Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎Orain kapitulu honetako atal konplexuago batera igaroko gara, eta aztertuko dugu zer garapen aukera dituzten zenbait hizkuntza gutxiengok. Horretarako, hiru elementu hauek hartuko ditugu kontuan:
2009
‎Zugan zer garapen izan du soinuarekiko duzun harremanak?
2010
‎–Indar politikoetatik aparte, notario edo akta hartzaile bat litzateke. Hiru alderdiok borondaterik onenaz eta leialtasun handiz jokatu genuen momentu hartan, baina uste dut beharrezkoa litzatekeela kanpoko bat izatea fede emaile, elkarrizketa mahaian zer gertatu den eta etorkizunean horrek zer garapen izan behar duen egiaztatzeko?. Eta ez dauka, bere ustez, nazioartekoa izan beharrik:
2015
‎Ez dago jakiterik Loiolako zirriborroan erabakitzeko eskubideaz eta lurraldetasunaz hitzartutako oinarriek zer garapen izango zuten, onartuz gero; Espainiako Gobernuak bere partea zer neurritaraino beteko zuen, aurrera eginez gero; baina, gaur egundik begiratuta, gatazka armatuari irtenbide hitzartua emateko eta presoen patua modu elkarrizketatuan bideratzeko aukera handi bat galdu zela esan daiteke. Su etena indarrean zegoen bitartean Barajasko aireportuan atentatua eginez, gainera, ETAk are gehiago zaildu zituen etorkizuneko negoziazio aukerak, sinesgarritasun arazo nabarmena izango baitzuten, T4koaren ondotik, erakunde armatuaren su etenek.
‎Herri guztiek definitu dute beregarapen eredua. Denok behar oinarrizko batzuk ditugu, jatea, estalpea... guztiontzako unibertsalakdirenak, baina gero herri bezala antolatu gara eta erabaki dugu zer den bizi kalitatea ematen diguna, zer garapen eredu nahi dugun. Eta hor gure buruari galdetu diogu, euskara, gure hizkuntza, non kokatzen den eta bizi kalitatearen erdigunean baldin badago, horibabestu dugu, ikusi eta aztertu.
‎Herri guztiek definitu dute beregarapen eredua. Denok behar oinarrizko batzuk ditugu, jatea, estalpea... guztiontzako unibertsalakdirenak, baina gero herri bezala antolatu gara eta erabaki dugu zer den bizi kalitatea ematen diguna, zer garapen eredu nahi dugun. Eta hor gure buruari galdetu diogu, euskara, gure hizkuntza, non kokatzen den eta bizi kalitatearen erdigunean baldin badago, horibabestu dugu, ikusi eta aztertu.
2018
‎Lankidetzaren lerro nagusia ekonomiari lotua izan da, pobrezia sozioekonomikoari kontra egitea, eskolak jasotzea, errepideak egitea… Herri horiek badituzte bestelako ametsak ere, hizkuntzaren biziberritzeari lotutakoak, eta lankidetza bultzatzekotan hortik ere jo genuke, beraiek ideiak eskatzen ari baitira. Bestalde, herri moduan nazioarteko garapeneko politika bat izan behar badugu, ondo legoke geure buruari galdetzea zer garapen politika landu genukeen, zer dugun partekatzeko dena delako herri horiekin, zertan aberats dezakegun elkar. Galdera egin orduko dator erantzun bat ere:
‎Aukerak aukera, esango nuke, beste musika estiloetan bezala, gaztelania dela nagusitzen den hizkuntza, baina ikusi da zer garapen duen gazte mugimendu horrek. Antropologian, maila mikroan gertatzen direnak osotasuna ulertzeko interesgarriak direla esan ohi da, eta niri Oiartzungo Txilly raperoaren hitz hauek zer pentsa eman didate:
2019
‎Lanean hasi nintzenean, 80ko hamarkadara egin nuen jauzi, orduan hasi zelako ELA sindikatua sektore hori indartzen eta lantzen. Grebak zer esan nahi zuen azaltzeko, oso garrantzitsua zen kronologikoki atzera egitea eta nik ulertzea ordutik 2016ra arte zer garapen izan zuen sektoreak. Bestalde, 2016ko greban parte hartu zuten zortzi emakume elkarrizketatu nituen.
2020
‎" Ziurrenik ez dugu LHko informea bezain luzea egingo, baina aberastu egin nahi dugu ematen den informazioa. Horretarako, buletinean zehar konpetentzien ikuspegia txertatu nahi dugu, familiek ikus dezaten beste arlo horietan ere seme alabak zer garapen izaten ari diren".
‎Helburu horiei ikuspegi metodologiko kualitatiboa oinarri hartuta erantzuteko, datuak biltzeko tresna hauek erabili dira: Dokumentuen analisia (Simons, 2011). Egun, EAEn, hezkuntza alternatiboko zer proiektu dauden eta proiektu horiek zer garapen izan duten adierazten duten dokumentuak aztertu dira. Zehazki aztertu dira Euskadiko hezkuntza alternatiboari buruzko argitalpenak eta web orriak, aipamen berezia merezi du lehenago aipatutako iturrietako informazioak:
2021
‎Bestalde, egindako errebisio bibliografikoan ere ez da aipatzen literatur errutinena termino gisa, ez Euskal Herriko ez nazioarteko literatura zientifiko72" Bigarren xedea irakasleen gelaratzeetan Bularretik Mintzora egitasmoaren sistematizazioa nola gertatzen den aztertzea izan da. Horretarako, batetik, sistematizazio horretan irakasleek zer zailtasun, oztopo eta baldintzatzaile izan dituzten ikertu dugu, eta bestetik, egitasmoa sistematizatu ahala irakasle bakoitzak zer garapen aztarna erakusten dituen". (op.: 107)
‎Nik 15 urte nituenean hil zen izeba, eta pentsatu nuen “hau seinale bat da; hauxe da nire gradu amaierako lana”. Hala hasi nintzen foraminiferoak aztertzen, azken izotz aroaren ostetik hona Debako estuarioak zer garapen izan duen ikertzeko. Eta oso ondo pasatu nuen.
2022
‎Usteldurik dauden zuhaitzak izaten dira horiek, eta Iruñean bota egiten dituzte, erortzeko arriskua izaten dutelako. Horiek desagertzen ari direnez, jakin nahi dugu zenbat apo hontz ditugun eta zer garapen duen espezie horrek». Uste du beren lanak balio dezakeela arazo hauek azaleratzeko ere.
‎Alde batetik ez dut uste berehalako den, espazio honetan diot, elite bat fabrika dezagun euskaran oinarrituz, frantsesera pasatuak izanen gara denak lehenago. Bere lana deskribatzen du buru kolonizazio bati aurpegia erakuste gisa, populua bere kultur tradizioan birkokatu nahi du, ikusteko ea adierazpen kulturalez birjabetu ondoan, geroan zer garapen
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia