Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2009
‎–Adierazpena euskalkien erabileraz irakaskuntzan, komunikabideetan eta administrazioan?. Funtsean, euskalkiak oro har zer irizpiderekin erabili behar diren adierazi zuen Euskaltzaindiak agiri honetan, eta irakaskuntzari, komunikabideei eta administrazioari buruzko jarraibide zehatzak eman zituen. Adierazpen honen abiapuntu eta oinarri izan ziren Euskaltzaindiak bere garaian onartutako beste bi agiri:
‎Lehenik eta behin, ez dakigu nondik eta nori otu zitzaion Txinbito ontzia kontratatzea pertsona gutxi batzuk Kontxako badiatik itsasontzi batean pasea zitezen ziurrenik, bizkaitar guztion kontura. Ez dugu bidaia horren xehetasunik, eta, beraz, ez dakigu zer irizpide erabili ziren klub konkretu batzuetako zuzendariak, hala nola Gorka Arrinda, Xabier Jon Davalillo eta Jose Alberto Pradera, ontzi horretara gonbidatzeko, eta ez, ordea, beste pertsona batzuk. Era berean, ez dakigu zer ordezkatzen zuen Juan Maria Atutxak egun horretan ontzian.
2012
‎Hezitzaileek, pertsona helduen eta haurren kopuruari eta haietako bakoitzaren ezaugarri espezifikoei erreparatuta, langileen erabilera ahalik eta arrazionalena egin behar dute. Ildo horretatik, funtsezko zenbait gai erabaki eta justifikatu behar dituzte; esaterako, zer irizpide erabili dituzten:
2013
‎Solasaldi eta eztabaida horietan jorratu ziren oraindik ere bizi bizi diren kezka historiografikoak: zer irizpide erabili euskal literaturaren aldiak zedarritzeko. Nola uztartu historia orokorraren aldiak eta literaturaren ibilbidearen aldiak?
‎Mardonesek berak aitortzen duenez, bere gogoetak Lyotarden eta Vattimoren lanetan oinarrituta daude, batez ere; Rortyren eta Sloterdijken ekarpenak ere kontuan ditu, baina beste bienak baino gutxiago. Aukera hori egiteko gure autoreak zer irizpide erabili dituen ere adierazten digu: batetik, postmodernitateko pentsalarien artean ordezkari onak izatea; bigarrenik, hainbat eztabaida korapilatsuren azpiko arazoak azaltzeko, argiak izatea; azkenik, Espainiako gaurko pentsalarien artean eta espainieraz idazten den literaturan eragina edukitzea.
2015
‎Ikastaro hasieran, galdera bera egiten diet ikasleei: «Zuek agertokian, mikrofono edo kamera aurrean, jende aurrean testu bat irakurri/ interpretatu behar duzuenean, zer irizpide erabiltzen dituzue? »Eta erantzun bera jasotzen dut beti: «Sena, intuizioa! »Sena eta intuizioa oso lagun onak dira edozein arlotako profesionalarentzat, ez dago horretan batere dudarik; baina lan tresna batzuk eskainiz gero, askoz hobeto burutuko lukete beren lana; batez ere, sena galdurik dutenek edo haren aztarnarik sekula izan ez dutenek.
2016
‎zenuketen eta, bestetik, taldeak osatzeko zer irizpide erabiliko dituzuen.
2017
‎den neurria; b) zer irizpide erabiltzen dituzten ikertzaileek beren lanak
‎1 Hasierako egoerari taldeka erantzun behar diozuenez, taldeak nola antolatu pentsatzea komeni da. Idatzi, batetik, ikerketa nola egingo zenuketen eta, bestetik, taldeak osatzeko zer irizpide erabiliko dituzuen.
‎2 Zientziaren arloa nola antolatzen den deskribatzen duen atalean, kategoria hauek erabiltzen ditu: a) zein den lan zientifikoak balioesteko erabiltzen den neurria; b) zer irizpide erabiltzen dituzten ikertzaileek beren lanak non argitaratu erabakitzeko; c) aldizkarietan nork hartzen duen lan bat argitaratzeko edo ez argitaratzeko erabakia;
2022
‎Oraingo liburuko dokumentuak aukeratzean, zer irizpide erabili duzu?
‎Freskagarri azukreduna da aukerarik errazena, baina alternatibak daude gauza onak, hidratatzaileak eta pisuan eraginik ez dutenak jaten ari garela dakiguna. Etxetik kanpo jaten badugu, zer irizpide erabili behar ditugu kaloria bonba bat ez irensteko. Sasoiko elikagaiei eman behar zaie lehentasuna, eta gogoan izan behar dira barazkiak eta proteinak.
‎Oraingo liburuko dokumentuak aukeratzean, zer irizpide erabili duzu?
2023
‎Aginduan jasota dago, besteak beste, zaurgarritasun indize bat zehaztu dela, eta hori kontuan hartuta banatuko dituztela ikasle zaurgarriak funts publikoak jasotzen dituzten eskola guztien artean. Ikastolen Elkarteak esan duenez, ez dakite zer irizpide erabili diren familiek aurrematrikulazioan bete dituzten galdetegiak baloratzeko orduan —galdetegi horien arabera zehaztu du Hezkuntza Sailak ume bat zaurgarria den ala ez— Gainera, adierazi dute ez dakitela zein diren ikastola bakoitzaren eragin eremuko beste ikastetxeen zaurgarritasun tasak, ezta ikastolak ez diren ikastetxeetan barematu beharreko ikasle kopurua ere —bar...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia