Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2001
‎Bazekien, hala ere, ez zela libratuko, eta ez zen libratu: galderez josi zuten gaztetxoek aterpe usain txarreko batean. Aitak, ordea, ederki toreatu zituen.
2004
‎Maiatzean zabaldu zuten gaztetxoendako lokala Errekalden. Ordutik, herriko hainbat gaztetxok dihardute hantxe, ekintzak antolatzen eta parte hartzen.
2005
‎Euria ari zuen, ez zen gelditzen. Helduek baino gogorrago jardun zuten gaztetxoek.
2009
‎Baina beste talde bat dago, esate baterako iaz Gipuzkoako txapeldunorde izan zirenak, espezializazioarekin hasiko direnak." Honetaz gain, taldea egitea garrantzitsua dela azpimarratu du entrenatzaileak," gehienetan bakarrik lehiatu behar zara eta maila hauetan talde bezala lan egitea garrantzitsua eta polita da. Horregatik errelebu taldeak prestatuko ditugu lehiaketetan parte hartzeko." Lehenengo probakLehengo astean, denboraldiko lehengo probetan parte hartu zuten gaztetxoek. " Alebinentzat lehiaketaren nondik norakoak ezagutzeko balio izan zuen.
‎Gazte Klub eta Amaraun ludotekaren jaialdia eta Eskola Kirolaren Eguna elkartu ziren larunbatean, eta festa erraldoia izan zuten gaztetxoek Michelingo kiroldegian. Denetarik izan zen, eskola kirola, puzgarriak, tailerrak, zezen mekanikoa, bazkaria, panpinen emanaldia... eta egitaraua Txan magoaren emanaldiarekin borobildu zen.
‎Pausoka ekoiztetxetik adierazi dutenez, aurten ez dituzte figuranteen hautaprobak egingo. Joan den urtean telefilmean parte hartu zuten gaztetxoei telesailen agertzeko proposamena egongo diete.
2010
‎Elkartasunaren dimentsioa, bestalde, hiztunen zintzotasun eta erakarpen sozialarekin loturik dauden alderdi afektiboek xedatzen dute. horren arabera, elkartasun mailan estimu positiboa erakusten duten hiztunak zintzoak, adeitsuak eta eskuzabalak antzematen dira, eta euren hizkuntza giza harremanetarako eta taldeintegraziorako egokitzat hartzen da. dimentsio bi horien arteko banaketa oso baliagarria suertatu da hizkuntzekiko eta hiztunekiko jarrerak aztertzerakoan eta sarri erabili da hizkuntza eta aldaera gutxituen kasuan, zergatik ordezkatzen diren ala eusten zaien azaltzen laguntzen dute-eta (romaine 1980, woolard 1989, Coupland, williams eta garrett 1994). izan ere, hizkuntza gutxituen kasuan, sarri, hiztunek ospe txikiko hizkuntza modura hautematen dute eurena, estatusaren aldetik —overt prestige, ageriko ospe txikikoa (trudgill 1972) hain zuzen—, baina ospe handikoa elkartasun mailan —covert prestige, izkutuko ospe handikoa— eta elkartasun mailan aitortzen zaion balio handia da, hain zuzen, estatusarekin lotuta dauden funtzioetarako balio txikia duten hizkuntzak bizirauteko arrazoia; taldeko balio afektibo handiak ahalbidetzen du sozialki mailaz igotzeko asmoarekin hizkuntza ez baztertzea. aipaturiko dimentsio bi horiek gazteen euskararekiko jarrerak aztertzerakoan ere agertu dira. unibertsitateko ikasle euskaldunen artean egindako ikerketa batean, bikote ezkutuaren (matched guise) teknika esperimentala erabilita, gazteek euskaraz hitz egiten zuten hiztunak hobeto ebaluatu zituzten estatus edo profesionaltasun mailan gaztelaniaz hiztun berek hitz egin zutenean baino. elkartasunaren dimentsioan, berriz, modu berean antzeman zituzten gaztelaniaz eta euskaraz egin zutenean (amorrortu 2001a). euskararen aldaera ezberdinak (bizkaiera, gipuzkera, batua eta gaitasun mugatuko batua) erabiltzen zuten hiztunak ebaluatzerakoan ere dimentsio berak agertu ziren (amorrortu 2001b). beste ikerketa batean (larrañaga 1995, 2000), 13 urteko gazte euskaldunek egindako euskarari buruzko idazlanen azterketak antzeko dimentsioak azaleratu zituen: eragile izanarazleak (euskaldun izaerari lotutakoak) eta trukeordaineko eragileak (lana edo ikasketei lotutakoak). hala, lehenbizikoen bidez euskara nortasun hizkuntza (euskaldun egiten gaituena, arbasoen hizkuntza) dela azpimarratu zuten gaztetxoek eta bigarrenen bidez euskararen balio instrumentala (lana topatzeko, ikasketetan aurrera egiteko, hizkuntza bat gehiago jakiteko, baita euskaldunekin harremanak izateko ere) indartu zuten. hirugarren atalaren ondorenean, ikerketa kualitatiboan euskararen balio instrumental eta integratzaileari buruz aurkitutako emaitzak aurkeztuko dira; gero, ikerketako lekukoen datuak aztertzeko bi di...
‎Gaur hemen eta bihar han mundu guztiko hondartzetan omen zebilen hareari artea ateratzen; bide batez bizi izateko sosa batzuk biltzen, dena esan behar bada. Behingoagatik behar bezalako gaztelu bat egingo zutela pentsatu zuten gaztetxoek, dorre hortz eta zubi altxagarriduna, ikaragarri handia eta sendoa, ez haizeak ez urak ezin ezabatzeko modukoa.
‎Hala ere, nahiko apaiz eta lekaide lekaime jator ere ezagutu genuen, bai parrokian eta baita beste komentu eta elizetan ere, Arantzazuko santutegian bereziki. Asko ziren apaiz edo lekaide lekaimetarako bokazioa izan zuten gaztetxoak. Eta gaur egun, ez dira gutxi Oñatin jaiotako lekaide lekaime eta apaiz bizi direnak, ebanjelioa zabaltzen eta atzeratutako hainbat herriri laguntzen.
2011
‎Borja Apeztegia entrenatzaileak aipatu digunez," tximeletan ez zuen bere marka hobetzerik izan. ...olarretan zuzenean izateko txartelik lortu ez badu ere, entrenatzailearen ustetan," egindako marka eta postuak direla eta, bertan izango da". Igerilari osoaBestalde, Beñat Alkorta, Iñaki Etxebeste, Maialen Casado eta Janire Berasartek Igerilari osoa txapelketan lan bikaina egin zuten, Buruntzaldeko igeriketa taldeko entrenatzaileak azpimarratu duenez.Lau probatan parte hartu behar izan zuten gaztetxoek, 50 m. tximeleta, 100 m. bizkar proban eta 100 m. bular eta libreetan." Bi saioetan parte hartzen zuten lehen aldia zen. Laurek esfortzu bikaina egin zuten eta hobekuntza nabarmena erakutsi zuten" aipatu du Borja Apeztegiak.
‎1976, Gasteiz, Abetxuko langile auzo peto petoa, etorkinentzat berariaz egina. Inguruko lantegiak beste perspektibarik ez zuten gaztetxoek antzerki lana erakutsi zuten behin, eta gustatu, eta behin eta berriz eta askotan erakutsi zuten gero, harik eta antzerkia egin zuten arte bizibide. Antzerki lana Gasteizko gizarte zibilaren ekimen bihurtua dute hogeita hamar urte baino gehiago igaro direnean.
‎Martxaren egun handiaren bezperan izan zunan, Lemoizko plazan egin zen jaialdian. Kalimotxoa upelaka edaten zuten gaztetxo burubero haien ama sentitu hintzen: zer uste zuten txoro haiek, horren samur menderatuko al genituen, ba, munduaren lemari tinko oratzen dioten horiek?
‎Bertso jolasean parte hartu zuten gaztetxoak (Ikusi argazkia tamaina haundiagoan)
2012
‎– Maila makro sozialari dagokionez, gazte hauei heltzen zaizkien publizitate zein input mediatiko ia guztiak gaztelaniaz daude (ingelesez ere, gero eta gehiago). hezkuntza formalari dagokionez, esan beharra dago, d eredua abian jarri zenean, hiztun belaunaldi berri bat sortu zela: euskara hutsetik hasita ikasi zuten gaztetxoak, alegia. Barakaldoko kasuan hauetariko asko etorkin erdaldunen seme alabak edota ilobak dira.
‎Bizikleten erabilera bultzatzeko ere eskatu zieten, baina erantzuna izan zen inbertsio handiko proiektua zela eta diru-laguntzarik ez zutela lortu. Jaietan musika baxuago jartzeko ere eskatu zuten gaztetxoek, eta Martinezek onartu zuen ordenantzarik ez dutela horretarako baina" aztertzeko kontua dela". Bestalde, autobidean zarata ekiditeko panel gehiago Udalak ezin dituela jarri jakinarazi zien," Aldundiaren ardura delako errepidea".
‎Hark argitaratu zituen artikuluak irakurriko balitu ezusteko bat baino gehiago jasoko luke, eta haren irizpideen araberako erabakiak indarrean baleude aurka egiten saiatuko litzateke, kartsu. Don Miguelek onartuko liokeen gauza bakarrenetarikoa izango litzateke duela urte batzuk, egun gertatzen denaz beste, ikasi nahi zuten gaztetxo eta gazteak baino ez zirela etortzen institutura. Don Miguelek hortik aurrera esango lituzkeen gauzarik gehienek, ordea, dardara eragingo liokete Juanari hezurretako guneetan.
2016
‎TIL (Hizkuntzen Trataera Bateratua) ezaguna etorri zen ondoren, eta azkenik IIP (Ingelesez Ikasteko Programa). Ikasleak mundu globalizaturako prestatu nahi zituzten, ingeles maila bikaina lortuko zuten gaztetxoak lan merkatuan airoso ibiltzeko. Ez zuten esaten hedatzen ari zen ereduari galga jartzeko modu ederra aurkitua zutela.
‎Eskubaloi egunak eta Sanlo festak bat egin zuten joan den zapatuan, ekainaren 11n. Goizean eskubaloi partidak jokatu zituzten laugarren Eskubaloi Egunean parte hartu zuten gaztetxoek Kalegoen plazan, eta gero, 400 lagun inguru batu ziren Sigman egin zuten Sanlo festan. Bazkalostean, talde bakoitzeko jokalari aipagarrienak saritu zituzten.
‎Obrak euskarazkoak dira eta inoiz saritu edota argitaratu gabekoak izan behar dute. Gai librea izan zuten gaztetxoek, eta parte hartzaile bakoitzak nahi adina lan bidaltzeko aukera izan zuen.
2019
‎Rallyan parte hartu zuten gaztetxoen emaitza, berriz, honako hau izan da: \
2020
‎2007ko azaroan, Irungo ikastolatik eta Lezoko institututik elkarrekin joandako ikasle tropel bat aterpetu zen jauregian. Hamabost hamasei urtetako gazteak ziren gehienak, bizi biziak, horrelako istoriotan sinisten ez zuten gaztetxoak, parrandak buruan eta telefono mugikorra sakelan, besterik ez zuten neska mutil moderno horietakoak. Jon, Juanjo, Edu, Imanol eta Joseba irakasleek jauregiko gertakizunez ohartu bazituzten ere, ez zieten inolako jaramonik egin, eta zaharren sineskeriak eta zozokeriak zirelakoan, garrantzirik eman gabe jarraitu zuten euren josketekin.
‎Eta inork ez zuela haren arrastorik. Ez bazkarako futbol zelaian instituturako adinik ez zuten gaztetxoak aurrez aurre jartzen zituen jolasean zebiltzanek, ez artasoroetan mozketan ari zirenek, ez bufalo bikoteari goldea jarrita ildoa jorratzen oinutsik ari zenak, ezta herrixkako eskolatik atera berri zen bost irakasleko ekipoak. Zoro moduan ipotx libreen mundu librean atzera eta aurrera zebiltzan hiruzpalau urteko haurrek zer esanik ez.
2021
‎Andereñoek arrain pastela eskatzen zuten bitartean, mutilek haragi errea eskatu zuten. Bazkaldu bitartean Museoaz solas entretenigarria izan zuten gaztetxoek. Gero, beren gustuko bizitokiaz aritu ziren.
‎Beno, ados: Erbesteratuak dira erran zuten gaztetxoren batzuek, baina, erran ezazue, non ikasi dute horrela hegan egiten?
‎Aizkibel Liburutegian eskainiko dituzte aste osoan zehar. Saioetan parte hartzeko izena eman zuten gaztetxoek gaur, bihar eta etzi tailer gehiago landuko dituzte.
‎Tailerrean haurrek aztertu zuten gizakiaren portaerak Lurrean zer eragin duen. Modu praktikoan ikasi zuten gaztetxoek zientziak nola lagun dezakeen eboluzioan eta garraiobideetan. Horren erakusgarri, hidrogeno autoak ezagutu zituzten, eta, esperimentu erraz eta dibertigarrien bidez, haien funtzionamendua ere bai.
‎Man Ray 1922an hasi zen kasualitatez hiriburuko artista batzuei erretratuak egiten, modako bilakatu, eta ondoko urteetan Europatik nahiz Estatu Batuetatik Parisera iristen ziren artista gehienek nahi izaten zuten haren estudiotik igaro. Erretraturako erabiltzen ziren pose zurrunak hautsi eta pertsona bakoitzari zegokion jarrerak aurkitzen saiatzen zen; guk ere, Leveque jaunaren estudioan esan nahi dut, betiko poseak baztertzen saiatzen ginen, nahiz eta gure kasuan modeloak ez ziren entzutetsuak, distrituko familiak baizik edo jaunartzea egin behar zuten gaztetxoak edo ezkonberriak edo beren irudia paperean finkaturik ikusi nahi zuten gazteak.
2023
‎Euren arteko lagunarteko partidak jokatu zituzten. Pausoz pauso errugbian trebatzen ari direla erakutsi zuten gaztetxoek eta zelai izoztuari aurre eginez, entseguak, lasterketak edo plakaketak egin zituzten. Amaitzean, Beltzak RTko beteranoek prestatutako hirugarren denboraz gozatu zuten guztiek.
‎Gabonetako V. Areto Futbol Txapelketan ederki gozatu zuten gaztetxoek
‎Jarraitzaile horietako ugarik jo zuten Kobetamendira Pavement ikusteko, lege zaharreko BBK Live bateko kartelburua. Nahiz eta inguruan musika urbanoa eta elektronika zuten, eta Duki ikusi nahi zuten gaztetxo ugari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia