Emaitzak: 6
2000 | ||
Adibidez, nondik jaio zen Tractatus a (hau, da zientzia eta logikatik) eta nora joan zen (hau da, etika eta estetikara, hots, mistikara). Vienako kulturarekin batera ulertzen da Tractatus aren helburu hori, eta | zergatik hasi behar zuen mundua (eta bere hizkuntza razionala) aztertzen, geroago subjektu transzendental batean bukatzeko, etikaren bila. Hor datza Wittgensteinen originaltasuna. | |
2008 | ||
–Zuek ulertzen duzue | zergatik hasi behar den giro txarra sortzen, jakinik egun gutxi ditugula elkarrekin egoteko. Ezin gara egun hauengatik poztu eta gozatu? | |
2011 | ||
zer da" bilinguisme substitutiu diglossic" hori? | zergatik hasi behar dugu orain pertsona altuak" altuak" direla esaten, eta bajuak (beraiek horretaz jabetzen ez badira ere)" altu bereziak", zergatik hasi behar dugu abioiari" tren" esaten, eta trenari" abioi"? | |
zergatik hasi behar dugu orain pertsona altuak" altuak" direla esaten, eta bajuak (beraiek horretaz jabetzen ez badira ere)" altu bereziak"? | zergatik hasi behar dugu abioiari" tren" esaten, eta trenari" abioi", zer irabazten dugu hitz jolas horrekin? | |
2016 | ||
–Gainera, ez dut ulertzen | zergatik hasi behar dudan alpinismoa egiten hemen, jarraitu nuen?. Zuen etxean sartu behar badut, eskerrik asko, pozarren, baina, benetan, askoz ere erosoagoa iruditzen zait handik pasatzea, eta hori esatean besoa altxatua neukan, via Ercole I d. Esterantz?, sarrerako ate handitik. | |
2017 | ||
Haatik, esperientziak argi erakutsi digu zenbat eta gehiago luzatu fantasiazko mundu hori, geroz eta kolpe handiagoa hartzen dutela errealitatearekin topo egindakoan, goi mailako ikasketei aurre egin behar dietenean —inoiz baino handiagoa da goi mailako ikasketak egiten dutenen kopurua; baita, goi mailako ikasketak ezintasunagatik lehenengo urratsean uzten dituztenena. Ez da harritzekoa, horrenbestez, Bigarren Hezkuntzan gertatzen diren aldaketa psikologiko zein fisiologikoak kontuan harturik, depresioak eta bestelako gaitzak loratzea ohituta ez dauden hori egitera derrigortzen ditugunean(" orain arte ez dut piperrik ere egin, | zergatik hasi behar dut lanean orain. Ezin dut!" esaten dute gero eta gazte gehiagok, ez gaitasun faltagatik, ohitura faltagatik baizik). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer | 6 (0,04) |
Lehen forma
zergatik | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
zer hasi | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
zer hasi behar | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |