Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2023
‎Theok bidali zizkion Millet-en erreprodukzioak, haiek kopiatuz praktika egin zezan; izan ere, Millet-ek ere sentikortasun berezia zuen jende apalarekiko. Han hasi zuen Vincentek bere ibilbide artistikoa (Van Gogh Bonger, 1913).
‎Literatura beharrezkoa zuen Vincentek bere onera etortzeko. Garai horretan Vincentek pentsatzen zuen zorotasuna beste edozein gaixotasunen modukoa zela eta mikrobioek sortzen zituztela malenkonia erasoak; Signac i esaten zion normaltasunera etorri bezain laster, berriro ere izua eta etsipena nagusitzen zirela berarengan; erasoak ekiditeko hartzen zuen potasio bromuroak burua iluntzen ziola eta entusiamoa kentzen ziola (Naifeh eta White, 2011).
‎Borinageko meatzarien artean izandako esperientziak porrot egin zuenean, erlijiotik urrundu zen, senitartekoengandik eta lagunengandik urrundu zen eta haiek utzitako hutsunea artearen bidez bete nahi izan zuen; gizadiari ebanjelioa predikatuz serbitu ezin zionez, artearen bidez serbituko ziola pentsatzen zuen; hor aurkitu zuen Vincentek bere benetako bokazioa: marrazkia eta pintura bihurtu ziren haren bizitzako zutabeak; marraztean edo pintatzean soilik sentitzen zen bizirik.
‎Autozentsura ere aplikatzen zuen Vincentek bere eskutitzetan; ez zuen idatzitako guztia bidaltzen. 1884ko azaroaren amaieran (386b) Nuenendik bidalitako gutunean Vincentek Theori esaten zion bi aldiz puskatu zituela idazten ari zen gutunak, mingotsegiak edo tristeegiak zirelako.
‎Eindhoven-en piano klaseak hartzen hasi zen Vincent, baina denbora asko ematen zuen pianoaren tonuak eta pinturarenak alderatzen, eta irakasleak pentsatu zuen Vincent zoraturik zegoela; nekazarien lanarekin alderatzen zuen Vincentek bere lana: artista bere koadroetan goldean ari zela pentsatzen zuen, nekazariak soroan aritzen ziren moduan.
‎Parisko Goupil enpresan egindako azken egunetan Gladwell ek ordezkatu zuen Vincent bere lanpostuan. 1876ko martxoaren 23an (57) Paristik Theori idatzitako gutunean Vincentek esaten zuen Gladwell ek bere lanpostua hartu zuela galerian.
‎Pintatzen zuenean kolorearen boterea sentitzen zuen Vincentek bere baitan. Theoren bisitaren ondoren, hilabete barruan, hainbat koadro margotu zituen, hondartza, basoak, zelaiak eta jardinak gai hartuta; goizean goizetik arratseraino pintatzen jarduten zen; hasieran, gainera, harro agertzen zen Vincent bere pinturekin; berak pintore bihotza zuela eta inork zuela esan haiek bere lehen estudioak zirenik; pintatzea marraztea baino asebetetzaileagoa zela zioen; hala ere, oraindik berak nahi zuen adina ez zuela pintatuko esaten zuen, pintatzeko gastu handia egin behar zelako; gainera, hasieran bere pinturaz harro baldin bazegoen ere, aste batzuk geroago gehiago ikasi beharraz konturatu zen.
‎Vincentek harreman fusionalak zituen besteekin; harreman sinbiotikoak anaia Theorekin zituen batez ere; horregatik, garrantzi handia hartu zuen Vincententzat bere anaia Theoren ezkontzak eta ilobaren jaiotzak. Theorekin zuen harreman mota errepikatzen zuen ingurukoekin:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia