Emaitzak: 5
2005 | ||
Lehenengotan, sortu aurretxoan, Iparraldean Hegoaldeko jeltzaleen bidetik alderdi politiko bat sortuko zenetz zurrumurrua zebilen, baina azkenean aldizkaria besterik ez zuten sortu, eta haren eragileek argi esan zuten beren asmoa ez zela horren aitzakian alderdi bat sortzea. Pierre Lafittek sorturiko aldizkari hau, kultura edukiz hornitua zegoen gehien bat eta, Frantziako beste eskualde batzuetan bezala, gazteak erakarri eta bakoitzak bere lekuko kultura hedatzea | zuen helburu. | |
2008 | ||
Erromantizismoaren garaian nazio nortasuna sustatu nahi izan zen historiografia literarioek aukeratutako idazleen bidez; horretarako, literatura nazionalen historiak idatzi ziren. XX. mendean, formalismoak literaturaren azterketa zientifikoa izan | zuen helburu; horrela, literaturaren historiak bigarren mailan utzi ziren eta testuaren azterketak lehenetsi, subjektiboak izan zitezkeen azterketa modu guztiak baztertuz (interpretazioa, kasu). 1970eko hamarkadan, berriz, teoria sistemikoek irauli egin zuten handik aurrerako azterketen ikuspegia; teoria haiek literatura komunikazio ekintza gisa definitu zuten, alegia, hainbat faktorez osatuta dagoen sare sozial gisa; ondorioz, testua ez ezik, komunikazio literarioan parte hartzen duten faktore guztiak aztertu behar zirela aldarrikatu zuten, literatur analisiak ikuspegi zabalagoz proposatuz; testuari ez ezik, igorleari, hartzaileari, merkatuari eta beste zenbait faktoreri erreparatzeko beharra azaleratu zen. | |
2015 | ||
Euzkadin zeharka baino azaldu ez zen argudiobide bat ireki zuen Muñozek. Euskalduntasuna euskarari loturik eta posizio politiko batetik defendatzen zutela bistakoa da, baina horrekin batera Muñozek gehitu | zuen helburua hain justu kontrakoa behar zuela, hots, euskalduntasuna aproblematizatzea. | |
2017 | ||
Ilustrazioko filosofoek XVIII. mendean formulaturiko modernitatearen proiektua zientzia objektiboa, moral zein lege unibertsalak eta arte beregaina, zein bere barne logikaren arabera garatzeko ahaleginean zetzan. Proiektuak, aldi berean, arlo horietako bakoitzaren ahalmen kognitiboak beren forma esoterikoetatik askatzea | zuen helburu. Ilustrazioko filosofoek kultura espezializatuaren metatze hori eguneroko bizitza aberasteko baliatu nahi zuten hots, eguneroko gizarte bizitzaren antolakuntza arrazionalerako.8 | |
2019 | ||
Baieztapen horri Hernandez Abaituak ezarririko zuzenketak eta ñabardurak egin behar zaizkio, bereziki tesiaren ondorioetan honakoa esaten baitu: " bere lehen garaiko intentio auctorisa Nouveau Romana emulatzea bazen, ez | zuen helburua lortu etaparen bukaera arte" (2008: 379), Ene Jesus eleberria idatzi arte, alegia, eta orduan ere, ez du osoki lortu helburu hori: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
zuen | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Labayru | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan helburu | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |