Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎Ordura arte teoria psikoanalitikoakpartzialki esplikatzen zuen eskizofrenia, ama semearen arteko sinbiosiaren emaitzamodura, bere gehiegizko inplikazioagatik semeen norbanakotzea galarazten duenamak sorrarazia. Hau maila inkontzientean gertatzen da eta psikoanalisitradizionalak ez zuen kontuan hartzen harremanen alderdia. 1948an, AmaEskizofrenogenoa (Fromm Reichmann, 1962) terminoa sortu zuen Frieda Fromm Reichmann ek, eta hiru urte beranduago, 1951n, bere Analisi zuzena izenekoliburuaren atal bat, Ama perbertsoa (Rosen, 1953) deitua, dedikatu zionterminoari.
2003
‎Bide horretan, betiere Larrazabalen iritziz, ez zen onargarria kapitalismoari agirian egindako kritikari «geroagoko edozein sistema kritikatuz» esaldia gehitzea, etorkizuneko sistema hori sozialismoa izango zelako eta hori ezin zelako kritizismo hutsaren menpe utzi. Larrazabalen beste kritikak, bide politiko zuzena utzi eta UEUren bilakaeran eta barne eztabaidetan pisu nabaria izango zuen kontu bat jorratu zuen: agirian aipatutako plangintzaren definizio falta eta horrek UEUren etorkizunean izan zezakeen eragina.
‎Urruntze hori beste arlo batzuetan ere ikusi zen, esate baterako, UEUko sailburu gehienek unibertsitate ofizialarekin zuten harreman eskasean, beraien lizentziatura lortu ondoren. Bazen, gainera, Koldo Mitxelenak behin eta berriz errepikatu zuen kontua, «Euskal irakasleen falta izugarria, has institutoetarik eta unibertsitate guztian zehar, honek dakartzin problema ikaragarriekin euskal kultura osoaren desarroilo rako»111 Mitxelenaren Uztaritzeko hitzaldia,, laguntza, eskaera moduan uler daiteke, etor zitekeen unibertsitate berrian euskaldunak toki egokian kokatzeko.
‎Han esandakoak erabakigarriak izan ziren hurrengo urteko antolaketarako. Santamariak Kataluniako kasua azaldu zuen eta Euskal Unibertsitatea egingarria zela defendatu zuen; unibertsitate mailako irakaskuntzan Euskal Herrian izandako bilakaera izan zuen kontuan eta horren adierazgarri moduan Nafarroako Unibertsitatea, Deustukoa eta Bilbokoa aipatu zituen. Erakunde horietan, ordea, euskal irakaskuntzak ez zuen tokirik43 Beraz, Udako Unibertsitatea izan zitekeen hutsune hori bete zezakeen erakundea.
2007
‎Eredu konstruktibistak jaso duen beste kritika baten arabera, teoria horrektestuingurua eta, zehazki, faktore soziokulturalak ez ditu ia kontuan izan (Younisseta Damon, 1992; Broughton, 1981; Labou Vief, 1992; Shaffer, 2002). Piaget ekfaktore sozialek ezagutzaren garapenaren erritmoan eragina izan zezaketela onartuzuen arren, ez zuen kontuan hartu faktore horiek informazioa pentsatzeko moduanere eragina izan zezaketenik. Gainera, Piaget-ek (1932) moralaren garapeneanberdinkideekiko eragin trukeek garrantzia handia zutela azpimarratu zuen arren, gero ez zion erreparatu eragin truke sozialek ezagutzaren garapenean zuteneraginari.
‎Vygotsky ri eginiko beste kritika baten arabera, ez zuen kontuan hartuhaurtzaroko ikaskuntzan dauden zenbait muga. Izan ere, egiaztatu da zenbaitetanhaurrek, beren GHEn dauden gaitasun batzuk eskuratzeko, hilabeteak behar izatendituztela, nahiz eta gurasoen edo irakasleen laguntza egokia jaso (Eysenck, 2000).
2008
‎Juan Bautista Albizuri bezala agertzen da 1767 urteko agintaldian, sindiko orokorraren kargua betetzen. Horrela ulertzen da, 1766ko sindiko orokorrarekin batera agertzea udalak 1768an eskatu zuen kontu argiketan, nahiz eta oraingo honetan eskribauak bere egiazko bigarren abizena erabili zuen: Azpiri.
2009
‎euskarak, zentraltasunik izatekotan, euskara hutsezko prentsan izango zuela erakutsi zuten, eta ez prentsa elebidunean. Jexuxmari Zalakainek modu honetan aztertu zuen kontua ia bi hamarkada geroago (Zenbait egile, 2006: ork. gabe):
‎astean behin ateratzea eta egunkarigintzatik sortua izatea. Astekarigintza ez zuen kontuan hartzen. Baina, hala ere, Argiak bere proiektua aurkeztu zuen, Eginek eta Deiak bezalaxe.
2012
‎15). Mitxelenak ez zuen kontuan hartu, Ana Toledok gogorarazidigun bezala, «Euskal Herriak ez du [ela] inoiz eratu entitate politiko juridikoadministratibo bakar bat. [...] inoiz ez d [ela] izan historia politiko baten subjektu» (Toledo, 2010:
‎15). Mitxelenak ez zuen kontuan hartu, Ana Toledok gogorarazidigun bezala, «Euskal Herriak ez du [ela] inoiz eratu entitate politiko juridikoadministratibo bakar bat. [...] inoiz ez d [ela] izan historia politiko baten subjektu» (Toledo, 2010:
2013
‎1972an Italo Calvinok Le città invisibili edo Hiri ikusiezinaez du paretarik, ez sabairik, ez zorurik; ez du hiri antzik ematen dion ezer izeneko liburua idatzi zuen. Bertan, idazle italiarrak zeharo txikituta geratu zen Armilla hiriaren inguruko deskribapena egiteko, ez zuen kontuan hartu ezagutzen ez zuen gerraosteko Eibar, baina agian bai gerra edo ezbehar baten ostean desagertutako beste hiriren bat. Eta hala Armillak, Gipuzkoako udalerriak bezala, «» (Calvino, 2003:
2015
‎Doktrinak horrela eskatu zuen Konstituzio Auzitegiko 199/ 2009 ko Sententziarako eta Auzitegi gorenak ez zuen kontuan hartu.Proposamen honen alde azaldu zen: TORRES PEREZ.
‎Erabakia istantean hartuko du, irrika emozionalaren bultzadaz. «Gustuko dut ala ez dut gustuko?» Facebookek ederki ulertu zuen kontua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia