2000
|
|
Gutun baten bidez, erantzunaren zai egon gabe. Txillardegi-k Larraona ikastetxean eskaini
|
zuen
hitzaldiaz egin duen laburpenean, ohikoa duen argitasun eta maisutasunez, distantziakdistantzia, norvegiarrek beren burujabetza politikoa nola lortu zuten azaldu digu.Hala ere, zaila izango da Txillardegi zuzenean entzuteak eragin zigun atsegina testuidatziaren xumetasunak sorraraztea.
|
2003
|
|
Bordeleko Unibertsitateko Kalkulu Zentroaren arduraduna zen Harluxet; eta mezu baikorra, baina epe luzeko lana markatuz, azaldu zuen, «Euskal Herri guzirako Unibertsitatea behar dugu, nahi dugu eta lortuko dugu»57 Hizlariaren esanetan, Frantzian bertan mendeak behar izan ziren irakaskuntza frantsesez azaltzeko eta, beraz, euskaldunok pazientzia, konfiantza eta kuraia behar genituen; pazientzia eta lan egin. Uztailaren 17an eman
|
zuen
hitzaldia, Areto Nagusia jendez lepo zegoela, esan dugun moduan 679 lagun bildu baitzen urte hartan Larraonako geletan. Ordura arte UEUk inoiz hartu gabeko jende kopurua zen eta ohiko egoitzaz gain, (Larraona bera, San Fermin, Misioneros Javerianos eta Martin Azpilikueta) Santa Clara eta Argarai unibertsitate egoitza ere erabili ziren UEUkideei ostatua emateko.
|
|
Zeruko Argia ko eskutitza, besteak beste, Txelis Alvarez-ek, UEUko Filosofia sailburu berriak, izenpetu zuen. Alvarezek gogor kritikatu zuen Antxon Artamendik, UEUko kide historikoak, urte horretako hasieran kaleratu zen terrorismoaren aurkako 33 intelektualen agiria sinatzea; eta Artamendik UEUn emango
|
zuen
hitzaldiak izango zuela erantzuna iragarri zuen. Artamendi ez zen Larraonara hurbildu, ordea.
|
|
Hurrengo urtean, artikulu moduan argitaratu
|
zuen
hitzaldia, Larrazabal, J. M. (1978): –Euskal Unibertsitateranzko bidean U.E.U. bidegidari?, Zehatz 2, 7
|
2004
|
|
Antton Borjak, (EHUko Komunikazio eta Gizarte Zientzien Fakultateko irakaslea), UdakoEuskal Unibertsitateak antolatutako ikastaroan(. Ekonomia sozialaren erronkak kapitalismoglobalean?) aurkeztu
|
zuen
hitzalditik hartutako aipamena: –Bellota Herramientas:
|
2006
|
|
Nirelagun batek esaten du gatazka dena dela eta ezer ez, aldi berean. Ildo beretik, Belen Gopeguik Artelekun eman behar
|
zuen
hitzaldi baten karietara, honakoa esanzuen euskal gatazka dela eta Berria egunkariari emandako elkarrizketan: «Euskalgatazka borroka armatua dela ulertzen badugu, badirudi irtenbide bat gertu egonlitekeela; hala ere, bada beste gatazka bat, klaseen arteko gatazka, eta komunitateak erakunde politiko kapitalistetan sartzearekin ez dut uste ez Euskal Herrianeta ezta beste inon ere gatazka hori konponduko denik».
|
2013
|
|
gune historikoen erreforma eta espazio publikoaren definizioa eraikin monumentalez inguratutako plazekin eta ordena berria agerian utzi nahi zuten manifestazioetarako egokiak ziren kale zabalekin. Urte bat geroago, 1943an, Paul Bonatz arkitekto germaniarrak Madrilen ere eman
|
zuen
hitzaldian, sustrai nazionalak bilatzeari erreferentzia egin zion (Bonatz, 1943a: 390; 1943b:
|
2014
|
|
«Emakume» subjektua zuria zela erakutsi zuen.Mende bat geroago, 1978 urtean, New Yorken Monique Wittig ek (2006: 45), hizkuntza modernoari buruzko konbentzio batean, «emakumea» zer den galdetuzuen eta lesbianak emakumeak ez direla esaten amaitu
|
zuen
hitzaldia. Wittigenustez, «emakume», «gizon», «sexu», «desberdintasun», «kultura», etab. sozialkieraikitako kategoriak dira, harreman botere desberdinak mantentzea dutela helburu.Are gehiago, Gayle Rubin en (1986) lanen arabera, lanaren banaketa sexualak etadesioaren eraikuntza psikologikoak (batez ere eraikuntza edipikoak) gizakiak sortzeneta produzitzen dituen sistemaren oinarriak dira.
|