Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎Kanadako gainerako lurraldeko gutxiengo frankofonoekin duela gutxi egindako ikerketa batek erakutsi zuen taldearen barruko bizindar subjektiboaren pertzepzioa lotuta zegoela esparru publikoetan nork bere taldeko hiztunekin izandako harreman kopuruarekin. Bestalde, esparru pribatuetako hizkuntza harremanak, etxe barrukoak, esaterako, bakoitzak bere hizkuntza taldearekin zuen identifikazio mailarekin zeuden lotuta gehiago (Landry, Deveu eta Allard, 2006a).
‎Legitimitate ideologikoaren osagaiak bateratu egiten ditu eraikuntza ideologikoa (Van Dijk, 1998) eta legitimitatearen eraikuntza Bourdieuk (1982) eta Tajfelek (1978; Tajfel eta Turner; 1979) adierazitako moduan. Fishmanek (1991, 2001) azaldu zuen talde desberdinen hizkuntza— eta kultura bizindarraren aldeko eta aurkako jarrera guztiak, jarrera neutralak eta axolarik ez izateko jarrerak barne hartuta, ideologikoak direla oinarrian. Hizkuntza ordezkapena alderantzikatzearen ereduan, Fishmanek dio" ideologia argitzeak" berebiziko garrantzia duela hizkuntzagutxiengoak suspertzeko hizkuntza plangintzak egiterakoan.
2011
‎Informazioaren bilketarako Focus Groups edo Talde Fokalizatuen taldeelkarrizketarako teknika erabili zen. hiru foku talde (3x7) osatu ziren Mintegira gonbidatu eta bertara agertu ziren pertsonekin. pertsona hauek aztergaiaren lagin zabala eta adierazgarria osatzen zuten, guztiak ziren hizkuntzaren normalizazioarekin erlazionatutako prozesuekin lanean edota ikerketan aritzen diren pertsonak eta gaiarekin lotutako gizarte arlo ezberdinak ordezkatzen zuten: hiru administrazio maila, unibertsitatea, aholkularitzak, gizarte erakundeak, enpresak eta ikerketa eta formazio guneak. ordubeteko iraupena izan zuen talde fokalizatuetan egindako taldeelkarrizketaren bidezko hausnarketak. Aldez aurretik egituratutako gidoi1 baten bidez iritziak trukatu eta partaideen ikuspuntuak eta ekarpenak jaso ziren.
2012
‎Zentzu berean, taldeen psikologiari buruzko ikerketa ospetsuenetako batean, Henri Tajfelek erakutsi zuen talde batean biltzeko arrazoiak oso garrantzitsuak ez izanda ere, eta taldekideak euren artean ezezagunak izanda ere, talde berean egote hutsak elkarren artean erakargarriago bihurtzen dituela pertsonak (Tajfel, 1970).
2015
‎Beti erdaraz egin zuen, baita bere herrikoekin ere. Urte horietan Polvorinen euskaraz egiten zuen talde bat omen zegoen eta joan ez izanaren pena du, utzikeriagatik," por ser cómoda" eta denborarik ez izateagatik.
2019
‎Andresek eta Arakistainek ez bezala, etxezarretak hizkuntza hautua kontzienteki hartu zuen. euskararekiko atxikimendua zuela onartu du, eta bere eraginez sortu zituzten euskarazko lehen kantuak en tol Sarmientoko kideek. hala sentitzen zuelako. taldea hasieran gazteleraz hasi ziren kantatzen," naturalagoa" zitzaielako horrela: " Gure arteko harreman guztiak erdaraz zirelako". etxezarretak dioenez, berak nahi zuen taldeak euskaraz ere kantatu zezan, baina gainerako kideek ez zuten ulertzen zergatik abestu behar zuten euskaraz, euren testuingurua ez baldin bazen euskalduna. Bera da taldekide euskaldun bakarra, eta ondorioz baita hizkuntzarekiko kontzentzia duen bakarra ere.
2022
‎" Ez dok amairu" berezia izan zen. Frankismo garai ilunenetan poza eta ilusioa piztu zuen taldeak, eta horretaz gain, kideak arte talde sortzaile eta abangoardista gisara definituak izan ziren; nolabait ere, Euskal Herriak izan nahi zuen hori ordezkatzen zuten (Auñamendi Eusko Entziklopedia, 2018).
2023
‎2 Irudia. Tximintx komunitatean Ametsen Plana egin zuen taldea
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia