Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎" Tradiziozko baloreak, batzuetan zentzurik gabekoak, goraipatzen dituen errealitateak norberaren sentimenduak zapuztuz eta pertsonaren barru mundua deuseztatuz, frustrazio pertsonala baino ez dakar." (Egunkaria) Azkenean, Mario Afrika bere lagun trabestiaren laguntzaz Marilin bihurtzeko beharrezko indarra eskuratuko du. Bestalde, bere nortasun berria zeharo bermatzeko beharrezkoa zuen lehen harreman sexuala Kepa deituriko ETAkide batekin izango du. Honela, hasieran bereizirik aurkezten zaizkigun hiru plano hauen bateratzearekin ezohiko harreman hauen berri ematen zaigu.
2001
‎" Smetanaren doinu batek kulunkatzen zuen lehen
2003
‎Jatorriz euskalduna izan eta hainbat urte Gaztelan igaro ondoren, hizkuntzetarako sentiberatasun berezia zuen gaztetarik. Nolanahi ere, frantsesa izan zen ikasi zuen lehen kanpo hizkuntza, nahiz gerora ingeles hizkuntza eta zibilizazioaren mirespena askoz handiagoa gertatuko zaion. Frantziako egotaldiari esker frantses hizkuntza ondo jabetzera heldu zen.
2013
‎Manuel Lekuonak zuzendu zuen argitalpen bat Trabajos del laboratorio de Eusko Folklore izeneko bilduman. Liburuaren atarikoa Oiartzungo apaiz jakintsuak jarri zion eta lerro horietan argitara eman zuen lehen aldiz Manuel Lekuonak bertsolari tzari buruz zuen ikuspegia (Lekuona 1995: 112) 44.
2015
‎Laugarren zenbakiko testua berak idatzi ez zuela aitortzen bazuen ere, bete betean egiten zuela harekin bat adierazten zuen hasteko. Haatik, Euskaltzaindia kritikatu baino lehen, haren lanaren aitortza egiten zuen lehenik eta behin, eta batasunaren eta h aren alde agertzen zen duda gabe. Jarraian, baina, erakundearen zenbait erabaki kritikatzen zuen, batez ere h ari zegozkionak, hots, ze hitzek eraman behar zuten hatxea eztabaidatzen zuena.
‎1980ko maiatzean argitaratu zen, bada, 1 zenbakia, egiazki bigarrentzat jo daitekeena 1979an plazaratutako diptiko haren ondotikakoa delako. Talde handi samarrak sinatu zuen lehen zenbakia, 0koa bezain zabala ez izanagatik: Jokin Ansorena, Gotzon Egia, Ramon Etxezarreta, Koldo Izagirre, Anjel Lertxundi, Josetxo Lizarza, Joxean Muñoz, Lourdes Oñederra, Ramon Saizarbitoria, Ibon Sarasola eta Arantxa Urretabizkaia.
‎Baina bizia (II) izenburua jarri zioten eta bigarren zenbakiko Baina bizia testuaren jarraipena zen, beraz, nahiz eta lotura ageriko agerikorik ere ez zuen izenburuaz landa. Hika umetan agintearen hizkera zela iruditzen zitzaiela esaten zuen lehenik egileak, aitak semeari egiten diona (baina ez alderantziz) hierarkia ongi markatuz. Beren belaunaldiak, ordea, hitanoa hizkera bizi baterako tresnatzat zuen, eta hortaz, beste erabilpen bat eginez" gurasoak hiltzeko" eta" kamaradak egiteko" baliagarri zitzaien.
‎Horrekin loturik dago beste alderdi funtsezko bat, lan honen giltzarrietako bat izango dena, hots, literaturaren autonomiaren aldarria. Ikusiko dugun moduan, jarrera kritiko hori hertsiki loturik dago autonomiaren defentsarekin, eta horregatik, Bainaren belaunaldia izan genuen gurean literaturaren autonomia banderatzat hartu eta lau haizetara zabaldu zuen lehen belaunaldia. Ez alferrik," Autonomiaren belaunaldia" deitu izan zaio inoiz idazle horiek biltzen omen dituenari.
2018
‎Hargatik ez zion sekula kontrarik egin senarrari; behin izan ezik. Eta orduantxe izan zen etxetik ihes egin zuen lehen eta azken aldia.
‎Hargatik ba goizabarrean, ahaztu baino lehen, ostegun egunekoa izkiriatu zuen lehen lehenik, oraindik buruan berri zituelarik, hirira iritsi eta gertatutakoak; eta batez ere, era zorrotzean eta mingarritasun osoz adierazita utzi nahi izan zuen bere oroit kaieran, ostegun gaueko ordu txikietako denbora nolako bakardadean eta tristuran murgildurik iragan zuen berak.
‎Haurdun zegoela jakin zuen lehen egunetik zeukan erabakia hartua, umeak, behar zen moduan hazteko leku hoberik ez zuelako izango, senarraren gotorlekura eramango zuela. Eta gizonak, ganoraz hazteko haurra, bata besteari lagunduz, elkar hartu behar zutela erran zion.
2019
‎Esan behar da kontaketa autodiegetikoak bereziki aproposak direla subjektibotasuna agertzeko, baina zenbaitetan, narratzaileak gezurra esan dezakeela, hau da, narratzaile batzuk ezfidagarriak direla. Kontalari mota honen berezitasunez idatzi zuen lehena Wayne Booth izan zen, The Rhetoric of Fiction (1961) izeneko lanean. Boothek zehazturiko kontalari mota honen baitan ikerketek garatu duten teoriaren arabera, ez fidagarritasun horren zantzuak sor ditzake testuak berak, baina baita idazle irakurlearen balore nahiz esperientziak ere.
‎Ideia hau erabat zabaldu da XX. mendeko azken hamarkadatik aurrera eta euskal literaturan ere oihartzuna izan du. Jon Kortazar irakasleak egin zuen lehen hurbilketa 2002an Diglosia eta euskal literatura saio lanean, literatura ikerketetarako metodologia berritzaile eta funtzionaletatik ekiteko beharrez, non Iuri Lotmanen kulturaren semiotikaren teoria eta Pierre Bourdieuren kulturaren soziologiari buruzko ekarpenak integratuko ziren. Saio lan hartan ekarri zituen Kortazarrek euskal ikerketen esparrura galiziar literaturari buruz Anton Figueroak (1988) eginiko ikerketa interesgarriak, bereziki aplikagarriak euskal kasuan diglosia egoerak eragiten dien sistemak direnez galiziarrena eta gurea.
‎1933 urtean Winslow Homer margolariaren lana ezagutu zuen eta horrenbesteko eragina izan zuen beragan, handik aurrera bera imitatzen hasi zela. Filadelfiako Art Alliancek antolaturiko The Wyeth Family izeneko erakusketan erakutsi zuen lehen aldiz bere lana 1936an beste artista batzuekin batera. Urtebete beranduago, bere lehenengo erakusketa indibiduala egin zuen eta arrakasta handia izan zuen, obra guztiak saldu baitzituen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia