ere eskolara itzuli behar nuela esaten zuten maisuek, eta gure ama haiekin hitz egitera joaten zen, itsasora joaten uzteko eskatzera. Aitaren familia itsasokoa izan da, eta amarena, baserrikoa.
‎Aprendizak izaten zituzten. Profesionalek egiten zuten maisu lana, eta askotan ikasleak euren etxeetan hartzen zituzten. Irakasteaz gain, jana eta ohea ere ematen zieten.
2011
‎Buruan ote zuen, bada, Estanisekin izan zuèn eztabaida eta haren ondorioz nahi ote zuen ikasleek plazan gertatutakoa ikustea, benetan ohar zitezen gerra zela munduan gerta zitekeèn hondamendien hondamendia? Edo etorkizunak eta etorkizunari lotutako goiti beheiti arazotsuek kezkatzen ote zuten maisua, maila batean edo bertzean, blokeatzerainoko jarreran?
‎Halaber, txostenak ez zuen aurreikusten unibertsitatean lehendik zeuden unibertsitateko irakasleen euskalduntzea. Beraz, Premia larriko neurrien txostenaren helburua ez zen unibertsitatea erakunde gisa euskalduntzea, baizik eta ikasketa unibertsitarioen zati bat euskaraz eskaintzea, unibertsitate aurreko hezkuntza zikloetan euskaraz lan egingo zuten maisu maistrak prestatzeko eta hezkuntza elebiduna abian jartzeko527 Horretarako noski irakasle eskolak irakasle euskaldunak behar zituen, eta hori lortzeko Premia larriko neurrien txostenak kontratazio berrien bidea lehenesten zuen, irakasleen euskalduntzea baino.
2012
‎Iruritako errekan aldiz, erdarazko eskolak ez zuen ez haurren arteko ez familien barneko hizkuntza harremana erdarara erakartzeko aski indarra izan euskara gizarte harremanetan sakonki errotuta baitzegoen. euskarazko eskolaren hastea eta bere ondorioak haranean euskara irakasbidea zuen irakaskuntza elizondoko Baztan ikastolan 1970ean hasi bazen ere6, eskola publikoetan euskarak aise beranduago izan zuen sarbidea. 1980ko hamarkadaren erdialdean eskola publikoetan jarduten zuten maisu maistra euskaldunak izan ziren, hein handi batean, irakaskuntza publikoan euskara sartze prozesuaren sustatzaile eta aitzindariak. Baztani dagokionez bildu dudanak erakutsi dit irakasleak izan zirela herrietako eskoletan euskara irakasbide gisa sartzea bultzatu zutenak eta prozesu horretan, anitzetan, guraso euskaldunen errezelo eta mesfidantzei aurre egin behar izan zietenak. euskarazko irakaskuntzaren hastapen horietan maisu maistrek gurasoen kontrako jarrerak gainditu behar izatea" Baztango ia herri guztietan" gertatu zen (Meu7 Aipamen bertsua honetan dokumentatua:
‎Ezaugarri horiek direla eta, eskolak nortasuna mantentzeko ezinbestekoak ziren irizpideak eta metodologia bereziak lantzeko autonomia pedagogiko handia zuen. Horretarako, Decrolyk bere pedagogia ezagutzen eta garatu nahi zuten maisuak kontratatu zituen.
2013
‎Sekretua geometria da. Zenbaki egokirik ez zuten maisuek, baina poligonoak bai.
2015
‎Guztiek iraganean gertatu edo eginiko zerbait aipatzen zuten, modu lausoan. Barkamen bila jotzen zuten Maisuarengana. Bake bila.
‎Etxeberriko haurrek ama zuten maixu
2017
‎Tokian tokikoari garrantzia emateko proiektua abiatu dute, hargatik. " Hasieran gidari izan genuen eta sukaldaritza eraldatu zuen iraultza egin zuten maisu handi haien ondora, Euskal Herrira, ekarri gintuen ikasteko izpiritua berreskuratzea erabaki genuen". Bertan izan dira asteon, eta orain arte egin ez zuten zerbait egin dute:
‎Areago: hain zuzen ere euskaraz irakatsiko zuten maisu maistrak ez aipatzea, errient errientsa euskaldunak. Ume umetatik eskola gauza sakratua dela kolkoratu dugunontzat ezin sinetsizkoa dirudi eskolaren aipurik ez egitea bere planetan.
2018
‎horixe, nola abereak ez diren eskolara joaten, ez diete ostu hizkuntza. Oso gogoan geratu zitzaidan ondorio hori, eta, gerora, halako barne errebeldia bat piztu zidan, euskara eragotzi zuten maisu maistren kontra. Soraurenen baziren oraindik euskararen beste aztarna batzuk:
2021
‎Hezkuntzaren arloa barrutik ezagutu du Reyes Berruezok (Iruñea, 1951), NUPeko irakasle eta arduradun izan baita, urte luzez. Errepresioa sufritu zuten maisu maistren memoria dauka orain ikerlan.
‎Bai. Nafarroako Gobernuak garbiketa sufritu zuten maisu maistren aldeko omenaldia antolatu zuen, 2016an, eta plaka batean jaso zituen haien izenak. Plaka horren bidez jaso zuten anitzek maisu maistra izandako gurasoek sufritutako errepresioaren berri, etxean ez zutelako kontatu.
‎Bi ariketa mota egiten zuten, irakurraraztea bat eta idaztea bestea. Lehenean, Hakim deitzen zuten maisuak irakurrarazten zion Azenariri eta hau urduritzen zen. Ez zuen abiadura onargarrian egiten, askotan etete edo huts egiteak aparte.
‎Hitzen edertasunak xarmaturik, greziarrek hitzaldiaren generoa inauguratu zuten, Antzinaroan jada arrakasta harrigarria izan zuena. Sofistek, hiriz hiri ikasle eske bidaiatzen zuten maisu ibiltariek, erakustaldiak egiten zituzten beren burua ezagutarazteko, beren irakaskuntzaren kalitatea erakusteko eta entzuleen aitzinean beren trebetasunak probatzeko. Batzuetan, diskurtso prestatuak ziren, eta, beste batzuetan, bat batekoak, ikusleek orduantxe iradokitako gaiei buruzkoak zenbaitetan gauza burugabeak, hala nola eltxoen edo burusoiltasunaren laudorioa— Hitzaldi haietako batzuetan, ateak zabalik egoten ziren jakin mina zuen edonor sar zedin, baina, gehienetan, itxiak ziren, eta goi mailako jendeak sarrera ordaintzen zuen hitzaldiak aditzeko.
2022
‎Habusekin baino ez zuen hitz egiten bere sentimenduez eta penez. Azenarik ezteietara gonbidatu egin nahi zuen eta Juarrosera zeramika eta beira lantzen zuten maisu artisauak berarekin ekartzeko eskatu nahi zion. Artisau haiek ez zituen hara bizitzera eraman nahi, hilabete batzuetan beren lanbidea erakustea besterik ez zuen gogoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia