2004
|
|
Erdi Aroko gizarte estatikoaren partez Berpizkundeari zegokion gizakiaren eta gizarte dinamikoaren aldeko apustua egiten da Joanes Uharteren ZientzietarakoArgimenen Azterketan, non lehenengo ataletik ikasteko gaitasun bakoitzari zeregindesberdina atxikitzen zaion: Ncrau beileren egia honen iekuko ona naiz. Zeren hiru lagun sartu ginen elkarrekin latinikastera, eta batak hura txit errazki ikasi zuen, eta gainerakoek ez
|
zuten
inoiz perpaus dotorebat osatzerik ukan. Baina hirurak diaiektikara iraganik, gramatika ezin ikas zezaketenetako batarte horietan goi mailako arrano gertatu zen, eta bcste biek cz zuten ikastaro osoan hitzik ereerran.
|
2007
|
|
Humbolt ek ez du zalantzarik egiten (hots, bere gizartea da ez duena egiten zalantzarik): ez zen hain faboragarria izango613 Arabiarrek, grekoengandik hartu zuten zientzia europarrei trasmititu bai, egin zuten, baina arte eta zientziazko eraikuntza hori jaso, gaur harrotzen gaituen hori, beraiek ez
|
zuten
inoiz euren kabuz jaso ahal izango614 Eta honezkero itsuak ikusten du, historia guztian hizkuntza ez dela irlatuki behatzen. Hizkuntzak, nazioaren karaktereak, «izpirituak», arrakasta historikoak, denak bat egiten du, denak organikoki bata besteari eusten dio.
|
2008
|
|
Ikusiko denez, hainbat erosketa egin zituen beste batzuen izenean. Gainerako 18 erosleek ez
|
zuten
inoiz udal kargurik bete, eta guztira saldutako ondasunen% 31,3 erosi zuten. Horien artean Francisco Martín Aranguren, Pedro Antonio Iraegi eta Miguel Azpiri nabarmentzen dira, hirurak ere 10.000 errealetik gorako erosketekin438 Azken hori zerga biltzailea zen?, sisero??
|
2009
|
|
Trauma kulturalbat da, hau da, pertsona baten ziklo kulturala itxi nahi da berriro komunitatearentestuinguru sozialean sartuz; izan ere komunitatea bizirik daudenek osatzen baitute, baina baita hilik daudenek ere. Hildakoek kulturalki definitutako tokiakdituzte eta familiartekoak beren hildakoekin erlazionatzeko espazioak dira hauek.Espazio hauek hildakoak gogoratzea eta beraiei gorazarre egitea ahalbidetzen dutekulturalki markatutako errito, otoitz eta omenaldien bidez. Gerran galtzaileenalderdian erailak izan zirenen senitartekoek ezin izan
|
zuten
inoiz haien ahaideenziklo kulturala osatu. Beren kokalekua ukatzeaz gain, debekatu egin baitzitzaienberen hildakoak bisitatzea eta omentzea.
|
|
Orduz geroztik makina bat izan dira Euskal Herrian barrena sortu diren herri aldizkariak, gehienak Gipuzkoan kokatu badira ere. Ordura arte euskarazko aldizkariek ez
|
zuten
inoiz lortu 80ko hamarkadan eta hurrengo urteetan euskarazko prentsak izandako indarra eta hedapena.
|
2011
|
|
Ondorioz, nahiz eta udal epaileei baino ezagutza urriagoa eskatu, Zuzenbidean lizentziadunak behar zuten izan eta oposizio bat gainditu. Epaile hauek ezin izan
|
zuten
inoiz 20.000 baino biztanle gehiagoko herrietan bere kargua egikaritu. 1944ko lege honen IX. oinarrian irakur zitekeenez, nahiz eta izen eta antolaketa desberdinak izan, udal epaitegiek eta eskualde epaitegiek eskuduntza berdinak zituzten.
|
|
Alde horretatik, euskarazko aldizkariak proiektu modernoagoak ziren, 50eko hamarkadako eztabaidek ahalbidetu zutelako bilakaera eta berrikuntza. Erdaraz argitaratutako aldizkariek, berriz, halako hausnarketa prozesurik ez
|
zuten
inoiz bizi izan, beraien hizkuntz hautua ez baitzen inoiz kolokan jarri. Eta horrela jarraitu dute gaur egun arte, ingelesaren sarrera arte.
|
2017
|
|
Diferentziahandienetariko bat jabetza eskubidea izan zen: bai Espartan bai Gortinan emakumezkoekondasunak jabetzan izateko eskubidea izan zuten, baina Atenasen ez
|
zuten
inoiz lortu. Hirihonetan, bereziki, emakumezkoak, betiko adingabekoak?
|
|
Demokrazia analizatzeko, arrazoitzeko eta argudiatzeko gaitasunetan zetzan, baina Grezianpertsona guztiek ez zituzten eskubide horiek izan. Hitza eta ahots publikoa gizonezko hiritarreneskubide esklusiboa izan ziren, eta besteek ez
|
zuten
inoiz pribilegio hori lortu.
|