Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2009
‎Araua sortu zenean, berez, bazuen arrazoia, desamortizazio prozesuak eragindako hainbat ondorio bideratzeko modua baitzen, eta edukitza ziurtagiriak emateko ahalmena errekonozitu zitzaien Eliza Katolikoko agintariei. Egun, adierazi denez, desamortizazioari buruzko legedia indarrik gabe egonik eta inolako ondoriorik ekarri gabe, arauak jatorrian zuen helburuak zentzua galdu du; eta, gainera, jabetza ziurtagiriak luzatzeko gaitasuna eman zaie diozesi buruei.
2010
‎16 «Euskal Herriko Alderdi Sozialista (EHAS): Euskal Herriko alderdi politiko ezkertiar abertzalea(), Hegoaldeko EAS (Euskal Alderdi Sozialista) eta Iparraldeko HAS (Herriko Alderdi Sozialista) bat egitetik 1975ean sortua[...] Euskal Herri askatu, batu, euskaldun eta sozialista zuen helburu. Hegoaldeko EHASek Eusko Sozialistak (ES) taldearekin batera HASI (Herriko Alderdi Sozialista Iraultzailea) sortu zuen 1977an; Iparraldeko EHAS, berriz, 1979an desegin zen» (Euskal Hiztegi Entziklopedikoa, Klaudio Harluxet Fundazioa, 1995).
2013
‎Jose Olivares («Tellagorri») eta Luis Areitioaurtena ziren biratze horren bultzatzaile nagusiak. Artean, helburu nazionala lehenetsi zen, eta euskaldun guztien batasunak jarraitu zuen helburu izaten. Errefusatu egin zen, beraz, klase alderdi bihurtzea, baina ezkerrerantz egiteko hazia ereinda zegoen.
‎1 Lars Von Trier eta Thomas Vinterberg zinemagile daniarrek sortu eta garatutako zinemamugimendu abangoardista bat izan zen Dogma95Dogme 95(). Zinema garaikidea araztea eta ekoizpen handietatik jasotako bizioez askatzea zuen helburu. Horretarako, arau jakin batzuk ezarri zituen.
2014
‎Orain 39 urte, Donibane Lohizunen, abiatu zen UEU. Euskal Unibertsitatearen bultzatzaile izatea zuen helburu eta aldarrikari hutsa baino azpiegitura sortzaile izatea hobetsi zuen.
‎Sabin Aranaren hasierako euskal nazionalismoak, bada, Euzkadi nazio gisa aldarrikatzea zuen helburu, ideia hori gutxiengo oso txiki batek sustengatzen zuen momentu batean. Proposamen hori gizartearen aldaketa prozesu sakon baten baitan jazo zen:
‎Aldi berean, hala ere, Sabin Aranaren nazionalismoak proiektu politiko nazionalistaren eta etorkinen artean zulo sakona sortu zuen. Bere diskurtsoaren hartzaile bakarrak ziren euskotartzat hartzen zituenak, eta haien nazio kontzientzia piztea zuen helburu. Bide horretan, espainiarren aurkako jarrera diskurtsibo gogorra garatu zuen, eta etorkinen (eta beste hainbaten) aurka egin zuen.
2016
‎Jacinto Miquelarena kiroleko informazio eta propaganda zuzendariak 1938ko Marca kirol egunkariaren lehen alean iragarri zuen. Gerra Zibila artean amaitu aurretik? frankismoak futbolarekin erdietsi nahi zuen helburu premiazkoena: Espainiako Bigarren Errepublikaren urteen bitartean futbol zelaian nahiz harmailetan adierazi zen estatu nazioaniztunaren irudia iraultzea, eta erabateko batasunezko aldartea ematea Espainia estatu nazioari (Miquelarena, 1938).
‎Are gehiago, Arrisku Sozial Berriek (ASB) gizartearen modernizazio prozesuak sorturiko pobre izateko aukerak biderkatu dituzte. Ongizate Estatu keynestarraren ikuspuntutik, gizabanakoak babesteko bidea desmerkantilizazioa zen; merkatuaren injustizien aurrean gizabanakoen segurtasuna lortzea zuen helburu. Pentsamendu korronte liberalaren ustetan, aldiz, Estatuak merkatuko injustizia horiei erreparatu gabe eskain dezake segurtasuna (segurtasun fisikoa, nazioaren mugena, etab.). Horregatik, erantzukizun indibiduala azpimarratu eta giza kapitalean inbertitzera bultzatu nahi ditu gizabanakoak, lan merkatuan euren kabuz molda daitezen.
‎Asesoramiento para la Introducción del Crédito Europeo). 2004/ 2005 eta 2005/ 2006 ikasturteetan antolatuak. Irakasleak gaitasunetan prestatu ziren eta ikasgaien gidak egin ere bai.Goi Mailako Hezkuntzaren Europar Esparruan (EEES) curriculuma kudeatzeko irakasleen pedagogia gaitasuna hobetzea zuen helburu. 18 tutorek eta 332 irakaslek (66 titulazio) parte hartu zuten.
‎Irakaskuntza Planaren Zehaztapena (EPD gaztelaniazko sigletan: Elaboración del Plan Docente). Ikasgaien gidak gaitasunetan oinarrituta egiteko prestakuntza lortzea zuen helburu. 890 irakaslek parte hartu zuten.
2021
‎Antzekotasunekin jarraitze aldera, uste dut garrantzitsua dela alegoria honen bitartez Platonek lortu nahi zuen helburuetako bat azpimarratzea. Izan ere, alegoriak doxaren eta epistemearen, hau da, iritziaren eta zientziaren arteko desberdintasuna azaltzeaz haratago, Platon herrikideei mintzatzen zaie helburu pedagogiko batekin.
‎Nolanahi ere, Movimiento Nacional eko herrialdeko buruzagitzak esku hartu zuen 1962an. Mugimenduak klaseak kontrolatu nahi zituen, eta, batez ere, ikasleen izenak ezagutzea zuen helburu. Beldurra zela medio, ez zuen inork izena eman.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia