2004
|
|
Bestalde, kasuismoa eta errepikapena ezabatu behar ziren, horiek lege esperimentalei bakarrik dagozkielako, eta ez direlako gomendagarri erakundearen egungo egoeran. Horrek guztiak ekarri
|
zuen
lege proiektu bat aztertu eta idaznarrizko printzipioak. Proiektu horretatea.
|
2005
|
|
1334/ 1999 Errege Dekretuaren arabera, etiketak ezin du kontsumitzailea engainatu edota nahastu, ez inskripzio, ikur, anagrama edo marrazkien bidez, ezta datuak ezkutatuta edo faltsututa. Era berean, 2001eko apirilean Europar batasunak egin
|
zuen
legearen arabera, produktu transgenikoek edo osagaietako bat transgenikoki eraldatuta du tenek izaera hori adierazi behar dute etiketetan? 2004ko apiriletik aurrera, gutxienez produktuaren %0, 9 genetikoki eraldatuta dutenek?.
|
|
Bertan, aztertu ziren uztailaren 25eko 8/ 1990 Legea eta Lurzoruari buruzko Legearen Testu Bategina, 1992ko ekainaren 26ko legegintzazko Errege Dekretuaren bidez onetsia. Epaiak adierazi
|
zuen
legeotan Jabetza Erregistroaren inguruan jasotako manuak konstituzioaren araberakoak zirela, Espainiako Konstituzioaren 149.1.8 artikuluaren arabera estatuak duelako horien gaineko eskumen esklusiboa. Edu berean, testu honek gogoan izan ditu Estatu kontseiluaren manuzko txostenak ondorioztatu dituen iradokizunak, batik bat, erregelamenduaren erregistro izaerari buruzkoak, eta estilo autuen inguruko beste batzuk.
|
2007
|
|
Hain zuzen ere, epai horrek ebatzi egin zuen Zigor Kodearen 417 bis artikulua, abortuaren kasu batzuei zigorra kentzen ziena? aldatzen
|
zuen
Lege Organikoaren Proiektuaren aurkako konstituzio aurkakotasun errekurtsoa. Auzitegiaren arabera, Lege Organikoaren Proiektua konstituzioaren aurkakoa zen, ez zigorrik gabe utzitako kasuak konstituzioaren aurkakoak zirelako, baizik eta lege testuak EKren 15 artikuluko konstituzio betekizunak betetzen ez zituelako, eta, beraz, legegileari manuetan sartu behar zituen bermeak adierazi zizkion; hori zela-eta, Auzitegiaren erdia ez zen ados egon epaitzarekin.
|
|
Amaitzeko, 122 artikuluan arauketa berezia ezarri da bilera eskubiderako. Bilera eskubidea aztertzean ikusi genuen moduan, eta eskubide hori arautzen
|
zuen
Lege Organikoan ezarritakoaren arabera (uztailaren 15eko 9/ 1983 LO), bilera edo kale agerraldi baten sustatzaileek agintaritza publikoari aurkeztutako komunikazioaren aurrean agintaritza publikoak debekua ezartzen badu edo ibilbidea aldatu, etab., eta erabaki hori sustatzaileek onartzen ez badute, administrazioarekiko auzietako organo judizial eskudunean errekurtsoa aurkez dezakete.... Errekurtsoa jartzeko epea bi egunekoa da, debekua edo aldaketa jakinarazten denetik zenbatzen hasita.
|
|
Modu horretan, saihestu egiten da lege organikoaren bidez arautu behar den arloaren edukiarekin lotura izan eta garrantzi gutxiago duten gaiak lege organikoaren bidez arautu behar izatea. Egiatan, horrek berretsi egin
|
zuen
lege organikoak arautu beharreko gaiekin erabiltzekoa den irizpide murriztailea. Eta, modu horretan, antolamendu juridikoa zurrunagoa izatea saihestu zen, lege organikoaren bidez behar beharrezkoa soilik araututa.
|
|
Horrez gain, Konstituzioaren 105 artikuluan ezarri zen presako auzitegiak sortuko zirela banakako bermeak babesteko, eta amaitzeko, 100 artikuluan konstituziotasunaren zeharkako kontrola ezarri zen, 1978ko indarreko Konstituzioan ezarritako konstituzio aurkakotasun arazoaren antzekoa; izan ere, hurrengo hau ezarri zen: Justizia Auzitegi batek Konstituzioaren aurkakotzat jotzen
|
zuen
lege bat aplikatu behar zuenean, prozedura eten egingo zuen eta Konstituzio Bermeen Auzitegiari arazoaren gaineko aholkua eskatuko zion.
|
|
Auzitegira jotzeko legitimazio aktiboari dagokionez, oso zabala zen; izan ere, Konstituzioaren 123 artikuluaren arabera, legitimazio hori Fiskaltzak, epaileek eta Auzitegiek zuten 100 artikuluan ezarritako zeharkako errekurtsoan edo konstituzio aurkakotasun arazoan (Auzitegi batek konstituzio aurkakotzat jotzen
|
zuen
lege bat aplikatu behar zuenean, prozedura eten eta kasuari buruzko kontsulta Konstituzio Bermeen Auzitegian egiten zuen); era berean, legitimazioa zuten Errepublikako Gobernuak, autonomia eskualdeek eta, amaitzeko, gizabanako edo kolektibo guztiek, zuzenean laidotuak izan ez arren; praktikan, herri akzioaren antzeko zerbait eratu zen.
|
|
Horrez gain, erregeak Gorteek onetsitako legeak aldarrikatu eta berretsi behar zituen, eta horiei betoa ere jarri ahal zien. Dena den, betoa ez zen behin betiko, etetekoa baino, baina erregearen betoa gainditzeko Gorteek hiru aldiz jarraian onetsi behar zuten monarkaren betoa jasan
|
zuen
legea.
|