2009
|
|
–Adierazpena euskalkien erabileraz irakaskuntzan, komunikabideetan eta administrazioan?. Funtsean, euskalkiak oro har
|
zer
irizpiderekin erabili behar diren adierazi zuen Euskaltzaindiak agiri honetan, eta irakaskuntzari, komunikabideei eta administrazioari buruzko jarraibide zehatzak eman zituen. Adierazpen honen abiapuntu eta oinarri izan ziren Euskaltzaindiak bere garaian onartutako beste bi agiri:
|
|
Lehenik eta behin, ez dakigu nondik eta nori otu zitzaion Txinbito ontzia kontratatzea pertsona gutxi batzuk Kontxako badiatik itsasontzi batean pasea zitezen ziurrenik, bizkaitar guztion kontura. Ez dugu bidaia horren xehetasunik, eta, beraz, ez dakigu
|
zer
irizpide erabili ziren klub konkretu batzuetako zuzendariak, hala nola Gorka Arrinda, Xabier Jon Davalillo eta Jose Alberto Pradera, ontzi horretara gonbidatzeko, eta ez, ordea, beste pertsona batzuk. Era berean, ez dakigu zer ordezkatzen zuen Juan Maria Atutxak egun horretan ontzian.
|
2012
|
|
Hezitzaileek, pertsona helduen eta haurren kopuruari eta haietako bakoitzaren ezaugarri espezifikoei erreparatuta, langileen erabilera ahalik eta arrazionalena egin behar dute. Ildo horretatik, funtsezko zenbait gai erabaki eta justifikatu behar dituzte; esaterako,
|
zer
irizpide erabili dituzten:
|
2013
|
|
Solasaldi eta eztabaida horietan jorratu ziren oraindik ere bizi bizi diren kezka historiografikoak:
|
zer
irizpide erabili euskal literaturaren aldiak zedarritzeko. Nola uztartu historia orokorraren aldiak eta literaturaren ibilbidearen aldiak?
|
|
Mardonesek berak aitortzen duenez, bere gogoetak Lyotarden eta Vattimoren lanetan oinarrituta daude, batez ere; Rortyren eta Sloterdijken ekarpenak ere kontuan ditu, baina beste bienak baino gutxiago. Aukera hori egiteko gure autoreak
|
zer
irizpide erabili dituen ere adierazten digu: batetik, postmodernitateko pentsalarien artean ordezkari onak izatea; bigarrenik, hainbat eztabaida korapilatsuren azpiko arazoak azaltzeko, argiak izatea; azkenik, Espainiako gaurko pentsalarien artean eta espainieraz idazten den literaturan eragina edukitzea.
|
2015
|
|
Ikastaro hasieran, galdera bera egiten diet ikasleei: «Zuek agertokian, mikrofono edo kamera aurrean, jende aurrean testu bat irakurri/ interpretatu behar duzuenean,
|
zer
irizpide erabiltzen dituzue? »Eta erantzun bera jasotzen dut beti: «Sena, intuizioa! »Sena eta intuizioa oso lagun onak dira edozein arlotako profesionalarentzat, ez dago horretan batere dudarik; baina lan tresna batzuk eskainiz gero, askoz hobeto burutuko lukete beren lana; batez ere, sena galdurik dutenek edo haren aztarnarik sekula izan ez dutenek.
|
2016
|
|
zenuketen eta, bestetik, taldeak osatzeko
|
zer
irizpide erabiliko dituzuen.
|
2017
|
|
den neurria; b)
|
zer
irizpide erabiltzen dituzten ikertzaileek beren lanak
|
|
1 Hasierako egoerari taldeka erantzun behar diozuenez, taldeak nola antolatu pentsatzea komeni da. Idatzi, batetik, ikerketa nola egingo zenuketen eta, bestetik, taldeak osatzeko
|
zer
irizpide erabiliko dituzuen.
|
|
2 Zientziaren arloa nola antolatzen den deskribatzen duen atalean, kategoria hauek erabiltzen ditu: a) zein den lan zientifikoak balioesteko erabiltzen den neurria; b)
|
zer
irizpide erabiltzen dituzten ikertzaileek beren lanak non argitaratu erabakitzeko; c) aldizkarietan nork hartzen duen lan bat argitaratzeko edo ez argitaratzeko erabakia;
|
2022
|
|
Oraingo liburuko dokumentuak aukeratzean,
|
zer
irizpide erabili duzu?
|
|
Freskagarri azukreduna da aukerarik errazena, baina alternatibak daude gauza onak, hidratatzaileak eta pisuan eraginik ez dutenak jaten ari garela dakiguna. Etxetik kanpo jaten badugu,
|
zer
irizpide erabili behar ditugu kaloria bonba bat ez irensteko. Sasoiko elikagaiei eman behar zaie lehentasuna, eta gogoan izan behar dira barazkiak eta proteinak.
|
|
Oraingo liburuko dokumentuak aukeratzean,
|
zer
irizpide erabili duzu?
|
2023
|
|
Aginduan jasota dago, besteak beste, zaurgarritasun indize bat zehaztu dela, eta hori kontuan hartuta banatuko dituztela ikasle zaurgarriak funts publikoak jasotzen dituzten eskola guztien artean. Ikastolen Elkarteak esan duenez, ez dakite
|
zer
irizpide erabili diren familiek aurrematrikulazioan bete dituzten galdetegiak baloratzeko orduan —galdetegi horien arabera zehaztu du Hezkuntza Sailak ume bat zaurgarria den ala ez— Gainera, adierazi dute ez dakitela zein diren ikastola bakoitzaren eragin eremuko beste ikastetxeen zaurgarritasun tasak, ezta ikastolak ez diren ikastetxeetan barematu beharreko ikasle kopurua ere —bar...
|