Emaitzak: 4
2005 | ||
Dirudienez, garunak sistema bat edo bestea aukeratuko luke, baliagarriena zein den, denbora zehaztasun handiagoz. Esperimentuan, tximino talde batek argi puntutxo bat ikusten | zuen telebista batean, eskuinera mugitzen hasten zena, eta, denbora bat igaro ondoren (adibidez, 500 milisegundo), norabidea aldatzen zuena gorantz joateko. Behin eta berriz errepikatzean, tximinoak gai ziren argi puntutxoak norabidea aldatzen zuen une zehatza aurresateko; horregatik, Medinaren arabera, tximinoen garunak zehaztasun handiz neurtu behar du denboraren joana. | |
Baina askoz geroago, 1969an Erresuma Batuan sortutako Open Unibertsitatearen arrakastarekin, teknologia eta hezkuntza konbinatzeko ideia serio hartzen hasi zen. Open Universityk, Espainiako UOCaren aitzindariak, edukiak zabaltzeko plataforma ezin hobea aurkitu | zuen telebistan. Gaur egun esan daiteke Interneteko unibertsitateek eskaintzen dituzten tituluak adreiluzko eta zementuzko unibertsitateenak bezain preziatuak eta garestiak direla. | |
2010 | ||
Gaur egungo ikasketak Zenbait ikerketa Sims doktorearen emaitzak Vermonteko espetxean islatzen saiatu dira, baina gaur egungo denborarekin bat datozen muga batzuk ditu. 2009an, Frederick Nystrom ikertzaile suediarrak saio kliniko bat egin | zuen telebistarako dokumental bat egiteko. Bi sexuetako 10 gazte mehe (20 urte inguru) 5.000 kcal eko dietetara eraman zituen hilabete batez. egunean, gizonezkoen kasuan, eta 3.500 Kcal. egunean emakumeentzat. | |
2020 | ||
Aldaketa horiei —esanguratsuak eta, batez ere, iraunkorrak— sedentarismoa gehitu zitzaien, aukeratutako elikagaiak eta kontsumo maiztasuna bezain elementu garrantzitsua. Seedoko inkestaren arabera, pertsonen %50 baino gehiago egon ziren eserita egunean bost orduz (edo gehiagoz), %30ek ordu kopuru hori bera eman | zuen telebista ikusten, eta %56k jarduera gutxiago egin zuen konfinamendu hilabeteetan. Ariketa fisikoa gutxitzeak (edo ez egiteak) ia pertsona guztiei eragin die, zer edo zenbat jan duten alde batera utzita. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |