Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Asier Astigarraga Armentiako irakasleak oztopoen gainetik gurasoen «babesa eta grina» nabarmendu ditu. Olatz Agorria Armentia ikastolako amak dioenez, argi izan zuen zergatik aukeratu ikastola haren hezkuntza proiektua: «Jakin banekien ikastola euskalduna, euskaltzalea, izaera nazionalekoa, sortzailea eta herriak herriarentzat sortua zela».
2009
‎Unamunok kontatzen du zergatik aukeratu zuen filologia ikastea, eta ez beste edozer, demagun, medikuntza edo zuzenbidea. Bere memorietan idatzia utzi zuen Unamunok nola konturatu zen bera hizkuntza bat baino gehiago zeudela munduan, gizakiok elkarrekin komunikatzeko era bat baino gehiago dugula.
‎Urtebete da Igor Artolak Donostian, Amara auzoan, Chopper bar taberna ireki zuenetik. Haurra zenetik da motozalea, aitonak bere motoan paseatzen zuenetik, eta taberna aurrean duen Harley Davidson Road King motoak garbi uzten du zergatik aukeratu zuen etxe hori. Urkila luzea eta eserleku baxua.
2010
‎Baina, jasoko duten mezu eta aukera oldean, gure ondorengoek zergatik aukeratuko dute euskara. Mundu indibidualista bat bada etorkizuna, gizarte zatikatu bat, zergatik hautatuko dute euskara?
2011
‎Kalitatea izango da gure berme nagusia.Bezero izan daitezkeenei begira: zergatik aukeratu Bidera. Aipatu bezala, gure berme nagusia kalitatea izango da. Horrekin batera zerbitzuak euskaraz eskaintzen ditugu.
‎sexu portaera eta hipokrisia, gizarte konbentzioak, gizakiaren alde iluna, zientziaren mugak, heriotza... Hori guztia modu zehatz eta eredugarrian dago emana, tesi pelikula guztiz baztertuz. Hasi eta buka, argi dago zuzendariak jakin badakiela zer atera nahi duen pertsonaiengandik, zergatik aukeratu duen narrazio hori eta zer nolako moldea erabili nahi duen.Zuzendaritza aldetik, zehaztasun ikaragarriz funtzionatzen duen tresna narratiboa eraiki du David Cronenbergek, eta, bide batez, mundua ikusteko bere ikuspuntua hobekien azaltzen duen filma egin du.Zinemagile kanadarrak hautatu duen bidea ez da erraza, eta zenbaitetan desorekatua ere bada. Ameriketarako bidaian bereziki?; ekintza... Pertsonaiek esaten dutena pelikularen oinarria da; gidoia karta sorta baten gisara zabaldu, eta ikusleari aukera ezin zabalagoa eskainiko dio, zientziaren barrunbeetatik hasita diskurtso arrazionalaren kontraesanetaraino iristeko.
2014
‎Sistema horrek arazoak sortzen zizkien urtero bi aldeei. «Gure urte osoko ekoizpenetik, argitaletxeek zergatik aukeratu behar genituen bi edo hiru liburu bakarrik. Ez zeukan zentzurik. Autorearentzat ere nahiko desatsegina zen».
2021
‎Artista izatea sentikortasun hori garatzea da. Bakoitzak daki zergatik aukeratzen duen diziplina bat edo bestea, eta artista integralaren kontzeptua neure burua justifikatzeko modu bat ere izan da, inoiz ez naizelako finkatu estilo batean. Uste dudalako musika lantzen dudan heinean, hitzak baduela garrantzia.
2022
‎Horretarako, hedabideek sortzen eta erabiltzen dituzten mapak, terminoak, grafikoak eta datuak aztertu dituzte. Bestetik, hedabide bakoitzak osagai horiek zergatik aukeratzen dituen azaldu dute. Azkenik, herrialdea irudikatzeko osagaien batasun faltak sortzen dituen distortsioa eta arazoak nola konpondu proposatu dute.
‎Perituek uste dute haien kalkuluek «errealitatea zehazki erakusten» dutela. Lurteken kalkuluekiko aldearen zergatia ez dute baloratzen, ezta zergatik aukeratu zituen ere toki jakin batzuk neurketak egiteko. Ondo bidean, epaiketan argituko da hori.
‎Abilezia aipatuta, nik hor azpimarra bat egingo nuke: ume askok zergatik aukeratzen duten kirol bat egitea: gustuko dutelako, edo trebeak direlako?
‎«Pitinka pitinka, denetarik sartzen ari da; hala ere, urrun gaude kalean ikusten ditugun emakumeengandik». Gaineratu du protagonista lodia izateko kontsumitzaileari justifikatu egin behar zaiola zergatik aukeratu duten pertsonaia lodi bat: «Ematen du polita eta argala izateko ez dela justifikaziorik behar, baina lodia edota beltzarana izateko bai.
‎Hala ere, argalago edo lodiago egon, ez du lan aldetik aldaketarik sumatu: «Zaila da neurtzea zenbateraino eragiten duen, eta zergatik aukeratzen zaituzten edo zergatik ez zaituzten aukeratzen». Norbere esperientziaren araberakoa dela esan du:
2023
‎Eta, dioenez, azken bolada luzean badago halako «itzulera» bat, argi ikusten da hori Stylus edo arkatz digitalen erabileran, haien diseinuan, eta erabiltzaileen inguruan egiten ari diren ikerketetan: «Erabiltzaileen ezaugarriak eta aztertzen ari dira, jakiteko zergatik aukeratzen duten oharrak eskuz idaztea tabletaren gainean. Errazagoa da gezi batzuk eskuz jartzea edo konexio batzuk eskuz egitea.
‎Ados, ukelelea eta autotunea ezin dira alderatu musikan izan duten inpaktuari dagokionez, baina autotuneak musikari egin dion ekarpena eta harengan utziko duen arrasto potentziala ukatu gabe, jarraitzen dut pentsatzen autotunea egun erabiltzeko dugun/ duten moduari ez zaizkiola urte asko geratzen, boladak joan etorrian segitzen dutelako besterik ez bada ere. Musikak girotzen du gure oraina, eta nik ulertu nahi dut zergatik aukeratu dugun orain soinu banda hau. Garai honen soinu bereizgarria izango da autotunearena, eta etorkizuneko ikerlari edo jakintsuek aztertuko dute ea zergatik 25 urte dituen tresna bat garai konkretu honetan hasi garen modu konkretu honetan erabiltzen; etorkizuneko jendeek ebatziko dute zergatik distimia, astenia, antsietatea eta apatia nagusi diren garai honetan, hori den filtro orokorra:
‎Azken egunotan gertatutakoak aski frogatzen digu gure iritzi hori. Zaila da Bolaños ministroaren ekipoak Gernikako Batzar Etxea 1937ko bonbardaketaren oroimenerako lekutzat hartzea zergatik aukeratu duen ulertzea. Hasteko, jakin lukete proposamenaren egileek Batzar Etxea eta Gernikako Arbola ez direla bakarrik Bizkaiko edo EAEko sinboloak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia